quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:12 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hangt erg van de persoon af en van de functie die vervult wordt
Eensch.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:14 schreef Mierenneuker. het volgende:
100 uur kantoorwerk lukt eenieder wel. Maar ga eens 100 uur stratenmaken ofzo.
en we kennen de resultaten.....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:18 schreef Mierenneuker. het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs maken vaak hele lange werkdagen/weken.
Intensief programmeren? Hoeveel LLOC per uur bereik je dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:17 schreef CrashO het volgende:
[..]
Eensch.
Maar ook kantoorwerk ligt aan het soort werk.
Iemand die een beetje nutteloos mailtjes tikt en wat prut in excel is niet echt vergelijkbaar met bijv een (goede) programmeur. Als ik 10 uur intensief geprogrammeerd heb ben ik geestelijk redelijk opDan functioneer ik verder in zombiemode.
Dat geprut in Excel zou ik ook echt niet meer van 40 uur vol kunnen houden hoor. Geestdodend werk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:17 schreef CrashO het volgende:
[..]
Eensch.
Maar ook kantoorwerk ligt aan het soort werk.
Iemand die een beetje nutteloos mailtjes tikt en wat prut in excel is niet echt vergelijkbaar met bijv een (goede) programmeur. Als ik 10 uur intensief geprogrammeerd heb ben ik geestelijk redelijk opDan functioneer ik verder in zombiemode.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
en we kennen de resultaten.....
Niet ieder bedrijf koopt een vaak duur ERP pakketquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:20 schreef Hoplahopla het volgende:
Excel.
Alleen inefficiënte bedrijven werken met Excel...
Onderschat kantoorwerk niet. 100 uur stratenmaken is natuurlijk lichamelijk zwaar, maar 100 uur kantoorwerk hakt er vooral geestelijk in.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:14 schreef Mierenneuker. het volgende:
100 uur kantoorwerk lukt eenieder wel. Maar ga eens 100 uur stratenmaken ofzo.
dat bedoel ikquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:21 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]Ik doe het ze niet na. Ga jij maar eens 100 uur per week autorijden (is nog makkelijker ook nog), dat houdt je niet vol. Je moet contstant opletten want als je een fout maakt kan het mensenlevens kosten.
En je wordt nog niet gek?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:23 schreef Schuifpui het volgende:
Ik werk nu zo'n 50 uur/week. Dan moet ik 's ochtends 7:30 van huis weg, 8:00 op kantoor tot 19:00, betekent tussen 19:30 en 20:00. Dan zit je pas aan de 50 uur/week. Dit geeft al best een beetje problemen met boodschappen doen en dingen regelen bij instanties die alleen op kantoren uren open zijn. De weekenden heb ik echt nodig om thuis dingen te organiseren.
Wat mij betreft ligt het zo rond de 60 uur.
Ja maar nu belicht je alleen de gevallen die misgaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat bedoel ik
Een deel van die ongelukken komt omdat soomige chaufeurs langer denken te kunnen rijden dan dat ze kunnen
Dan werk en slaap je alleen. Verder kom je nergens aan toe. Of heb ik het mis?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:25 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ongeveer een half jaar lang ca. 80-90 uur gewerkt. Dat was onder omstandigheden dat mijn reistijd nul was en werkelijk alles voor mij geregeld werd (eten, wassen, schoonmaken, etc) en dat ik verder 0 sociale verplichtingen had. Dan kan het wel.
Iemand die dit regulier en voor langere tijd zegt te doen die liegt volgens mij. Het is gewoon niet mogelijk.
Ja, en af en toe op zondagmiddag even wat ontspanning. Of 's avonds nog een uurtje, een filmpje kijken ofzo.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dan werk en slaap je alleen. Verder kom je nergens aan toe. Of heb ik het mis?
Ja, dat kan bijna niet anders.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, en af en toe op zondagmiddag even wat ontspanning. Of 's avonds nog een uurtje, een filmpje kijken ofzo.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:20 schreef Hoplahopla het volgende:
Excel.
Alleen inefficiënte bedrijven werken met Excel...
Denk het ook wel, maar dat is dan ook wel de max wat je aan kan volgens mij.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:23 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dat een beetje ondernemer wel 80 uur per week met z'n werk bezig is hoor...
Mwa. Mijn vader is ondernemer met een bedrijf dat flink aan de maat is. Hij werkte toch zeker minstens 70 uur per week als hij thuis was. Als hij op reis was, wat dus om de week was, werkte hij meer. Vroeger haalde hij vaak genoeg 100 uur zei hij. Dit deed hij ongeveer 20 jaar lang.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:25 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ongeveer een half jaar lang ca. 80-90 uur gewerkt. Dat was onder omstandigheden dat mijn reistijd nul was en werkelijk alles voor mij geregeld werd (eten, wassen, schoonmaken, etc) en dat ik verder 0 sociale verplichtingen had. Dan kan het wel.
Iemand die dit regulier en voor langere tijd zegt te doen die liegt volgens mij. Het is gewoon niet mogelijk.
Jaja, lange dagen. Ze zitten twee keer per week vier uur op restaurant met "zakenrelaties" op kosten van de zaak kreeft te eten ja. En zowat alles wat ze in het weekend doen factureren ze ook door naar "de zaak". Zo kan ik het ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:25 schreef Jellereppe het volgende:
Mwah, hangt van het werk en de persoon af. Ondernemers maken hele lange dagen. Denk je bijvoorbeeld eens in hoeveel uren een eigenaar van een friettent maakt. Die werkt wel ruim 70 uur per week.
80 uur is echt extreem veel hoor. Bijna onhaalbaar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Denk het ook wel, maar dat is dan ook wel de max wat je aan kan volgens mij.
Nou, ik niet hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:32 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Jaja, lange dagen. Ze zitten twee keer per week vier uur op restaurant met "zakenrelaties" op kosten van de zaak kreeft te eten ja.
Dat is toch niet zo vreemd als het ook voor de zaak is?quote:En zowat alles wat ze in het weekend doen factureren ze ook door naar "de zaak". Zo kan ik het ook.
Veel meer dan alleen maar werken valt er op een booreiland dan ook niet te doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:33 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Op een booreiland werken er mensen makkelijk 70 uur per week, 6 maanden straight.
Nooit een booreiland gezien in het echt? of van gehoord?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Veel meer dan alleen maar werken valt er op een booreiland dan ook niet te doen.
Dat lijkt mij inderdaad extreem veel. Dan leef je zogezegd voor je werk. De meeste mensen die dat halen zijn volgens mij ondernemer of hebben betere banen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
80 uur is echt extreem veel hoor. Bijna onhaalbaar.
Stel dat je ma-vr 12 uur per dag werkt, en in het weekeinde nog 20 uur in totaal.
Je moet ook nog reizen, boodschappen doen, eten, persoonlijke hygiëne, schoonmaken etc. Laten we zeggen 5 uur per dag. Dan houd je dus nog 8 uur per dag over om te slapen en eventueel te ontspannen. Dat houd je niet lang vol.
Jawel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:34 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Nooit een booreiland gezien in het echt? of van gehoord?
Nee, niet vreemd, maar echt "werken" is het niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:33 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, ik niet hoor
[..]
Dat is toch niet zo vreemd als het ook voor de zaak is?
Ik neem aan dat jij het hebt over netwerken en gezellige activiteiten. Ik heb het over plannen schrijven op je vakantieadres en gewoon declarabel werken in het weekend omdat het af moet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:37 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nee, niet vreemd, maar echt "werken" is het niet.
Of gewoon hele werkweken spenderen aan het sponsoren en organiseren van een groot sportevenement, omdat je bedrijf dat elk jaar doet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij het hebt over netwerken en gezellige activiteiten. Ik heb het over plannen schrijven op je vakantieadres en gewoon declarabel werken in het weekend omdat het af moet.
Een vriend van mij komt daar nog wel eens. Er is wel ander vermaak dan alleen werken maar je bent toch gewoon heel veel aan het werk. Net als op veel schepen. Je mag best wat anders doen soms, maar je verveelt je dan snel te pletter (ook al zijn er wel faciliteiten voor afleiding) en dan ga je toch weer aan het werk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:34 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Nooit een booreiland gezien in het echt? of van gehoord?
Ben ik met je eens. Fysieke arbeid is veel langer vol te houden. Kantoorwerk komt me na 40 uur echt mn oren uit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:55 schreef TR08 het volgende:
Ik maak vaak lange weken als ik op karwei ben. Dan is 60 uur zo vol. Alleen gaat dat natuurlijk veel makkelijker omdat je reis uren dan ineens wel werk uren zijn en je ook links en rechts wat wachttijden hebt. Sowieso vind ik het fysieke werk makkelijker lang vol te houden dan het denkwerk.
Het makkelijkste voor een lange week is veel fysiek werk met iets denkwerk.
Niet dat ik op karwei hele heftige arbeid moet doen (ketel inspecties), maar het is vaak wel nog knetterheet en je moet overal tussendoor kruipen.
Veel collega's die ik om me heen van die lange weken zie maken hebben dan ook vrijwel altijd fysiek werk (meest lassen) en veel reistijd.
Ik moet voor veel proces werk modellen maken in *katjing* excel (meestal, afhankelijk van de toepassing hebben we ook andere software), dat hou je geen 60 uur per week vol. Je houdt er zelfs niet 1 dag volle bak je aandacht 100% bij. Een week van 60 uur kantoor werk is in mijn ervaring veel moeilijker en belastender dan een week van 60 uur op karwei. Soms een lange week als er een groot rapport opgeleverd moet, dan lukt het weer wel maar dan sta je ook uren te spenderen aan heen en weer lopen en printen, ook weer niet iets waar je continue 100% je aandacht bij moet hebben.
Ik vind ook wel dat kantoorwerk zwaar onderschat wordt. Je raakt gewoon uitgeput door je de hele tijd te moeten concentreren op cijfers en getallen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:09 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Fysieke arbeid is veel langer vol te houden. Kantoorwerk komt me na 40 uur echt mn oren uit.
Maar hoeveel van die 60 uur doe jij "gecombineerd met andere taken"?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:11 schreef Chinless het volgende:
Nja mails beantwoorden vanaf de bank tijdens tv (via telefoon of iPad) is natuurlijk ook werk en tijd. Goed te combineren met andere taken.
Zelf werk ik ook z'n 50-60 uur in de week. Heb gewoon sociaal leven, sport 3x in de week en slaap normaal.
Is dat inclusief of exclusief wacht tijden?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:12 schreef Ridocar het volgende:
Persoonlijk is 65 uur per week voor lange tijd vol te houden. Ik ben chauffeur, dus dit is zonder drugs ( ook geen koffie)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.needless to say dat ik toen in een redelijk sociaal leven-loze periode zat. Niet door het werk overigens. Bovendien woonde ik nog bij mijn ouders, dus ik hoefde me niet druk te maken over boodschappen en huishouden. Werkgever zorgde daarnaast voor de maaltijden, dus ook daar had ik geen zorgen om.
En nu zou ik het ook echt niet meer trekken.
Inclusief wachttijden, is het dan opeens minder erg? Ik ben dan wel aanwezig en direct beschikbaar als het moet. Ik heb ooit geleerd nooit in slaap te vallen tijdens de wacht...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:17 schreef TR08 het volgende:
[..]
Is dat inclusief of exclusief wacht tijden?
Het is niet erg, het maakt het alleen wel makkelijker om 60 uur vol te houden als een deel wachttijd isquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Inclusief wachttijden, is het dan opeens minder erg? Ik ben dan wel aanwezig en direct beschikbaar als het moet. Ik heb ooit geleerd nooit in slaap te vallen tijdens de wacht...
Valt wel mee, AH to go is tot 12 uur 's nachts open en op zondag; AH XL tot 10 's avonds en je kan boodschappen ook laten bezorgen. Ik heb zo de indruk dat juist van de mensen die echt heel veel werken er weinig zijn met een huishoudster (of het zou de echtgenote moeten zijn). En ja, als je een literpak melk leegdrinkt 's avonds hoef je ook niet meer te koken... Of het gezond is, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:29 schreef Ludd het volgende:
Ik werk zeer geregeld circa +/- 50 uur per week. Dit vind ik goed te doen.
80-90 uur lijkt mij onmogelijk, ik zou dit niet trekken. Dan kan je toch ook geen boodschappen doen? Of hebben die dat soort weken maken allemaal een huishoudster?
Als je je werk leuk vindt,..quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:08 schreef Peunage het volgende:
Maar is het werk dan zo leuk dat je 60/70/80 uur per week werkt? Of om bij te verdienen?
Serieuze vraag, geen troll.
Wat voor werk doe je als ik vragen mag?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:07 schreef Bajskorv het volgende:
Hier inmiddels iets van 60 uur in de week. Buiten reizen om (wat veelvuldig gebeurt), is dat meestal iets van 08:00-21:00 op maandag tot woensdag, 08:00-20:00 op donderdag en 09:00-18:00 op vrijdag. Wel erg flexibel, ik bepaal mijn eigen werktijden. Verder werk ik zelden in het weekend.
Vroeger was het meer 75-80 uur in de week, maar ook vaak met uitschieters naar 100+. Toen was ik ook minder flexibel in mijn werktijden, die werden vaak door anderen bepaald en dat maakte het extra zwaar voor m'n sociale leven. Toen was het vaker 09:00-24:00 voor maandag tot donderdag, 09:00-20:00 voor vrijdag en 12:00-18:00 op zaterdag of zondag.
Ik vond het allemaal wel te doen, maar mijn huidige situatie is zeker goed vol te houden. Met name fleibiliteit zorgt ervoor dat ik sociaal weinig hoef te missen. Ik kijk alleen wat minder TV enzo, maar dat vind ik dan niet zo'n gemis.
Juist niet, het is veel relaxter om het weekend dan compleet vrij te hebben, in mijn ervaring.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:29 schreef LB06 het volgende:
80 of meer lijkt me echt niet gezond, maar 60-70 is toch wel te doen? Zeker als je het weekend ook meepakt.
Ik werk in de City in Londen, financiele sector dus. Redelijk druk altijd, veel verantwoordelijkheid en dus ook redelijk wat uren. Maar erg leuk werk, uitdagend en goed betaald.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je als ik vragen mag?
Daar zit ook wel iets in, maar 80-100 uur in 5 dagen past bijna gewoon niet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:51 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Juist niet, het is veel relaxter om het weekend dan compleet vrij te hebben, in mijn ervaring.
Nee, daarom is mijn huidige baan met minder dan 80 uur ook iets relaxter. Vroeger deed ik trouwens best nog wel eens meer dan 80 uur in 5 dagen, dat was gewoon afzien. Continue nachten van een paar uur en soms gewoon 's nachts op kantoor doortrekkenquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:39 schreef LB06 het volgende:
[..]
Daar zit ook wel iets in, maar 80-100 uur in 5 dagen past bijna gewoon niet.
Dat dus, ik denk dat er ook veel wachttijden worden meegerekend waarbij eigenlijk heel weinig gedaan wordtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:34 schreef lezzer het volgende:
Er is ook wel een verschil tussen 80 uur constante inspanning leveren en 80 uur bezig zijn met werk.
Op kantoor zakt je productiviteit echt tot een nul punt dan volgens mij. Heb ooit toen ik in de evenementen branche werkte weleens 80 uur per week gewerkt maar dan komt er weing zinnigs meer uit op een gegeven moment. Dingen in een bus stouwen gaat dan nog wel maar verder..quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:44 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, daarom is mijn huidige baan met minder dan 80 uur ook iets relaxter. Vroeger deed ik trouwens best nog wel eens meer dan 80 uur in 5 dagen, dat was gewoon afzien. Continue nachten van een paar uur en soms gewoon 's nachts op kantoor doortrekken
Zeker als je fysiek bezig bent, moet het slopend zijn. Maar vroeger deed ik dus inderdaad dagen van meer dan 16-17 uur, om zo weken van gemiddeld 80 uur te draaien (dat was een gemiddelde over 2 jaar). De pauzes zaten daarin, maar dat stelde weinig voor. Maaltijden at ik nooit thuis, huishouden doet de schoonmaakster en de rest wordt door de baas zo ongeveer verzorgd. Een vrij triest leven, als je het zo op papier zet. Maar goed, tegenover "work hard" staat gelukkig "play hard".quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:16 schreef Schuifpui het volgende:
80 uur in 5 dagen kan niet eens. Dat is 16 uur per dag. Dan heb je minimaal 1.5 uur pauze, blijft er nog 7.5 uur over voor reizen, slapen, een derde maaltijd en andere dingen.![]()
De afgelopen week is m'n mening wat mogelijk is wel een beetje veranderd. Moest wat lassers begeleiden die gewoon dagen van 7-21 uur maken, 6 of 7 dagen per week.Ik vind dat behoorlijk ziek, overigens zit je dan nog maar aan 84uur/week, volgens sommigen hier nog niet echt veel.
![]()
Zelf afgelopen week bijna 70 uur gemaakt, maar ben dan redelijk kapot.
Kwestie van hoge werkdruk, weinig kans om niks zinnigs te doen. Natuurlijk ga je wel malen na verloop van tijd, maar met getallen kan je nog vrij veel na een nachtje zonder slaap.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:09 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Op kantoor zakt je productiviteit echt tot een nul punt dan volgens mij. Heb ooit toen ik in de evenementen branche werkte weleens 80 uur per week gewerkt maar dan komt er weing zinnigs meer uit op een gegeven moment. Dingen in een bus stouwen gaat dan nog wel maar verder..
Met een lijn in je neus zeker.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:19 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Kwestie van hoge werkdruk, weinig kans om niks zinnigs te doen. Natuurlijk ga je wel malen na verloop van tijd, maar met getallen kan je nog vrij veel na een nachtje zonder slaap.
Nee, ben ik nooit van geweest. Zou het ook alleen maar lastiger maken, want je krijgt niet de tijd om het af te slapen. Dan ben je na een paar maanden wel doorgesnoven en kan je met pensioenquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:32 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Met een lijn in je neus zeker.
Ik snapte mijn baas ook nooit iedereen werkte zich binnen dat bedrijf helemaal de tyfes altijd weken van 50 - 60 uur met nog regelmatig uitschieters naar boven erbij.. Ik zeg neem dan meer personeel aan maar nee dit was hoe er gewerkt werd binnen het bedrijf.
Exact! Nadat ik van baan wisselde ben ik echt een tijdje goed moe geweest. Je zit op een bepaald moment gewoon in de flow, dan ben je helemaal gewend aan weinig slaap. Als je daar mee stopt, moet je echt even herstellen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:01 schreef descon het volgende:
Kan je best lang volhouden (werkweken van 100+)....gaat bij mij altijd fout op het moment dat ik het rustiger krijg.....dat zijn ook de momenten dat ik vaak ziek ben geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |