abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114986314
Ik ben benieuwd wanneer we gekweekte kip zullen krijgen: http://www.kennislink.nl/(...)es-stapje-dichterbij

Zijn we ook van een hoop gezeik af, iedereen een kweekmachientje in huis, druk op de knop en er komt een kipfilet uitrollen. Geen dierenleed, geen dioxine of PCB's, geen gezeik van Wakker Dier!
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:33:44 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114988612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:28 schreef Toolshed het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer we gekweekte kip zullen krijgen: http://www.kennislink.nl/(...)es-stapje-dichterbij

Zijn we ook van een hoop gezeik af, iedereen een kweekmachientje in huis, druk op de knop en er komt een kipfilet uitrollen. Geen dierenleed, geen dioxine of PCB's, geen gezeik van Wakker Dier!
Ik ben daar alleen maar in geïnteresseerd indien het een beter product is dan het natuurproduct is. Dus het moet zich kunnen meten aan de allerbeste steak, de mooiste gemarmerde sucade, het beste varkensvlees, wild, etc.
Maar het zal dat nooit worden, het zal hooguit in de buurt komen van smakeloze kip.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:41:02 #228
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_114988863
Mijn vriendin heeft een maand of twee geleden wat surrogaatkip van de vegetarische slager meegenomen. Het is de hype wat mij betreft niet waardig.
pi_114989326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben daar alleen maar in geïnteresseerd indien het een beter product is dan het natuurproduct is. Dus het moet zich kunnen meten aan de allerbeste steak, de mooiste gemarmerde sucade, het beste varkensvlees, wild, etc.
Maar het zal dat nooit worden, het zal hooguit in de buurt komen van smakeloze kip.
Zo goed als een goede biefstuk zal het inderdaad nooit worden, maar kip komt veel minder nauw zoals veel mensen hier al aangeven. Het is vrij neutraal van smaak.

Daarom misschien een goed alternatief voor smakeloze plofkip?
pi_114989562
quote:

[..]

Maar je bent niet alleen op de wereld, dan zou die culinair ongetwijfeld hoogstaander zijn. Ik vind dat soort ontwikkelingen wel interessant omdat goed vlees onder druk komt te staan doordat er schaarse middelen en grond voor nodig zijn. Een beetje naar analogie van Jay Leno, dat is een vooraanstaand collectioneur van benzineslurpers die in de elektrische en waterstofauto de redding van zijn liefhebberij ziet, zoals de auto de paardenliefhebberij heeft gered.

Het lijkt mij een prima ontwikkeling als de knakworsten en de soepballetjes worden gevuld met plantaardig vlees. Dat geeft meer ruimte voor goed vlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:02:32 #231
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114989624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:53 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Daarom misschien een goed alternatief voor smakeloze plofkip?
Ik prefereer nog steeds smakeloze plofkip boven vegetarische kip. Die is okay voor vegetarische kip, maar nog steeds nep.
pi_114989657
quote:

[..]

Maar is 'plofkip' volgens jou, smakeloze kip?
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:09:13 #233
45206 Pietverdriet
pi_114989936
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:03 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Maar is 'plofkip' volgens jou, smakeloze kip?
Nee, er zit wel degelijk smaak aan
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:10:50 #234
45206 Pietverdriet
pi_114990000
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt mij een prima ontwikkeling als de knakworsten en de soepballetjes worden gevuld met plantaardig vlees. Dat geeft meer ruimte voor goed vlees.
Dan heb je nog nooit een goede knakworst of soepbal gegeten maar slechts blikzuut.
pi_114990017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, er zit wel degelijk smaak aan
Maar het is niet het beste stukje kippenvlees? Aangezien we dit massaal produceren, zou je eventueel een groot deel kunnen vervangen door de gekweekte variant.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:12:00 #236
45206 Pietverdriet
pi_114990060
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:11 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Maar het is niet het beste stukje kippenvlees? Aangezien we dit massaal produceren, zou je eventueel een groot deel kunnen vervangen door de gekweekte variant.
Wat verwacht je hier nu voor een antwoord op?
pi_114990095
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik prefereer nog steeds smakeloze plofkip boven vegetarische kip. Die is okay voor vegetarische kip, maar nog steeds nep.
Ik had het ook niet over vega kip maar gekweekte kip, is nog in ontwikkeling.
pi_114990121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat verwacht je hier nu voor een antwoord op?
Ik verwacht niks?
pi_114990164
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een goede knakworst of soepbal gegeten maar slechts blikzuut.
Prima dus voor 90% van Nederland die niet beter weet dan blikjes worst! Kan de andere 10% genieten van goed vlees van dieren die meer ruimte hebben doordat een deel van de vleesproductie wordt vervangen door een alternatief.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:23:05 #240
45206 Pietverdriet
pi_114990416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:14 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Prima dus voor 90% van Nederland die niet beter weet dan blikjes worst! Kan de andere 10% genieten van goed vlees van dieren die meer ruimte hebben doordat een deel van de vleesproductie wordt vervangen door een alternatief.
En ik word hautain en arrogant genoemd...
LOL
Ik bestrijd trouwens niet elitair te zijn, elitarisme houd de lat hoog
pi_114990679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterker nog, ik ben nooit begonnen aan de zoektocht naar een goede knakworst, het interesseert me niet zoveel, als ik echt lekker wil eten dan wordt het geen knakworst en voor overig gebruik voldoet het industriele karakter prima.

Maar je gaat aan het punt voorbij dat de wereld groter is dan jouw keuken en die van mij. Heel veel vlees wordt in een bereiding geconsumeerd waarbij het niet aankomt op het ras van het varken in combinatie met het voer en de luchtkwaliteit, of waarbij het onzin is om het Wagyu-rund lekker te masseren. Als dat dan vervangen zou worden voor plantaardig vlees dan geeft dat meer ruimte voor een aanbod aan kwaliteitsvlees, voor toepassingen waarbij de kwaliteit een stuk belangrijker is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114990839
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik word hautain en arrogant genoemd...
LOL
Ik bestrijd trouwens niet elitair te zijn, elitarisme houd de lat hoog
Haha!
Net zoals met muziek, kleding etc. heeft niet iedereen de behoefte om tijd te steken in het vinden van de beste producten.
Het zou arrogant zijn als we die mensen sukkels gaan vinden; Iedereen heeft z'n passies, we hoeven niet allemaal hetzelfde belangrijk te vinden.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:36:05 #243
45206 Pietverdriet
pi_114990983
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sterker nog, ik ben nooit begonnen aan de zoektocht naar een goede knakworst, het interesseert me niet zoveel, als ik echt lekker wil eten dan wordt het geen knakworst en voor overig gebruik voldoet het industriele karakter prima.

Maar je gaat aan het punt voorbij dat de wereld groter is dan jouw keuken en die van mij. Heel veel vlees wordt in een bereiding geconsumeerd waarbij het niet aankomt op het ras van het varken in combinatie met het voer en de luchtkwaliteit, of waarbij het onzin is om het Wagyu-rund lekker te masseren. Als dat dan vervangen zou worden voor plantaardig vlees dan geeft dat meer ruimte voor een aanbod aan kwaliteitsvlees, voor toepassingen waarbij de kwaliteit een stuk belangrijker is.
Je mist mijn punt, het punt is dat als je kunstvlees kan maken, je ook een betere Wagyu kan maken. Dit gaat echter niet gebeuren vrees ik.
Er is geen enkele reden waarom bliksoep niet van topkwaliteit zou kunnen zijn, maar toch is het een zoute ervaring. Brood kan geweldig zijn, maar toch maken zelfs de meeste bakkers zich er met een jantje van leiden vanaf. Kunststof kan een geweldig materiaal zijn, maar de wereld wordt volgepompt met troep.
pi_114991123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je mist mijn punt, het punt is dat als je kunstvlees kan maken, je ook een betere Wagyu kan maken. Dit gaat echter niet gebeuren vrees ik.
Er is geen enkele reden waarom bliksoep niet van topkwaliteit zou kunnen zijn, maar toch is het een zoute ervaring. Brood kan geweldig zijn, maar toch maken zelfs de meeste bakkers zich er met een jantje van leiden vanaf. Kunststof kan een geweldig materiaal zijn, maar de wereld wordt volgepompt met troep.
Je punt is dus dat kweekvlees wel heel lekker zou kunnen worden, maar dit toch niet gaat gebeuren gezien de voorbeelden die je geeft.

Ik begrijp je punt, maar dit maakt kweekvlees toch niet een slechtere oplossing? Als het maar niet minder slecht is dan de meuk op een maandverbandje in de supermarkt dan wordt het wel verkocht lijkt mij.
pi_115007290
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:41 schreef Redcoon het volgende:
Mijn vriendin heeft een maand of twee geleden wat surrogaatkip van de vegetarische slager meegenomen. Het is de hype wat mij betreft niet waardig.
Ik wist helemaal niet dat het een hype was :?
Is dat écht zo :o ?

Ik hoorde pas kort geleden dat dit bestond, hier op FOK in één van de Vega topics,
ik weet niet meer precies welke.

Ik hoef ook niet echt persé iets te eten dat precies hetzelfde als kip smaakt, misschien
wel liever niet zelfs, maar ik zocht wel iets waarbij ik bijvoorbeeld mijn Kip/Kerrie weer
smakelijk mee kon maken en daarom heb ik het toen gekocht, gewoon om te proberen
en tot mijn verbazing smaakt het inderdaad ''kippig'' maar ik kan écht serieus met mijn hand
op mijn hart verklaren dat ik het zelfs lekkerder vind dan kip, misschien zit dat deels ook wel
tussen mijn oren, dat weet ik niet, want ik moet er niet meer aan denken om ''gewone kip'' te
eten, laat staan iets uit de Bio-Industrie.

Maar ik heb heel veel vleesvervangers geprobeerd, want dat zijn het eigenlijk, en
ik kan ook zeggen dat er heel veel tussen zit dat ik hélemáál niet lekker vind, maar
sommige dingen, zoals bijvoorbeeld een Notenburger vind ik óók heel lekker en
daar maak ik o.a. gewoon een hamburger van, maar een Notenburger smaakt écht
niet naar vlees, maar dat doet een hamburger van Mac Donald volgens mij ook niet :')

Het is gewoon erg prettig dat je al vegetariër nog een aantal gerechten kan maken/eten
die je vroeger, toen je nog (matig Biologisch) vlees at ook lekker vond, het hoeft voor
mij dan niet precies hetzelfde te smaken als kip, ik zie het dan ook niet als ''nepkip'',
maar gewoon als alternatief voor kip.

Dit soort dingen zorgen ervoor dat je als Vegetariër gewoon heel gevarieerd kan
blijven eten en in tegenstelling tot wat heel veel mensen denken niet de hele
week op worteltjes hoeft te knagen :P

Maar net als dat ik vroeger lang niet iedere dag vlees MOEST eten, hoef ik als Vegetariër
ook niet iedere dag een ''vleesvervanger'' te eten, er zijn gelukkig genoeg dingen die je kunt,
maken/eten zonder dat daar een vleesvervanger bij moet.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mocht ik het eens tegenkomen, maar kom eigenlijk nooit in winkels waar dit verkocht wordt.
Nou, dat zou wel leuk zijn, waarschijnlijk ga je het helemaal afkraken, dus ik bereid me
voor op het ergste ... :+ maar misschien vindt je het toch wel meevallen, als je het
maar niet ziet als ''kip'' of ''nepkip'' maar gewoon als plantaardige voedsel.

Volgens mij moet jij met jouw kookkunsten hier toch écht wel iets lekkers van kunnen maken,
als dat zo is dan wil ik eigenlijk ook wel het recept :@

als dat kan oO<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')