abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116182784
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_116184095
Ik heb niet het hele gebeure van 'Pirateat40' gevolgd, maar waar zijn nu de coins? a) Pirateat40 heeft een heleboel coins b) Pirateat40 heeft ondertussen al een heleboel coins verkocht en heeft veel geld c) de coins zijn geïnvesteerd oid? d) De coins zijn al gegeven aan de early adopters. e) ?
pi_116185104
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:03 schreef FastFox91 het volgende:
Ik heb niet het hele gebeure van 'Pirateat40' gevolgd, maar waar zijn nu de coins? a) Pirateat40 heeft een heleboel coins b) Pirateat40 heeft ondertussen al een heleboel coins verkocht en heeft veel geld c) de coins zijn geïnvesteerd oid? d) De coins zijn al gegeven aan de early adopters. e) ?
Tja, dat is giswerk. Pirate zegt dat hij de coins niet zelf heeft, dus wellicht investeerde hij ze zelf weer ergens in. Er gaan geruchten dat hij de coins van BCST gebruikte om GPUMax gebruikers mee uit te betalen.
pi_116190909
Dat hij 500.000 coins zou hebben is ook maar speculatie, dit schijnt hij zelf op IRC een keer gezegd te hebben maar het lijkt me stug dat 7% van de coins in bezit zijn van 1 persoon door deze scam.
Anyway, de eta tot de eta tot de eta tot wanneer mensen geld terug krijgen komt dichter bij :)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:59:54 #155
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_116223115
Bedrijfsresultaten van MtGox, met cijfers over de markt, omzet, kosten, servers, deposits en withdrawals. Hier dus. :s)
pi_116225613
Bij Bitstamp verkoopt iemand sinds vannacht om de paar seconden 0.1BC voor $10.4. :o
(Van 03:46:52 tot 09:14:04 tijdstip daar)
Zie Last trades

[ Bericht 2% gewijzigd door FastFox91 op 31-08-2012 11:23:23 ]
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:26:07 #157
136730 PiRANiA
pi_116225955
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:16 schreef FastFox91 het volgende:
Bij Bitstamp verkoopt iemand sinds vannacht om de paar seconden 0.1BC voor $10.4. :o
Zie Last trades
The fuck...
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:49:52 #158
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_116226822
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:59 schreef PiRANiA het volgende:
Bedrijfsresultaten van MtGox, met cijfers over de markt, omzet, kosten, servers, deposits en withdrawals. Hier dus. :s)
200k users, waarvan slechts ~15k daadwerkelijk echt actief en dan te bedenken dat ze ~80% van de actieve exchange markt beheren.
Was er nog iemand die dacht dat bitcoin echt "groot" was?

Het enige dat groot is, is de winst van MtGox :D
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:30:20 #159
136730 PiRANiA
pi_116250395
En onder de $10.
pi_116261871
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:16 schreef FastFox91 het volgende:
Zie Last trades
Die prijs is per volle bitcoin, dus hij heeft daar elke keer 1.04 USD voor gekregen.
pi_116411791
Eeeeen het is weer zo ver: https://bitcointalk.org/index.php?topic=105818.0

Bitfloor is gehacked, coins gestolen, same old, same old. Irriversable, niet verzekerd, geen garanties, geen instantie die er wat aan kan of zou willen doen. Staan je coins bij een online wallet worden ze vroeg of laat gestolen door een hack. Heb je je coins in eigen beheer raak je ze vroeg of laat kwijt door een crash of door een virus/trojan. Mark my words :)
  woensdag 5 september 2012 @ 09:29:46 #163
136730 PiRANiA
pi_116412040
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:12 schreef Whuzz het volgende:
...
Heb je je coins in eigen beheer raak je ze vroeg of laat kwijt door een crash of door een virus/trojan. Mark my words :)
Je foto's ook. En documenten.
pi_116412334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:12 schreef Whuzz het volgende:
Heb je je coins in eigen beheer raak je ze vroeg of laat kwijt door een crash of door een virus/trojan. Mark my words :)
Brain wallet. *O* Maar dat werkt ook niet tegen een virus als je niet doorhebt dat die er zit. :(
pi_116412451
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:29 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Je foto's ook. En documenten.
Ok. Mijn foto's en documenten ruilen tegen jouw geld?

Wat een onzinargument. Als ik zoveel waarde aan mijn foto's en documenten hechtte, dan bracht ik ze wel naar mijn bank.
  woensdag 5 september 2012 @ 10:09:35 #166
136730 PiRANiA
pi_116412680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 09:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ok. Mijn foto's en documenten ruilen tegen jouw geld?

Wat een onzinargument. Als ik zoveel waarde aan mijn foto's en documenten hechtte, dan bracht ik ze wel naar mijn bank.
Wat ik probeer te zeggen is dat je je wallet net als foto's en andere bestanden moet backuppen. :s).
pi_116413000
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:09 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat je je wallet net als foto's en andere bestanden moet backuppen. :s).
Ok, backup jij je wallet, wordt je wallet door een trojan gestolen en je coins uitgegeven. Zit je dan met je backup :W
pi_116417987
quote:
Bitcoin-bank beroofd van kwart miljoen dollar

Gepubliceerd: Woensdag 5 september 2012
Auteur: Henk-Jan Buist

Bitcoin-wisseldienst BitFloor is gisteren gehackt en de dief heeft zich verrijkt met een kwart miljoen dollar aan Bitcoins. Het bedrijf bewaarde een back-up van sleutels onversleuteld.

Een hacker is aan de haal gegaan met een kwart miljoen dollar aan de digitale munteenheid Bitcoin. BitFloor, waar mensen hun digitale geld kunnen inwisselen voor contanten, had een back-up van sleutels zelf niet versleuteld. Een cybersnoodaard gebruikte de sleutel om 24.000 bitcoins te stelen, zo'n beetje de hele voorraad van de wisseldienst.

Klachten veiligheidslek
BitFloor-eigenaar Shtylman toog naar het Bitcoin-forum om melding te maken van de cyberinbraak. Hij meldt dat er momenteel niets verhandeld wordt via BitFloor, terwijl hij "kijkt naar de toekomst van de wisseldienst". Shtylman stelt dat hij geen paniek wil veroorzaken door BitFloor te sluiten en hierdoor schade aan te richten aan de waarde van Bitcoins.

Klanten op het forum beklagen zich over het veiligheidslek van Bitcoin. Volgens diverse deelnemers moeten wisseldiensten de Bitcoin-hashes offline bewaren. De wallet waar de hashes uit zijn gestolen was niet rechtstreeks verbonden met internet, benadrukt shtylman. Hij vertelt dat de hacker via een virtuele omgeving op de server bij de buit kon.

Geld is er nog
Klanten die van Bitcoins gebruik maken, zien in hun client hoeveel Bitcoins ze hebben en wat ze waard zijn. Door deze eenheden over te sluizen naar een dienst als BitFloor komen daar dollars voor terug.

BitFloor is meteen gesloten na de hack. Het bedrijf heeft logboeken die aangeven van wie welk geld is, dus klanten hoeven niet te vrezen dat hun digitale duiten in het niets zijn verdwenen. Verschillende gebruikers reageren op het forum dat ze hun geld willen opnemen, maar momenteel ligt de handel bij BitFloor stil.

Bitcoins vaker gestolen
Het is verre van uniek dat een gebruiker of zelfs wisseldienst wordt beroofd van zijn digitale slappe was. Cnet meldt dat er in diverse hacks al ruim 290.000 bitcoins zijn ontvreemd sinds juni vorig jaar. Dat komt neer op bijna 3 miljoen dollar aan weggesluisd geld. In totaal zijn er zo'n 9 miljoen Bitcoins in omloop.

De internetmunt ondervindt weerstand van critici die vrezen dat de koers van de Bitcoin gevoelig is voor heftige fluctuaties. Ook zijn er zorgen over de veiligheid van het systeem. De Delfstse onderzoeker Victor Grishchenko waarschuwde vorig jaar al dat het veel aantrekkelijker is om een systeem te hacken om zo Bitcoins te bemachtigen, dan om zelf Bitcoins te genereren omdat daar veel rekenkracht voor gedoneerd moet worden.
http://webwereld.nl/nieuw(...)-miljoen-dollar.html
pi_116418975
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:23 schreef Whuzz het volgende:
Ok, backup jij je wallet, wordt je wallet door een trojan gestolen en je coins uitgegeven. Zit je dan met je backup :W
Dat is ook helemaal niet waarvoor je een backup maakt. En dat weet jij ook best, zuurpruim.

Tegen trojans sla je je wallet encrypted op (dat wil zeggen je private keys zijn encrypted met een password) en sign je alleen transacties in een offline Ubuntu Live sessie.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_116419348
quote:
Och jee, alweer een site die niet snapt dat je gevoelige data moet encrypten, passwords moet hashen, of liefst uberhaupt niet op je server moet hebben staan als dat niet nodig is (zoals in dit geval).

Nou zo'n incident doet de reputatie van websites in het algemeen natuurlijk geen goed.
Maar met Bitcoin heeft het verder geen reet te maken.

quote:
Bitfloor is gehacked, coins gestolen, same old, same old. Irriversable, niet verzekerd, geen garanties, geen instantie die er wat aan kan of zou willen doen. Staan je coins bij een online wallet worden ze vroeg of laat gestolen door een hack. Heb je je coins in eigen beheer raak je ze vroeg of laat kwijt door een crash of door een virus/trojan. Mark my words :)
Allemaal peanuts bij de miljarden die banken ons afhandig maken. Al die staatsschulden en noodpakketten en zogenaamd noodzakelijke kapitaalinjecties en al die waanzin. Wie denk je dat al die troep betaalt?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_116420919
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:49 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet waarvoor je een backup maakt. En dat weet jij ook best, zuurpruim.
Geflame mag je achterwege laten, voegt niets toe.
Uiteraard weet ik dat een backup niet tegen hackers beschermd, ik reageerde dan ook slechts op iemand die dat aandroeg als reactie op mijn waarschuwing dat uiteindelijk je bitcoins wel een keer gejat gaan worden en dat er dan niets of niemand is om je te helpen.

quote:
Tegen trojans sla je je wallet encrypted op (dat wil zeggen je private keys zijn encrypted met een password) en sign je alleen transacties in een offline Ubuntu Live sessie.
Ga jij het de massa uitleggen? :D
  woensdag 5 september 2012 @ 14:56:11 #172
136730 PiRANiA
pi_116421320
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Is encrypted :s)
pi_116421476
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:56 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Is encrypted :s)
Even wachten dus op de eerste trojan die direct vanuit je satoshi-client de coins verstuurd. Kan nooit lang duren :P

Iig hoop ik dat men inmiddels begrepen heeft dat elke website vroeger of later een keer de klos is en dat je daar dus geen coins moet hebben staan.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:03:10 #174
136730 PiRANiA
pi_116421574
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Even wachten dus op de eerste trojan die direct vanuit je satoshi-client de coins verstuurd. Kan nooit lang duren :P

Iig hoop ik dat men inmiddels begrepen heeft dat elke website vroeger of later een keer de klos is en dat je daar dus geen coins moet hebben staan.
Probleem is dat je niet goed weet hoe die sites het geregeld hebben. Als je net als MtGox 90% van je coins koud hebt staan (zeggen ze) is het risico toch wat kleiner...
pi_116423428
Het is trouwens wel logisch dat hacks op bitcoin bedrijven toenemen. Gebrekkige beveiliging + hoge reward == instant win.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')