Potverdeuri, het is net edelmetaal.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op een inherent deflatoir medium, waarbij de hele opzet dusdanig is dat hoe vroeger je er bij bent, hoe beter je kansen op winst zijn.
Bitcoin is klein, en de schaal van de economie is niet vergelijkbaar met een dollar of euro nee, maar om nou te stellen dat er geen economie is gaat wat ver, dagelijks komen er mensen en bedrijven bij die bitcoin accepteren, de lijst is inmiddels flink groot geworden.quote:Natuurlijk, er zijn een hoop dingen omheen geweven met termen als "valuta" en "economie", maar de praktijk is dat er geen economie is. (lees 15 topics terug voor meer uitleg, er is in die tijd nog niets veranderd)
Dit heeft niets met bitcoin te maken, heb je enig idee hoe veel er gescamd en gejat wordt in euro's en dollars?quote:Er is alleen speculatie en degenen die daar vooral wel bij varen zijn:
- oplichters
High risk, high profit?quote:- de early adoptors (en dan bedoel ik écht early)
De economie rond bitcoin is wat rommelig op z'n zachts gezegd, en dat lijkt me ook niet heel raar, het staat in de kinderschoenen en zal de komende jaren wel behoorlijk ontwikkelen en stabiliseren, al die 'dumps' verspreiden de coins alleen maar aangezien er nog niet echt paniek is ontstaan en die dumpers het goedkoop kunnen terug kopen.quote:Slechts mijn mening uiteraard. Als jij vind dat het een geweldige "valuta" is, dan is dat prima natuurlijk.
Ik persoonlijk vind het doodzonde dat een idee dat op zichzelf heel mooi is, namelijk een digitale valuta, zoveel schade wordt aangericht door bitcoin. Tegen de tijd dat er eventueel een echt bruikbare digitale valuta opstaat heeft het idee van "digitale valuta" al zoveel schade opgelopen door al het gescam, de illegale zaken, de hacks, lekken en het gespeculeer dat een serieuze opvolger met een enorme achterstand begint.
Minus de positieve aspecten van edelmetaal danquote:Op maandag 20 augustus 2012 12:10 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Potverdeuri, het is net edelmetaal.
Hoe lang blijven we dat nog roepen voordat we accepteren dat het nooit van de grond zal komen? Nog 2 jaar? Nog 5 jaar? Nog 10 jaar?quote:Bitcoin is klein, en de schaal van de economie is niet vergelijkbaar met een dollar of euro nee,
Bullshit.quote:maar om nou te stellen dat er geen economie is gaat wat ver, dagelijks komen er mensen en bedrijven bij die bitcoin accepteren, de lijst is inmiddels flink groot geworden.
Ik kan je binnen een week ofzo wel een half miljard transacties per uur bezorgen denk ik. En iemand met een flink botnet nog veel meer. Maar of je met een half miljard heen-en-weer sluizingen tussen een paar wallets nou echt een economie creëert is natuurlijk een andere vraag...quote:Ik beschouw 1500+ transacties per uur niet als verwaarloosbaar, of dit nou speculatie is, handel onderling, exchanges of wat dan ook doet er even niet toe, het rolt allemaal wel door.
Zodra ik ergens niet-nerds hoor zeggen dat ze iets niet-illegaals of niet-bitcoin-gerlateerds hebben gekocht met bitcoins. But never gonna happen.quote:Wanneer zou jij zeggen dat er een 'economie' is dan?
Relatief gezien enórm veel minder dan in bitcoins.quote:Dit heeft niets met bitcoin te maken, heb je enig idee hoe veel er gescamd en gejat wordt in euro's en dollars?
Onder andere ja. Satoshi had net zo goed een protocol kunnen ontwikkelen dat de hoeveelheid bitcoins zou koppelen aan het gebruik ervan, of op zijn minst een stabiele groei van het aantal bitcoins kunnen inbouwen. (Die dus niet afvlakt en stopt)quote:High risk, high profit?
De echte early adopters bedoel je satoshi en co?
Waar werkt het voor danquote:Ondanks al die negatieve aandacht loopt bitcoin gewoon door omdat het werkt
Ik ben geen cryptoloog en ook geen programmeur meer, dus ik kijk wel uit. Als ik het zou kunnen zou ik het in elk geval nooit deflatoir maken en nooit irriversible. Het eerste staat een economie in de weg (hoarding), het tweede is alleen leuk voor oplichters.quote:Whuzz, ik ben wel benieuwd hoe jij een digitale valuta in elkaar zou zetten, e-gold? xD Enlighten us.
(je kan zo je eigen fork van bitcoin maken met andere parameters)
Ik heb winst gemaakt. Sure, ik had nog meer winst kunnen maken als ik het vorige week op de piek had verkocht en nu gauw weer had teruggekocht. Geen zin in, ben geen beurshandelaar.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:28 schreef Whuzz het volgende:
Je had beter $15 kunnen zeggen, dan had je nu winst gemaakt
Zeg nou zelf, dit hele banksysteem is toch gedoemd om te falen. Het kan alleen blijven bestaan bij de gratie van het alsmaar verder opblazen van onbetaalbare schulden. Kan lang goed gaan, en door ingewikkelde derivaten en ondoorzichtige constructies eromheen te bouwen hebben ze héél veel gebakken lucht in die kredietbubbel kunnen blazen, maar je kunt op je klompen aanvoelen dat het vroeg of laat een keer fout gaat. Bijna al het geld wat er bestaat, bestaat uit schuld. En er zijn bovendien veel meer schulden dan we met z'n allen ooit kunnen afbetalen. Die shit is door en door verrot.quote:Hopelijk heb je meer verstand van bitcoin dan van economie
Dus domeinnamen zijn een piramidespelquote:Op maandag 20 augustus 2012 09:45 schreef Whuzz het volgende:
Het is gebaseerd op een inherent deflatoir medium, waarbij de hele opzet dusdanig is dat hoe vroeger je er bij bent, hoe beter je kansen op winst zijn.
In het kader van een constructieve discussie: hoe zou wat jou betreft een digitale valuta dan wél in elkaar moeten steken, als Bitcoin kennelijk niet voldoet?quote:Ik persoonlijk vind het doodzonde dat een idee dat op zichzelf heel mooi is, namelijk een digitale valuta, zoveel schade wordt aangericht door bitcoin.
Oh, noem er eens een paar?quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:43 schreef Whuzz het volgende:
Minus de positieve aspecten van edelmetaal dan
Dat zijn nou precies de negatieve aspecten van edelmetaal die voor Bitcoin niet gelden.quote:Het heeft inderdaad een aantal (voor een valuta) negatieve aspecten van edelmataal. Er is dan ook een reden dat we niet meer met gouden dubloenen of zilveren florijnen betalen...
Nog 6 a 7 jaar.quote:Hoe lang blijven we dat nog roepen voordat we accepteren dat het nooit van de grond zal komen? Nog 2 jaar? Nog 5 jaar? Nog 10 jaar?
Revolutionaire concepten duren gewoon een jaar of 10 voordat het echt massaal aanslaat en is doorgedrongen tot het grote publiek.quote:We leven niet meer in 1850, waar het soms een jaar duurde voor nieuws over een nieuw product of bedrijf de ander kant van de wereld had bereikt. Dit is 2012, waar de meeste succesvolle producten in een paar maanden tijd worden opgepakt, laat staan een paar jaar.
Voor online betalingen. Snel, gratis, veilig, in één wereldwijde munteenheid, zonder afhankelijk te zijn van lokale overheden (met overal weer andere onzinnige regels en beperkingen en uitzonderingen), en al helemaal zonder afhankelijk te zijn van de grillen, willekeur, en dure fees van een of andere bank, payment processor, of ander kutbedrijf.quote:
Toch apart. Bij mijn "gewone" bank kan ik net zoveel transacties doen als ik wil, kost me niets meer of minder. Kunnen we argument dat bitcoin zo goedkoop is voortaan achterwege laten?quote:Op maandag 20 augustus 2012 15:49 schreef KwukDuck het volgende:
Die half miljard transacties ga je niet lang vol houden vanwege de fees.
Ok.quote:Onze visie heeft niets met de Zeitgeist movement te maken, [...] Alleen omdat banken succesvol zijn in de massa oplichten en mensen te dom zijn en alle truukjes te trappen betekend nog niet dat dit het juiste systeem is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beter voor *jou*, dat zou kunnen. Wat ik beargumenteer is dat het over-overoveroverover-grote deel van de mensen om ons heen helemaal niet zoveel heeft aan bitcoin. Die doen niets illegaals en hebben geen behoefte aan anonimiteit. Ze posten op FB wanneer ze naar de plee gaan, daarbij vergeleken is hijn financiele privacy een scheintje. Ze kunnen al ongelimiteerd snel, makkelijk en digitaal betalen. Ze willen hun geld niet zelf "in beheer" hebben, want ze moeten al op elk verjaardagsfeestje aan het zoontje van hun broer vragen of hij de PC weer even wil opschonen van alle virussen, laat staan dat ze daar hun geld op zouden zetten. Online je bitcoins bewaren is geen optie, want weinig als er van snappen, ze weten inmiddels wel dat online alles gehacked word. (en als ze dat niet wisten, wisten ze het wel na 1x bitcoin googlenquote:Misschien is bitcoin ook niet het juiste systeem, maar het is beter als dan wat we nu hebben, bied nieuwe mogelijkheden en nieuwe visies.)
Bitcoin is een leuk experiment voor een klein groepje geinteresseerden en bitnerds (ben ik zelf ook, niet negatief bedoeld) en op zijn *best* is het de voorloper (waar helaas een hoop mensen geld aan gaan kwijtraken) van een goed opgezette digitale valuta.
Maar goed. We posten lekker nog 7 jaar in dit topic verder, want dan pas mogen we pas zeggen dat het niet is geworden wat men er van had gehoopt
As we speak lijkt het studiefonds van Jace's kindertjes weggebitcoined te worden. Da's ook zielig
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
Dat ga je bij jouw bank ook niet voor elkaar krijgen zonder aanzienlijke kosten vrees ik. Misschien kan je eens bellen om het na te vragen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Toch apart. Bij mijn "gewone" bank kan ik net zoveel transacties doen als ik wil, kost me niets meer of minder. Kunnen we argument dat bitcoin zo goedkoop is voortaan achterwege laten?
Danke und jetzt maul halten bitte.quote:Slechts mijn mening uiteraard. Als jij vind dat het een geweldige "valuta" is, dan is dat prima natuurlijk.
quote:BitInstant wil Bitcoin-creditcard uitbrengen
BitInstant, een bedrijf dat reguliere valuta omwisselt naar Bitcoins, heeft plannen om binnen zes tot acht weken een eigen creditcard uit te brengen. Daarmee zouden indirect creditcardbetalingen in Bitcoin uitgevoerd kunnen worden.
Volgens de weblog Codinginmysleep zal BitInstant een MasterCard-creditcard willen uitbrengen die als een normale creditcard gebruikt kan worden voor het uitvoeren van nationale en internationale betalingen. Bij elke betaling zou wel 1 procent commissie worden berekend. De eerste duizend creditcards wil BitInstant gratis weggeven, waarna 10 dollar voor een nieuwe kaart betaald moet worden.
BitInstant, die de creditcard binnen zes tot acht weken wil gaan aanbieden, zou voor het afhandelen van de creditcardbetalingen een overeenkomst hebben gesloten met een niet nader genoemde 'voorname internationale bank'. De conversie van betalingen in Amerikaanse dollars naar Bitcoins wordt afgehandeld door BitInstant.
Hoewel normale Bitcoin-betalingen anoniem uitgevoerd kunnen worden, kan een bezitters van een dergelijke creditcard niet langer anoniem blijven omdat volgens de wettelijke regels de bezitter zich moet identificeren bij het aanvragen van een creditcard. Ook is de kaart op naam gesteld. Desondanks spreekt BitInstant met de invoering van zijn 'Bitcoin-creditcard' van een doorbraak voor de virtuele valuta, omdat er via een regulier betalingssysteem toch met Bitcoins betaald kan worden.
bron: Tweakers.net
In een pool minen is al niets waard momenteel, solo is helemaal kansloos.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef DrNick het volgende:
Is het het waard om solo te minen? Het is volgens mij ook meer een kwestie van geluk om een block te vinden.
Ik weet niet wat jij aan stroom kwijt bent maar ik haal het er wel uit op dit moment hoorquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In een pool minen is al niets waard momenteel, solo is helemaal kansloos.
Natuurlijk, je kan binnen een maand een blok van 50BTC vinden maar de kans is minimaal.
23 cent per kWh.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:59 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij aan stroom kwijt bent maar ik haal het er wel uit op dit moment hoor
Met 1200 mhash/s is het gemiddeld 90 dagen voor je een blok vindt maar als je pech hebt kan het ook meer dan een jaar duren. Pools doen ook wel eens 4x zo lang over het vinden van een blok dan gemiddeld.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef DrNick het volgende:
Is het het waard om solo te minen? Het is volgens mij ook meer een kwestie van geluk om een block te vinden.
Waar het op neerkomt is dat zodra je veel transacties gaat doen, je gewone bank al snel goedkoper is dan bitcoin.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:53 schreef KwukDuck het volgende:
[..]
Dat ga je bij jouw bank ook niet voor elkaar krijgen zonder aanzienlijke kosten vrees ik. Misschien kan je eens bellen om het na te vragen?
Geen conclusies trekken die ik niet heb beweerd. Ik heb nergens gezegd dat mijn bankzaken gratis zijn. Ze zijn echter wel "flatfee". Ik betaal een klein bedrag per maand, waarvoor we als gezin een aantal betaalrekeningen hebben, een aantal spaarrekeningen, creditcards, online bankieren, apps voor onze smartphones, enz enz.quote:Verder verbaas ik me over de illusie die je lijkt te hebben dat jouw bankzaken gratis zijn...?
Dat ben ik met je eens, maar die apathische houding is toch regelmatig te overwinnen wanneer je met iets nieuws komt waar hun leven makkelijker, goedkoper of beter van wordt. En geen van die dingen wordt door bitcoin (in de perceptie van die mensen) geboden. Bitcoin is vooralsnog moeilijker voor de gewone mens dan zijn gewone bank en er moet nog enorm veel gebeuren om het op zijn minst net zo makkelijk te maken. Bitcoin is niet goedkoper, zeker niet omdat je het *naast* je gewone bankzaken moet hebben. (Ik denk niet dat de belastingdienst geld gaat overmaken naar je bitcoin-adres) Bitcoin is ook niet beter voor ze, want het bied ze op vrijwel alle vlakken minder zekerheid, iets waar veel mensen naar streven.quote:Je hebt gelijk dat bitcoin voor veel mensen niets nieuws bied waar ze interesse in hebben, dit 'probleem' bestaat niet alleen voor het monetair systeem maar door de hele maatschappij op elk vlak. Zo lang mensen hun brood krijgen en 's avonds Idols (or what have you) kunnen kijken kan de rest van de wereld naar de *** gaan. Deze mentaliteit heerst toch voorzichtig gezegd bij meer als dan de helft van de mensen ben ik bang.
Dat hangt er vanaf wat je als doel stelt van het project. Satoshi heeft altijd gezegd (en Gavin heeft dat overgenomen) dat bitcoin slechts een experiment is. In die zin ben ik het met je eens dat bitcoin nu al geslaagd is. Het is interessant, leerzaam en zal hopelijk de basis leggen voor verdere ontwikkelingen.quote:Anyway, back to bitcoin. Ookal blijft bitcoin bestaan in een kleine vorm, zeg hoe; hoe deze nu is (dan wel wat stabieler hoop ik, wat het meer bruikbaar maakt als valuta). Zie ik het nog niet als mislukt project.
quote:De tijd zal het ons leren. We zijn het in ieder geval eens dat het een interessant project is om te volgen.
Wow, jij bent stoer!quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:48 schreef wachtwoord33 het volgende:
[..]
Danke und jetzt maul halten bitte.
Dit kan je heel makkelijk voorkomen door een aantal transacties op te sparen, en bijvoorbeeld 1 of 2x per dag alle transacties die je wil doen tegelijk te doen, voor het netwerk lijkt dit dan 1 transactie en betaal je dus ook 1x transactie kosten. Als je dit echter doet in extremen (half miljard) in 1 transactie zul je nog bijzonder hoge transactie kosten hebben omdat je transactie extreem groot wordt (dacht dat het gewoon gesplitst wordt in meerdere als ze groter als 1mb of 512kb worden).quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waar het op neerkomt is dat zodra je veel transacties gaat doen, je gewone bank al snel goedkoper is dan bitcoin.
Dat zie ik inderdaad niet gebeuren, het inklappen van het huidige systeem zal in zo'n rap tempo niet gaan, dit speelt zich uit over 10-20 jaar of zo. Ik zie het bestaan naast paypal en dergelijke, als internet currency, niet als vervanger voor (inter)nationale 'officiele' valuta. Hoewel het natuurlijk wel de potentie heeft, maar dan moet er nog heel veel veranderen, zowel aan bitcoin als aan de mensen.quote:Maar de halve "bitcoin community" loopt op een zeitgeist-achtige manier achter een soort bitcoin-ideaal aan waarbij ze denken dat de banken en het hele financiele systeem omver geworpen gaat worden door bitcoin. Ik hoop dat je met me eens bent dat dat op zijn zachtst gezegd onrealistisch is.
Als je bij het solo minen een "block" vindt, dan krijg je 50BTC.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:48 schreef DrNick het volgende:
Ik ben nu solo aan het minen, en ik zie in GUIMiner dat er staat "Difficulty 1 hashes: 1 - last xx.xx.xx". Wat wil dat zeggen en waarom relateert dat niet in coins in de wallet?
En ik mine met 3 Mhash/squote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je bij het solo minen een "block" vindt, dan krijg je 50BTC.
Dat zie je in je wallet en na 120 verificaties krijg je ze ook echt.
Er worden 6 blokken wereldwijd per uur gevonden dus 20 uren gemiddeld voor je 120 verificaties hebt.
Als je met zo'n 1000mhash/s aan het minen bent, duurt het gemiddeld zo'n 108 dagen om 1 blok te vinden.
Bij 200mhash/s gemiddeld zo'n 540 dagen.
3? Wat voor museumstuk gebruik je om te minen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:22 schreef DrNick het volgende:
[..]
En ik mine met 3 Mhash/s
Ik ga op geluk. Maar wat wordt bedoelt met het aantal gevonden hashes?
Oude laptop.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
3? Wat voor museumstuk gebruik je om te minen?
Da's 10 jaar onafgebroken minen voor 1 blokje, als je geluk hebt.
Ja, maar bij het minen met 3mh/s heb je elke dag maar een kans van 1 op 3500 ofzo dat je een block vind.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:52 schreef DrNick het volgende:
[..]
Oude laptop.![]()
Maar het is een kwestie van geluk toch?
Dat is zo ja, maar pool minen levert ook niets op.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:30 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ja, maar bij het minen met 3mh/s heb je elke dag maar een kans van 1 op 3500 ofzo dat je een block vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |