abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 06:50:36 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_115086157
AMSTERDAM - Sheila Timmerman kan na 41 jaar eindelijk zichzelf zijn. De jongste dochter van voormalig zangduo Gert en Hermien durft na drie mislukte huwelijken met een man er eindelijk voor uit te komen dat ze op vrouwen valt.

,,Mede door de opvoeding en de godsdienstwaanzin van mijn ouders kon ik mijn verlangens niet eerder toelaten”, vertelt de zangeres openhartig.

Sheila heeft het er nooit met haar moeder over kunnen hebben. „De relatie met haar was apart. Aan de ene kant heel close. Ik heb veel liefde van haar gekregen, helemaal als jongste. Maar aan de andere kant bespraken we thuis niets. Daarbij kon ze haar aandacht niet goed verdelen tussen mij en mijn broer en zus.” Ook met haar inmiddels 77-jarige vader Gert heeft Sheila nooit haar geheim gedeeld. „Het contact met mijn vader hebben mijn zus en ik verbroken na de scheiding van mijn ouders. Er is een hoop gebeurd en een hoop gezegd. Even heb ik nog toenadering geprobeerd te zoeken, maar het is goed zo."

„Nu ik eenmaal uit de kast ben, ga ik ook all the way. Ik schaam mij helemaal nergens meer voor. Dat ik nu na 41 jaar mijn ware gevoel gewoon toelaat, is zo’n bevrijding. Ik voel mij zo goed en zo gelukkig."

:P

[ Bericht 4% gewijzigd door tong80 op 04-08-2012 07:00:08 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115086161
Pics van de dochter kijken of het terecht is.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 07:01:14 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_115086176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 06:53 schreef Ga.aguyim het volgende:
Pics van de dochter kijken of het terecht is.
Ik was nog bezig.

Helaas mogen Playboy foto's niet. Maar niets let je om zelf te googlen.

Ze is nie lekkik.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115086200
De ene timmerman máákt een kast en de ander komt er uit.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 08:08:48 #5
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_115086429
You cheated on me with choreography.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:21:03 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_115086929

De andere dochter.

pi_115091500
Mag wel een nachtje blijven slapen idd
Geniet nooit met mate!
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 16:50:00 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_115099522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:03 schreef gupje86 het volgende:
Mag wel een nachtje blijven slapen idd
Beide nie lellik.

pi_115099792
Telegraaf Privé pagina

Sheila en haar nieuwe liefde Laura zijn net terug van een vakantie met de kinderen. De zangeres begint te lachen: „Het is wel vreemd hoor, voor het eerst met een lesbische vrouw op pad. Ineens kijkt iedereen om wanneer je hand in hand loopt met iemand van hetzelfde geslacht. Je ziet ouders denken ’hoe leg ik dit mijn kinderen nu uit?’ Het is toch ongelofelijk dat dat nog steeds gebeurt in deze tijd?” vindt Sheila, die vandaag op de Gay Pride openlijk voor haar geaardheid uitkomt.

Eigenlijk weet Sheila vanaf haar elfde al dat ze ’niet was zoals het hoort’, zoals ze zelf zegt. „Als ik verliefd was, dan was dat op een meisje. Dat gevoel was toen al heel sterk.”

Maar ze stopte die gevoelens heel diep weg. „In de wereld waarin ik ben opgegroeid was lesbienne zijn een schande. Het Bijbelverhaal over de Ark van Noach en de twee ’zondige’ steden Sodom en Gomorra, werd erin geramd. Het schip waarmee Noach en zijn gezin, en vele dieren met hen, de zondvloed overleefden. De bewoners van de twee steden verdronken onder Gods ogen in zee.”

Ze legt uit: „Traumatisch, want altijd als ik het hoorde was het alsof het over mij ging. Mannen met mannen en vrouwen met vrouwen mocht niet, kon niet en gebeurde dus ook niet. Terwijl ik niets met mijn verlangens kon, was het al alsof ik iets verkeerds deed. Verkeerd door er alleen maar aan te denken.”

„Bovendien was ik al een schande voor de gemeenschap”, vervolgt Sheila. „Want op mijn achttiende raakte ik ongepland zwanger. Ik ben meteen met de vader van mijn dochter getrouwd en moest openlijk spijt betuigen. Dat heb ik geweigerd. Je gaat toch niet je excuus aanbieden omdat je moeder wordt? Het was alleen iets eerder dan gepland.”

Het huwelijk hield niet lang stand. „Doordat het een klassiek ’moetje’ was, had onze relatie niet genoeg ingrediënten. Bovendien was ik echt zelf nog een kind. Na 2,5 jaar zijn we uit elkaar gegaan. Met de vader van Shira, mijn oudste dochter die nu 23 jaar is, heb ik nooit meer contact.”

Hoewel Sheila nog steeds met haar gevoelens worstelde, stapte ze toch voor de tweede maal in het huwelijksbootje met een man. „Ronald is een schat van een man. Hij is mijn echte ex, zeg maar. Met hem ben ik heel gelukkig geweest. Nog eigenlijk, in zekere zin. Samen hebben we een dochter gekregen Penney, zij is nu 15 jaar.”

Toch verbrak Sheila ook dit huwelijk: „Toen mijn ouders in 1999 na 35 jaar uit elkaar gingen, besloot ik ook een einde aan míjn huwelijk te maken. Alles van vroeger kwam weer boven. De optredens met mijn vader Gert, mijn moeder Hermien en mijn zus Sandra. De steekwoorden drugs, alcohol, geld en godsdienstwaanzin waren helaas allemaal van toepassing op ons gezin. Het artiestenbestaan was voor mij en mijn zus Sandra ondraaglijk.”

Ze verduidelijkt: „Onze verstandhouding was ongezond. We waren zo close dat het haast symbiotisch was. We zaten met zijn vieren op een soort wolk en hadden daar geen leven omheen. Maar stabiliteit in ons gezin was er niet. De hoogtepunten werden door de dieptepunten opgevolgd.”

Commune

Haar zus Sandra legde de verstandhouding eerder zo uit: „Ons gezin vormde naar de buitenwereld een soort commune, een plastic plaatje. Commercieel denken, na een hit werd meteen toegewerkt naar de volgende.” En inderdaad scoorden In der Mondhellen Nacht (1965), Corsica d’amore (1966), Jij alleen (1967) en Shalalie shalala (De duiven op de dam) (1972) goed. Al was het repertoire vanaf de jaren zeventig, toen Gert en Hermien zich tot het christendom bekeerden, voornamelijk religieus getint. Sandra zei toen ook: „Wij maakten wat het publiek wilde. Het ging tenslotte om het geld. Het was als een grote ballon die zich langzaam vulde met lucht en ineens uit elkaar klapte. Het kon ook niet anders. Het leven waarin wij zaten was niet natuurlijk, dat had niemand volgehouden.”

Sheila beaamt: „Mijn zus en ik kwamen vroeger alleen in koffiehuizen voor christenen. We waren al ruim volwassen toen we voor het eerst een discotheek bezochten. Dat was in onze gemeenschap een verboden plek. We gingen pas stappen nadat we ons hadden losgerukt van het geloof.” Begrijpend: „Mijn zus vindt het jammer dat ik niet al toen uit de kast ben gekomen. En daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Maar door onze opvoeding en de geloofsovertuiging was er ook een maatschappelijk probleem ontstaan. Ik schaamde mij voor mijn gevoel tegenover vrienden en familie. En ik was ontzettend bang dat mijn kinderen gepest zouden worden.”

Sheila heeft het er nooit met haar moeder over kunnen hebben. „De relatie met haar was ook apart. Aan de ene kant heel close. Ik heb veel liefde van haar gekregen, helemaal als jongste. Maar aan de andere kant bespraken we thuis niets. Op de een één of andere manier hoorde dat niet bij de relatie. Dat lag te gevoelig. Jammer genoeg. Daarbij kon ze haar aandacht niet goed verdelen tussen mij en mijn broer en zus.”

In de lente van 2003 overleed Hermien aan de gevolgen van een nierziekte. „Ik zocht haar thuis op toen ze plotseling in elkaar zakte”, vertelt Sheila. „Dat was zo heftig dat ik niet graag aan die tijd terugdenk. Een paar dagen later overleed ze in het ziekenhuis.”

Ook met haar inmiddels 77-jarige vader Gert heeft Sheila nooit haar geheim gedeeld. „Het contact met mijn vader hebben mijn zus en ik verbroken na de scheiding van mijn ouders. Er is een hoop gebeurd en een hoop gezegd. Even heb ik nog toenadering geprobeerd te zoeken, maar het is goed zo. Het is niet zo dat als hij morgen doodgaat dat ik denk: ’Oh, dat had ik nog aan hem willen vertellen’. Alles is gezegd, van alle partijen.”

Nadat het gezin Timmerman uit elkaar was gevallen, gingen Sheila en Sandra samen verder met de rockband SheShe& the HeDevils. Sheila: „Ik ben de grootse rockchic van ons tweeën. De optredens met de band gebruikte ik als een soort uitlaatklep. De vervelende herinneringen aan vroeger, en mijn weggestopte verlangens.”

„Ik heb mijn zus in die tijd, net als de overige bandleden, trouwens wel eens hints gegeven”, weet de zangeres nog. „Maar dat nam waarschijnlijk niemand serieus, omdat ik voluit met mannen flirtte. De aandacht vond ik heerlijk. Het is ook niet dat ik iets tegen mannen heb. Integendeel, ik vind ze heel leuk. Maar het gevoel is gewoon heel anders.”

Zus Sandra besloot als eerste uit de band te stappen. „Het was niet helemaal haar genre.

Nu richt ze zich vooral op luisterliedjes in theater en in musicals en dat past haar veel beter. Zij is echt een diva. Voor ons was het meteen ook een goed moment om ieder onze eigen weg in te slaan. Ook wij waren te close. De tijd was gekomen om dingen uit het verleden afzonderlijk van elkaar te verwerken, en op zoek te gaan naar onze eigen identiteit.”

En nu, jaren later, is Sheila op de goede weg. „Ik heb muzikaal een heel andere kant van mezelf ontdekt. Drie jaar geleden ben ik erachter gekomen dat ik goed piano en gitaar kan spelen. Eigenlijk kwam dit door de liedjes van mijn oudere broer Gert goed te beluisteren. Hij is zo muzikaal. Nu treed ik op in chique restaurants en op poppodia. Achter de piano, of ik begeleid mezelf akoestisch op de gitaar. Meestal breng ik covers, vooral als achtergrondmuziek. Mijn eigen werk speel ik in het theater.”

Veel gepraat

Maar ook durfde Sheila langzaam uit de kast te komen. „Met Ronald, de vader van mijn jongste dochter, ben ik na de scheiding nog een keer getrouwd. En eerlijk gezegd zou ik het zo weer doen. Hij is degene geweest die heeft gezegd: ’Sheil, is het niet de hoogste tijd om eens lekker echt jezelf te worden?’ Ronald kent mij door en door. Met hem heb ik zo veel gepraat.”

Sheila woont ook nog samen met Ronald. „Ons huwelijk is wel ontbonden, maar we leven nog wel in één huis. Nee hoor, dat is niet lastig. Heel gezellig eigenlijk. Maar het is niet voor eeuwig natuurlijk. Binnenkort gaan we echt uit elkaar. En dat is lastig, ook voor mijn dochters. Maar gelukkig is de verstandhouding heel goed.”

„Het klikt ook heel goed met Laura en mijn dochters”, zegt Sheila. „Hun reactie was zo hartverwarmend. Shira zei meteen: ’Mam, ik weet het wel, dat past ook bij je’. Natuurlijk zullen ze het missen dat hun vader straks niet meer bij ons in huis woont. Maar we zullen elkaar genoeg zien.”

Datingsite

De 39-jarige Laura heeft Sheila leren kennen via een datingsite. „Ik kom niet zo vaak in uitgaansgelegenheden, dus ben ik op internet gaan zoeken. Laura was de eerste en ook zeker de beste. Ze is puur en naturel, heeft twee kinderen en past zo goed bij mij. Vandaag gaat ze mee naar de Gay Pride. Toen Miss Lique, de zangeres van het officiële Gay Pride-nummer I’m Free , hoorde van mijn c oming out , heeft ze mij en mijn vriendin op de boot uitgenodigd.”

Sheila twijfelde geen moment. „Nu ik eenmaal uit de kast ben, ga ik ook all the way . Ik schaam mij helemaal nergens meer voor. Dat ik nu na 41 jaar mijn ware gevoel gewoon toelaat, is zo’n bevrijding. Eigenlijk is dat nog een understatement. Ik voel mij zo goed en zo gelukkig. Ik denk zelfs niet eens meer aan de vervelende periodes in mijn leven. Tenminste, overdag niet. Want heel soms komt dat verleden in mijn dromen terug. Maar ik ben ervan overtuigd dat ook dat zal slijten.”
pi_115102210
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Beide nie lellik.

Nee mogen allebei wel een nachtje langskomen.
Dezelfde nacht!
Geniet nooit met mate!
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:09:37 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_115102251
De 39-jarige Laura heeft Sheila leren kennen via een datingsite. „Ik kom niet zo vaak in uitgaansgelegenheden, dus ben ik op internet gaan zoeken. Laura was de eerste en ook zeker de beste.

En de lellikste.

pi_115102394
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:09 schreef tong80 het volgende:
De 39-jarige Laura heeft Sheila leren kennen via een datingsite. „Ik kom niet zo vaak in uitgaansgelegenheden, dus ben ik op internet gaan zoeken. Laura was de eerste en ook zeker de beste.

En de lellikste.

ja idd.
Ze lijkt wel heel erg op iemand die (vroeger?) altijd in eindhoven uit ging..

Ben benieuwd of ze het is!
Geniet nooit met mate!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:13:55 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115102398
Good for her. Jammer dat die vreselijke ouders met hun waanzin zo lang grip op haar hadden.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115102475
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Good for her. Jammer dat die vreselijke ouders met hun waanzin zo lang grip op haar hadden.
ben blij dat mijn ouders nooit moeilijk gedaan hebben! Maakt het allemaal een stuk makkelijker
Geniet nooit met mate!
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:57:44 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_115103845
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Die ouders waren chriselijke fundamentalisten. Maar waren alcoholist, gebruikten drugs, doken met Jan en Alleman in bed en papa kon zijn handen niet van de dochters afhouden.

zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:08:30 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115104271
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die ouders waren chriselijke fundamentalisten. Maar waren alcoholist, gebruikten drugs, doken met Jan en Alleman in bed en papa kon zijn handen niet van de dochters afhouden.

Ik ben bijna net zo oud als jij Tong, dus ik ken het verhaal. :Y)
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:16:53 #17
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_115104633
Ik zie de foto's niet zo goed, maar was dit de lelijke of de mooie dochter? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:17:36 #18
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_115104655
Vader Gert noemde zijn zoon ook Gert? :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:31:32 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_115105161
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben bijna net zo oud als jij Tong, dus ik ken het verhaal. :Y)
Er zijn meer Fokkers :)

Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:32:12 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_115105181
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:17 schreef Cynix ® het volgende:
Vader Gert noemde zijn zoon ook Gert? :o
Nee Hans Kraaij jr.

zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:35:27 #21
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_115105283
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 07:18 schreef Apuleius het volgende:
De ene timmerman máákt een kast en de ander komt er uit.
_O- _O_ _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:02:19 #22
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_115109007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat een hypocriete mensen waren dat dan :r.
De dingen die zij deden waren toch een heel stuk erger dan een relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht (waar overigens niks ergs aan is).
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_115110439
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:02 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

De dingen die zij deden waren toch een heel stuk erger dan een relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht (waar overigens niks ergs aan is).
Sodomie was natuurlijk veel erger voor de gristenen.
(Al gaat het hier om een vrouw en hoeft sodomie nooit aan bod te komen :P )
  † In Memoriam † zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:32:36 #24
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_115110574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:02 schreef Madame_Paon het volgende:
Off topic: Júist in de gereformeerdste kringen vindt vaak incest plaats. :X
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:33:44 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_115110643
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:32 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Off topic: Júist in de gereformeerdste kringen vindt vaak incest plaats. :X
Het trieste is dat je nog gelijk hebt ook. :{

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')