abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:14:39 #201
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116654041
BitPay Exceeds 1,000 Merchants Accepting Bitcoin
Press Release: BitPay – 4 hours ago

ORLANDO, Fla.--(BUSINESS WIRE)--

BitPay, Inc., the world leader in bitcoin business solutions, announces it has over 1,000 businesses using its service to accept bitcoin digital currency for purchases.

“The sheer volume of new merchants has started to explode over the last month as more businesses begin to see the value in accepting bitcoin payments," says Anthony Gallippi, co-founder and CEO of BitPay. "By accepting bitcoin, a business can receive a payment from any country, instantly, with no risk of fraud. No other payment technology can offer this level of functionality.”

The majority of BitPay's merchants are in the United States, followed by the U.K., Canada, Australia, and Finland. Businesses in a total of 98 countries use BitPay to process bitcoin payments. Most of the bitcoin-accepting merchants are eCommerce businesses, offering services ideal for virtual currency payments such as web hosting, domain registration, VPN services, and digital downloads.
pi_116677138
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Meer dan 5 topics op het forum heb ik niet gezien. Vandaar.
Volgende keer met je ogen open lezen en verder kijken dan alleen het eerste forum-deel.
Als je op FoK! alleen in Onz blijft hangen dan zie je ook niet veel economie-gerelateerde topics nee :')

@bitpay verhaal: Ik heb geprobeerd om een paar non-bitcoin gerelateerde bedrijven te vinden die het gebruikte (dus niet bitcoin magazine en BFL), maar erg ver kwam ik niet. Ik heb dan ook zo mijn twijfels over de echtheid van die "1000 merchants". Waarom publiceren ze niet gewoon een lijst met al die merchants?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 12 september 2012 @ 10:01:08 #203
136730 PiRANiA
pi_116677575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Volgende keer met je ogen open lezen en verder kijken dan alleen het eerste forum-deel.
Als je op FoK! alleen in Onz blijft hangen dan zie je ook niet veel economie-gerelateerde topics nee :')
Ik heb weinig zin en tijd om daar van alles te lezen. Ik volg het nieuws, dat vind ik genoeg.
quote:
@bitpay verhaal: Ik heb geprobeerd om een paar non-bitcoin gerelateerde bedrijven te vinden die het gebruikte (dus niet bitcoin magazine en BFL), maar erg ver kwam ik niet. Ik heb dan ook zo mijn twijfels over de echtheid van die "1000 merchants". Waarom publiceren ze niet gewoon een lijst met al die merchants?
Goeie :s)
pi_116693451
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel dollar je moet neerleggen voor een Bitcoin?
En waar doe je dit sowieso, want heb even zitten zoeken, maar kom er niet uit...
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:10:02 #205
136730 PiRANiA
pi_116693558
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:06 schreef DuTank het volgende:
En waar doe je dit sowieso, want heb even zitten zoeken, maar kom er niet uit...
De grootste is: https://mtgox.com/
Kosten: $11.36 of ¤8.89
pi_116693814
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:10 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

De grootste is: https://mtgox.com/
Kosten: $11.36 of ¤8.89
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_116727967
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:16 schreef DuTank het volgende:

[..]

bitstamp.net is naar mijn ervaring een hele snelle en laag in kosten.
de huidige waarde kan je live volgen op mtgoxlive.com
pi_116739001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 02:03 schreef KwukDuck het volgende:

[..]

bitstamp.net is naar mijn ervaring een hele snelle en laag in kosten.
de huidige waarde kan je live volgen op mtgoxlive.com
Lag er vandaag alleen wel een hele tijd uit ;)
pi_116775411
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:37 schreef Whuzz het volgende:
Lag er vandaag alleen wel een hele tijd uit ;)
Blijkbaar stroomuitval.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:06 schreef DuTank het volgende:
Dat verschilt een beetje per exchange, en er zijn uiteraard ook Euro⇔Bitcoin exchanges.
Op bitcoincharts.com kun je actuele koersen zien van een aantal exchanges (zowel in USD als EUR).

quote:
Zie onder andere deze lijst.

Mt.Gox is de grootste maar die gebruik ik nooit, en ga ik niet doen ook (o.a. vanwege: ze zijn te groot, er is te veel shit geweest met hun veiligheid, ze hebben vervelende identificatieregels, etc). Twee andere zijn Intersango.com en Bitstamp.net, zijn allebei makkelijk, snel, en hebben een goede reputatie.

Ik heb recent Bitstamp.net geprobeerd (met een klein bedragje) en dat werkte prima eigenlijk. Ze doen alleen USD maar met redelijke euro⇔dollar koers (je kunt gewoon een SEPA overboeking doen) en ook lage fees. Verder geen gedoe met identificatie, gewoon registreren via een email adres en klaar.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  woensdag 19 september 2012 @ 18:44:53 #210
136730 PiRANiA
pi_116991872
Die koers :o
pi_117074684
Als je bitcoins koopt en je daarna je online wallet adres veranderd, komen de bitcoins dan nog gewoon aan?

edit: ja dus.

quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:44 schreef PiRANiA het volgende:
Die koers :o
De prijzen van producten veranderen gewoon mee met de koers dus moet niet echt uitmaken toch?

Wel chill als je een tijdje terug bitcoins heb gekocht toen ze (volgens mij) nog 3,5 euro per stuk waren.

[ Bericht 39% gewijzigd door julian6 op 21-09-2012 18:52:11 ]
  vrijdag 21 september 2012 @ 23:29:06 #212
136730 PiRANiA
pi_117096259
Wat nuttigs gedaan met een bitcoin:
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:51:49 #213
136730 PiRANiA
pi_117370956
Several months in the making, the Bitcoin Foundation launches this week to accelerate the global growth of bitcoin through standardization, protection, and promotion of the open source protocol. As a nonprofit corporation and neutral forum for collaboration, the Bitcoin Foundation follows the successful model of open source bodies like the Linux Foundation and the Tor Project.

https://bitcoinfoundation.org/
  zondag 30 september 2012 @ 17:36:45 #214
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117429337
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:51 schreef PiRANiA het volgende:
Several months in the making, the Bitcoin Foundation launches this week to accelerate the global growth of bitcoin through standardization, protection, and promotion of the open source protocol. As a nonprofit corporation and neutral forum for collaboration, the Bitcoin Foundation follows the successful model of open source bodies like the Linux Foundation and the Tor Project.

https://bitcoinfoundation.org/
Da's zo'n beetje het slechtste idee dat ik in het afgelopen jaar voorbij heb zien komen.
Zie (vanaf) hier waarom. (is maar zo'n 45 pagina's :P )
pi_117500673
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:36 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Da's zo'n beetje het slechtste idee dat ik in het afgelopen jaar voorbij heb zien komen.
Zie (vanaf) hier waarom. (is maar zo'n 45 pagina's :P )
Misschien... maar ik zie niet zo heel goed waarom dit nou zo'n bijzonder slecht idee is.
Tenslotte zal zowel de software als het protocol altijd open source zijn en liggen de basis regels vast in de blockchain. Ik zie dus niet zo wat er gecentraliseerd wordt en hoe de macht op een klein groepje mensen komt die het hele systeem kan beheren of beinvloeden. Als de devs besluiten een backdoor in te bouwen (noem maar iets geks) zal dat door de community gewoon niet geadopteerd worden.
Ik zeg niet dat het een goed idee is, maar ik denk dat het fundament van bitcoin sterk genoeg is om een poging tot controle en centralisatie te weerstaan.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:36:06 #216
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117506733
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:46 schreef KwukDuck het volgende:

[..]

Misschien... maar ik zie niet zo heel goed waarom dit nou zo'n bijzonder slecht idee is.
Hint1: lees het topic even door, het wordt daar uitvoerig door meerdere personen uitgelegd.
Hint2: Het heeft niets met backdoors te maken.

Nah, toch maar even helpen dan: 1, 2, 3, 4, 5

[ Bericht 30% gewijzigd door Whuzz op 02-10-2012 16:03:16 ]
pi_117519789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:36 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hint1: lees het topic even door, het wordt daar uitvoerig door meerdere personen uitgelegd.
Hint2: Het heeft niets met backdoors te maken.

Nah, toch maar even helpen dan: 1, 2, 3, 4, 5

Ik zie nog altijd geen groot probleem.
Verder, wie gaat een groep mensen tegen houden een organisatie te vormen die zich representatief stelt voor bitcoin? Als de devs en grote jongens het niet doen zullen anderen het proberen. Er zijn al mensen geweest die de naam hebben proberen vast te leggen.
Bitcoin draait wel door, met of zonder foundation.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:55:06 #218
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117528203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:39 schreef KwukDuck het volgende:

[..]

Ik zie nog altijd geen groot probleem.
Dat mag. :)
Naiviteit is niets tegen te beginnen.

ben je al member?
pi_117529565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat mag. :)
Naiviteit is niets tegen te beginnen.

ben je al member?
Nee ik ben geen member, ik zie de noodzaak van deze foundation niet echt in.
Maar wees eens concreet dan, want in die posts is alleen maar geschreeuw van centralisatie hier en daar evil dit en dat, grote doem scenario's spoken rond in de hoofden van die mensen lijkt het.
Feit blijft dat het protocol en de client op zichzelf staan en dat geen organisatie daar iets aan kan veranderen zomaar. (tenzij het om patenten en copyright etc gaat, maar dat kan iedere gek dan met een paar centen)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:59:04 #220
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117588776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef KwukDuck het volgende:

[..]

Nee ik ben geen member, ik zie de noodzaak van deze foundation niet echt in.
Maar wees eens concreet dan, want in die posts is alleen maar geschreeuw van centralisatie hier en daar evil dit en dat, grote doem scenario's spoken rond in de hoofden van die mensen lijkt het.
Als je uit die posts het potentiele gevaar (en natuurlijk is dat potentieel en niet concreet, die foundation bestaat pas een week een heeft naast geld ontvangen nog niets gedaan) niet kunt halen dan kan ik het niet beter uitleggen hoor.

quote:
Feit blijft dat het protocol en de client op zichzelf staan
Wie garandeert dat dan? Degene die de client ontwikkeld wordt vanaf nu betaald door de foundation. De complete rest van de board van die foundation bestaat uit personen die via hun bedrijf een direct financieel belang hebben in bitcoin, en dus in de client die dat netwerk in stand houd.
Hoe valt dat voor jou onder "op zichzelf staan"?
pi_117589072
Je kunt gewoon je eigen client schrijven hoor, of iemand inhuren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 oktober 2012 @ 17:02:40 #222
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117593463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:07 schreef raptorix het volgende:
Je kunt gewoon je eigen client schrijven hoor, of iemand inhuren.
Yup, en dan schrijf jij je eigen client. Vervolgens maakt Gavin een update in de client die jij erg slecht vind, maar waar MtGox "toevallig" baat bij heeft. 99% van de bitcoin gebruikers download die client gewoon, want TBF says so.
En dan? Ga je dan in je eentje de blockchain forken? Waarmee jouw bitcoins dus waardeloos zijn geworden, tenzij je de rest van de users kunt overtuigen om met jou mee te doen.

We zijn nu hier de hele discussie op bitcointalk aan het herhalen overigens, alles is al uitgelegd in de posts die ik aanhaalde en de posts daarna.
pi_117594975
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Yup, en dan schrijf jij je eigen client. Vervolgens maakt Gavin een update in de client die jij erg slecht vind, maar waar MtGox "toevallig" baat bij heeft. 99% van de bitcoin gebruikers download die client gewoon, want TBF says so.
En dan? Ga je dan in je eentje de blockchain forken? Waarmee jouw bitcoins dus waardeloos zijn geworden, tenzij je de rest van de users kunt overtuigen om met jou mee te doen.

We zijn nu hier de hele discussie op bitcointalk aan het herhalen overigens, alles is al uitgelegd in de posts die ik aanhaalde en de posts daarna.
Als je niet weet waar je over praat, hou dan alsjeblieft je mond, ooit gehoord van een Fork?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_117597523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:59 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als je uit die posts het potentiele gevaar (en natuurlijk is dat potentieel en niet concreet, die foundation bestaat pas een week een heeft naast geld ontvangen nog niets gedaan) niet kunt halen dan kan ik het niet beter uitleggen hoor.

[..]

Wie garandeert dat dan? Degene die de client ontwikkeld wordt vanaf nu betaald door de foundation. De complete rest van de board van die foundation bestaat uit personen die via hun bedrijf een direct financieel belang hebben in bitcoin, en dus in de client die dat netwerk in stand houd.
Hoe valt dat voor jou onder "op zichzelf staan"?
De blockchain (of specifieker, het genesis block) stelt de fundamentele regels vast van deze chain. Hierop kan verder gebouwd worden, bijvoorbeeld multisig en dergelijke. Bij het veranderen van fundamentele regels ontstaat er gewoon een hele nieuwe chain (fork), ook als gavin dit doet, dan maakt hij dus gewoon een Bitcoin 2.0 zeg maar. De eerste chain blijft gewoon doorlopen voor de mensen die niet op 2.0 over willen (om overduidelijke redenen).

Het enige 'gevaar' wat ik zie in deze foundation is dat mensen deze organisatie als leidend orgaan voor bitcoin gaan zien, en niet meer de blockchain en source. Blind vertrouwen dus, wat ik niet snel zie gebeuren in deze community, mensen zitten er gelijk bovenop zoals je al ziet aan dat topic op bitcointalk.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 13:47:32 #225
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_117657554
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je over praat, hou dan alsjeblieft je mond, ooit gehoord van een Fork?
Als je niet kunt lezen, hou dan alsjeblieft je mond :')
Welk deel van "Ga je dan in je eentje de blockchain forken?" was niet geschreven in een taal die jij kunt lezen?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:14 schreef KwukDuck het volgende:

[..]

De blockchain (of specifieker, het genesis block) stelt de fundamentele regels vast van deze chain. Hierop kan verder gebouwd worden, bijvoorbeeld multisig en dergelijke. Bij het veranderen van fundamentele regels ontstaat er gewoon een hele nieuwe chain (fork), ook als gavin dit doet, dan maakt hij dus gewoon een Bitcoin 2.0 zeg maar. De eerste chain blijft gewoon doorlopen voor de mensen die niet op 2.0 over willen (om overduidelijke redenen).
En daar is precies het probleem met de foundation: Omdat het "DE" foundation is met "DE" lead developer zal het overgrote deel van de users (even er van uit gaande dat bitcoin ooit echt groot wordt) gewoon klakkeloos doen wat zij zeggen.
Mocht je de illusie hebben dat dit niet zo is, kijk dan nu even naar alle handelaren en webwinkels die weigeren bitcoin te gebruiken omdat EFF (ook zo'n foundation) zegt dat het misschien wel eens onhandig kón zijn met belastingen en wetgeving. Die winkeliers gaan niet verder lezen, niet zelf op onderzoek uit. Als "DE" foundation (EFF in hun geval) zegt dat iets goed of niet goed is, dan zal dat wel zo zijn.

Daarnaast heb je het hier alleen over het implementeren van dingen die eventueel *niet* goed zijn voor bitcoin, waarna sommige mensen niet over zouden kunnen stappen als ze het er niet mee eens zijn. Er is ook nog het omgekeerde: dingen die niet worden geimplementeerd (bijvoorbeeld omdat MtGox het niet leuk vind) die wél goed zijn voor bitcoin. Dan zou een alternatieve client dat moeten ontwikkelen en zelf de boel forken. Wat ga jij dan doen? Met al je coins naar de nieuwe fork met het risico dat te weinig mensen meegaan? Of blijf je dan maar met een door MtGox gehandicapte fork werken?

quote:
Het enige 'gevaar' wat ik zie in deze foundation is dat mensen deze organisatie als leidend orgaan voor bitcoin gaan zien, en niet meer de blockchain en source. Blind vertrouwen dus, wat ik niet snel zie gebeuren in deze community, mensen zitten er gelijk bovenop zoals je al ziet aan dat topic op bitcointalk.
Precies. En een risico bestaat altijd uit twee factoren. Impact en kans.
De impact is mijns inziens groot door de naamkeuze en het opnemen van "core" devs in de board. Het risico is mijns inziens groot door het opnemen van bedrijven als MtGox en Bitinstant in de board en door de manier waarop stemrecht gekocht kan worden. Het is gewoon vragen om belangenverstrengeling en invloed van grote bedrijven op de ontwikkeling.

Oh, en Nefario heeft de de stekker er uit getrokken. :')
Blijkt maar weer eens dat de wetgeving en bankiers het tot nu toe elke keer winnen van bitcoin en de libertariers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Whuzz op 06-10-2012 13:56:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')