quote:
Op vrijdag 3 augustus 2012 12:59 schreef leonieke het volgende:[..]
In principe heb je in België pas recht op betaald verlof als je het jaar ervoor al gewerkt hebt. Iemand die in België dus van job verandert, heeft dus niet automatisch recht op (voltijds) verlof.
Bv: je werkt tot september bij bedrijf X en vanaf oktober werk je bij Y. Het jaar erop heb je recht op 3/12e van je verlof bij bedrijf Y omdat je er het jaar ervoor maar 3 van de 12 maand gewerkt hebt.
Hier vind je alvast een module om het nettoloon te berekenen (met vermelding van alle aftrekposten).
Oeh, dat gaat wel heel erg hard. Bij mijn huidige salaris houd ik ruim 300 netto minder over in België en dat terwijl ik het vergelijk met mijn Nederlandse salaris na pensioenpremie. Dus gecompenseerd voor de pensioenpremie zou het +- 420 euro minder zijn.
Op deze manier wordt het een lekkere salaris-eis die ik daar ga neerleggen.
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2012 13:22 schreef sanger het volgende:Wanneer je van plan bent na die job weer naar Nederland te komen krijg je te maken met een pensioengat (geen volledige opbouw AOW).
Tja, pensioengaten heb ik al genoeg en dan is het ook nog maar de vraag hoe de AOW over ruim 30 jaar is geregeld. Dus ik ben sowieso al van plan om er voor te zorgen dat ik tegen die tijd een flinke spaarpot en afbetaald huis heb, zodat een eventuele AOW alleen nog maar mooi meegenomen is. Maar het is wel iets om rekening mee te houden c.q. aan te voeren voor een hogere salariseis.