abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115059197
Vorige maand kreeg ik het vervelende nieuws te horen dat mijn contract niet werd verlengd.
Gevoelsmatig heb ik keihard gewerkt, dus dat versterkte de teleurstelling.
Mijn gevoelsmatige reactie wat ik vervolgens toch in gedeelte ook daadwerkelijk heb getoond, is door niet meer fanatiek met het werk bezig te zijn.
De een keurt het af, de ander kan het begrijpen (of allebei ).

Per volgende week hoefde ik nog maar 3 weken te werken, zodat ik aan het einde mijn vakantiedagen kon opmaken. Echter had ik vandaag een gesprekje waarin ze de leidinggever mij te kennen gaf dat hij mij de ruimte wilde geven om te solliciteren, en dat ik vanaf volgende week al niet meer aanwezig hoefde te zijn. Enerzijds vond ik dit een prima gedachte, maar anderzijds verlaat ik dit bedrijf nu met een bittere smaak. Ik had toch een kans gekregen, heb veel geleerd, en ja.. je weet het niet, je kan ze ooit nog eens tegen het lijf lopen.

Ik denk dat mijn contraproductiviteit van de afgelopen weken dit besluit heeft doen bekrachtigen... wat vinden jullie.. begrijpelijk of misschien toch ook een beetje dom?
pi_115059463
quote:
0s.gif [b]De een keurt het af, de ander kan het begrijpen (of allebei ).

Allebei
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:42:56 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115060310
Handig is het nooit. Ze betalen je nog, dus je hoort je gewoon naar behoren in te spannen. Begrijpelijk, maar slimmer is om te proberen toch te blijven doen wat je moet doen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:00:47 #4
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_115063019
Ik heb in het verleden ooit vrijstelling van dienst gekregen met behoud van loon (zwart op wit). Is dit bij jou van toepassing, dan zou ik zeker gebruik maken van de mogelijkheid tot solliciteren.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_115067462
Wanneer je je blijft inzetten kun je dit wel gebruiken in je sollicitaties. Je huidige werkgever kan het misschien niet zoveel meer schelen wat je zoal doet, maar een potentiėle nieuwe werkgever misschien wel. Dan heb je een nieuwe recente aanvoer van situaties waarmee je recente STAR-voorbeelden kan geven als ze daar naar vragen. Daarnaast kan je nog je kansen grijpen om nog zoveel mogelijk te leren. Inzet loont niet alleen voor je bedrijf, maar ook voor jou. Je focus ligt alleen anders; je doet het niet meer voor je bedrijf, maar voor jezelf.
  † In Memoriam † vrijdag 3 augustus 2012 @ 21:30:38 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115069877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:12 schreef escargot het volgende:
Vorige maand kreeg ik het vervelende nieuws te horen dat mijn contract niet werd verlengd.
Mijn gevoelsmatige reactie wat ik vervolgens toch in gedeelte ook daadwerkelijk heb getoond, is door niet meer fanatiek met het werk bezig te zijn.

Per volgende week hoefde ik nog maar 3 weken te werken, zodat ik aan het einde mijn vakantiedagen kon opmaken. Echter had ik vandaag een gesprekje waarin ze de leidinggever mij te kennen gaf dat hij mij de ruimte wilde geven om te solliciteren, en dat ik vanaf volgende week al niet meer aanwezig hoefde te zijn. Enerzijds vond ik dit een prima gedachte, maar anderzijds verlaat ik dit bedrijf nu met een bittere smaak. Ik had toch een kans gekregen, heb veel geleerd, en ja.. je weet het niet, je kan ze ooit nog eens tegen het lijf lopen.

Ik denk dat mijn contraproductiviteit van de afgelopen weken dit besluit heeft doen bekrachtigen... wat vinden jullie.. begrijpelijk of misschien toch ook een beetje dom?
ga een gesprek aan met je werkgever en vraag het gewoon. en vermeld in het gesprek wat je hierboven schrijft: je hebt er veel geleerd en dat je het gevoel hebt op een nare manier weggestuurd te worden. wie weet ligt het heel anders. je geeft in ieder geval je werkgever positieve feedback en wie weet helpt het bij komende sollicitaties of zoals je zegt, wie weet kom je ze ooit nog eens tegen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 12:12:54 #7
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_115131942
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:12 schreef escargot het volgende:

Onbewust bevestig je hiermee dus hun vermoedens, zo van "zie je wel"

Werkt altijd tegen je ;)
pi_115132853
Wat is je probleem dan? Je dacht dat ze zich wellicht nog zouden bedenken? Neem toch aan dat het een zorgvuldige afweging was. Ze willen je helaas niet, ook handiger voor ze dat je geen klussen/werk meer oppakt. Kan je mooi wat nieuws gaan zoeken.
  zondag 5 augustus 2012 @ 12:50:50 #9
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_115133369
Als je de kantjes eraf loopt dan vaal je op dat moment.

De slechte werkgever gebruik je dan als excuus voor je falen.

Gewoon tot op laatste dag 100%. Achteraf ben je dan baas.

[ Bericht 25% gewijzigd door 8baan op 05-08-2012 12:58:50 ]
pi_115137238
Bekijk het zo, het bedrijf meld op tijd wat de plannen zijn, nu kun jij je focussen op een nieuwe job ipv direct zonder te zitten. Persoonlijk zou ik me nog blijven inspannen, een goede referentie is heel wat waard. Probeer het ook wat zakelijker te zien, ze hebben waarschijnlijk niet genoeg werk voor je.
pi_115150292
heel normaal dat je niet meer zo betrokken bent bij je werk. Gewoon niet te slecht over voelen dawg
pi_115172845
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:50 schreef 8baan het volgende:
Als je de kantjes eraf loopt dan vaal je op dat moment.

De slechte werkgever gebruik je dan als excuus voor je falen.

Gewoon tot op laatste dag 100%. Achteraf ben je dan baas.
:X
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')