quote:China heeft de Oeigoeren – de moslimbevolking – in het land gedurende de maand Ramadan nieuwe beperkingen opgelegd. Moslimambtenaren en studenten in de noordwestelijke regio Xinjiang is het vasten verboden.
‘De provinciale staten hebben deze redelijke maatregelen genomen om de sociale stabiliteit in de Ramadanperiode te bewaken,’ zo is te lezen in een communiqué vanuit de provinciehoofdstad Zonglang, meldde Agence France-Presse (AFP) gisteren. ‘Het is de kaders van de Communistische Partij, de ambtenaren, inclusief degenen die met pensioen zijn en de studenten verboden deel te nemen aan religieuze activiteiten in de Ramadan.’
De uitspraak die op de website van de provincie Xinjiang werd gepubliceerd, zette partijleden ertoe aan voedsel naar de lokale dorpshoofden te brengen om zich er van te verzekeren dat ze zouden eten gedurende de Ramadan.
Gelijksoortige decreten om de moslims in toom te houden werden op andere lokale overheidswebsites gepubliceerd. Op de website van het educatief bureau van de provincie Wensu werden scholen opgeroepen om studenten te verhinderen naar de moskee te gaan in de Ramadan.
De Ramadan startte in China op 20 juli. De decreten werden op verschillende tijden uitgevaardigd, sommige voor en sommige tijdens de Ramadan. De nieuwe restricties kwamen tegelijkertijd met de waarschuwing voor nieuwe onrust in de provincie met een moslimmeerderheid. De Oeigoeren vormen in China een Turkssprekende minderheid van 10 miljoen mensen.
“Door het vasten tijdens de Ramadan te verbieden, gebruikt China administratieve methoden om de Oeigoeren te dwingen om het vasten te verbreken” maakt woordvoerder Dilshat Rexit van het Wereld Oeigoeren Congres duidelijk in een verklaring. Hij waarschuwde ervoor dat de beperkingen mogelijk zouden leiden tot een groter verzet van de Oeigoer-bevolking tegenover de Chinese overheersing.
Xingjiang maakte de laatste etnische golf van geweld in juli 2009 mee, toen Oeigoeren leden van de dominerend Han-bevolking in de stad Urumqi aanvielen. In de dagen erop gingen Hanleden de straat op om wraak te nemen waardoor het ergste geweld ontstond dat China in tientallen jaren had meegemaakt. De onrusten leidden toen tot 200 doden en 1700 gewonden volgens officiële cijfers van de regering, maar de Oeigoeren reppen van een veel hogere tol, met name onder hun eigen bevolking. De Chinese autoriteiten hadden destijds 200 mensen gearresteerd, voornamelijk Oeigoeren en 26 van hen werden ter dood veroordeeld.
De provincie Xinjiang is autonoom sinds 1955 maar de Chinese regering neemt tot vandaag de dag allerlei veiligheidsmaatregelen. Mensenrechtengroeperingen beschuldigen de Chinese autoriteiten ervan dat ze de repressies tegen de Oeigoeren nemen uit naam van terrorismebestrijding.
De moslims beschuldigen de regering ervan dat ze de Han naar de regio brengen om ervoor te zorgen dat hun identiteit en cultuur gaat overheersen. Analisten bevestigen dat het aantal inwoners met een Han-afkomst vanaf 1940 van 5 procent naar 40 procent is gestegen.
Beijing ziet de grote regio van onschatbare waarde vanwege zijn strategische ligging nabij Centraal-Azië en zijn grote olie- en gasreserves.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:56 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zijn 8 Oeigoeren in een bootje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:56 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zijn 8 Oeigoeren in een bootje?Wat als ze omvallen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom dat er opvallend veel en verscheidene soorten religies zijn in China? Zoals het Taoïsme, boeddhisme, confucianisme en andere religies. Tevens is China niet echt een communistisch land, niet qua gebruiken en al een tijd niet meer ook wat betreft de naam.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:57 schreef mymoodfentje het volgende:
Volgens communisten is religie immers vergif
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:59 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat als ze omvallen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"Na 840 werden de Oeigoeren door een ander Turks volk, de Kirgiezen, uit Mongolië verdreven, waarna ze zich terugtrokken in de oases van het Tarim-gebied in Oost-Turkestan (het huidige Sinkiang) en waar ze zich vermengden met Indo-Europese sedentaire landbouwers daar, die een Tochaarse taal spraken. Deze Tochaarse bevolking nam de Turkse taal en naam van de Oeigoeren over, maar de genen van de Tocharen zijn nog steeds zichtbaar in de meer Europees aandoende gezichten, vergeleken met de andere Turkse volkeren van Centraal-Azië. [2] In dit gebied zijn belangrijke resten van vele beschavingen teruggevonden, waaruit blijkt hoezeer dit gebied een trefpunt was van culturele invloeden uit China, Indië en Voor-Azië"quote:China verbiedt originele bevolking Xinjiang te vasten
Dat volk wisselt blijkbaar om de week van godsdienst. Volgens mij verwachten de Chinezen, gezien de geschiedenis, ze met een beetje treiteren zonder al te veel problemen tot rascommunisten te bekeren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:05 schreef SillyWalks het volgende:
"De Oeigoeren, die tevoren diverse godsdiensten hadden beleden, namelijk boeddhisme, manicheïsme en nestoriaans christendom, gingen in de 15e eeuw over tot de islam."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oeigoeren
Als je echt zo veel waarde hecht aan wat 'origineel' is, dan moet je de Oeigoeren dus terugsturen naar Mongolië, en moet je ze weer boeddhisme, manicheïsme en nestoriaans christendom laten belijden.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:59 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat als ze omvallen?Hoe red je ze dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je over het hoofd hebt gezien dat Sinkiang een protectoraat was van China, maar nooit bewoond door de Chinezen, tevens niet de kern van de discussie.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:05 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"Na 840 werden de Oeigoeren door een ander Turks volk, de Kirgiezen, uit Mongolië verdreven, waarna ze zich terugtrokken in de oases van het Tarim-gebied in Oost-Turkestan (het huidige Sinkiang) en waar ze zich vermengden met Indo-Europese sedentaire landbouwers daar, die een Tochaarse taal spraken. Deze Tochaarse bevolking nam de Turkse taal en naam van de Oeigoeren over, maar de genen van de Tocharen zijn nog steeds zichtbaar in de meer Europees aandoende gezichten, vergeleken met de andere Turkse volkeren van Centraal-Azië. [2] In dit gebied zijn belangrijke resten van vele beschavingen teruggevonden, waaruit blijkt hoezeer dit gebied een trefpunt was van culturele invloeden uit China, Indië en Voor-Azië"
"De Oeigoeren, die tevoren diverse godsdiensten hadden beleden, namelijk boeddhisme, manicheïsme en nestoriaans christendom, gingen in de 15e eeuw over tot de islam."
Als je echt zo veel waarde hecht aan wat 'origineel' is, dan moet je de Oeigoeren dus terugsturen naar Mongolië, en moet je ze weer boeddhisme, manicheïsme en nestoriaans christendom laten belijden.
quote:De Chinese overheid heeft sinds 1990 gemengde huwelijke tussen Oeigoeren en Han-Chinezen officieel aangemoedigd.[bron?] De overheid beloonde Han-Chinese vrouwen en dames met een bedrag van 3000 yuan (360 US$) in ruil voor de verhuizing naar deze regio. Eenmaal getrouwd wordt het de Oeigoeren haast onmogelijk gemaakt om te scheiden. Een echtscheiding wordt bestraft met 4000-5000 yuan (US$ 480-600) terwijl het gemiddelde maandsalaris slechts 200 yuan (US$ 24) is. Met een toestroom van ongeveer 7000 [bron?] Han-Chinezen per dag naar deze provincie, zullen de Oeigoeren binnenkort een minderheid vormen in hun woongebied.[1] Inmiddels is de provincie Sinkiang ook enkele rechten kwijtgeraakt ondanks de, op papier, autonome status. Oeigoeren mogen sinds september 2002 geen onderwijs meer volgen in hun eigen taal. Hiermee schendt Volksrepubliek China haar eigen grondwet die onderwijs in eigen taal voor minderheden in de autonome provincies garandeert.[2] Ook worden op grote schaal historische woonwijken en moskeeën gesloopt voor de aanleg van wegen en nieuwe flats.[1][3][4] Volwassen Oeigoeren worden in enkele districten gedwongen een maand lang zonder betaling voor de Chinese overheid op het land te werken, een praktijk die de Hasha heet.[5] Ook minderjarigen worden soms door de Chinese overheid gedwongen om werk te zoeken, soms duizenden kilometers van hun woonomgeving. Betaling is vaak ondermatig, afwezig of veel te laat.[6][7][8] Regelmatig demonstreren Oeigoeren tegen de onderdrukking door de Chinese overheid. Demonstraties zonder toestemming worden vrijwel altijd neergeslagen door Chinese oproerpolitie, die daarbij meestal massa arrestaties pleegt. Demonstranten worden vaak tot lange gevangenisstraffen veroordeeld.[9]
Mja, wat kun je er meer over zeggen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat China hiermee wil bereiken. Je jaagt mensen zo alleen tegen je op in het harnas.
Het wordt tijd voor een groot Mongools Khanaat! Inclusief Turkije! Laat ze de weg van de steppe weer kennen! Weg met die valse maangod!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:40 schreef zarGon het volgende:
Het wordt tijd voor een grote Turkse Unie inclusief Sincan!
Ja, ik had ook al zo'n vermoedde dat de TT niet kloptequote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:05 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"Na 840 werden de Oeigoeren door een ander Turks volk, de Kirgiezen, uit Mongolië verdreven, waarna ze zich terugtrokken in de oases van het Tarim-gebied in Oost-Turkestan (het huidige Sinkiang) en waar ze zich vermengden met Indo-Europese sedentaire landbouwers daar, die een Tochaarse taal spraken. Deze Tochaarse bevolking nam de Turkse taal en naam van de Oeigoeren over, maar de genen van de Tocharen zijn nog steeds zichtbaar in de meer Europees aandoende gezichten, vergeleken met de andere Turkse volkeren van Centraal-Azië. [2] In dit gebied zijn belangrijke resten van vele beschavingen teruggevonden, waaruit blijkt hoezeer dit gebied een trefpunt was van culturele invloeden uit China, Indië en Voor-Azië"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe zien de turkse mensjes dat dan eigenlijk, zo'n groot turks land/turkse unie? Ik kan mij nou niet direct voorstellen dat je erg veel hebt met een toevallig verwant volk dat 4000km verderop zit.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:40 schreef zarGon het volgende:
Het wordt tijd voor een grote Turkse Unie inclusief Sincan!
[..]
Mja, wat kun je er meer over zeggen?
Als je de streep verder wilt doortrekken, dan bestaat er geen originele volk van een plaats, maar komen we allemaal uit Afrika, de eerste bewoners van die regio waren de Oeigoeren, de regio is zoals je op de onderstaande kaart kunt zien grotendeels Turks-sprekend (let op, een Turkse taal =/= Turks). Ook is de bevolking sterk islamitisch, dus ik begrijp niet waarom je in een regio dat al 500 jaar land wordt gedomineerd door een bevolking en een religie, een van de fundamenten van hun geloof gaat verbieden, dat is echt vragen om problemen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:37 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ja, ik had ook al zo'n vermoedde dat de TT niet klopte
Juist niet kijk maar hoe er beperkingen tegen de oorspronkelijke christenen in turkije zijn opgelegd heeft prima uitgepakt voor de bezetters.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:04 schreef Arcadia het volgende:
Ook is de bevolking sterk islamitisch, dus ik begrijp niet waarom je in een regio dat al 500 jaar land wordt gedomineerd door een bevolking en een religie, een van de fundamenten van hun geloof gaat verbieden, dat is echt vragen om problemen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Doe gewoon eens normaal of rot op.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:55 schreef FemacampSurvivor het volgende:
ahh gossie wordt hun coeltoer verdreven wat heb ik een medelijden met die zielige weerloze moslimpjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uhuh, daar gaat het jammer genoeg niet over, gaarne geen topickaap uitvoeren en ontopic blijven reageren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Juist niet kijk maar hoe er beperkingen tegen de oorspronkelijke christenen in turkije zijn opgelegd heeft prima uitgepakt voor de bezetters.
Als we van turkije uitgaan en het succesvol uitmoorden van 20 miljoen christenen die er voorheen woonden en het daarop volgende beperkingen van de christelijke godsdienst en gezinsuitbreiding is China op de goede weg om van het gebied een vrijwel moslimloos gebied te maken.![]()
Is gewoon een terechtwijzing op jouw fraudelente post dat het problemen op zal leveren voor china om een achterhaald en zinloos politiek gebaar onder mom van religie te verbieden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Uhuh, daar gaat het jammer genoeg niet over, gaarne geen topickaap uitvoeren en ontopic blijven reageren.
Wat gewoon in lijn met de chinese wetgeving is, met een juist voorbeeld namelijk met het Turkije waar jij zelf ook aan refereert.Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron![]()
Ik snap dat nuance ver te zoeken is op FOK!, maar come on.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Als we van turkije uitgaan en het succesvol uitmoorden van 20 miljoen christenen die er voorheen woonden.![]()
Hehehe.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:46 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een groot Mongools Khanaat! Inclusief Turkije! Laat ze de weg van de steppe weer kennen! Weg met die valse maangod!.
Hm. Een Turkse Unie naar het voorbeeld van de EU (zonder de minpunten) lijkt me wel wat. En daarmee doel ik op grenzen die open gaan en op een verregaande economische samenwerking. Een monetaire unie of een centraal bestuur zie ik niet zitten (zal ook niet lukken). Maar de geboorte van zo'n unie is bijna onmogelijk; Rusland (voormalige Sovjet-landen) en China (Sinkiang) zullen zich niet laten bespelen in hun achtertuin.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:41 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Hoe zien de turkse mensjes dat dan eigenlijk, zo'n groot turks land/turkse unie? Ik kan mij nou niet direct voorstellen dat je erg veel hebt met een toevallig verwant volk dat 4000km verderop zit.
EN wat betreft het veel (of juist niet) hebben met een toevallig verwant volk... De EU heeft vele gemakken (en voordelen) met zich meegebracht. Had/heeft Nederland enige binding met de Balkan of de Zuid-Europese landen? Wat mij betreft heeft Turkije veel meer te zoeken in Azië dan in Europa, maar de huidige staat van zaken (de EU is sterk, de verwante volkeren zijn zwak) staat dat niet toe.
Verder hoef je die Turkse Unie natuurlijk niet serieus te nemen.. Het is een leuk hersenspinseltje, maar daar blijft het bij.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2012 17:35:44 ]![]()
Geschiedenis kent geen nuance ..... tenzij je jezelf bezighoud met geschiedsvervalsing.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap dat nuance ver te zoeken is op FOK!, maar come on.
Het is dan ook geen geheim dat het huidige turkije op het bloed van 20 miljoen christenen 4 miljoen grieken en 1.2 miljoen armenen gebouwd is.Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron![]()
Ja en de Nederlandse rijkdom is gebaseerd op de slavernij en destructie van Afrika. Zo heeft elk land wel iets op zijn kerfstok.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:44 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Geschiedenis kent geen nuance ..... tenzij je jezelf bezighoud met geschiedsvervalsing.
Het is dan ook geen geheim dat het huidige turkije op het bloed van 20 miljoen christenen 4 miljoen grieken en 1.2 miljoen armenen gebouwd is.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:10 schreef jogy het volgende:
Wat zeg je tegen de 26 ter dood veroordeelde Oeigoeren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Wat zeg je als je een Oeigoer grap hoort?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And remember, respect is everything!![]()
Hé, het zijn wel moslims hoor, dan mag dat uiteraard wel,quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:11 schreef trabant het volgende:
Het feit dat de Oeigoeren geen knuffel-Dalai Lama hebben, wil nog niet zeggen dat je hun grondrechten zo met voeten kunt treden.,
dat zou je inmiddels moeten wetenpleased to meet you![]()
Zolang andere religies in andere delen van de wereld totaal geen vrijheid hebben en ze zelfs worden vermoord, en er mensen zijn die zeggen 'dan moeten ze zich maar bekeren of verhuizen', zeg ik precies hetzelfde over die moslims in China. Ik ben het er niet mee eens maar ze worden iig niet stelselmatig vermoord.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''![]()
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:42 schreef bijdehand het volgende:
Zolang andere religies in andere delen van de wereld totaal geen vrijheid hebben en ze zelfs worden vermoord, en er mensen zijn die zeggen 'dan moeten ze zich maar bekeren of verhuizen', zeg ik precies hetzelfde over die moslims in China. Ik ben het er niet mee eens maar ze worden iig niet stelselmatig vermoord.![]()
![]()
Dat is zo.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja en de Nederlandse rijkdom is gebaseerd op de slavernij en destructie van Afrika de Indische archipel. Zo heeft elk land wel iets op zijn kerfstok.
Maar waarom zou je dat geen halt toeroepen? Laat daar maar eens een eind aan komen.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)![]()
Er is in dit verband geen originele herkomst van de bevolking. En het wezen van de religie is dat deze bevolking blijkbaar zelf uitmaakt waar ze in gelooft. En is dat islam, het zij islam.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:05 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 02-08-2012 23:19:48 ]Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)![]()
Een handjevol Zeeuwen is rijk geworden van de slavenhandel, ik niet hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja en de Nederlandse rijkdom is gebaseerd op de slavernij en destructie van Afrika. Zo heeft elk land wel iets op zijn kerfstok.
Destructie van Afrika? We hebben daar een paar mooie forten neergeplempt, maar meer ook niet.Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.![]()
Je kan net zo goed "Afrika" vervangen door Indonesië of India. Tevens zijn 550.000 verscheepte en verkochte slaven niet echt "weinig" te noemen... Het definiëren als een "paar forten" is ook een eufemistische wijze om een zwarte pagina weg te werkenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:33 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Een handjevol Zeeuwen is rijk geworden van de slavenhandel, ik niet hoor
Destructie van Afrika? We hebben daar een paar mooie forten neergeplempt, maar meer ook niet.![]()
Wat voor destructie heeft Nederland dan gepleegd in Afrika?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:04 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je kan net zo goed "Afrika" vervangen door Indonesië of India. Tevens zijn 550.000 verscheepte en verkochte slaven niet echt "weinig" te noemen... Het definiëren als een "paar forten" is ook een eufemistische wijze om een zwarte pagina weg te werken
En in India?
In Indonesië hebben we mooie spoorlijnen aangelegd, mooie gebouwen neergezet, etc. Maar ja, die mensen wilden liever moslimextremist worden en toeristen opblazen op Bali. Veel gezelliger.Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.![]()
Vet van mij.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:06 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Wat voor destructie heeft Nederland dan gepleegd in Afrika?
En in India?
In Indonesië hebben we mooie spoorlijnen aangelegd, mooie gebouwen neergezet, etc. Maar ja, die mensen wilden liever moslimextremist worden en toeristen opblazen op Bali. Veel gezelliger.
Kan me er niks van herinneren.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Ach ja, als wij ons schuldig moeten voelen om het onrecht dat Nederland in het verleden heeft gedaan, dan mogen we ons ook trots voelen om de mooie dingen die Nederland in het verleden heeft gedaanquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Kan me er niks van herinneren.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Ik voel me alleen schuldig om fouten die ik zelf begaan heb en ben alleen trots op successen die ik zelf bereikt heb.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:21 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ach ja, als wij ons schuldig moeten voelen om het onrecht dat Nederland in het verleden heeft gedaan, dan mogen we ons ook trots voelen om de mooie dingen die Nederland in het verleden heeft gedaan
Soms ben ik trots op mensen die me na staan of schaam ik me plaatsvervangend voor hen.
Maar verder zal het me worst wezen.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Ik ook.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik voel me alleen schuldig om fouten die ik zelf begaan heb en ben alleen trots op successen die ik zelf bereikt heb.
Soms ben ik trots op mensen die me na staan of schaam ik me plaatsvervangend voor hen.
Maar verder zal het me worst wezen.Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Ach gut, zoals eerder gezegd, ze hebben geen troetel Dalai Lama, het zijn moslims, dus ze kunnen de P krijgen. De afkeer tegen moslims is inmiddels zo groot dat men de eigen principes waar men zo trots op is, mensenrechten, zelfbeschikking, vrijheid van godsdienst, gewoon opzij zet .. maar hé, ze worden iig niet stelselmatig vermoord ...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:42 schreef bijdehand het volgende:
Zolang andere religies in andere delen van de wereld totaal geen vrijheid hebben en ze zelfs worden vermoord, en er mensen zijn die zeggen 'dan moeten ze zich maar bekeren of verhuizen', zeg ik precies hetzelfde over die moslims in China. Ik ben het er niet mee eens maar ze worden iig niet stelselmatig vermoord.pleased to meet you
Forum Opties Forumhop: Hop naar: