Alleen in de winter.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:19 schreef Lemans24 het volgende:
Bedoel je dat Ryanair definitief alweer stopt op Groningen, of alleen in de winter?
Blijft altijd verbazingwekkend om te zien hoeveel handbagage sommige mensen proberen mee te nemen. Laatst tijdens de vlucht naar Stansted ook weer de nodige mensen geirriteerd gezien die de discussie aangaan om het feit dat de handtas geen handbagage is. En die dan maar in de extreem gevulde trolley proberen te duwen. De gezichten van mensen zijn altijd het mooiste, alsof ze het grootste onrecht is aangedaan.quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb vandaag met Ryanair een retourtje Eindhoven - Stansted gedaan; landing v/d terugvlucht was wat lomp maar verder geen klachten ... ! Had misschien voor 1 kg bagage bij dus geen problemen met gewichtslimieten, andere passagiers zal ik wel worstelen met hun rommel toen ze te horen kregen dat 3 koffers méér is dan 1 stuks handbagage
Weet je zeker dat het niet gewoon in rekening wordt gebracht op de creditcard waar je mee betaald hebt? Zo niet:quote:Op maandag 10 september 2012 12:59 schreef WooZ het volgende:
Vlieg binnenkort na Tenerife, kom ik er na het inchecken achter dat ik per abuis de roepnaam ipv doopnaam van vriendinlief op het ticket heb gezet,... beginnersfout...
Heb toch al een keer of 4 eerder met ryanair gevlogen, maar dit was dus überdom...
Volgens de website zou je eerst telefonisch uit moeten checken (a ¤15,-) om vervolgens de naam op de vliegticket te wijzigen á ¤110. Het is niet anders dacht ik, eigen schuld...
Bel ik net á 45 cent per minuut, en vijf minuten later is m'n ticket ineens kosteloos gewijzigd WTF?!
Ryanair
Was je handbagage 3 kilo teveel?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:23 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik moest 100 euro bijbetalen voor 3kg teveel terwijl in de voorwaarden en de mails staat dat je in dat geval maar 50 euro moest bijbetalen. Kan ik nog iets doen?
Omdat Ryanair geen goede piloten kan betalen, en ze dus niet wisten hoe ze de turbulentie moesten ontwijken en/of fasten seatbelt knopje in moesten drukken.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:19 schreef DutchieBre het volgende:
Waarom moet erbij vermeld worden dat het hier om een Ryanair toestel gaat ??
Ik zie de relevantie ervan niet ,,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 september 2012 21:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Omdat Ryanair geen goede piloten kan betalen, en ze dus niet wisten hoe ze de turbulentie moesten ontwijken en/of fasten seatbelt knopje in moesten drukken.Het lijkt soms een beetje stemmingmakerij heb ik het idee .. JammerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet of ze normaal ook de maatschappij erbij vernoemen, wellicht voor de duidelijkheid zodat men weet om welke vlucht het gaat o.i.d. Maar verder is het inderdaad totaal niet relevant.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:30 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Het lijkt soms een beetje stemmingmakerij heb ik het idee .. Jammer
9 van de 10 keer wordt de airline genoemd. Wat was er relevant aan het melden dat het Vueling betrof een week of twee terug met de 'kaping'. Of artikelen als:quote:Op donderdag 13 september 2012 21:19 schreef DutchieBre het volgende:
Waarom moet erbij vermeld worden dat het hier om een Ryanair toestel gaat ??
Ik zie de relevantie ervan niet ,,
Tsja, kan gebeuren. Hoewel de kans dat er insecten in het vliegtuig wandelen/vliegen bij Ryanair wel groter is dan bij toestellen die aan een slurf gekoppeld worden natuurlijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:50 schreef Thetallguy het volgende:
Dit incident is opvallender trouwens, had eerder verwacht dat dit de Telegraaf zou halen: http://avherald.com/h?article=455928d3&opt=0
Ach, zo krijg je extra waar voor je geldquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:02 schreef baaart het volgende:
Morgen met Ryanair naar Girona.. leuke berichtjes de laatste tijd en vooral de vluchten in/richting Spanje.
Het voelt allemaal net wat spectaculairder dan dat het is met die kleine toestellen. Vriend van me heeft al vliegangst...dus dat wordt lekker opnaaien morgen .quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ach, zo krijg je extra waar voor je geld
Ja, het is een soort survival of the fittest, vliegen met Ryanair. Je kunt het, je leert het, of je haakt af...quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef danos het volgende:
Vorige week toch wel weer de horror op Eindhoven, vrouwtje 60+ had alleen handbagage bij zich, maar daarin 'grote' verpakkingen deo, shampoo, douchgel. Dan denk je wegknikkeren en door, maar nee ze ging roepen en daarna bellen naar iemand die al door de douane was. Die kwam vervolgens terug, om de inhoud te legen in lege plastic waterflesjes die deze dame dus achter de douane had gekocht?
Nouja, de douane liet het maar begaan, ondertussen stond er al een rij tot de A2.
Tevens weer bizar veel mensen met teveel kilo in een ruimbagage koffer, zorgt altijd voor mooie taferelen. En natuurlijk de mensen met twee stuks handbagage, die er niks van hebben begrepen.
En meestal hoor je de tokkies al lopende naar het vliegtuig alweer stoer zeggen: 'ik vlieg nooit meer met Ryanair'. En dit herhalen ze vaak als ze niet naast elkaar kunnen zitten en stennis schoppen bij het personeel. Mooi! Denk ik dan, volgend jaar gaan jullie hopelijk weer lekker 3 weken naar de stacaravan in Ootmarsum ipv cheapy naar de zon met z'n alluhh.
Vreemde oplossing, dat dat uberhaupt mocht......quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:33 schreef danos het volgende:
Vorige week toch wel weer de horror op Eindhoven, vrouwtje 60+ had alleen handbagage bij zich, maar daarin 'grote' verpakkingen deo, shampoo, douchgel. Dan denk je wegknikkeren en door, maar nee ze ging roepen en daarna bellen naar iemand die al door de douane was. Die kwam vervolgens terug, om de inhoud te legen in lege plastic waterflesjes die deze dame dus achter de douane had gekocht?
Verder een doodnormale vlucht dusquote:Nouja, de douane liet het maar begaan, ondertussen stond er al een rij tot de A2.
Tevens weer bizar veel mensen met teveel kilo in een ruimbagage koffer, zorgt altijd voor mooie taferelen. En natuurlijk de mensen met twee stuks handbagage, die er niks van hebben begrepen.
En meestal hoor je de tokkies al lopende naar het vliegtuig alweer stoer zeggen: 'ik vlieg nooit meer met Ryanair'. En dit herhalen ze vaak als ze niet naast elkaar kunnen zitten en stennis schoppen bij het personeel. Mooi! Denk ik dan, volgend jaar gaan jullie hopelijk weer lekker 3 weken naar de stacaravan in Ootmarsum ipv cheapy naar de zon met z'n alluhh.
Owja en die gezinnen die doodsimpel als het hele vliegtuig al bijna vol zit op de gereserveerde plekken gaan zitten, omdat ze denken dat iedereen deze wel over het hoofd moet hebben gezien. Priceless
Ik ook, ten eerste snapte ik hoe die andere dame drie flesjes water leeg heeft kunnen drinken? Maar toen ging ik er vanuit dat die dus uit een prullenbakje moeten zijn gekomen . En het was nog niet eens een duur merk oid, gewoon van die fluorgroene of blauwe badedas oid . Waarom ze uiteindelijk gewoon door mocht begreep ik ook niet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vreemde oplossing, dat dat uberhaupt mocht......
[..]
Verder een doodnormale vlucht dus
Ik wil ook altijd vooraan zitten, want dan ben ik het snelste door de douane en op weg naar de plaats van bestemming (reis bijna altijd alleen met handbagage).quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:50 schreef TheOneAndOnly het volgende:
En het instappen, iedereen rennen naar eerste trap bij voorste deur maar ja, als er 4 man vooraan in gangpad staat kan er al niemand meer langs, gewoon achter instappen dus, keus genoeg dan...
Ik heb volgens mij ook geen mail gehad over de veranderde tijd van mij vlucht laatst. Zag het toevallig op de boardingpass staan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:27 schreef drumstickNL het volgende:
De mijn vlucht is 2 uur vervroegd maar ik heb geen mail oid gehad, ook staat de oude tijd nog bekend bij de vluchthaven waar ik aankom.
Iemand suggesties?
Als je 'm in elkaar kan duwen zodat ie aan de afmetingen, 55cm x 40cm x 20cm, voldoet wel (anders past ie niet in die bak).quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:38 schreef drumstickNL het volgende:
Ah thanks kiwi.
Mag deze trouwens mee als handbagage? http://www.scapino.nl/pro(...)tfeed%20-%20algemeen
Ligt niet perse aan Ryanair, dat heb je overal wel eensquote:Op zondag 16 september 2012 16:15 schreef drumstickNL het volgende:
Meest waardeloze landing ooit, dacht even dat we neer gingen storten.
Waarop basseer je dat de landing waardeloos was?quote:Op zondag 16 september 2012 16:15 schreef drumstickNL het volgende:
Meest waardeloze landing ooit, dacht even dat we neer gingen storten.
Die mensen heb je altijd als het wat ruw gaat Maar ja soms is een andere landing niet mogelijk. En liever dat dan er met parachute uit moeten tochquote:Op zondag 16 september 2012 17:04 schreef drumstickNL het volgende:
Er waren wat mensen die een kreetje slaakten, dat lijkt mij geen goed teken. Waardeloos zegt niet direct wat over de piloot.
737-800.quote:Op zondag 16 september 2012 17:16 schreef Lemans24 het volgende:
A320 wel goed?
(of hebben ze A319 bij Ryanair?)
Begin van grote problemen bij Ryanair? Laatste tijd toch herhaaldelijk negatief in het nieuws. Desondanks blijft het voor mij toch vaak de goedkoopste optie.quote:Onheilspellende berichten over veiligheid Ryanair
De Spaanse regering wil opheldering over enkele incidenten met de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair. Het Spaanse ministerie van Verkeer liet maandag weten dat het onmiddellijk wil spreken met eurocommissaris voor Transport Siim Kallas en de Ierse luchtvaartautoriteiten.
Ryanair-topman O'Leary. © ANP.
Zondag nog moest een toestel van Rayanair een voorzorgslanding moeten maken in Madrid vanwege een technisch probleem. Het toestel was op weg van Beauvais in Frankrijk naar Tenerife. Zaterdag moest een toestel van de Ierse prijsvechter een noodlanding maken in Barcelona.
Onderzoeken
Volgens de Spaanse krant El Mundo zijn er maar liefst 1.201 onderzoeken naar veiligheidsincidenten met low-cost luchtvaartmaatschappij Ryanair geopend tussen januari en juli van dit jaar. Bij 41 inspecties door de Agencia Estatal de Seguridad Aérea (Aesa) in Spanje het afgelopen jaar werden 51 defecten gevonden, waarvan 15 als 'zeer ernstig' werden geëvalueerd.
Volgens Ryanair-topman O'Leary is er een samenzwering tegen zijn luchtvaartmaatschappij. Maar de feiten spreken niet meteen in O'Leary's voordeel. Het aantal incidenten met Ryanair-toestellen stapelt zich op. Problemen die bij toestellen van Ryanair dit jaar voorkwamen: verkeerde druk in de cabine, noodlandingen wegens brandstoftekort, weigering om mee te werken bij onaangekondigde inspecties door luchtveiligheidsdiensten, afwijken van vluchtplannen, onrechtmatig weigeren om het vliegtuig te boarden. Vooral de brandstofpolitiek van Ryanair baart zorgen.
Piloten liegen volgens O'Leary
Pilotenvakbonden -en organisaties in Ierland, Duitsland en Spanje hebben dit jaar Ryanair er al van beschuldigd dat hun politiek om met zo weinig mogelijk brandstof te vliegen zo rigoreus toepast dat 'piloten bang zijn om extra brandstof te vragen wanneer ze voelen dat dat wel eens nodig zou kunnen zijn'.
Het antwoord van O'Leary daarop was een rechtzaak tegen de Spaanse pilotenvereniging Sepla, die een officieel onderzoek had geëist naar Ryanairs brandstofpolitiek. O'Leary vervolgt Sepla wegens smaad en valse beschuldigingen.
In een gesprek met een Spaanse krant beticht de topman het Spaanse ministerie van Verkeer ervan een haatcampagne tegen Ryanair na te streven. Daarmee doelt hij ondermeer op een uitspraak van minister Ana Pastor, die onlangs zei: 'Lage kosten is goed, maar weinig veiligheid kunnen we niet gebruiken.'
Ze deed dat naar aanleiding van één van de frappantste incidenten, of beter, het feit dat er drie waren op één dag, en dat die alle drie te maken hadden met te weinig brandstof aan boord van Ryanairtoestellen. Op 26 juli werden drie Ryanair-toestellen met bestemming Madrid wegens onweer naar Valencia afgeleid. De toestellen hadden de noodoproep mayday gelanceerd, omdat hun brandstofpeil een kritisch minimum had bereikt.
Bron: Ad.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |