Ja het gaat om mensen die iets hebben gekocht en mij zelf hebben benaderd via een website.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Denk het wel. Je hebt ze immers ooit iets verkocht? Dus hun email heb je via de normale weg.
Ik krijg ook altijd weer mailtjes vn mensen of bedrijven zodra ik er ooit eens iets gekocht heb.
Doodnormaal.
Ik heb geen webshop, dus die optie hebben ze nooit gehad (aanvinken of niet).quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:01 schreef J0HAN het volgende:
Nee:
http://www.webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/reclame/
Volgens mij moeten ze expliciet toestemming geven. Verstoppen in algemene voorwaarden mag dus nietquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:01 schreef kwiwi het volgende:
Ik zou zeggen dat ze daar mee akkoord hebben moeten gaan op enig moment (bijvoorbeeld bij het bestellen van de producten). Overal waar ik wat besteld heb, heb ik tot nu toe iets van 'nieuwsbrief ontvangen' aan kunnen vinken, of stond het gewoon in de voorwaarden die ik accepteerde.
Dat kan je doen, maar officieel zal het wel andersom moeten; een mail sturen met een link om zich aan te melden op je nieuwsbrief.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:05 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Alsnog een e-mail sturen ter promotie, maar de optie geven om zich af te melden als ze zulke mails niet meer wensen? Dan haal ik ze uit de lijst en stuur ik ze geen mails meer.
Bijvoorbeeld zoiets:
- U heeft in het verleden producten bij ons aangeschaft. Momenteel zijn er een aantal aanbiedingen en wellicht bent u geïnteresseerd. Indien u geen mails meer wilt ontvangen, beantwoord deze e-mail dan met een leeg bericht.
Ongeveer.
Komt het niet ongeveer op hetzelfde neer? Mensen die zich afmelden, zouden zich niet aangemeld hebben?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:08 schreef J0HAN het volgende:
[..]
Dat kan je doen, maar officieel zal het wel andersom moeten; een mail sturen met een link om zich aan te melden op je nieuwsbrief.
En zitten dus niet op die mail te wachten, dus nee, het is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Komt het niet ongeveer op hetzelfde neer? Mensen die zich afmelden, zouden zich niet aangemeld hebben?
Maar dat weet je niet zolang je geen e-mail stuurt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En zitten dus niet op die mail te wachten, dus nee, het is niet hetzelfde.
Uiteraard komt het ongeveer op hetzelfde neer, maar klanten moeten zelf de handeling verrichten om zich aan te melden, en niet zonder toestemming aan een mailinglist toegevoegd worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:09 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Komt het niet ongeveer op hetzelfde neer? Mensen die zich afmelden, zouden zich niet aangemeld hebben?
Dat weten zij niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het beestje een andere naam geven maakt het niet opeens geen spam
Dat weet jij niet.quote:
Nee die lui zijn compleet achterlijkquote:
Nou nou, wat naar om mensen meteen voor achterlijk uit te maken. Dat had ik niet van jou verwacht hoor, Kapt-Ruigbaard.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee die lui zijn compleet achterlijk
Waarom geen link met een uitschrijvingsmogelijkheid in die mail..?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:14 schreef Peter het volgende:
Breng het als servicebericht.
"Beste klant, u heeft in het verleden producten bij ons gekocht. Graag brengen wij u op de hoogte van enkele belangrijke wijzigingen..."
Daarnaast presenteren wij met trots onze nieuwe productlijn X. Voor slecht XX per maand/product kunt u van ons introductieaanbod gebruik maken.
Mocht u in de toekomst geen serviceberichten meer willen ontvangen, geeft u dat dan svp in een reply aan.
Als jij begrijpend kon lezen had je door dat ik ze juist niet voor compleet achterlijk uit maak.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:18 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nou nou, wat naar om mensen meteen voor achterlijk uit te maken. Dat had ik niet van jou verwacht hoor, Kapt-Ruigbaard.
ja maar dan andersom als in; wilt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief klik hierquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:05 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik heb geen webshop, dus die optie hebben ze nooit gehad (aanvinken of niet).
Kan ik bijvoorbeeld het volgende doen:
Alsnog een e-mail sturen ter promotie, maar de optie geven om zich af te melden als ze zulke mails niet meer wensen? Dan haal ik ze uit de lijst en stuur ik ze geen mails meer.
Bijvoorbeeld zoiets:
- U heeft in het verleden producten bij ons aangeschaft. Momenteel zijn er een aantal aanbiedingen en wellicht bent u geïnteresseerd. Indien u geen mails meer wilt ontvangen, beantwoord deze e-mail dan met een leeg bericht.
Ongeveer.
Dan moet je daar iets voor gaan bouwen. Denk dat TS alleen een lijstje e-mailadressen heeft verzameld, geen hele database heeft.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom geen link met een uitschrijvingsmogelijkheid in die mail..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |