Zie de link van Tahiti.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:26 schreef -Spring het volgende:
Dank, Spijkerbroek!
Is het een Engelse duif dan? Waar vind je dat nou?
Ah johquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:25 schreef -Spring het volgende:
Ik heb een filmpje waarop m'n vriend dat geluid staat te maken. Ik vermoed alleen dat ik dat niet op het www mag zetten...
Duidelijk! Naar het westen de lucht in gooien dusquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Contact opnemen met
North of England Homing Union
58, Ennerdale Road
Walker Dene
Newcastle upon Tyne NE6 4DG
Engeland
Tel. 0044-191-262-5440
E-mail: nehu@nehu.co.uk
Die nemen dan contact op met de eigenaar van de duif, die dan wel beslist of en hoe ie 'm terug wil.
Heeeuuuuul hardquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:28 schreef Pakspul het volgende:
Duidelijk! Naar het westen de lucht in gooien dus
In een documentaire die ik laatst heb gezien is dat je vogels best met een katapult kunt afschieten.quote:
Ah, niet gezien. Thanks, Tahiti.quote:
En dan met een geweer erop schieten?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:30 schreef Pakspul het volgende:
In een documentaire die ik laatst heb gezien is dat je vogels best met een katapult kunt afschieten.
Hij mag bij de kippen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Je kan ook het formulier in die link invullen, of contact opnemen met je lokale duivenhoudersvereniging.
Dat laatste is wellicht het makkelijkste, want ik denk niet dat je een plekje hebt voor het beest
Nee, ging over een stel achterstand vogels die ruzie hadden met een stel varkens. Documentaire ging eigenlijk nergens over, maar dat afschieten was wel handig om te weten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dan met een geweer erop schieten?
Was het een documentaire over de Olympische Spelen?
Dat zei mn vriend ook al...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:32 schreef Flurry het volgende:
Draaien ze 'm niet de nek om omdat ie niet op tijd terug is gekomen?
Zag ie er nog gezond uit? Geen bloed, vleugels die raar hingen ofzo?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:31 schreef -Spring het volgende:
Ah, niet gezien. Thanks, Tahiti.
Geprobeerd te bellen al. Antwoordapparaat. En hij is al weg ook. Ik had m gevangen om zn ringen te checken en daarna vloog ie weg.
Ligt eraan.. als ie dat vaak doet, dan welquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:32 schreef Flurry het volgende:
Draaien ze 'm niet de nek om omdat ie niet op tijd terug is gekomen?
Die verstaan die vogel toch helemaal nietquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zag ie er nog gezond uit? Geen bloed, vleugels die raar hingen ofzo?
Als ie nog gezond is, dan is ie waarschijnlijk met de "verkeerde" groep duiven meegevlogen naar Nederland i.p.v. naar Engeland. Dan vindt ie OF zelf de weg wel weer naar huis, OF hij gaat lekker ergens bij Nederlandse soortgenoten zitten.
"Rare vogels, die Britten" *tik op hoofd zoals Obelix*quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:34 schreef Pakspul het volgende:
Die verstaan die vogel toch helemaal niet
Voordat ik m ving niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zag ie er nog gezond uit? Geen bloed, vleugels die raar hingen ofzo?
Als ie nog gezond is, dan is ie waarschijnlijk met de "verkeerde" groep duiven meegevlogen naar Nederland i.p.v. naar Engeland. Dan vindt ie OF zelf de weg wel weer naar huis, OF hij gaat lekker ergens bij Nederlandse soortgenoten zitten.
idd een duif zijn vleugels uit zijn lijf laten vliegen omdat hij thuis een nestje en een vrouwtje heeftquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:45 schreef -Spring het volgende:
Heeft mi weinig met dierenliefde te maken iig.
Ik ook niet. Ik heb het alleen van dichtbij meegekregen. Tja...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:42 schreef -Spring het volgende:
Ik ben trouwens helemaal niet pro-duivensport.
nou ja zegquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:49 schreef -Spring het volgende:
Vader van een vriend stopte laatst met duiven houden omdat ie wat ouder werd. Hele boel afgebroken en zn duiven de nek omgedraaid.
Schijnt normaal te zijn, vertelde die vriend.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou ja zegverkoop ze dan of geef ze weg
wat een gek
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:04 schreef lady-wrb het volgende:
het is niet te hopen dat zijn vrouw ooit wil scheiden
De hele zaterdag zitten wachten op duiven die misschien wel, misschien niet terugkomen? Nee dank je.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:11 schreef -Spring het volgende:
Wat is voor jou de reden om het niets te vinden, Spijkerbroek?
Dat geloof ik meteen. Hij scheet meteen mn vest onder en gooide er tijdens het eten meer naast dan dat ie binnenkreeg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De hele zaterdag zitten wachten op duiven die misschien wel, misschien niet terugkomen? Nee dank je.
En verder: je hebt geen idee hoeveel rotzooi het geeft...
Hij had gewoon honger. Ik bedoel, duiven zijn normaliter niet zo dol op (voor hen) vreemde mensen. Er moet iets aan de hand zijn, willen ze zich zo makkelijk laten pakken. Bijvoorbeeld erge honger.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:20 schreef -Spring het volgende:
Dat geloof ik meteen. Hij scheet meteen mn vest onder en gooide er tijdens het eten meer naast dan dat ie binnenkreeg.
Je zag wel zn krop zienderogen groeien trouwens.
Valt best mee hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:26 schreef waspoedertje het volgende:
Is duivensport zielig voor de duiven ja ? Nooit geweten heeft iemand bron daarvoor ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |