Het is een heel goed sportland, maar niet direct een OS-land.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Foeballen kennen ze nie neej!
Tja, obscure sportonderdelen winnen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is een heel goed sportland, maar niet direct een OS-land.
Hongarije en Roemenië winnen niet zo snel grand slams en grote voetbaltoernooien, maar dat zijn wél typische Olympische Spelen-landen.
USA, China, Rusland en Australië inderdaad. Qua Europa Duitsland, Italië, het VK en Frankrijk plus enkele landen van het voormalige Oostblok, zoals het eerdergenoemde Roemenië en Hongarije. Verder zou ik Zuid-Korea en toch ook wel Nederland willen noemen. Nederland is geen echte grootmacht, maar verhoudingsgewijs presteren wij altijd veel beter op de OS dan veel andere grote evenementen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Gek eigenlijk, heb bij OS ook nooit op Spanje gelet omdat ze zo afwezig zijn telkens. OS is in mijn beleving echt iets voor USA/China/Rusland en dan af en toe een Europees land daar nog bij. (Frankrijk/Duitsland/UK) En Australië met wateronderdelen.
Canada wel bij winterspelen natuurlijk maar zomerspelen niet nee.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
USA, China, Rusland en Australië inderdaad. Qua Europa Duitsland, Italië, het VK en Frankrijk plus enkele landen van het voormalige Oostblok, zoals het eerdergenoemde Roemenië en Hongarije. Verder zou ik Zuid-Korea en toch ook wel Nederland willen noemen. Nederland is geen echte grootmacht, maar verhoudingsgewijs presteren wij altijd veel beter op de OS dan veel andere grote evenementen.
Zweden, Finland en Bulgarije waren vroeger ook typische OS-landen, maar die stellen nu niet zo gek veel meer voor.
Canada en Spanje vind ik geen echte OS-landen.
Ik vind trouwens Polen ook tegenvallen. Dat is toch een fors land met een inwoner of 40 miljoen. Ze hebben nog geen goud, in tegenstelling tot een pak andere Oost-Europese landen met minder inwoners.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Canada wel bij winterspelen natuurlijk maar zomerspelen niet nee.
Zuid-korea heeft intussen ook wel een stuk fo 50 miljoen inwoners en een grote economie. Maar bij de Koreanen hebben de Spelen in '88 een boost in de goede richting gezet. Voor Seoul 1988 wonnen ze mondjesmaat medailles, sindsdien rond de tien keer goud iedere Spelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Canada wel bij winterspelen natuurlijk maar zomerspelen niet nee.
Zuid-Korea ben ik 't ook wel mee eens. Presteren verhoudingsgewijs erg goed. Hebben natuurlijk ook wel een aantal disciplines waar ze meester in zijn (boogschieten enzo).
Die halen gewoon te weinig goud. Waar ze in Athene en Peking die gouden plakken er nét wel uit schraapten, lukt het nu niet. Ze hebben tot zover baal-Spelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:13 schreef Blik het volgende:
Australië tot nu toe ook verdomd laag, met 1 gouden medaille. Wel 7 zilveren
Spanje is niet goed in zwemmen en turnen, dat helpt bepaald niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is een heel goed sportland, maar niet direct een OS-land.
Hongarije en Roemenië winnen niet zo snel grand slams en grote voetbaltoernooien, maar dat zijn wél typische Olympische Spelen-landen.
Maar legio andere sporten waar medailles wel mogelijk moeten zijn. Wielrennen, balsporten, atletiek.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spanje is niet goed in zwemmen en turnen, dat helpt bepaald niet.
Wielrennen alleen op de weg. Balsporten zijn relatief weinig medailles in te halen. Atletiek is lopen op europees niveau onvoldoende, dus daar kunnen ze alleen mee op de spring en werpsporten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar legio andere sporten waar medailles wel mogelijk moeten zijn. Wielrennen, balsporten, atletiek.
kromowidjojo 50m vrijquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:20 schreef Ooku het volgende:
Wie hebben er nu nog reële kans op goud. Alleen Dorian???
Maar daar laat Spanje het i.m.o. dus een beetje liggen. Ze moeten toch wel de middelen hebben om ook op de baan goed te kunnen rijden. Ze hadden natuurlijk Llaneras wat een enorme crack was, maar hij heeft geen goede opvolging.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wielrennen alleen op de weg.
Ze laten het daar ook liggen, maar zwemmen is in Spanje dan weer in opkomst.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar daar laat Spanje het i.m.o. dus een beetje liggen. Ze moeten toch wel de middelen hebben om ook op de baan goed te kunnen rijden. Ze hadden natuurlijk Llaneras wat een enorme crack was, maar hij heeft geen goede opvolging.
Het feit dat het baanprogramma overhoop is gehaald en dat veel duurnummers afvielen helpt dan weliswaar niet. Daar heeft Nederland ook wel last van.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:25 schreef TheArt het volgende:
Net gezien op Sporza. In Australië houden ze Noord- en Zuid-Korea uit elkaar met Nice Korea en Naughty Korea. Zo worden ze dus ook echt genoemd in de medaillespiegel daar
Ohja dan hebben we ook nog die martinaquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:23 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
kromowidjojo 50m vrij
hockey dames
en nog een aantal
Ranomi op de 50 meter en hockeydames?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:20 schreef Ooku het volgende:
Wie hebben er nu nog reële kans op goud. Alleen Dorian???
martina weet ik het niet zekerquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:27 schreef Ooku het volgende:
[..]
Ohja dan hebben we ook nog die martina
Laatst hadden de Nederlanders toch ook bij de 400 meter atletiek goede tijden gezet? Daar ligt dus ok een kans op een medaillequote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:29 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
martina weet ik het niet zeker
en wellicht 4x100m wissel zwemmen vrouwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |