Het gaat om een "Asus Maximus IV GENE-Z iZ68, SATA600 RAID, HDMI"..... mja lampjes... hij doet de eerste seconde wat hij moet doen (alles werkt) maar dan valt ie gewoon uit.....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:14 schreef Zaiks93 het volgende:
Gaan er ook lampjes knipperen? Wat voor moederbord is het?
ja hij heeft 4 maanden lekker gedraaid.. het is ook echt mijn stomme fout geweest... ik heb een firewire (waarvan ik dacht dat het USB was want hij lag los in de kast) op een usb 2.0 gezet...quote:
ging ik ook al van uit ja... maar hoor hier en daar wat andere vehalen.. zoals "er zit een safe op het moederbord waardoor dat niet kan gebeuren"quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de voeding goed is, RAM is goed, videokaart is goed, en het moederbord is goed (en je hebt geen andere zaken aangesloten op het moederbord), en toch gaat ie niet goed aan, dan is je CPU kaduuk.
Je kan het laten doormeten bij de lokale pc-boer natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:20 schreef Bahamut0503 het volgende:
ging ik ook al van uit ja... maar hoor hier en daar wat andere vehalen.. zoals "er zit een safe op het moederbord waardoor dat niet kan gebeuren"
maar daar geloof ik eerlijk gezegd geen fuck van.... dan maar een nieuwe i5 2500K kopen
dat dacht ik inderdaad ook ja.... maja... helaas pindakaas... lijkt me sterk dat alles naar de klote isquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:23 schreef gogosweden het volgende:
ookal is je cpu toast hoor je toch gewoon in je bios te kunnen komen?
Meestal als er lampjes knipperen, geeft dat meestal aan dat een van de onderdelen defect is (of niet goed aangesloten), afhankelijk van het aantal lampjes die hij knippert.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:16 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Het gaat om een "Asus Maximus IV GENE-Z iZ68, SATA600 RAID, HDMI"..... mja lampjes... hij doet de eerste seconde wat hij moet doen (alles werkt) maar dan valt ie gewoon uit.....
moederbord is nu vervangen door een ASrock (p67) bordje
Dat klopt inderdaad.... maar hij geeft niets aan.. valt letterlijk na een seconden gewoon weer uitquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:30 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
Meestal als er lampjes knipperen, geeft dat meestal aan dat een van de onderdelen afhankelijk van het aantal lampjes die hij knippert.
Kan je niet ff andere cpu lenen ? Of deze laten doormetenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:31 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.... maar hij geeft niets aan.. valt letterlijk na een seconden gewoon weer uit
Nope.. moederbord vervangen en cpu overgezet... geen effect..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:32 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Kan je niet ff andere cpu lenen ? Of deze laten doormeten
Want je cpu doet het ook niet op een andere mobo ?
Als je verder niks op je mobo aansluit moet er niks gebeuren hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:33 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Nope.. moederbord vervangen en cpu overgezet... geen effect..
mijn vriendin heeft ook een i5 2500K maar ben bang dat die dadelijk ook gebakken wordt
m'n kast? hoezo dat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:35 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
Als je verder niks op je mobo aansluit moet er niks gebeuren hoor
Kan je wel je zuurverdiende centen besparen mocht dat het probleem niet zijn
Het kan ook je kast zijn eventueel
is maar een gokmhoor maar om alles uit te sluiten.quote:
Ik had al het vermoeden dat er meer onderdelen defect zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:33 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
Nope.. moederbord vervangen en cpu overgezet... geen effect..
mijn vriendin heeft ook een i5 2500K maar ben bang dat die dadelijk ook gebakken wordt
en om er nu gelijk maar eentje te bestellen vind ook zonde geld (wel weer 200 euro)
Voeding en ram zijn ok.. dat is gechecked op de comp van mijn vriendinquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:38 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
Ik had al het vermoeden dat er meer onderdelen defect zijn.
De kans is groot dat er nu onderdelen defect zijn gegaan door dat ene onderdeel dat al defect was.
Dus als je van plan bent je CPU te vervangen, zal ik ook meteen het moederbord, RAM en voeding vervangen, maar eigenlijk ben je dan al toe aan een nieuwe computer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |