abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115007509

Altijd al op eigen houtje door het Star Wars-universum willen zwerven? Planeten als Coruscant, Tatooine en Korriban willen bezoeken? De zwakkeren aan je lightsaber rijgen als Sith Warrior, of ze juist in bescherming nemen als nobele Jedi Knight? Dan is dit je kans. Want je haalt het complete Star Wars-universum in huis met de massively multiplayer online role-playing game Star Wars: The Old Republic.

Duizenden jaren voor de geboorte van Anakin Skywalker verscheurde een oorlog tussen het duistere Sith Empire en de Republic het universum. Na de vernietiging van de Jedi-tempel op Coruscant wordt een wapenstilstand afgekondigd. Maar de vrede hangt aan een zijden draadje. Licht en duister kunnen tenslotte niet vreedzaam naast elkaar bestaan. Kies jouw kant en bepaal het lot van The Old Repubic.

Star Wars: The Old Republic geeft je de mogelijkheid het universum vanuit verschillende perspectieven te verkennen. Kies voor jouw karakter uit één van de 8 beschikbare klassen: van Sith Warrior tot smokkelaar, van Jedi Consolar tot premiejager, alle typische Star Wars oermodellen zijn beschikbaar. Elke klasse heeft zijn eigen wapens en eigenschappen en volgt een unieke verhaallijn.

Ontwikkelaar BioWare heeft een indrukwekkend cv als het op role playing games aankomt, met titels als Baldur's Gate, Mass Effect, Dragon Age: Origins en niet te vergeten Star Wars: Knights of the Old Republic, dat de toon zet voor Star Wars: The Old Republic. Deze eerste MMORPG van BioWare is nu al het duurste project ooit van uitgever Electronic Arts. Dat belooft een flinke disturbance in the Force.

Ruim 3500 jaar vóór de opkomst van Darth Vader handhaafde de Galactic Republic vrijheid en orde in de galaxy. Mede met hulp van de Jedi was de republiek meerdere generaties lang veilig en vreedzaam... Tot nu. Het is driehonderd jaar nadat Revan zijn voormalige apprentice Darth Malak versloeg en zijn reis begon richting de Unknown Regions (Knights of the Old Republic, 2003). Iedereen in de republiek was in de veronderstelling dat de Sith nu eindelijk definitief waren uitgeroeid en de onderdrukking tot het verleden behoorde. Niets bleek minder waar. Na een voorbereiding van maar liefst driehonderd jaar lieten de Sith weer van zich horen toen ze op die bewuste dag, met een enorme vloot aan oorlogsschepen en een leger waar zelfs de Jedi niet tegen opgewassen waren, terugkeerden om hun wraak te uiten en de macht naar zich toe te trekken. Coruscant, hoofdplaneet van de Galactic Republic, werd grotendeels vernietigd (Sacking of Coruscant) en de republiek had geen andere keus dan het tekenen van het Treaty of Coruscant. Dit verdrag hield in dat de republiek al haar troepen (inclusief de Jedi) terug moest trekken en alle bondgenoten moest overgeven aan de Sith.

Classes
Planets
Allegiances
Timeline
Biographies
Inhabitants
Starships

Bekijk deze YouTube-video

Official Website Star Wars: The Old Republic
http://www.swtor.com/
De MMO-Champion van Star Wars: The Old Republic
http://darthhater.com/

Guilds
We hebben zelf geen guild, maar we doen mee met twee andere grote guilds. Een Republic en een Empire guild.
No Win Scenario
Een internationale guild waar veel mensen van FOK! aan meedoen.
Faction: Galactic Republic
Server: Legions of Lettow - PVP English
Site: http://www.nowinscenario.co.uk/
Crimson Order
Een Nederlandse guild waar veel mensen van FOK! aan meedoen.
Faction: Sith Empire
Server: Lord Calypho - RP-PVP English
Site: www.crimson-order.nl/

Lijst met characters van FOK!kers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115012859
Nog steeds jammer dat er geen mac versie is…. :(
pi_115014357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:55 schreef MiesieNL het volgende:
Nog steeds jammer dat er geen mac versie is…. :(
Er is toch software om een Windows-omgeving te faken?
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 2 augustus 2012 @ 20:34:29 #4
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_115014821
Ik speel SWTOR sinds release via Bootcamp op mijn iMac. :P

Maar ja, ik vind het ook jammer dat er geen mac versie is van SWTOR. Die zal er waarschijnlijk ook nooit komen. Scheelt me toch wat tijd met het opstarten van Windows enzo. :P
pi_115025360
Ik heb een mac mini zonder disc drive en zou niet weten hoe dat allemaal werkt met bootcamp en een windows versie erop zetten enzo
pi_115193812
Haters gaan haten, maar ik blijf gewoon doorspelen. Gratis of niet
pi_115194610
eikel :r
pi_115222543
ach dat weet je gewoon van te voren als je een MAC hebt.. dat je er niet veel games op kan spelen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:56:11 #11
126783 pjats
The Pjatser
pi_115365912
Ze staan ook op Gamescom met hun nieuwe warzone. Dus die zal ook na dat tijdstip komen.
pi_115371455
ben benieuwd wat ze BCD doen dit jaar, vorig jaar was dat gewoon het tonen van een ops en huttbal, vraag me af of het dit jaar weer tegenvalt.
pi_115374667
Een nieuwe huttball kaart zou wel leuk zijn, of de optie om geen huttball te spelen. Ik ben het aardig zat.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:20:04 #14
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_115411236
Na een aardig lange pauze ben ik weer begonnen. Gelijk transfer van Sluis Shipyards naar Red Eclipse. :) Scheelt al een hoop. Van maximaal 5 man op een planeet naar ruim 50.
You know, I've learned something today
pi_115417095
ik zoek nog naar een goede manier om aan cash te komen, om al mijn low levels de experience bonusen te geven.

Dailies leveren best wel wat geld op, maar zijn echt oersaai om telkens weer te herhalen, kost ook veel tijd.
pi_115418041
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:57 schreef Rhalius het volgende:
ik zoek nog naar een goede manier om aan cash te komen, om al mijn low levels de experience bonusen te geven.

Dailies leveren best wel wat geld op, maar zijn echt oersaai om telkens weer te herhalen, kost ook veel tijd.
Tja dailies is toch echt the way to go...
Je companion heeft ook Rakata implants nodig :P

Ik verdien ook aardig wat centen op 1 char met Slicing, en de Underworld trading & Treasure hunting missions die ik daar krijg schuif ik door naar char 2.
Denk 2-3 miljoen per maand aan de mats die daaruit komen :)
pi_115418282
slicing heb ik geprobeerd, maar ik heb het idee dat het zo ongeveer evenveel kost als dat het opbrengt met de missies, het lijkt meer te gaan om de dingen die je vind.
pi_115444149
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:10 schreef Rhalius het volgende:
slicing heb ik geprobeerd, maar ik heb het idee dat het zo ongeveer evenveel kost als dat het opbrengt met de missies, het lijkt meer te gaan om de dingen die je vind.
Je krijgt gemiddeld altijd een beetje meer. Maar je krijgt ook missies die je voor geld kan verkopen.
pi_115520131
Ben eindelijk klaar met mn volledige 146 set op mn Sentinel:
http://swtor.askmrrobot.c(...)f6-8bfb-58e4f46003c5

Moet nog 1 mod aanpassen, die in Vest gaat naar een Potent Mod 26 (41 crit ipv 32, 52 str ipv 41, wel 19 minder End).

Stats zijn nu als volgt, met alle buffs en Exotech Might stim:

Met de mod uitgewisseld kom ik denk ik wel op 1000+ uit :)

Nog tips? Wil eigenlijk iets minder surge en iets meer crit (1,5% ofzo).
pi_115530644
Ah, een nieuw live event komt eraan! Wel jammer dat ik nu op vakantie ben :(
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:31:06 #21
126783 pjats
The Pjatser
pi_115539832

Een video van het event. Het is nog niet bezig, maar het komt eraan.
pi_115545795
denk dat ze morgen in Keulen daar wat meer over gaan vrtellen
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:04:22 #23
126783 pjats
The Pjatser
pi_115550556
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 08:59 schreef Morthill het volgende:
denk dat ze morgen in Keulen daar wat meer over gaan vrtellen
Misschien, maar het is al begonnen :D

http://dulfy.net/2012/08/(...)tions-race-coverage/
  woensdag 15 augustus 2012 @ 02:15:15 #24
339055 JediSimons
pi_115584580
Ik heb de event al gehaald d.m.v. een exploit. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bioware toch. :{

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=520883&page=3
pi_115592557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 02:15 schreef JediSimons het volgende:
Ik heb de event al gehaald d.m.v. een exploit. :')

SPOILER
Bioware toch. :{

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=520883&page=3

Ik vraag me toch af hoe mensen denken hoe je dit kunt testen. Maar goed ik ga gewoon alle quests doen, dan krijg ik meer tokens. Ik wil graag die pet kopen en ik denk ook een bowcaster voor mijn vanguard tank. En een bowcaster om barrels naar mijn alts te brengen. Legacy weapon FTW :D

Maar dit komt wel op een beetje naar tijdstip. Ik wil graag ook mijn Sage naar level 50, maar nu heb ik daar bijna de tijd niet voor. En ik hoef nog maar een half level :(
pi_115603883
Ik vind het event nog maar tegenvallen, zeker met de rare keuzes wat betreft rewards. Hoezo alleen sniper en blaster rifles? Het grootste gedeelte van de classes, en dus ook spelers, kan hier dus gewoon helemaal niets mee. Ja, lekker aan alts en comps geven, jippie. Nee, wat mij betreft is dit een faal tot de rewards worden uitgebreid en er ook crystals of sabers bijkomen die met de tokens gekocht kunnen worden.
pi_115730022
Vandaag is bugs dag. Eerst kan ik een deel van het Event niet voltooien, omdat ik spontaan dood ga en nu kan ik een datacron die ik nog niet heb, niet oppakken. Heb gvd een kwartier zitten klooien om bij dat ding te komen.

Dit maakt mij erg geirriteerd
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:47:17 #28
126783 pjats
The Pjatser
pi_115765969
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:02 schreef Morthill het volgende:
Vandaag is bugs dag. Eerst kan ik een deel van het Event niet voltooien, omdat ik spontaan dood ga en nu kan ik een datacron die ik nog niet heb, niet oppakken. Heb gvd een kwartier zitten klooien om bij dat ding te komen.

Dit maakt mij erg geirriteerd
Waarom kan je die datacron niet oppakken. Ben vandaag ook druk bezig geweest en had geen problemen. Op het er komen na :D
pi_115766626
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:47 schreef pjats het volgende:

[..]

Waarom kan je die datacron niet oppakken. Ben vandaag ook druk bezig geweest en had geen problemen. Op het er komen na :D
Als ik dat wist zat ik hier niet te klagen ;)
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:05:36 #30
126783 pjats
The Pjatser
pi_115766717
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:03 schreef Morthill het volgende:

[..]

Als ik dat wist zat ik hier niet te klagen ;)
Ah k. Je hebt soms van die mensen die klagen omdat ze een bepaalde foutmelding krijgen. Die betekent dat je een quest moet afronden (dus je hebt 25 quests in je log zitten). Vaak gehoorde klacht namelijk.
pi_115766937
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:05 schreef pjats het volgende:

[..]

Ah k. Je hebt soms van die mensen die klagen omdat ze een bepaalde foutmelding krijgen. Die betekent dat je een quest moet afronden (dus je hebt 25 quests in je log zitten). Vaak gehoorde klacht namelijk.
Neu, kreeg helemaal niks. Heb ook bugreport ingediend.
pi_115772358
level 50 met mn jedi guardian, even de eerste flashpoint gedaan en al 126 tanking pants en belt binnen :P
pi_115774527
Mn subscription is net afgelopen. Ik wacht wel weer met nieuwe content voordat ik weer zo'n kaartje ga kopen.
pi_115774730
Roel, wat doe je ;( waarom ga ik telkens bij guilds die vervolgens dood gaan _O-
pi_115774960
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:29 schreef Morthill het volgende:
Roel, wat doe je ;( waarom ga ik telkens bij guilds die vervolgens dood gaan _O-
Ik was laatst nog op Ellessar, daar was gewoon helemaal niemand online bij No Win Scenario :') dus ben nu maar weg bij die guild. Ik weet niet hoe het met Dutch Order staat, zit je daar nog bij?
pi_115775017
nooit bij gezeten, dus geen idee.

Erger me er verder serieus aan, NWS was actief, toen sloeg de zomer toe en nu is het gewoon dood. Gelukkig werkt de groupfinder, maar als ik wil raiden wordt het lastig ;(
pi_115777691
Hmmz, de server waar ik op zit is nog steeds net zo druk als net nadat die servers gemerged werden.
pi_115778554
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 10:40 schreef Morthill het volgende:
nooit bij gezeten, dus geen idee.

Erger me er verder serieus aan, NWS was actief, toen sloeg de zomer toe en nu is het gewoon dood. Gelukkig werkt de groupfinder, maar als ik wil raiden wordt het lastig ;(
Gewoon in General Chat kijken of ze leden zoeken voor HM Raids. En probeer een beetje bevriend te raken met vaste raiders die er goed in zijn ;)
pi_115779012
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:39 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Gewoon in General Chat kijken of ze leden zoeken voor HM Raids. En probeer een beetje bevriend te raken met vaste raiders die er goed in zijn ;)
Eerst maar eens alle gear verzamelen :D dus
pi_115781399
Morgen weer EC HM met Hongaars guild :P
pi_115836928
Daily HM doen gaat wel lekker, en weekly BH ook. Commendations stromen zo binnen, kan lekker gearen op dit tempo.

Nu nog nuttige drops :') want al die FP's droppen shit voor de DPS scoundrel :')
pi_115841611
Valt me nu net pas op dat ik 2 armorings niet goed heb, die moet ik nog vervangen :')
Dus mag weer grinden. Gelukkig wel eentje al gekregen van HM Kephess.
Net weer run EC HM & KP NiM gehad, 3 uurtjes :) Notbad.

Leuk dat je er weer beetje bent Morthill.
Hoe bedoel je 'droppen voor DPS scoundrel'?? Je kan toch kiezen welke piece je koopt :{
pi_115842320
Ja, maar je wilt de field medic drops :) En die droppen nooit.
pi_115895547
hey dafan, doe jij hardmodes om die 146 gear te verzamelen?
pi_115896194
Ja EC en gewoon van BH comms met de weeklies en dailies.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 10:50:57 #46
339055 JediSimons
pi_115899410
Je kunt zeggen wat je wilt van de Dutch Order. Maar we hebben altijd stuk of 13 mensen online elke avond. In totaal 148 Nederlandse en Belgische leden. Actieve guild en de sfeer is goed.

We beginnen aardig wat 50 lvlers te krijgen. We vormen nu ook PVP/PVE squads. De PVP squad vult aardig aan. Ik ben op dit moment 48 met mijn Juggernaut maar ik dacht, ik log even in op Teamspeak om met de PVP squad mee te luisteren. Ze waren best wel actief bezig. :D
pi_115901403
Hmmm, ok, heb nog een 50 jugg met wat columi gear, dus misschien dat ik daar ook maar weer actiever mee wordt dan.
pi_115910947
Ja, Field Medic gear gedropt *O*

Alle gear is nu zo'n beetje Columi, Black Hole, Tionese of Battlemaster. Denk dat ik Tionese eerst ga vervangen door BH of Columi, BM levert toch prima bonussen en kan dan later wel.
pi_115911022
Voor PvE moet je geen BM kopen, behalve als de setbonus het misschien waard is. Maar dan alsnog de mods omwisselen imo.
pi_115911066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:00 schreef DaFan het volgende:
Voor PvE moet je geen BM kopen, behalve als de setbonus het misschien waard is. Maar dan alsnog de mods omwisselen imo.
Bedankt voor de tip!
pi_115911166
quote:
Ik heb die BM al maanden, van de tijd dat ik nog actief PvP deed. Maar ik ga die shit natuurlijk niet weggooien voor ik een goed alternatief heb.

Geeft overigens een +5 energy bonus, wat bijzonder prettig is.
pi_115912407
quote:
Klopt. Mijn DPS-sage gebruikt de 2 piece-set bonus van zowel PVE als PVP. Die van PVP is IMO beter dan de 4 piece-set bonus. Vooral als Balance sage. Wat meer alacrity hoef ik niet te hebben, extra self-healing en kortere cooldown kan nooit kwaad.

Maar BM is iig gelijkwaardig aan Columi, dus erg is het nooit.

Mijn sage is nu ook Columi, Black Hole, Tionese en Battlemaster (en een BM gevuld met Rakata, dankzij mijn vanguard tank). Black Hole was wel makkelijk. We blijken een paar crafters te hebben bij onze main ops-groep in onze guild. En 1 daarvan had de implants voor mij. Dus even de materialen gegeven en even later had ik 2 BH implants voor mijn sage, die net lvl 50 is.
pi_115916886
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:03 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik heb die BM al maanden, van de tijd dat ik nog actief PvP deed. Maar ik ga die shit natuurlijk niet weggooien voor ik een goed alternatief heb.

Geeft overigens een +5 energy bonus, wat bijzonder prettig is.
Ja als die 2setbonus beter is dan de 4set bonus van PvE set moet je dat zeker doen!
pi_115918627
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:02 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ja als die 2setbonus beter is dan de 4set bonus van PvE set moet je dat zeker doen!
Zelfs al was het niet zo, ik moet eerst een PvE-set hebben :D Dat is mijn punt, schat, ik heb niet zoveel PvE-gear.
pi_115919715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:51 schreef Morthill het volgende:

[..]

Zelfs al was het niet zo, ik moet eerst een PvE-set hebben :D Dat is mijn punt, schat, ik heb niet zoveel PvE-gear.
3 dagen werk jong vuilak :P
pi_115920109
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:23 schreef DaFan het volgende:

[..]

3 dagen werk jong vuilak :P
werk ja :{w
pi_115933202
omg :') paar HM's gedaan, allemaal Jedi Knight drops die ik op greed krijg. Leuk voor comps natuurlijk.
pi_116024667
kocht per ongeluk de verkeerde BH greaves _O- 55 commendations en nu heb ik de Trapper ipv Mender. Dus power ipv alacrity :')
pi_116048147
Ben nu member van CKS gaming, ze hebben me de eerste avond meteen een paar HM's laten mee doen, heb nu al 2 Columi gear en 35 blackhole commendations, gaat lekker zo
pi_116221690
http://cdn-www.swtor.com/(...)b/tfb_01_854x480.jpg

Mijn main healer is nu bijna volop gegeared op Columi-niveau, alleen earpiece moet nog beter. Nu nog kunnen raiden, want er is niemand :')
pi_116273125
Topic is dood :W
pi_116273944
Ik ben ook gestopt met spelen :P
Ik ga pas weer spelen als het f2p wordt
pi_116274475
Ja het spijt me maar ik ben er ook wel klaar mee :P
Ik run nog dinsdag EC HM na de reset en soms KP NiM erachteraan maar verder heb ik het wel gezien. Ik betaal nog wel en wacht op de nieuwe content.
pi_116275863
Mooi te lezen dat zelfs de die-hards hier het wel gezien hebben

viel toch tegen ofniet :P
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:06:38 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116276224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef Roellie80 het volgende:

Waarom is dat mooi en wat moet er tegen hebben gevallen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116276802
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:52 schreef Roellie80 het volgende:

ik ben nog steeds hartstikke actief en hoezo viel het tegen als mensen na 7 maanden kappen met spelen, vind dat nog best lang
pi_116277387
Ik vond het een hardstikke tof spel, sinds de aankondiging heb ik er al op zitten wachten. Ik heb me er net zoals iedereen er prima mee vermaakt de eerste maanden, maar ze hadden niet veel end-game content aan het begin, geen legacy system, geen group finder en geen ranked warzones. Het spel was incompleet en veel mensen gingen dus weg. Ik speelde gewoon door, op een gegeven moment kwamen die veranderingen wel en dat was allemaal leuk en aardig. Maar het tekort aan spelers op de meeste servers was weer erg jammer, de transfers maakten dat weer goed. :)
En nu hebben ze al sinds 1.2 geen nieuwe flashpoints, ops en warzones toegevoegd, en mijn subscription verliep en kocht ik maar geen nieuwe. Misschien als ze nieuwe content toevoegen dat ik weer terug wil komen. ;)
pi_116277652
Ze zijn gewoonweg te traag met nieuwe content toevoegen. Nu na de vakantie is toch een mooi moment voor een nieuwe update, maar we weten nog niets van wanneer het uitkomt dus het kan nog minstends een maand gaan duren.
pi_116278124
Ik heb het ook een half jaar gespeeld, nadat ik gestopt was vroeg ik me af waarom ik dat eigenlijk niet eerder had gedaan. Ik speel graag MMO's. En dan ook behoorlijk actief wanneer ik me in een spel stort. Het zag er wel grappig uit allemaal maar ik miste toch een bepaalde diepgang.

Ik ben een echte PvE speler en doe eigenlijk niks anders dan raids/dungeons. Het viel me allemaal achteraf erg tegen omdat er weinig speciale tactics in zaten naar mijn idee. Je had je 6 standaard attacks welke je achter elkaar kon spammen en dat was het dan..
het niveau van veel spelers was om te huilen. Spelers gingen enkel wat doen wanneer het nog wat opleverde en dan moest alles ook zo snel mogelijk of een groep viel alweer uit elkaar.

Naar mijn mening is het een grote faal geweest dat EA zich ermee moest bemoeien. Het moest weer een game worden welke speelbaar was van 8 tot 88 jaar.

Ik heb me jarenlang vermaakt met LOTRO waar een toch wat volwassener sfeer hing en je echt grappige challenges aan kon gaan. Zo had ik daar op een gegeven moment echt een vast groepje waar we helemaal op elkaar ingespeeld waren. Er was meer vrijheid in hoe je je character specialiseerde waardoor we daar 12-player raids met 4 man haalden.

Ok, het duurde dan ook 10x zo lang als wanneer je een volle groep had maar in SWTOR heb ik nooit mensen gevonden welke zoiets überhaupt aandurfden. Men was nog te benauwd een EV normal met 6 man te runnen :')

Iets wat ik ook nooit heb begrepen en dat je regelmatig op de vloot was met +200 man en het verdomd moeilijk was een groepje ergens voor te vinden. Mensen durfden instances niet aan omdat ze geen top gear hadden of er viel niks meer te halen

Maargoed, ieder z'n ding. Ik ben nog aan het rondkijken wat m'n volgende verslaving gaat worden :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2012 19:20:23 ]
pi_116278518
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:11 schreef Roellie80 het volgende:
Naar mijn mening is het een grote faal geweest dat EA zich ermee moest bemoeien. Het moest weer een game worden welke speelbaar was van 8 tot 88 jaar.
Twee dingen:
1. je hebt geen flauw idee hoe de game zonder EA was geworden, wellicht vrijwel identiek. Speculeren is zinloos.
2. zonder EA was de game er nooit geweest, of in ieder geval met nog veel minder content, want BioWare had gewoon het geld niet meer.

quote:
Iets wat ik ook nooit heb begrepen en dat je regelmatig op de vloot was met +200 man en het verdomd moeilijk was een groepje ergens voor te vinden. Mensen durfden instances niet aan omdat ze geen top gear hadden of er viel niks meer te halen
Volgens mij lag dat er gewoon aan dat het systeem zonder group finder vrij ruk was. Het is doodeenvoudig om een groep te vinden, mijn daily FP heb ik binnen drie kwartier na mijn inloggen alweer gehaald. Dat is dus groep vinden en de instance lopen.

Veel klachten zijn wel terecht, maar niet meer van toepassing. Ja er moet sneller meer content komen, de world events zijn aardig, maar te sporadisch. Ja het is allemaal te lineair, maar met Lost Island en Explosive Conflict was dat al aan het veranderen. Terror from Beyond belooft nog veel meer afwisseling.

Maar goed, ieder inderdaad zijn ding :) als ik geen fatsoenlijke raidguild krijg dan ga ik op gegeven moment ook stoppen. Elke dag maar instances doen wordt wat doelloos, zeker nu mijn main toch goed gegeared is.
pi_116281249
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:25 schreef Morthill het volgende:
Twee dingen:
1. je hebt geen flauw idee hoe de game zonder EA was geworden, wellicht vrijwel identiek. Speculeren is zinloos.
2. zonder EA was de game er nooit geweest, of in ieder geval met nog veel minder content, want BioWare had gewoon het geld niet meer.
Dat is ook zo, maar ik heb een beetje een hekel aan EA gekregen omdat met zoveel spellen ze de diepgang eruit halen om het maar speelbaar te maken voor een zo groot mogelijke doelgroep.
quote:
Volgens mij lag dat er gewoon aan dat het systeem zonder group finder vrij ruk was. Het is doodeenvoudig om een groep te vinden, mijn daily FP heb ik binnen drie kwartier na mijn inloggen alweer gehaald. Dat is dus groep vinden en de instance lopen.

Veel klachten zijn wel terecht, maar niet meer van toepassing. Ja er moet sneller meer content komen, de world events zijn aardig, maar te sporadisch. Ja het is allemaal te lineair, maar met Lost Island en Explosive Conflict was dat al aan het veranderen. Terror from Beyond belooft nog veel meer afwisseling.

Maar goed, ieder inderdaad zijn ding :) als ik geen fatsoenlijke raidguild krijg dan ga ik op gegeven moment ook stoppen. Elke dag maar instances doen wordt wat doelloos, zeker nu mijn main toch goed gegeared is.
Nadat de groupfinder online was had je inderdaad wel wat meer activiteit. Maar dat kwam ook meer doordat je de daily rewards had. Wat je zegt, je logt in en binnen een uur had je je daily gedaan mbv de groupfinder... en dan? Vervolgens zat ik met m'n MMO maatjes vaak maar wat rondjes te rennen op de vloot omdat er gewoon niks te PvE-en was. Ik was al heel blij toen bosses ook daily comms gaven zodat er tenminste nog iets te halen viel en er dus aanleiding was voor mensen vaker dan eens per dag iets te ondernemen.

Maar hoe vaak gebeurde het ook niet dat nadat je met de groupfinder een groep had gevonden mensen vertrokken omdat de random instance welke je kreeg aangeboden men niet aanstond. Het moest allemaal zo snel en makkelijk mogelijk. Even snel de daily halen om daarna te.. ja, wat eigenlijk?

Ik heb talloze keren instances gedaan omdat ik dat het leukste vind aan MMO's. De dynamiek met meerdere spelers. De hele mentaliteit van de spelers was in mijn ogen dat men het maar vaak een verplichting vonden om dagelijks een instance te doen. En dat lag ook wel een beetje aan de content. Het was niet echt uitdagend ofzo. Tenzij je ging undermannen maar dat kon niet volgens de meeste. Het idee alleen al om met minder dan de voorgegschreven aantal spelers iets te doen niet omdat je er wat voor kreeg maar enkel voor de kick ging er bij de meeste spelers niet in.

Lost Island en Explosive Conflict waren wel aardig inderdaad, vooral die laatste. Toen deze content online was heeft het voor mij weken geduurd voor ik überhaupt een poging kon doen deze te spelen. Dit kwam door de populatie op de server, maar ook doordat men het te moeilijk vond. Ik hou van moeilijk, er moet uitdaging in zitten. Helaas denkt de meerderheid hier anders over en zijn er verscheidene nerfst van instances geweest. Waardoor het allemaal weer een "walk in the park" werd

Ik heb regelmatig tussen guilds gewisseld. Dit omdat ik een aanbod kreeg bij naar mijn gevoel betere spelers. Maar bijna elke keer werd ik weer geconfronteerd met het feit dat de guilds wel actief zijn mbt de weekly raids maar ernaast amper iets ondernamen.

Ik ben het type speler wat lange periodes met dezefde character online wil zijn om ervaring op te bouwen en het maximale eruit wil halen. Dit werd niet echt gestimuleerd. Het was meer een game waar men elke dag weer alle daily solo quests gingen doen met alle alts. Boring as hell als je het mij vraagt

Met de PvP warzones heb ik me nog wel vermaakt. Hierdoor was er eigenlijk altijd wel wat te doen.
Maar uiteindelijk heb ik er gewoon nooit echt m'n draai gevonden. Zo zijn er nog zat meer dingen waar ik me aan heb zitten opvreten. Maargoed, ieder z'n ding :)
pi_116281633
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat iemand de groep verliet omdat de FP hem niet aanstond voor de daily's :D

Ben het overigens wel met je eens dat mensen meer risico moeten willen nemen. Laatst zat ik in een groep voor LI, had vrij veel gear en ben sowieso goede healer, maar werd in de eerste minuut, voor we iets hadden gedaan, al gekicked omdat mijn gear te slecht zou zijn :{

Ik bedoel, als het niet werk, soi. Ik heb Kaon gelopen met een tank die geen gear had, dat werkte volstrekt niet. Het lukte gewoon niet hem te healen en hij trok veel te weinig aggro. Dan stopt hij halverwege en zoek je een nieuwe. Maar kom op zeg. Een beetje lef.

Maar ben dan eigenlijk wel benieuwd wat jij dan van endgame verwacht? Wat wil je doen naast het neerhalen van worldbosses en regelmatige raids?
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:58:05 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116282040
Eigenlijk is deze game een paar jaar te laat uitgekomen. Wow heeft namelijk al sinds de tweede uitbreiding exact dezelfde problemen. Het publiek is veranderd, meer richting het Facebook publiek dat alles voorgekauwd wil hebben dan echte gamers. Erg jammer.
pi_116282309
Kijk, wij en vele andere begonnen aan dit spel op het moment dat het uitkwam. Een MMO heeft over het algemeen echt wel wat tijd nodig voor er voldoende endgame is alles een beetje goed op elkaar is afgestemd qua content en de classes onderling. Daarnaast kan je natuurlijk niet elk type speler tevreden houden.

Ze hadden naar mijn idee meer rewards moeten geven voor HM flashpoints. Zodat er meer waarde zit aan het blijven spelen van deze HM's. Dus niet een daily reward voor de eerste maar een systeem dat het wat blijft opleveren. Ook een 2e of 3e keer.

Het systeem van de timers op bosses (waarna ze 2x zo hard slaan) staat mij persoonlijk ook niet aan. Had de bosses dan overall lastiger gemaakt met vage special attacks ofzo (wat dus later ook wel kwam) Maar met deze enrage timers was undermannen in sommige FP's zinloos. Terwijl de overige mobs zo ontzettend makkelijk waren.

Iedereen zal wel zijn voorkeuren hebben en het zijn altijd keuzes van de makers wat niet iedereen kan aanspreken
pi_116282619
Dit spel lijkt me saaier dan wow omdat wow betere pvp heeft.
We're slowly approaching inevitable death.
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:51:14 #76
62182 Georges
That's the shit
pi_116287935
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:58 schreef Fir3fly het volgende:
Eigenlijk is deze game een paar jaar te laat uitgekomen. Wow heeft namelijk al sinds de tweede uitbreiding exact dezelfde problemen. Het publiek is veranderd, meer richting het Facebook publiek dat alles voorgekauwd wil hebben dan echte gamers. Erg jammer.
Laten we zeggen, eerder te vroeg, zoveel dingen die ontbraken en tegenwoordig bijna als standaard gezien worden. Daar hadden ze een aantal patches voor nodig.

Overigens, wat zijn 'echte gamers'?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_116288778
Nu ik er nog eens over na zit te denken;

Vanaf de release waren er direct heel wat flashpoints en raids beschikbaar, daar was niks mis mee en heeft ook ongetwijfeld heel wat progameerwerk (en dus tijd) gekost. Had dan bijvoorbeeld een flashpoint geschrapt zoals The Red Reaper (deze FP had al haast geen toevoeging omdat je deze alleen zou spelen wanneer je rond lvl47 zat) en had deze tijd gebruikt om veel meer gear toe te voegen.

Nu had je eigenlijk elke keer maar 1 gearset welke je "moest" hebben. Niet alleen zag iedereen er hetzelfde uit, ook had elke klasse hierdoor ongeveer dezelfde stats. Ik had het veel leuker gevonden wanneer je niet 1 endgame gearset had met de beste stats maar wanneer je echt meer keuze zou hebben.

Het hele idee van het modificeren van de gear was wel goed maar ook hier hadden ze veel meer verschillen in moeten maken. Ook de setbonus op de verschillende sets was leuk maar hier hadden ze veel meer mee kunnen doen. Zodat je je echt veel meer kon focussen op sommige skills/stats. Social gear was ook een leuk idee geweest zodat er een veel grotere varieteit kon zijn in hoe iedereen erbij liep.

Nu was het op een gegeven moment zo dat iedereen zo'n beetje rond de 20k health zat. Ik vind het maar saai, daar moet meer keuzevrijheid in zitten. Dat bijvoorbeeld een healer slechts 9k health heeft maar wel een veel grotere healing output heeft, of een tank welke kiest om maximaal in health te investeren en hierdoor weinig tot geen schade meer doet. Nu was het allemaal eenheidsworst.

De "domme" spelers werden met dit systeem beschermd. Je kwam uiteindelijk toch min of meer uit op dezelfde stats als ieder ander met dezelfde class. Hier is bewust een keuze in gemaakt. Neem de 4e boss in EV. Hier moet iedereen een mob solo-en. Hier ontkom je er niet aan dat elke tank en healer een bepaalde dmg output heeft.

Het legacy gebeuren vond ik wel leuk. Het domme hier vond ik wel dat wanneer je dus genoeg alts had je automatisch elke buff kreeg. Ze hadden wat mij betreft buffs echt class specefiek moeten houden en eigenlijks meer buffs moeten toevoegen waar je bijvoorbeeld uit moest kiezen welke je ging gebruiken voor een fight.

Al met al had ik dus meer keuzevrijheid willen zien waardoor je je echt ergens op kon focussen. Hierdoor zou je ook als team veel meer gebruik kunnen maken van de verschillen tussen de classes.

Al dit soort dingen zijn voor mij gevoelsmatig echt iets van EA. Dit bedrijf wil een zo groot mogelijk publiek aanspreken. Heel logisch wanneer het om geld gaat maar voor een aantal spelers zoals ik slaan ze een beetje de plank mis.

Sorry voor de lap tekst mensen ;)
pi_116289018
Wat je zegt klopt niet helemaal. Ja als je genoeg alts hebt, dan heb je alle buffs. Maar dan moet je dus vier personages naar level 50 tillen, dat is juist iets wat volstrekt niet bij de casual gamers past. Die gaan echt niet met zoveel personages aan de slag, hooguit 2. Het is dus vooral voor de wat serieuzere gamer.

Wat ik wel vind is dat er buffs hadden moeten zijn voor de subclasses. Want nu krijgt een tank een strength buff en dat is wat vreemd.

Vooral meer gear, dat had ik ook graag gezien. Gelukkig heb je nu mods die je kunt overhevelen en je setbonus bewaren, maar het is allemaal inderdaad 1 pot nat.
pi_116392746
Mijn eerste op gedaan *O* Eternity Vault.

Het nadeel is, ik ben eigenlijk bijna maximaal gegeared op Columi :') dus er kwam maar 1 nuttige drop voorbij (main weapon) en uiteraard ging die naar de andere smuggler ;(

Soa dropte alleen maar Jedi gear, de Aso (see what I did there). Hoop dat hij doodgaat aan aids of zo.
pi_116403718
Gewoon HM runnen deze week, die dropt allemaal Rakata. Kan makkelijk.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:17:08 #81
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_116424534
Onderhoud zou tot 13:00 duren. Heeft echter een 'kleine' uitloop: Tot circa 18:00 :')

Achja, genoeg andere dingen te doen. :)
  woensdag 5 september 2012 @ 16:18:37 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116424603
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef ImMaxa het volgende:
Onderhoud zou tot 13:00 duren. Heeft echter een 'kleine' uitloop: Tot circa 18:00 :')

Achja, genoeg andere dingen te doen. :)
Bah, net nu ik de laatste tijd weer steeds meer speel.

Ik merk wel dat ik vrijwel niets meer aan raiden doe, ik denk dat WoW dat voor mij verpest heeft destijds :').
pi_116424648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:49 schreef DaFan het volgende:
Gewoon HM runnen deze week, die dropt allemaal Rakata. Kan makkelijk.
Ik heb in HM's nog nooit 1 stuk Rakata gezien en ik heb die best veel gerund.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:22:17 #84
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_116424758
Heb vrijwel geen last gehad van vervelende figuren in Flashpoints. Slechts 1 keer een Marauder die zat te needen op Bounty Hunter spullen, zonder uitleg. Uiteindelijk netjes op de ignorelijst gezet, problem solved. Verder enkel soms wat noobs die constant cc's lopen te breken. Gelukkig niet op HM dus geen probleem, maar toch irritant als je de cc van tevoren netjes aangeeft en markeert.
pi_116424885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:19 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ik heb in HM's nog nooit 1 stuk Rakata gezien en ik heb die best veel gerund.
Hij bedoelde vast EV HM ;)

in FP's dropt er wel een rakata vest aan het einde van Lost Island. Tenminste.. toen ik nog speelde dan :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2012 16:26:42 ]
pi_116425108
niemand wil mijn in Lost Island ;(
pi_116425259
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:31 schreef Morthill het volgende:
niemand wil mijn in Lost Island ;(
:D
Waar heb ik dit eerder gelezen.. owja! In mijn klaagpost hierboven :P
Ik had je graag meegenomen, maar zoals je weet ben ik er wel klaar mee :P
pi_116425352
Wat ik nog weet van toen ik nog speelde is dat je je eigenlijk helemaal niet echt hoeft te focussen op Rakata, ga dan moeite doen voor BH comms.

Een EV of Karaga HM is makkelijk te puggen. Hier krijg je binnen no time je rakata zooi wel bij elkaar.
Lost Island was eigenlijk alleen nog interessant vanwege de BH comms

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2012 16:37:16 ]
pi_116426285
Ik ben al bezig met BH comms :{w
  woensdag 5 september 2012 @ 18:51:28 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116430351
Loopt bij jullie het spel ook ineens traag als stroop na die laatste update -O-?
pi_116430675
Nee
  woensdag 5 september 2012 @ 19:01:59 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116430729
Even op het officiële forum gekeken en meer mensen schijnen het probleem te hebben. Mijn fps is ineens van de ene op de andere dag gehalveerd -O-.

Edit: schijnt alleen ATI te zijn die er last van heeft.
pi_116431318
Nvidia O+
  woensdag 5 september 2012 @ 19:21:47 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116431381
Rectificatie: dat was niet waar. Iemand met een Nvidia kaart meldt nu ook problemen.
pi_116450181
Ok, ik heb nog nergens last van gehad, loop soepel mijn daily's :)
pi_116655760
pi_116663874
:W
pi_116664870
:W
Te druk met andere dingen dus beetje zonde van het geld voor die keer per week raiden :P
Ga later wel weer spelen als er weer meer content is (meer dan 1.4 that is).

Ik hou het wel in de gaten :s)
pi_116665088
ik heb het ook kneiterdruk, weekenden ga ik vooral spelen, avonden veel minder. Liever een filmpje opzetten als ik moe thuis kom.
  woensdag 12 september 2012 @ 11:03:33 #101
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_116679333
Weinig te doen hiero, dus tijd genoeg om te spelen. :P
pi_116679906
het duurt gewoon te lang voordat we een update krijgen, het houdt de aandacht wat minder vast.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:36:52 #103
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_116692177
Heb een tweede character (Sith Sorcerer) naar level 50 gespeeld vandaag. :)
pi_116693262
Ik hoop dat we snel meer character slots gaan krijgen, lijkt me wel iets moois voor betalende spelers wanneer het free to play wordt. Moet natuurlijk niet extra geld gaan kosten voor subscribers.
pi_116914050
Zo, werd het toch nog een prima dag. Kaon en LI gedaan, drie nieuwe spelers in de guild, waaronder een lvl 50 tank. Op dit tempo gaan we binnenkort weer raiden :)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:02 schreef Rhalius het volgende:
Ik hoop dat we snel meer character slots gaan krijgen, lijkt me wel iets moois voor betalende spelers wanneer het free to play wordt. Moet natuurlijk niet extra geld gaan kosten voor subscribers.
Acht niet genoeg voor je?
pi_116919010
Nee, 16 is nodig om zowel goed als slecht iedere kant te spelen.

En als Roleplayer, zijn er nooit genoeg slots. Hoeft allemaal niet level 50 te worden in enig tempo, gewoon leuk om meer personages te hebben om mee te roleplayen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 01:26:12 #107
126783 pjats
The Pjatser
pi_116920744
We krijgen meer slots. Namelijk 12 en wel morgen. De verplichte transfers gebeuren morgen namelijk tijdens maintenance. Lees het hier maar: http://www.swtor.com/blog/server-consolidation

Maar ik heb even snel nieuwe characters gemaakt op mijn oude server zodat ik wel op 16 characters kom :D

Daarnaast in 1.4 ook een grafische update en wel voor de schaduwen. Zie ook: http://www.swtor.com/blog(...)ions-game-update-1.4
pi_116922838
Prima, werd wel eens tijd, die schaduwen konden echt niet :D
pi_116928556
Nu alleen nog een hood toggle optie, wel goed dat er zo snel meer slots zijn.

Denk dat ik dan toch eens een imperial agent ga aanmaken en een smuggler.
pi_116932883
Niet tegleijk doen, skills zijn echt identiek :D dat gaat vervelen

Al is het verhaal van beide echt gaaf, Smuggler is favoriet, maar IA is echt vrijwel even gaaf _O_
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:55:00 #111
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_116942802
Ben erg fan van de Sniper (Agent advanced class). Met andere klasses doe ik het maar matig in PVP, maar met de Sniper eindig ik regelmatig in de top 3 qua damage/kills/medals. :)
pi_116943234
Ik eindige vrijwel altijd in de top met mijn healer O+ en altijd onderaan met mijn tank _O-
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:07:42 #113
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116943315
PvP :').
Mensen die geven om ranking in PvP :').
pi_116943876
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
PvP :').
Mensen die geven om ranking in PvP :').
Hoge ranking is gevolg van meer medailles is meer comms en levert sneller mvp-votes op wat ook weer shit oplevert. Of was dat te moeilijk voor je :D
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:23:55 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116944054
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:19 schreef Morthill het volgende:

[..]

Hoge ranking is gevolg van meer medailles is meer comms en levert sneller mvp-votes op wat ook weer shit oplevert. Of was dat te moeilijk voor je :D
Ik heb geen idee wat die dingen betekenen :'). Ik doe alleen quests en instances.
pi_116944956
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat die dingen betekenen :'). Ik doe alleen quests en instances.
Je weet niet wat comms zijn :? welke game speel jij?
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:44:41 #117
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_116945007
Is het nog een beetje druk op de servers ?
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 18 september 2012 @ 18:46:45 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116945099
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:43 schreef Morthill het volgende:

[..]

Je weet niet wat comms zijn :? welke game speel jij?
Ik weet het wel ongeveer, maar het is een flinke tijd geleden dat ik op level 50 heb gespeeld.
pi_116949034
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik weet het wel ongeveer, maar het is een flinke tijd geleden dat ik op level 50 heb gespeeld.
Je krijgt ze al vanaf level 2 of zo :D
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:10:30 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116949730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:57 schreef Morthill het volgende:

[..]

Je krijgt ze al vanaf level 2 of zo :D
Oh zo :'). Ik dacht dat je die Black Hole dingen bedoelde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')