FilmpjescollectieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speelt Fisscher?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:32 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Is gewoon A selectie ja maar ik vind het niet de beste spelers die in de basis staan.
Anita is superieur. Die komt de hele wedstrijd niet in de problemen. Ik zie Ajax als geheel nog wel in de problemen komen door het gebrek aan creativiteit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:33 schreef Doublepain het volgende:
Anita VS Strootman gaat wat worden
Boerrigter is al vanaf dag 1 in training maar heeft uit voorzorg nog maar 45 minuten gespeeld. Gezien het feit dat ze met iedereen heel voorzichtig zijn gaat die bij rust of ietsjes later gewoon gewisseld worden door Fischer.quote:
Wel een mooi moment om Sana te testen en hoe Fisscher(als hij meedoet) het gaat doen tegen de favoriet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:34 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Anita is superieur. Die komt de hele wedstrijd niet in de problemen. Ik zie Ajax als geheel nog wel in de problemen komen door het gebrek aan creativiteit.
Fischer heeft nog tijd zat, is net 18 en hoeft nog helemaal niet. Ik vind hem wel al een niveau hebben dat terugsturen naar de A1 geen zin meer heeft. Daar is die jongen uitgeleerd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Wel een mooi moment om Sana te testen en hoe Fisscher(als hij meedoet) het gaat doen tegen de favoriet.
Rits en Bocarra zullen in Jong Ajax gaan spelenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:23 schreef Smoofie het volgende:
Hie zet het met die rits? EN Bocarra, komt die net bij de A-selectie>
Waarom? Bocarra is beter dan de meeste spelers .quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:24 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Rits en Bocarra zullen in Jong Ajax gaan spelen
Tja zal geloof ik tot de winterstop bij Jong Ajax blijvenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Waarom? Bocarra is beter dan de meeste spelers .
quote:,,Assaidi klaar voor Europese top”
PSV-aanvaller Luciano Narsingh raadt zijn oudploeggenoot en goede vriend Oussama Assaidi een transfer naar Ajax af. De Amsterdamse club heeft zich onlangs bij SC Heerenveen gemeld voor de Marokkaanse aanvaller, maar schrok van de vraagprijs.
Volgens Narsingh is voor Assaidi de tijd rijp om de stap naar het buitenland te maken. Bijkomend voordeel in dat geval is dat PSV’s grote concurrent Ajax er niet sterker op wordt. „Het is niet raar dat Ajax belangstelling voor hem heeft, want Assaidi is een van de beste vleugelspelers in Nederland”, zegt Narsingh.
„Maar hij kan bij een Nederlandse topclub niet veel meer leren. Ik weet zeker dat hij een tussenstap bij Ajax kan overslaan. Daarom zou ik hem adviseren naar een mooie club in het buitenland te gaan, als die zich meldt. Assaidi is klaar voor de Europese top.”
quote:Ajax paait Anita
Om Vurnon Anita (23) voor de club te behouden, kiest Ajax de tegenaanval. De middenvelder staat nadrukkelijk in de belangstelling van Newcastle United, dat een tweede bod (van circa 9,5 miljoen euro) voorbereidt. „Maar Ajax wil Vurnon niet kwijt. Daarom hebben we hem een aanbieding gedaan tot 2015 of 2016 bij te tekenen”, zegt Marc Overmars.
„De trainersstaf is zeer duidelijk”, aldus de directeur voetbalzaken. „Vurnon is heel belangrijk voor het elftal en laten we liever niet gaan. Met zijn nieuwe contract zou hij op het hoogste niveau van Ajax worden gewaardeerd.” Het ’kind van de club’, dat op zijn tiende instroomde in de jeugdopleiding en op 19 maart 2006 onder Danny Blind als zestienjarige zijn debuut maakte in Ajax 1, wordt in dat geval een van de grootverdieners bij Ajax.
Volgens Anita’s vader en huidige begeleider – Vurnon Anita senior – heeft de Ajacied het voorstel in beraad. „Vurnon houdt alle opties open, wil kijken wat het buitenland te bieden heeft, maar Ajax heeft zich met deze actie zonder meer van zijn goede kant laten zien.”
Daarin weegt volgens Anita senior ook het recente verleden mee. „Vurnon had een groot aandeel in het 30e en 31e landskampioenschap, maar was vorig seizoen aan het begin geen vaste kracht. Nu – na een trainer of zes – lijkt hij eindelijk pas echt te worden gewaardeerd.”
Het oud zeer in Amsterdam en de verleidingen van de overkant van Het Kanaal zouden Anita wel eens kunnen doen besluiten Ajax na dertien jaar de rug toe te keren. En als Newcastle United vaart zet achter het binnenhalen van de middenvelder, kan de wedstrijd tegen PSV om de Johan Cruijff Schaal morgen theoretisch (18.00 uur) al zijn laatste wedstrijd in Amsterdamse dienst zijn. Al gaat Anita senior daar nog niet van uit. „We zullen de tijd nemen om een goede beslissing te nemen.”
Om Ajax tot een verkoop van de kleine mannetjesputter te verleiden, overweegt Newcastle United zelfs een package deal met Gregory van der Wiel. Via tussenpersonen werd de interesse van de Magpies al bij Overmars neergelegd. Voor de twee Ajacieden samen heeft Newcastle (vooralsnog) naar verluidt 13 miljoen euro over.
Van der Wiel komt echter pas serieus in beeld als de komst van de Franse international Mathieu Debuchy niet haalbaar blijkt. Bij OSC Lille bracht Newcastle een tweede bod uit op de rechtsback.
quote:Boerrigter vormt vraagteken
Achter de naam van Derk Boerrigter staat voor het duel om de Johan Cruijff Schaal een groot vraagteken. De Ajacied maakte tegen Southampton voor het eerst weer speelminuten, maar kreeg opnieuw last van zijn rug.
„Derk heeft individueel getraind”, zei Frank de Boer. „De doktoren en Pim van Dord zeiden dat het vrij goed ging. Zaterdag zullen we kijken of hij met de groep kan meedoen. Maar zijn meespelen is twijfelachtig”, aldus De Boer, die herhaalde de later ingestroomde Christian Eriksen en Gregory van der Wiel nog niet te laten spelen tegen PSV. Miralem Sulejmani en Eyong Enoh maken evenmin deel uit van de selectie.
Ze spelen vanmiddag ook nog tegen FC Twente. Gisteren pakkie gehad van Anderlecht.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:11 schreef wieisboos het volgende:
Vanmiddag Ajax U19 tegen FC Barcelona U19, voor de Otten cup(?) in Eindhoven
Er stond in de papieren Parool een stukje over hem , het schijnt dat een breuk in de 5e lendenwervel niet optimaal genezen is, de breukrand is rafelig, hier heeft hij nog last van.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:49 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik vond 't eerst altijd gelul van Vincerusso, maar ik begin nu toch steeds meer te geloven dat het met Boerrigter niet meer goed komt
http://www.parool.nl/paro(...)zou-voetballen.dhtmlquote:Derk Boerrigter is terug bij Ajax. Vorig seizoen was de rappe linksbuiten hard op weg de verrassing van de Arena te worden, maar hij brak tot twee keer toe een tentakel van zijn ruggenwervel.
Het moment staat hem nog helder voor de geest. Derk Boerrigter zat met zijn vriendin en zijn broer in een restaurant toen de pijn binnen een paar minuten ondraaglijk werd. Hij had net gegeten en hij zat met volle buik rustig in zijn stoel. Het begon met een klein steekje aan de zijkant van zijn onderrug en het mondde uit in een soort verlamming.
'Ik kon mijn armen en mijn benen niet meer bewegen. Ik zat verstard in die stoel. Mijn vriendin en mijn broer zagen mijn blik veranderen en ze hebben me rechtop gezet. Daarna zakte de pijn. Die aanval duurde ongeveer een kwartier. Ik wilde het wel uitschreeuwen.' Het vieren van de 31ste landstitel zou het hoogtepunt van het seizoen moeten zijn geweest, maar ook boven dat feest zweefde voor Boerrigter zijn verdoemde rug.
Nooit meer voetballen
'Ik kon wel een beetje springen, maar dat zag er niet uit. Gelukkig dempten de kampioensbiertjes de pijn. Er zijn momenten geweest waarop ik dacht dat ik nooit meer zou kunnen voetballen.' De gedachten aan het einde van zijn carrière kwamen niet alleen van Boerrigter zelf. 'Ik lees bijna geen internet, maar mijn vader doet dat wel. Dan leest hij op een forum dat mijn loopbaan erop zit en dat vertelt hij dan tegen mij. Maar ík wil dat niet van mijn vader horen.'
Oorsprong klachten
Het duurde lang voordat de oorsprong van Boerrigters klachten werd gevonden. Al vanaf september had hij last en speelde hij met pijnstillers. Hij probeerde acupunctuur, manuele therapie, zooltjes in zijn schoenen en een nieuwe matras, maar niets hielp. Röntgenfoto's en mri-scans hadden geen nieuw licht op de zaak geworpen. Pas toen er in de winterstop een ct-scan werd gemaakt, bleek dat Boerrigter een stressbreukje had opgelopen in een tentakel van zijn vijfde lendenwervel.
Het bleef voor Boerrigter niet bij één tegenslag. Aan het einde van het seizoen brak hij in de wedstrijd tegen FC Twente ook een tentakel van zijn derde lendenwervel. Dat breukje werd wél snel vastgesteld en vorige week kreeg hij na opnieuw een ct-scan groen licht om te voetballen. Het fractuurtje op de derde lendenwervel was goed genezen.
Lees vandaag meer in Het Parool.
Vince heeft gewoon gelijk. Komt iedereen pas na een paar maandjes achterquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:49 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik vond 't eerst altijd gelul van Vincerusso, maar ik begin nu toch steeds meer te geloven dat het met Boerrigter niet meer goed komt
Hij heeft nog geen gelijk wat Boerrigter betreft maar het gaat helaas wel die kant opquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:59 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vince heeft gewoon gelijk. Komt iedereen pas na een paar maandjes achter
Narsinghquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 06:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
![]()
Anita moet blijven!![]()
Fischer tegen PSV.![]()
Die breekt wel snel z'n tentakels dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er stond in de papieren Parool een stukje over hem , het schijnt dat een breuk in de 5e lendenwervel niet optimaal genezen is, de breukrand is rafelig, hier heeft hij nog last van.
Gedeelte ervan is wel online
Boerrigter: 'Ik dacht dat ik nooit meer zou voetballen'
01-08-12 14:40 uur - Bron: Het Parool
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)zou-voetballen.dhtml
Sowieso is de pijn bij boerrigter ook wel een beetje mentaal denk ik, als je er zo lang uit bent geweest door zo'n rugklacht dan ga je bij elke pijntje en prikje en steekje vast in een paniekaanvalquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft nog geen gelijk wat Boerrigter betreft maar het gaat helaas wel die kant op
quote:'Duidelijk dat Viktor kwaliteiten heeft om een grote speler te worden'
Derk Boerrigter is nog een vraagteken bij Ajax voor de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV. De aanvaller kreeg na de oefenwedstrijd tegen Southampton weer last van zijn rug, een kwetsuur waar hij al geruime tijd mee kampt, en Frank de Boer kijkt deze zaterdag of Boerrigter met de groep kan meetrainen. Mocht dat niet het geval zijn, dan zal hij zondag niet spelen.
In dat geval mag Viktor Fischer weer hopen op een basisplaats. De Deen maakte in de voorbereiding een hoop speelminuten als linksbuiten en maakte een goede indruk. "Het is mooi om te zien hoe Viktor zich tot nu toe profileert", zegt Marc Overmars in Voetbal International. "Viktor weet blindelings voor welke aanvalsvariant hij bij welke spelsituatie moet kiezen. Bij die ontwikkeling komen zijn goede techniek en leergierigheid mooi van pas. Dat is een fijne basis voor een jonge speler."
Ook Danny Blind, ten tijde van het aantrekken van Fischer de technisch directeur bij Ajax, is lovend over de pas achttienjarige aanvaller. "Viktor heeft een gezonde dosis zelfvertrouwen, zonder te denken dat hij er nu al is. Het is duidelijk dat Viktor alle basiskwaliteiten heeft om een grote speler te worden", voorspelt Blind.
Laat Fischer maar zoveel mogelijk linksbuiten spelen dit jaar, geluk bij een ongeluk. Kwalijke zaak voor Derk maar ben wel een beetje klaar met die rugproblemen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |