Nu moet worden gezegd dat op veel luchthavens ik eigenlijk nooit meer wordt gecontroleerd of het daadwerkelijk in een afsluitbaar doorzichtig zakje zit.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vloeibare spullen t/m 100 ml moet je thuis in een hersluitbaar plastic zakje van maximaal 1 liter doen, je kunt die zakjes namelijk niet op elk vliegveld (gratis) krijgen.
edit - zie ook: http://www.schiphol.nl/Re(...)RegelsHandbagage.htm
Ik moet zeggen dat ik het alleen naar de VS nog echt in een zakje doe en uit m'n tas haal. Het wordt verder inderdaad nog maar weinig gecontroleerd. Maar goed, kan me voorstellen dat als je voor het eerst vliegt je je aan de regels wil houden om gezeur te voorkomen.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu moet worden gezegd dat op veel luchthavens ik eigenlijk nooit meer wordt gecontroleerd of het daadwerkelijk in een afsluitbaar doorzichtig zakje zit.
Ik geef dit nooit aan en doe het zakje niet apart en mijn tas heeft nooit een tweede check nodig. Wel zitten mijn vloeistoffen (toiletartikelen) wel bij elkaar en voldoen ze aan de maten.
Op de Engelse luchthavens waar ze over het algemeen wat strikter zijn kan je de plastic zakjes niet gratis verkrijgen, wanneer e.e.a. opgemerkt wordt en het zit niet in een dergelijk zakje moet je deze kopen voor een klein bedrag ter plaatse.
Al wordt ook hier nooit moeilijk gedaan over het feit dat de vloeistoffen niet apart worden aangegeven, al die mooie borden ten spijt dat het wel moet. (In het begin van het jaar hadden ze even een manie, maar gelukkig zwakt dat vanzelf weer af en zitten we weer op het niveau van 2011). Op Eindhoven Airport staat nu wel een kansloos bordje dat het apart moet worden aangegeven, maar ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de bag check niet om deze reden zal plaatsvinden, enkel als een vloeistof op de scanner groter lijkt dan een 100 ml variant.
Om als incidentele reiziger gezeur te doen voorkomen als je er aan denkt is ook prima. Ik zie de beveiliging dan ook zeker niet als vijand. (Gezien mijn werk zou dat heel vreemd zijn). Maar wilde meer de angst wegnemen dat mocht je het vergeten wat de consequenties zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het alleen naar de VS nog echt in een zakje doe en uit m'n tas haal. Het wordt verder inderdaad nog maar weinig gecontroleerd. Maar goed, kan me voorstellen dat als je voor het eerst vliegt je je aan de regels wil houden om gezeur te voorkomen.
Stopt vanaf het winterseizoen. Laatste vlucht is 5 november (wat niet echt rond 24 dec is helaasquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:29 schreef L2L89 het volgende:
Vraag:
Op 24 augustus vloog ik vanaf Düsseldorf Weeze naar Tallinn, omdat ik hier voor vier maanden studeer. Ik had een enkele reis geboekt, omdat nog niet vast stond wanneer ik terug zou gaan naar Nederland. Nu is dat zo ongeveer bekend, dus wilde ik op tijd een terugvlucht boeken naar Düsseldorf Weeze, namelijk op 24 december (of rond die datum). Nu blijkt alleen dat er geen vluchten beschikbaar zijn. Betekent dat dat deze route niet meer gevlogen wordt door Ryanair?
Hopelijk kan iemand me helpen!
Jawel, sterker nog. Zonder bij te boeken mocht ik samen met reispartner helemaal voorin zitten en als eerste in en uit het vliegtuig. Ook op het vliegveld (dit was dan wel Dublin) mocht ik langs alle rijen en hoefde ik nergens te wachten. Dat hadden ze prima geregeld, zonder dat ik zelf iets had aangegeven van te voren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:48 schreef kurk_droog het volgende:
Geboekt naar Rome maar kan je krukken meenemen zonder bijbetalen en gezeik naast je normale handbagage?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:30 schreef MrBaas het volgende:
Wat een dom wijf bij Kassa (ook nog een rechtenstudente)
Met haar eigen domme kop heeft ze de verzekering niet uitgeschakeld en nu gaat ze Ryanair dagvaarden
Met de trein kan nog wel, maar dan moet je diezelfde bus nemen en uitstappen bij het treinstation. Wordt keurig omgeroepen. Is vooral praktisch als je een hotel hebt in de buurt van station Nyugati, anders is het net zo makkelijk om in de bus te blijven zitten en bij het eindpunt over te stappen op de metro.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ehm, je kan nu niet meer vanaf het vliegveld naar de stad, Ryanair en Wizz Air gebruikte inderdaad eerst terminal 1, en vanaf daar kon je een brug over naar het treinstation.
Nu komen alle vluchten, na het wegvallen van Malev, aan op Terminal 2, en vanaf daar is het te ver om naar de trein te lopen.
Gelukkig gaat er een bus, kaartje kan je kopen uit de machine bij de bus of van de Relay outlet in de terminal, de bus komt aan bij het metrostation Kispest en vanaf daar kan je overal wel komen.
Tip, koop geen enkele reizen, maar in ieder geval een combi ticket omdat je per rit een kaartje moet afstempelen, maak je meer dan 4 reizen dan is een dagkaart voordeliger.
Klopt, je kan inderdaad met de trein, maar als je naar Budapest zelf gaat is dat niet handig, de meeste reizigers hebben bagage en moeten in de relatief volle bus een weg naar buiten zien te banen op dat treinstation bij terminal 1. Op Kispest Metrostation is dit het eindpunt en gaat iedereen eruit.quote:Op zondag 7 oktober 2012 09:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Met de trein kan nog wel, maar dan moet je diezelfde bus nemen en uitstappen bij het treinstation. Wordt keurig omgeroepen. Is vooral praktisch als je een hotel hebt in de buurt van station Nyugati, anders is het net zo makkelijk om in de bus te blijven zitten en bij het eindpunt over te stappen op de metro.
Hier terug te kijken: http://kassa.vara.nl/tv/a(...)ekering-aan/speel/1/quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:30 schreef MrBaas het volgende:
Met haar eigen domme kop heeft ze de verzekering niet uitgeschakeld en nu gaat ze Ryanair dagvaarden
Koos Kansloosquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:30 schreef MrBaas het volgende:
Tja, vanaf Eindhoven Airport kan je ook met de trein, wel moet je eerst met de bus naar treinstation Best of met de bus naar treinstation Eindhoven.quote:
Dyslectisch of van nature een zeikerd? Volgens mij heb ik duidelijk beschreven hoe je er met de BUS kan komen, of niet?quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tja, vanaf Eindhoven Airport kan je ook met de trein, wel moet je eerst met de bus naar treinstation Best of met de bus naar treinstation Eindhoven.
Met de mogelijkheid trein vanaf het vliegveld wek je de indruk dat je met de rolkoffer in de hand naar het platform kan lopen, en dat is niet mogelijk, je kan alleen van het vliegveld zelf af met een auto, taxi, bus of uiteraard vliegtuig, maar de laatste optie is weer wat lastig voor het centrum Boedapest zelf...
Goed te doen met een pendelbus die om het half uur naar het centrum rijdt. Kost je 3 euro pp.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:55 schreef Tjik het volgende:
Iemand ervaring met Rome Ciampino? Ligt het ver van Rome centrum en is vervoer vanaf vliegveld naar centrum duur?
Je moet de reisverzekering bewust uitschakelen, correct me if I'm wrong.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]Maar je moet je land volgens mij nog aanklikken ook, dus dat moet ze toch wel heel bewust hebben gedaan.
Je hebt 2 opties:quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:12 schreef Ludacriss het volgende:
Ik vlieg binnenkort op Barcelona Girona met Ryanair. Wat is het goedkoopste manier om van daar in Barcelona zelf te komen?
Bedankt voor je reactie! Even met mijn reisgenoot bepalen wat we gaan doen!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:10 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Je hebt 2 opties:
Bus naar Barcelona (¤ 15 enkele reis, ¤ 25 retour)
Bus naar Girona (¤ 2,60 enkel) en trein naar Barcelona (¤ 7,40 enkele reis)
De rechtstreekse bus levert uiteraard wel tijdswinst op.
Ja, een heleboelquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:32 schreef Kerol het volgende:
Als je sommige prijzen ziet op de site van Ryanair ziet dan geloof je het bijna niet. Mensen hier die daadwerkelijk voor een hele lage prijs gevlogen hebben?
Ja, natuurlijk. En 'vroeger' was het nog veel goedkoper!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:32 schreef Kerol het volgende:
Als je sommige prijzen ziet op de site van Ryanair ziet dan geloof je het bijna niet. Mensen hier die daadwerkelijk voor een hele lage prijs gevlogen hebben?
En heel vaak ook nog... kwestie van 3-6 weken van te voren boeken voor vluchten op de geadverteerde routes van maandag-donderdag over het algemeen. Mijn PR was 2 euro voor een retourtje Milaan en een retourtje Alghero maar sommigen hebben volgens mij ook voor 2 cent of gratis gevlogen in de goede oude tijd.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:32 schreef Kerol het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |