abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:12:26 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115041610
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:12:37 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115041616
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:05 schreef Ml-etje het volgende:
Mogge!
Kwark met aalbessen en banaan O+ nom!
Zal ff mijn fiets opzoeken.
Geen 7 versnellingen tough.

-edit- die verkopen ze niet meer.
Die van Co ook niet meer, nee.

Ik neig erg naar een Batavus. Nog even op de Gazellesite kijken, straks.

Maar voor nu:

Of:

Of:

Ik vind de eerste het mooist :Y.

@ MI: ja dat parkeren, daar ben ik dus ook bang voor met een transportrek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Drie keer lopen, burn the kcals!
3 keer 30 min fietsen + per keer 20 min boodschappen doen. Ik wil graag nog wat aan m'n vrije zondagmiddag hebben :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115041642
-

[ Bericht 100% gewijzigd door motorbloempje op 03-08-2012 11:41:23 ]
Ja doei.
pi_115041700
Ik heb ook een klein kratje op m'n fiets, ik vind het wel echt een uitkomst hoor! Maar de mijne zit wel aan de achterkant. Niet mooi maar wel praktisch. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_115041752
-

[ Bericht 100% gewijzigd door motorbloempje op 03-08-2012 11:41:30 ]
Ja doei.
pi_115041805
Ter info voor Vik en andere nieuwsgierigen: er zijn geen samenwoonplannen.
Mijn vriend heeft overigens altijd veel meer boodschappen dan ik, maar die drinkt ook allemaal sapjes en ice coffee's en frisdrank enzo. Ik drink thee.

Maar ik ren na mn werk ook regelmatig even bij de Lidl naar binnen die praktisch naast het station zit. Of ik haal op dinsdag wat groente en fruit op de markt. Mn ouders gooien vaak even een brood in de vriezer en dan red je het wel met een rugzak als je boodschappen gaat doen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:24:34 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042082
Overigens ben ik woensdag begonnen met dit schema voor de crosstrainer (ergens halverwege staat de pdf, ik doel op die van 40 min). 'Doe ik wel even,' dacht ik, want ik ben gewend aan 30 minuten op weerstand 8 en 9 trainen (8-9-8), maar het was toch vrij pittig hoor :P. Wel grappig: voorheen zat ik met moeite tegen de 130 rpm op level 8 of 9 (in de praktijk tussen de 120-124), nu ging ik vrij makkelijk over de 130 heen. Ga dit 6 weken 3 keer per week doen en dan kijken hoe ik hem weer wat zwaarder kan maken :). Vanmiddag weer. Zin in *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_115042085
Gaat Mr fancypants trouwens ook mee naar LL? :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:25:29 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ter info voor Vik en andere nieuwsgierigen: er zijn geen samenwoonplannen.
Mijn vriend heeft overigens altijd veel meer boodschappen dan ik, maar die drinkt ook allemaal sapjes en ice coffee's en frisdrank enzo. Ik drink thee.

Maar ik ren na mn werk ook regelmatig even bij de Lidl naar binnen die praktisch naast het station zit. Of ik haal op dinsdag wat groente en fruit op de markt. Mn ouders gooien vaak even een brood in de vriezer en dan red je het wel met een rugzak als je boodschappen gaat doen. :)
Eén keer per week boodschappen doen houdt de financiën wel lekker overzichtelijk, dat vind ik wel prettig :). Ik merkte bij mijn zus, toen ik meerdere keren per week ging, dat ik zeker het dubbele uitgaf van normaal :X.
Niet meer actief op Fok!
pi_115042305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef V1z0R het volgende:
Gaat Mr fancypants trouwens ook mee naar LL? :@
Nopez. Tenzij hij kan helpen bij een project ofzo, maar dat is niet de verwachting. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eén keer per week boodschappen doen houdt de financiën wel lekker overzichtelijk, dat vind ik wel prettig :). Ik merkte bij mijn zus, toen ik meerdere keren per week ging, dat ik zeker het dubbele uitgaf van normaal :X.
Ik hou het nooit zo goed bij wat ik uitgeef. Maar volgens mij valt het wel mee. :)
Gister werd ik weer even in de verleiding gebracht bij de lidl toen ik twentse aardappelsalade zag, maar toen keek ik bij de voedingsinformatie en toen zag ik dat het meer dan 200 calorieen per 100 gram is en dus heb ik het maar laten staan. :P
Doe wat je niet durft.
pi_115042461
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:24 schreef Viking84 het volgende:
Overigens ben ik woensdag begonnen met dit schema voor de crosstrainer (ergens halverwege staat de pdf, ik doel op die van 40 min). 'Doe ik wel even,' dacht ik, want ik ben gewend aan 30 minuten op weerstand 8 en 9 trainen (8-9-8), maar het was toch vrij pittig hoor :P. Wel grappig: voorheen zat ik met moeite tegen de 130 rpm op level 8 of 9 (in de praktijk tussen de 120-124), nu ging ik vrij makkelijk over de 130 heen. Ga dit 6 weken 3 keer per week doen en dan kijken hoe ik hem weer wat zwaarder kan maken :). Vanmiddag weer. Zin in *O*.
130 rpm? :o Ik heb meestal rond de 70...
Everything has changed
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:38:24 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:34 schreef Mini. het volgende:

[..]

Hebben we het wel over hetzelfde dan? Of gebruik jij een andere weerstand?
Niet meer actief op Fok!
pi_115042609
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:34 schreef Mini. het volgende:

[..]

Hehehe, goed punt! :D
Ik deed dat ooit als warming up van een van mijn killer schema's. 3 minuten op 80 RPM. Dat ging net aan. :D
Weerstand gooide ik op 6.

Ik denk dat we het over een ander apparaat hebben, ondanks dat dat ook een crosstrainer was. :P
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:39:04 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115042627
Na vandaag nog maar 1 week en dan VAKANTIE! :o :D *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:39:58 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042663
Nu zit ik te denken dat ik iets niet goed begrepen heb :P.

Volgens mij staat er bij mij 130 spm, maar spm is toch hetzelfde als rpm? :@ (aantal omwentelingen per minuut?)

Staat hier iig ook: http://www.afvallen-weblo(...)aal-om-af-te-vallen/
Niet meer actief op Fok!
pi_115042686
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hebben we het wel over hetzelfde dan? Of gebruik jij een andere weerstand?
Ik heb geen idee wat voor niveau het is, maar twee keer zo snel zou zelfs zonder weerstand wel heel snel worden (of ik ben gewoon een mietje :P). Het is gewoon de rpm-indicatie van de crosstrainer zelf, maar misschien tellen verschillende apparaten anders ofzo?
Everything has changed
pi_115042719
spm = twee keer je rpm :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:41:50 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:40 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat voor niveau het is, maar twee keer zo snel zou zelfs zonder weerstand wel heel snel worden (of ik ben gewoon een mietje :P). Het is gewoon de rpm-indicatie van de crosstrainer zelf, maar misschien tellen verschillende apparaten anders ofzo?
Ik train op Technogym. En ik ga wel vrij snel, maar twee keer zo snel? Mwah.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:42:52 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:41 schreef V1z0R het volgende:
spm = twee keer je rpm :P
Waar haal je dat vandaan?

Zou het wel verklaren. En thx, nu ben ik ineens langzamer dan Mini. }:| :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115042829
Strides per minute versus revolutions per minute...

Dus elke keer dat je linker en rechter voet naar beneden zijn geweest is 2 strides en maar 1 revolution.
pi_115042835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?

Zou het wel verklaren. En thx, nu ben ik ineens langzamer dan Mini. }:| :P.
Volgens mij zit ik op niveau 6 ofzo, dus dan is het ook lichter. :) Alleen snap ik nooit wat dat precies inhoudt als je zo'n programma doet met wisselende weerstand.
Everything has changed
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 11:47:32 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115042954
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:44 schreef Mini. het volgende:

[..]

Volgens mij zit ik op niveau 6 ofzo, dus dan is het ook lichter. :) Alleen snap ik nooit wat dat precies inhoudt als je zo'n programma doet met wisselende weerstand.
Afwisseling is beter dan steeds hetzelfde doen? Dat is de filosofie, denk ik? Train jij niet met een schema dan?
Niet meer actief op Fok!
pi_115043030
:D viz jij weet alles :') of je kan goed googlen!
pi_115043064
Ik ga zo lunchen geloof ik maar nog geen trek.
pi_115043068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Afwisseling is beter dan steeds hetzelfde doen? Dat is de filosofie, denk ik? Train jij niet met een schema dan?
Ja maar welke van al die verschillende niveaus is dan 6? Het gemiddelde ofzo?
Ik heb geen schema nee, ik rommel gewoon wat aan in de fitnesszaal van de universiteit.
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')