Ik ben daar alleen maar in geïnteresseerd indien het een beter product is dan het natuurproduct is. Dus het moet zich kunnen meten aan de allerbeste steak, de mooiste gemarmerde sucade, het beste varkensvlees, wild, etc.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:28 schreef Toolshed het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer we gekweekte kip zullen krijgen: http://www.kennislink.nl/(...)es-stapje-dichterbij
Zijn we ook van een hoop gezeik af, iedereen een kweekmachientje in huis, druk op de knop en er komt een kipfilet uitrollen. Geen dierenleed, geen dioxine of PCB's, geen gezeik van Wakker Dier!
Zo goed als een goede biefstuk zal het inderdaad nooit worden, maar kip komt veel minder nauw zoals veel mensen hier al aangeven. Het is vrij neutraal van smaak.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben daar alleen maar in geïnteresseerd indien het een beter product is dan het natuurproduct is. Dus het moet zich kunnen meten aan de allerbeste steak, de mooiste gemarmerde sucade, het beste varkensvlees, wild, etc.
Maar het zal dat nooit worden, het zal hooguit in de buurt komen van smakeloze kip.
Maar je bent niet alleen op de wereld, dan zou die culinair ongetwijfeld hoogstaander zijn. Ik vind dat soort ontwikkelingen wel interessant omdat goed vlees onder druk komt te staan doordat er schaarse middelen en grond voor nodig zijn. Een beetje naar analogie van Jay Leno, dat is een vooraanstaand collectioneur van benzineslurpers die in de elektrische en waterstofauto de redding van zijn liefhebberij ziet, zoals de auto de paardenliefhebberij heeft gered.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben daar alleen maar in geïnteresseerd indien het een beter product is dan het natuurproduct is. Dus het moet zich kunnen meten aan de allerbeste steak, de mooiste gemarmerde sucade, het beste varkensvlees, wild, etc.
Maar het zal dat nooit worden, het zal hooguit in de buurt komen van smakeloze kip.
Ik prefereer nog steeds smakeloze plofkip boven vegetarische kip. Die is okay voor vegetarische kip, maar nog steeds nep.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:53 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Daarom misschien een goed alternatief voor smakeloze plofkip?
Maar is 'plofkip' volgens jou, smakeloze kip?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er zit wel degelijk smaak aanquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Maar is 'plofkip' volgens jou, smakeloze kip?
Dan heb je nog nooit een goede knakworst of soepbal gegeten maar slechts blikzuut.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt mij een prima ontwikkeling als de knakworsten en de soepballetjes worden gevuld met plantaardig vlees. Dat geeft meer ruimte voor goed vlees.
Maar het is niet het beste stukje kippenvlees? Aangezien we dit massaal produceren, zou je eventueel een groot deel kunnen vervangen door de gekweekte variant.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er zit wel degelijk smaak aan
Wat verwacht je hier nu voor een antwoord op?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:11 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Maar het is niet het beste stukje kippenvlees? Aangezien we dit massaal produceren, zou je eventueel een groot deel kunnen vervangen door de gekweekte variant.
Ik had het ook niet over vega kip maar gekweekte kip, is nog in ontwikkeling.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik prefereer nog steeds smakeloze plofkip boven vegetarische kip. Die is okay voor vegetarische kip, maar nog steeds nep.
Ik verwacht niks?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat verwacht je hier nu voor een antwoord op?
Prima dus voor 90% van Nederland die niet beter weet dan blikjes worst! Kan de andere 10% genieten van goed vlees van dieren die meer ruimte hebben doordat een deel van de vleesproductie wordt vervangen door een alternatief.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een goede knakworst of soepbal gegeten maar slechts blikzuut.
En ik word hautain en arrogant genoemd...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:14 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Prima dus voor 90% van Nederland die niet beter weet dan blikjes worst! Kan de andere 10% genieten van goed vlees van dieren die meer ruimte hebben doordat een deel van de vleesproductie wordt vervangen door een alternatief.
Sterker nog, ik ben nooit begonnen aan de zoektocht naar een goede knakworst, het interesseert me niet zoveel, als ik echt lekker wil eten dan wordt het geen knakworst en voor overig gebruik voldoet het industriele karakter prima.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een goede knakworst of soepbal gegeten maar slechts blikzuut.
Haha!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En ik word hautain en arrogant genoemd...
LOL
Ik bestrijd trouwens niet elitair te zijn, elitarisme houd de lat hoog
Je mist mijn punt, het punt is dat als je kunstvlees kan maken, je ook een betere Wagyu kan maken. Dit gaat echter niet gebeuren vrees ik.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ben nooit begonnen aan de zoektocht naar een goede knakworst, het interesseert me niet zoveel, als ik echt lekker wil eten dan wordt het geen knakworst en voor overig gebruik voldoet het industriele karakter prima.
Maar je gaat aan het punt voorbij dat de wereld groter is dan jouw keuken en die van mij. Heel veel vlees wordt in een bereiding geconsumeerd waarbij het niet aankomt op het ras van het varken in combinatie met het voer en de luchtkwaliteit, of waarbij het onzin is om het Wagyu-rund lekker te masseren. Als dat dan vervangen zou worden voor plantaardig vlees dan geeft dat meer ruimte voor een aanbod aan kwaliteitsvlees, voor toepassingen waarbij de kwaliteit een stuk belangrijker is.
Je punt is dus dat kweekvlees wel heel lekker zou kunnen worden, maar dit toch niet gaat gebeuren gezien de voorbeelden die je geeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mist mijn punt, het punt is dat als je kunstvlees kan maken, je ook een betere Wagyu kan maken. Dit gaat echter niet gebeuren vrees ik.
Er is geen enkele reden waarom bliksoep niet van topkwaliteit zou kunnen zijn, maar toch is het een zoute ervaring. Brood kan geweldig zijn, maar toch maken zelfs de meeste bakkers zich er met een jantje van leiden vanaf. Kunststof kan een geweldig materiaal zijn, maar de wereld wordt volgepompt met troep.
Ik wist helemaal niet dat het een hype wasquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:41 schreef Redcoon het volgende:
Mijn vriendin heeft een maand of twee geleden wat surrogaatkip van de vegetarische slager meegenomen. Het is de hype wat mij betreft niet waardig.
Nou, dat zou wel leuk zijn, waarschijnlijk ga je het helemaal afkraken, dus ik bereid mequote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mocht ik het eens tegenkomen, maar kom eigenlijk nooit in winkels waar dit verkocht wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |