Volgende keer met je ogen open lezen en verder kijken dan alleen het eerste forum-deel.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Meer dan 5 topics op het forum heb ik niet gezien. Vandaar.
Ik heb weinig zin en tijd om daar van alles te lezen. Ik volg het nieuws, dat vind ik genoeg.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Volgende keer met je ogen open lezen en verder kijken dan alleen het eerste forum-deel.
Als je op FoK! alleen in Onz blijft hangen dan zie je ook niet veel economie-gerelateerde topics nee
Goeiequote:@bitpay verhaal: Ik heb geprobeerd om een paar non-bitcoin gerelateerde bedrijven te vinden die het gebruikte (dus niet bitcoin magazine en BFL), maar erg ver kwam ik niet. Ik heb dan ook zo mijn twijfels over de echtheid van die "1000 merchants". Waarom publiceren ze niet gewoon een lijst met al die merchants?
De grootste is: https://mtgox.com/quote:Op woensdag 12 september 2012 17:06 schreef DuTank het volgende:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel dollar je moet neerleggen voor een Bitcoin?
En waar doe je dit sowieso, want heb even zitten zoeken, maar kom er niet uit...
thanksquote:Op woensdag 12 september 2012 17:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
De grootste is: https://mtgox.com/
Kosten: $11.36 of ¤8.89
bitstamp.net is naar mijn ervaring een hele snelle en laag in kosten.quote:
Lag er vandaag alleen wel een hele tijd uitquote:Op donderdag 13 september 2012 02:03 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
bitstamp.net is naar mijn ervaring een hele snelle en laag in kosten.
de huidige waarde kan je live volgen op mtgoxlive.com
Blijkbaar stroomuitval.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:37 schreef Whuzz het volgende:
Lag er vandaag alleen wel een hele tijd uit
Dat verschilt een beetje per exchange, en er zijn uiteraard ook Euro⇔Bitcoin exchanges.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:06 schreef DuTank het volgende:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel dollar je moet neerleggen voor een Bitcoin?
Zie onder andere deze lijst.quote:En waar doe je dit sowieso, want heb even zitten zoeken, maar kom er niet uit...
De prijzen van producten veranderen gewoon mee met de koers dus moet niet echt uitmaken toch?quote:
Da's zo'n beetje het slechtste idee dat ik in het afgelopen jaar voorbij heb zien komen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:51 schreef PiRANiA het volgende:
Several months in the making, the Bitcoin Foundation launches this week to accelerate the global growth of bitcoin through standardization, protection, and promotion of the open source protocol. As a nonprofit corporation and neutral forum for collaboration, the Bitcoin Foundation follows the successful model of open source bodies like the Linux Foundation and the Tor Project.
https://bitcoinfoundation.org/
Misschien... maar ik zie niet zo heel goed waarom dit nou zo'n bijzonder slecht idee is.quote:Op zondag 30 september 2012 17:36 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Da's zo'n beetje het slechtste idee dat ik in het afgelopen jaar voorbij heb zien komen.
Zie (vanaf) hier waarom. (is maar zo'n 45 pagina's)
Hint1: lees het topic even door, het wordt daar uitvoerig door meerdere personen uitgelegd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:46 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Misschien... maar ik zie niet zo heel goed waarom dit nou zo'n bijzonder slecht idee is.
Ik zie nog altijd geen groot probleem.quote:
Dat mag.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:39 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Ik zie nog altijd geen groot probleem.
Nee ik ben geen member, ik zie de noodzaak van deze foundation niet echt in.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat mag.
Naiviteit is niets tegen te beginnen.
ben je al member?
Als je uit die posts het potentiele gevaar (en natuurlijk is dat potentieel en niet concreet, die foundation bestaat pas een week een heeft naast geld ontvangen nog niets gedaan) niet kunt halen dan kan ik het niet beter uitleggen hoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Nee ik ben geen member, ik zie de noodzaak van deze foundation niet echt in.
Maar wees eens concreet dan, want in die posts is alleen maar geschreeuw van centralisatie hier en daar evil dit en dat, grote doem scenario's spoken rond in de hoofden van die mensen lijkt het.
Wie garandeert dat dan? Degene die de client ontwikkeld wordt vanaf nu betaald door de foundation. De complete rest van de board van die foundation bestaat uit personen die via hun bedrijf een direct financieel belang hebben in bitcoin, en dus in de client die dat netwerk in stand houd.quote:Feit blijft dat het protocol en de client op zichzelf staan
Yup, en dan schrijf jij je eigen client. Vervolgens maakt Gavin een update in de client die jij erg slecht vind, maar waar MtGox "toevallig" baat bij heeft. 99% van de bitcoin gebruikers download die client gewoon, want TBF says so.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:07 schreef raptorix het volgende:
Je kunt gewoon je eigen client schrijven hoor, of iemand inhuren.
Als je niet weet waar je over praat, hou dan alsjeblieft je mond, ooit gehoord van een Fork?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Yup, en dan schrijf jij je eigen client. Vervolgens maakt Gavin een update in de client die jij erg slecht vind, maar waar MtGox "toevallig" baat bij heeft. 99% van de bitcoin gebruikers download die client gewoon, want TBF says so.
En dan? Ga je dan in je eentje de blockchain forken? Waarmee jouw bitcoins dus waardeloos zijn geworden, tenzij je de rest van de users kunt overtuigen om met jou mee te doen.
We zijn nu hier de hele discussie op bitcointalk aan het herhalen overigens, alles is al uitgelegd in de posts die ik aanhaalde en de posts daarna.
De blockchain (of specifieker, het genesis block) stelt de fundamentele regels vast van deze chain. Hierop kan verder gebouwd worden, bijvoorbeeld multisig en dergelijke. Bij het veranderen van fundamentele regels ontstaat er gewoon een hele nieuwe chain (fork), ook als gavin dit doet, dan maakt hij dus gewoon een Bitcoin 2.0 zeg maar. De eerste chain blijft gewoon doorlopen voor de mensen die niet op 2.0 over willen (om overduidelijke redenen).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je uit die posts het potentiele gevaar (en natuurlijk is dat potentieel en niet concreet, die foundation bestaat pas een week een heeft naast geld ontvangen nog niets gedaan) niet kunt halen dan kan ik het niet beter uitleggen hoor.
[..]
Wie garandeert dat dan? Degene die de client ontwikkeld wordt vanaf nu betaald door de foundation. De complete rest van de board van die foundation bestaat uit personen die via hun bedrijf een direct financieel belang hebben in bitcoin, en dus in de client die dat netwerk in stand houd.
Hoe valt dat voor jou onder "op zichzelf staan"?
Als je niet kunt lezen, hou dan alsjeblieft je mondquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over praat, hou dan alsjeblieft je mond, ooit gehoord van een Fork?
En daar is precies het probleem met de foundation: Omdat het "DE" foundation is met "DE" lead developer zal het overgrote deel van de users (even er van uit gaande dat bitcoin ooit echt groot wordt) gewoon klakkeloos doen wat zij zeggen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:14 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
De blockchain (of specifieker, het genesis block) stelt de fundamentele regels vast van deze chain. Hierop kan verder gebouwd worden, bijvoorbeeld multisig en dergelijke. Bij het veranderen van fundamentele regels ontstaat er gewoon een hele nieuwe chain (fork), ook als gavin dit doet, dan maakt hij dus gewoon een Bitcoin 2.0 zeg maar. De eerste chain blijft gewoon doorlopen voor de mensen die niet op 2.0 over willen (om overduidelijke redenen).
Precies. En een risico bestaat altijd uit twee factoren. Impact en kans.quote:Het enige 'gevaar' wat ik zie in deze foundation is dat mensen deze organisatie als leidend orgaan voor bitcoin gaan zien, en niet meer de blockchain en source. Blind vertrouwen dus, wat ik niet snel zie gebeuren in deze community, mensen zitten er gelijk bovenop zoals je al ziet aan dat topic op bitcointalk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |