abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115076216
We wonen sinds een jaar nu in onze nieuwbouwwoning. We hadden bij oplevering een aantal punten die nog moesten worden hersteld. Om die reden hebben we een deel van de aanneemsom (volgens mij 5%) in depot staan bij een notaris. Pas als de aannemer aan alle punten voldaan zou hebben zouden ze dat geld kunnen incasseren. In principe werd bij iedereen 5% in depot gezet, je kon tot 3 maanden na oplevering laten weten of de notaris het geld moest vasthouden of niet. Deze regeling is door de aannemer zelf ingesteld.

De aannemer is sinds een paar weken failliet.
De punten zijn nog niet allemaal opgelost.

Wat gebeurt er nu met dat geld?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_115076559
Krijgt de notaris.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Redactie Frontpage vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:28:03 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_115076774
Je kunt de curator nu aanspreken op de ontbrekende werkzaamheden.
Uiteindelijk kun je die in gebreke stellen en een ander de werkzaamheden uit laten voeren, in welk geval je het geld van de notaris terug kunt vorderen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:36:18 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115092661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 23:24 schreef Patroon het volgende:
Krijgt de notaris.
Dat betwijfel ik, de notaris is toch slechts bemiddelaar in het geheel? Ik mag aannemen dat er voorwaarden gemaakt zijn. Wat staat daar allemaal in?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_115096575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 23:24 schreef Patroon het volgende:
Krijgt de notaris.
:')
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:28:10 #6
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115105040
Afhankelijk van de gebreken zal de curator denk ik een aannemer inschakelen om alsnog die 5% binnen te halen als het de moeite is. Zoiets zal het wel zijn.

Mocht dat niet gebeuren, dan denk ik dat het geld aan jouw toekomt zodat je zelf gebreken kan laten herstellen.
Ook hoi !
pi_115105643
We bellen maandag weer met de notaris... Zal me benieuwen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_115105881
Google: Aannemer failliet, gebreken nog niet afgehandeld
Ongeveer 39.300 resultaten (0,27 seconden)

Dit zag ik zo vlug wat misschien op je van toepassing is en er verder geen probleem meer is:

quote:
Indien uw woning is gebouwd onder GIW - Woningborg - Bouwgarant o.i.d. kunt u bij die stichtingen terecht. U hebt bij het sluiten van de (koop en) aannemingsovereenkomst hiervan een schrijven / certificaat van de desbetreffende stichting gehad.
pi_115105961
De laatste 5% is juist om de gebreken te verhelpen. Dus die laatste euro's pas overmaken als de puntjes hersteld zijn, door welke aannemer dan ook.

In de praktijk denk ik dat je na een redelijke termijn aan de notaris moet vragen het geld terug te storten en dan in overeenstemming met de curator het in eigen opdracht laten uitvoeren. De notaris krijgt voor het beheren van het depot ook betaald (wij hebben zo'n 75,- betaald voor deze dienst).
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:25:35 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')