nah win7 ook wel zolang je geen ranzige meuk binnenhaalt of met systeembestanden gaat kloten, maar sinds UAC (vista) is er veel veranderdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:40 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Linux is consequenter dan Windows. Als het draait, dan blijft het draaien. Tot in de oneindigheid.
Eigenlijk is het appels met peren vergelijken natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:42 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dat kutargument altijd. Maak Linux dan eens leek-vriendelijk, want dat is Windows dus wél.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:43 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Eigenlijk is het appels en peren pinguïns vergelijken natuurlijk.
Maar dat pretendeert Linux ook niet te zijn. Je moet er gewoon mee kunnen werken en iedereen met een beetje hersens moet dat eigenlijk wel kunnen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:42 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dat kutargument altijd. Maak Linux dan eens leek-vriendelijk, want dat is Windows dus wél.
Je hebt zo veel distributies. Door alleen Ubuntu te proberen heb je eigenlijk nog geen goed oordeel kunnen geven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:47 schreef deNeger het volgende:
mja ubuntu voelde een beetje aan als een tomtom-kloon die je bij de aldi koopt.. het lijkt hetzelfde maar als je ermee gaat werken is het 't toch net niet
Ach, voor ieder wat wils.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is inderdaad z'n grootste handicap.
Uhuh, zolang het z'n shit alleen niet together krijgt zal Linux het wils blijven van een nerd-niche.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:04 schreef robin007bond het volgende:
Ach, voor ieder wat wils.
Arch Linux
Dan mag je meteen nog wel een paar stapjes terug nemen en zeggen dat Linux via OsX ook al op de desktopmarkt is doorgedrongen.quote:
Nee, want OS X is geen Linux.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dan mag je meteen nog wel een paar stapjes terug nemen en zeggen dat Linux via OsX ook al op de desktopmarkt is doorgedrongen.
Tuurlijk. Maar daar gaat het niet om. Linux is een kernel. Android gebruikt die kernel, net als Ubuntu. OS X heeft een heel andere kernel, die echt niks met Linux te maken heeft.quote:
Het enige wat ik ooit aan die farm heb gedaan is AFP, bonjour en dergelijke services installeren om 'm zich meer als een X-serve te laten gedragen, en that's it. Wil d'r ook niet naar om hoeven kijken. Daar is het een server voor.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik ben ook ooit me Linux begonnen omdat m'n server met Windows me meer kopzorgen dan gemak opleverde. Sinds ik jaren geleden die overstap heb gemaakt, heb ik er geen omkijken meer naar gehad. Af en toe even de distro upgraden naar de nieuwste versie, dat is zo ongeveer al het onderhoud wat ik ooit heb hoeven doen.
En dan moet je niet zo'n knuppel als ik zijn die allerlei experimentele instellingen gebruikt. Want dan wil het nog wel eens stuk gaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik ben ook ooit met Linux begonnen omdat m'n server met Windows me meer kopzorgen dan gemak opleverde. Sinds ik jaren geleden die overstap heb gemaakt, heb ik er geen omkijken meer naar gehad. Af en toe even de distro upgraden naar de nieuwste versie, dat is zo ongeveer al het onderhoud wat ik ooit heb hoeven doen.
Over die "app store" gesproken,bestaat al jaren(gaat terug naar 1999/2000/2002) en heet package managerquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:17 schreef Faux. het volgende:
Linux gaat ook gewoon met z'n tijd mee. Software installeren gaat in 9 van de 10 keer van de gevallen niet meer via make install en Ubuntu en enkele andere distributies hebben al een App Store. Ikzelf ben een tevreden Linux-gebruiker, omdat ik Windows zat was en benieuwd was naar Linux.
Wat voor hulpmiddel gebruik je om makkelijk gebruikers en FTP settings (bijv!) aan te maken? Ik vind vooral die gebruikers en maprechten zo'n gekloot. Verder rotsvast als server idd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:31 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik ben ook ooit met Linux begonnen omdat m'n server met Windows me meer kopzorgen dan gemak opleverde. Sinds ik jaren geleden die overstap heb gemaakt, heb ik er geen omkijken meer naar gehad. Af en toe even de distro upgraden naar de nieuwste versie, dat is zo ongeveer al het onderhoud wat ik ooit heb hoeven doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |