abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 2 augustus 2012 @ 13:57:42 #1
70532 loveli
N
pi_114995049
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 2 augustus 2012 @ 14:00:24 #2
70532 loveli
N
pi_114995176
Ben er niet echt bang voor dat iemand te weinig carbs binnenkrijgt om stofjes te maken. Wat veel vaker voorkomt is dat men te weinig van de juiste vetjes binnenkrijgt. Brute force methode, als het gros van de mensen ergens een tekort aan heeft, dat erin mikken en het gaat in 90% van de gevallen beter. Daarom werkt Q10 bij veel mensen met gebrek aan energie, komt relatief vaak voor dat dat een beperkende factor is in de energiehuishouding.
crap in = crap out
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:02:57 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_114995280
Serotine ja. Bij mij is een gebrek aan koolhydraten wel een probleem, maar mijn lichaam is dan ook raar >:O
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_114995522
Mijne ook, want downgrade in carbs doet geen bal :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_114995568
De wonderlijke werking van het menselijk lichaam. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_114995627
Het is serotonine, Tink. ;)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:11:24 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114995689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De wonderlijke werking van het menselijk lichaam. :)
Oui, datte.

Bright side, ik zou het volgens mij geniaal doen in de oertijd of bij schaarste :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114995748
Mijn D vanavond is carbtastic :9 nu al zin in!
Be someone that makes you happy
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:24:49 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114996274
Ik twijfel trouwens of ik de komende tijd lijstjes zal posten oO< Ik merk dat ik een beetje de neiging heb om met alle winden mee te willen waaien - ik wil het graag goed doen en wil dus alles doen, wat nooit lukt :') minder carbs, genoeg carbs, veel eiwitten, goede vetten, minder vetten, met mate of streng of juist niet

Lijstjes posten = advies krijgen en dat is fijn, maar ik weet af en toe ook niet meer hoe ik het nou wil aanpakken :') :+
pi_114996709
Maria :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_114996712
2 weekjes 'fout' proberen en zien of het effect heeft?

5 dagen veel te weinig (echt in de KH's snijden want E en V wil je erin houden), dan 2 dagen op je onderhoud, gevolgd door weer 5 van veel te weinig. Sport dan op de dagen dat je op onderhoud eet.
Suikers ook echt mijden. :P
Denk dat je pas echt effect zou zien na 4 weken, maar bij goed meten ook wel na 2...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114996722
Ik denk dat het verstandig is als je voor jezelf een helder beeld hebt van wat je wilt qua eten Maria. Wat wil jij, wil je minder carbs, meer eiwitten, meer gezonde vetjes, whatever.
Als je dat doel voor ogen houdt, dan is lijstjes posten juist handig en kun je gerichte tips krijgen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_114996776
Mc, als je een brute film wil zien kan ik Driver echt aanraden!!
Voor oorlogstoestanden zou ik de miniserie Generation Kill kijken!

Maria, wat balen zeg :(
Ik heb het idee dat wij vrij gelijk zijn qua bouw en afvallen en bij mij werkte normaal eten en regelmatig sporten ook niet.
Ik ging pas afvallen met alleen vk producten, totaal geen suiker, zo min mogelijk verzadigd vet, veel onverzadigd vet en veeeel goenten. Het is even slikken om suiker en mayo en witte pasta 100% te ditchen, maar bij mij is dit wat echt heeft gewerkt.

Edit: en toch echt kcals tellen in het begin, het is zo makkelijk om teveel te eten anders!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114996897
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:37 schreef Novem het volgende:

Ik heb het idee dat wij vrij gelijk zijn qua bouw en afvallen en bij mij werkte normaal eten en regelmatig sporten ook niet.
Ik ging pas afvallen met alleen vk producten, totaal geen suiker, zo min mogelijk verzadigd vet, veel onverzadigd vet en veeeel goenten. Het is even slikken om suiker en mayo en witte pasta 100% te ditchen, maar bij mij is dit wat echt heeft gewerkt.
Ik denk dat Novem wel een punt heeft Maria, echt even rigoureus aan de gang... Al is dat niet zo leuk...

En Driver vond ik echt een te bizarre film! Die omslag ineens :')
Be someone that makes you happy
pi_114997041
The driver uit 1978? Ik ken em nog niet. En maria, je moet idd voor jezelf duidelijk hebben wat je wilt, anders krijg je inderdaad dat je van alles wat doet maar geen resultaat boekt. Ik ga zelf ook weer iets meer opletten, want gister al bijna 83.. Al kan dat door krachttraining komen want ik heb spierpijn in benen, rug en borst.. En als ik spierpijn heb ben ik altijd wat zwaarder.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:43:16 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114997091
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:37 schreef Novem het volgende:

Edit: en toch echt kcals tellen in het begin, het is zo makkelijk om teveel te eten anders!
Respect voor joe!

Je hebt vast gelijk... Ik vind het alleen stom (mijn innerlijke kleuter :+) dat het bij andere mensen lukt met 'gewoon normaal' doen :')
pi_114997133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:43 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Respect voor joe!

Je hebt vast gelijk... Ik vind het alleen stom (mijn innerlijke kleuter :+) dat het bij andere mensen lukt met 'gewoon normaal' doen :')
ik denk dat er meer mensen zijn bij wie het allemaal niet zo soepel gaat, maar die zie en hoor je nu even niet ;)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114997176
Ik denk dat mensen zoals wij net op gewicht kunnen blijven met gewoon doen :')
pi_114997205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:44 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik denk dat er meer mensen zijn bij wie het allemaal niet zo soepel gaat, maar die zie en hoor je nu even niet ;)
Hé! :W
Ja doei.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:45:45 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114997216
quote:

[..]

Heh is ook zo :+ Maar toch he :@ :')

*lijstje van Novem overgeschreven heeft*

*Flesje honing voor bij thee in kast gezet*

oO<
pi_114997225
ik heb het trouwens stervenskoud hier :') We hebben van die stomme klimaatregeling en ik heb 2 inlaten in kantoor, de ene is al dichtgeplakt en de ander is nog steeds in staat om mijn kantoor om te toveren naar een koelkast :X

Het feit dat ik zo'n jaren 50 jurkje aanheb waarvan de stof niet zo dik is en dat ik geen panty aanheb helpt ook niet echt mee :')

Ik heb mezelf ter compensatie maar op een cappucino getrakteerd :Y)

En ik wil mijn kitchenaid c_/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114997273
quote:

[..]

Maar ik lees wel mee :D
pi_114997319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:42 schreef the85mc het volgende:
The driver uit 1978? Ik ken em nog niet. En maria, je moet idd voor jezelf duidelijk hebben wat je wilt, anders krijg je inderdaad dat je van alles wat doet maar geen resultaat boekt. Ik ga zelf ook weer iets meer opletten, want gister al bijna 83.. Al kan dat door krachttraining komen want ik heb spierpijn in benen, rug en borst.. En als ik spierpijn heb ben ik altijd wat zwaarder.
ik denk dat ze Drive bedoelen? http://www.imdb.com/title/tt0780504/
pi_114997461
Ja die, excuus :P

Zo'n toffe film!

Blue Valentine met Ryan Gosling is ook tof, wel vrij beklemmend en triest though...
pi_114997590
Ryan Gossling doet me nog altijd denken aan Breaker High, dus kan geen film van 'm zien en 'm serieus nemen :')
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:45 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Heh is ook zo :+ Maar toch he :@ :')

*lijstje van Novem overgeschreven heeft*

*Flesje honing voor bij thee in kast gezet*

oO<
:* *knuffel*

Ken het...

Wij vetvanonszelfmensjes kunnen nou eenmaal slecht tegen suiker en slechte KH's. :{
Ik zou het trouwens wegmikken want heb mezelf ook wel betrapt op het wegwerken van grote hoeveelheden suiker bij het afkicken. Is vaak meer zonde dan een flesje honing wegmikken.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')