abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114943905
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:19 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat een vrouw vanuit haar geloof graag een hoofddoekje wil dragen. En blijkbaar kan dat zonder dat dat gevaarlijk is bij het judo. Andere sporters wordt niks opgelegd, alleen zijzelf kiest er voor. Ik zie dan niet hoe het 'gevaar' van de islam zich in dit geval uit.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:22:48 #27
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_114943962
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:21 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Omdat een vrouw vanuit haar geloof graag een hoofddoekje wil dragen. En blijkbaar kan dat zonder dat dat gevaarlijk is bij het judo. Andere sporters wordt niks opgelegd, alleen zijzelf kiest er voor. Ik zie dan niet hoe het 'gevaar' van de islam zich in dit geval uit.
Ik zie het anders. 99,9% van de sporters draagt geen hoofddoek. Doe dan niet zo moeilijk, pas je aan en doe die hoofddoek even af tijdens de wedstrijd. Elk mens moet wel eens geven en nemen.

Daarnaast zijn er gewoon regels dat hoofddoekjes niet zijn toegestaan op de mat. Net zoals je bij voetbal verplicht steenbeschermers moet dragen, bij wielrennen een helm, etc. etc.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_114944130
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:22 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ik zie het anders. 99,9% van de sporters draagt geen hoofddoek. Doe dan niet zo moeilijk, pas je aan en doe die hoofddoek even af tijdens de wedstrijd. Elk mens moet wel eens geven en nemen.

Daarnaast zijn er gewoon regels dat hoofddoekjes niet zijn toegestaan op de mat. Net zoals je bij voetbal verplicht steenbeschermers moet dragen, bij wielrennen een helm, etc. etc.
Blijkbaar kan het wel met hoofddoekje. Het is niet zo dat er wordt toegegeven aan een geloof, maar dat er een pragmatische oplossing wordt gezocht. Dat vind ik winst.

Doe niet zo moeilijk vind ik niet zo'n geen goed argument als het om morele zaken gaat. Persoonlijke waarden en normen liggen voor iedereen anders. Dat kan dus ook prima een reden zijn om niet mee te doen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 13:29:10 #29
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_114944232
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:26 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Blijkbaar kan het wel met hoofddoekje. Het is niet zo dat er wordt toegegeven aan een geloof, maar dat er een pragmatische oplossing wordt gezocht. Dat vind ik winst.

Doe niet zo moeilijk vind ik niet zo'n geen goed argument als het om morele zaken gaat. Persoonlijke waarden en normen liggen voor iedereen anders. Dat kan dus ook prima een reden zijn om niet mee te doen.
Ik ben dus wel bang dat er is toegegeven aan het geloof maar dat zullen we wel nooit te weten komen..
pi_114944270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 08:15 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb er geen problemen mee dat mensen een hoofddoek dragen bij sport, zolang de veiligheid niet in het geding komt.

Mooi dat dit soort landen meedoen en uberhaupt vrouwen sturen.
Dat dus. Mooie stap in de goede richting dit.
ijs_beer fan!
pi_114946073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 08:15 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb er geen problemen mee dat mensen een hoofddoek dragen bij sport, zolang de veiligheid niet in het geding komt.

Mooi dat dit soort landen meedoen en uberhaupt vrouwen sturen.
Er zijn toch speciale hoofddoeken voor sportende vrouwen? Meen er ooit wel eens wat van gezien te hebben op een site.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114968681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Er zijn toch speciale hoofddoeken voor sportende vrouwen? Meen er ooit wel eens wat van gezien te hebben op een site.
Ja, dat moet dan zoiets zijn, zit extra strak ofzo.

donderdag 2 augustus 2012 @ 08:34:56 #33
381166 GiedoD
karré konfituur
pi_114984072
dan moet je deze leuke even lezen: Allah op de tatami

http://carrekonfituur.sky(...)ah-op-de-tatami.html
Ben een Vlaamse Belg (niet te verwarren met een Vlaamse Reus want dat is een konijn). Heb altijd zin om te schrijven, observeer graag mensen en situaties, een bon van inspiratie. Heb nog een hobby die de meeste mannen gemeen hebben en dat is het vrij
  donderdag 2 augustus 2012 @ 08:59:43 #34
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_114984353
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:34 schreef GiedoD het volgende:
dan moet je deze leuke even lezen: Allah op de tatami

http://carrekonfituur.sky(...)ah-op-de-tatami.html
Wat een dom stuk.
pi_114991672
quote:
9s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, dat moet dan zoiets zijn, zit extra strak ofzo.

[ afbeelding ]
Zoiets ja, moet toch acceptabel zijn. zit strak om het hoofd en bedekt toch alles.. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114992213
Wanneer komt dat mens in actie? Wil graag de beelden zien als moet je daarvoor natuurlijk niet bij de NOS zijn.
pi_114992603
quote:
17s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:26 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Vorige OS weigerde een judoka uit Iran een partij tegen een Israeli, dat vind ik raar. Train je je de tering en dan vervolgens niet meedoen vanwege een loting.
pi_114992717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:12 schreef de-eindbaas het volgende:

[..]

Vorige OS weigerde een judoka uit Iran een partij tegen een Israeli, dat vind ik raar. Train je je de tering en dan vervolgens niet meedoen vanwege een loting.
Daar kan je natuurlijk onmogelijk aan toegeven. Pech voor die Iraanse dan :P
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:21:51 #39
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_114993075
quote:

[..]

Vreemd... Je zou toch denken dat je dan juist extra gemotiveerd bent. Wat is er mooier dan 'de vijand' te verslaan?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_114993107
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:14 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Daar kan je natuurlijk onmogelijk aan toegeven. Pech voor die Iraanse dan :P
Was een kerel:-), maar ik blijf dat slap vinden en strookt op geen enkele manier met de olympische gedachte. Het committee is te slap een standpunt tegen racisme en godsdienst in te nemen.
pi_114993271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:22 schreef de-eindbaas het volgende:

[..]

Was een kerel:-), maar ik blijf dat slap vinden en strookt op geen enkele manier met de olympische gedachte. Het committee is te slap een standpunt tegen racisme en godsdienst in te nemen.
Waarom zouden ze dat moeten doen? Die man heeft toch gewoon niet meegedaan en dan is het klaar.
pi_114993640
quote:
17s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:26 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat moeten doen? Die man heeft toch gewoon niet meegedaan en dan is het klaar.
Ik heb niks met andere landen (nederland wel) of met welk geloof dan ook. Niet meedoen omdat je tegen een tegenstander loot uit een land dat je haat en dat vervolgens ook uitspreekt en demonstratief toont, kan niet m.i. op de OS en past niet bij de olympische gedachte. Maar ach dat was dacht ik 4 jaar geleden. Nieuwe ronde nieuwe kansen:-).
pi_114995472
quote:

[..]

Dat was in Athene en je moet wel heel naïeve zijn om te denken dat Arash Miresmaeili dit vrijwillig heeft gedaan.

Politiek in sport zal je altijd wel hebben, zelf de oude grieken waar daar niet immuun voor. India weigerde bijvoorbeeld om niet tegen Zuid-Afrika te spelen tijdens de 1974 Davis cup finale. En dan heb je natuurlijk de beruchte olympische boycots van 1980 en 1984.
pi_115002874
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:06 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Dat was in Athene en je moet wel heel naïeve zijn om te denken dat Arash Miresmaeili dit vrijwillig heeft gedaan.

Politiek in sport zal je altijd wel hebben, zelf de oude grieken waar daar niet immuun voor. India weigerde bijvoorbeeld om niet tegen Zuid-Afrika te spelen tijdens de 1974 Davis cup finale. En dan heb je natuurlijk de beruchte olympische boycots van 1980 en 1984.
Net zo naïef als die griet met haar hoofddoekje morgen? ;)
pi_115002916
Echt belachelijk dit.
Gewoon aan de regels van de sport houden of anders opbokken.
pi_115002993
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 08:55 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Gelukkig hebben haar tegenstanders de Olympische eed afgelegd en hebben ze respect voor al hun tegenstanders. Zouden mensen hier wat van kunnen leren als ik wat reacties lees :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_115003287
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:03 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wanneer komt dat mens in actie? Wil graag de beelden zien als moet je daarvoor natuurlijk niet bij de NOS zijn.
3 Aug - 11:33 Morgen ochtend dus ;)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:39:47 #48
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_115045454
quote:
Snelle exit voor Saudische judoka met hoofddoek

De Saudische judoka Wodjan Ali Seraj Abdulrahim Shaherkani heeft vrijdag met hoofddoek haar opwachting gemaakt bij de Spelen.
Haar olympische debuut in de klasse boven 78 kilogram duurde 1 minuut en 22 seconden. Ze verloor haar gevecht op ippon van Melissa Mojica uit Puerto Rico.

Ze kreeg aanvankelijk geen toestemming om met hoofddoek de tatami op te gaan. Maar dat besluit werd later teruggedraaid. 'Ik ben trots dat ik aan de Spelen heb mogen meedoen', zei ze na afloop. 'Ik ga verder in deze sport.'
:')
pi_115045533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 12:39 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

:')
Verbaast me niks :P
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:41:46 #50
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_115045542
quote:
6s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:23 schreef plerda het volgende:
Echt belachelijk dit.
Gewoon aan de regels van de sport houden of anders opbokken.
Ze hield zich blijkbaar aan de regels want het werd toegestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')