Dank! je hebt daar maar 95cm ruimte, als je de kast draaid, die 60cm diep is, houdt je nog 35cm over om de deur te openen, vrij lastig lijkt mij zo.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:20 schreef Deetch het volgende:
Kijk even naar die foto, daar zit toch een muur, daarom moet die kast gedraaid.
Daar had ik zelf ook over nagedacht, alleen kom je dan met je wasbak in de knoop, die komt dan half in de nis te zitten en kun je er dus niet meer achter staan/kastje open krijgen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:40 schreef lezzer het volgende:
Is het niet mogelijk om die hoge kast (koelkast denk ik?) links van je kookplaat te doen in één lijn, en dan nog een kastje van 30 cm tussen die hoge kast en je kookplaat?
Kookplaat tegen de muur heb ik ook ooit gedaan onder het mom van "ach dat zal wel meevallen", maar het is gewoon niet fijn. Als je het kunt vermijden zou ik dat doen.
Als die nis 95 cm diep is, waarom steekt die kast dan nog een halve meter naar buiten uit?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:21 schreef Jarnoootje het volgende:
[..]
Dank! je hebt daar maar 95cm ruimte, als je de kast draaid, die 60cm diep is, houdt je nog 35cm over om de deur te openen, vrij lastig lijkt mij zo.
Alles in één lijn werkt dus niet, vandaar de vraag aan jullie.
Dat je langs een keukenboer kan gaan weet ik ook wel, maar ik stel de vraag hier.
Zoiets, bedoelde ik jaquote:
Ik heb wel eens een huis bekeken met een keuken zoals jij schetst. Nadeel is dat je er vaak omheen moet lopen als je in de keuken bezig bent. Leek me vrij onhandig.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:51 schreef Blue-eyes het volgende:
Heb je ook wel eens gedacht om de keuken een slag te draaien, zoals bij een kookeiland? Het hangt er dan natuurlijk wel vanaf hoeveel ruimte je nog de kamer in kunt.
Zoiets bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
(de kasten tegen de muren moet je dan wegdenken).
Je hoeft hem dan niet persé los te plaatsen, maar een kant tegen de muur zetten.
En dan kun je rechts in de nis nog een koelkast plaatsen.
Was ook een "vluggertje".quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zoiets, bedoelde ik jaIk zou alleen het fornuis 1 kastje opschuiven, zodat deze niet tegen de muur zit.
Welke voordelen heeft dit als ik vragen mag?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:32 schreef Appeltje2010 het volgende:
Misschien kun je de diepe ruimte benutten voor een niet te grote amerikaanse koelkast. Het moet je smaak ook zijn natuurlijk dat zeg ik er wel bij.
Nog wel even een dringende tip: neem geen keramische maar een inductieplaat. Ja, dat is duurder in aanschaf maar heeft verder alleen maar voordelen tov keramisch!
Dit is. helaas, geen optie. Gezien het een appartementje is van 85 vierkante meter is dit de enige ruimte waar je een keuken kan plaatsen. De rest van de woon/eet kamer is nodig voor de eetkamertafel en woonkamer.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:51 schreef Blue-eyes het volgende:
Heb je ook wel eens gedacht om de keuken een slag te draaien, zoals bij een kookeiland? Het hangt er dan natuurlijk wel vanaf hoeveel ruimte je nog de kamer in kunt.
Zoiets bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
(de kasten tegen de muren moet je dan wegdenken).
Je hoeft hem dan niet persé los te plaatsen, maar een kant tegen de muur zetten.
En dan kun je rechts in de nis nog een koelkast plaatsen.
Dan schuif je de gootsteen opquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:43 schreef Jarnoootje het volgende:
@ Betyar,
Bedankt voor je ontwerpen! even 2 puntjes op je ontwerpen.
• De gootsteen valt nu half/driekwart in de nis, dat betekend dat je er dus erg moeilijk bij kan komen.
• De hoge kastjes kunnen niet zo geplaatst worden i.v.m. de raar lopende bovenbuis. Hier wil ik nog eens goed over na denken hoe ik zonder al te veel aanpassingen (kosten) dit kan verbeteren/veranderen/verdoezelen.
En in het ergste geval is het eigenlijk alleen maar een "nep" kastje (afhankelijk hoe ver die buizen uitsteken). Zoiets hadden we in ons vorige huis ook, dat "kastje" was alleen diep genoeg om wat kruidenpotjes naast elkaar te zetten... Maar het zag er wel netjes uit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan schuif je de gootsteen op![]()
Die buizen kunnen toch gedeeltelijk in en achter de kasten blijven, je zet een achterplaat in je kast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |