Blijf jij maar thuis, en gooi je keukentrapje maar weg, en pas op voor de cv ketel, straks stik jequote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
cijfers svp? ik geloof er namelijk niets van dat het er significant veiliger op wordt op de weg. als motorrijder ben je suïcidaal als je op een slecht onderhouden motor deelneemt aan het nl verkeer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zandquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdrevenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zand
Banden en remmen checken is 2 minuten werk, en dat doet de gemiddelde motorrijder minstens één keer per week als je elke dag rijdt.. piece of cake. Hoeveel koekblikkers ken je die OOIT wel eens een wiel van hun auto afschroeven om hun remmen te checken?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdreven
het niet zichtbaar zijn, slechte remmen, slechte banden zijn wel gevaarzetters
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En wat betreft veiligheid zijn er andere maatregelen/eisen te bedenken die veel effectiever zijn. Mensen die bijvoorbeeld gerust op hun teenslippers op een motor klimmen zullen een gevaar op de weg blijven, APK of niet. Als ze daar nou iets aan zouden doen...
Ik weet nog goed dat tijdens mijn lesperiode (ruim 9 jaar geleden) hoog van de toren geblazen werd met betrekking tot de superstrenge kledingeisen die er aan zaten te komen. Ondertussen zijn deze er nog steeds niet en mag je in je nakie op een motor stappen, zolang je maar een goedgekeurde helm draagt. Vreemd eigenlijk als je bedenkt dat het CBR wel al jaren eisen stelt aan kleding voor examenkandidaten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:
Meer het brengt minder geld op, en daar wringt de schoen
Inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.
hildo rijd zonder voorremquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.
En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelenAls je dit moet láten doen, ben je 2300¤ kwijt.. er zijn mensen die kopen daar 3 auto's voor.
2300 euro daar kan ik bijna 20 auto's van kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motorrijden goedkoopme balluh
![]()
okeey 15 dan mensen vragen laaste tijd meer voor hun oudjes..
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurigquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk.
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurig
daar zou ik mijn leven echt niet meer aan toevertrouwen
Ik onderhoud mijn motoren perfect. Ik kan zelf niet veel, dus breng ik ze op tijd weg naar een fatsoenlijke zaak en op onderhoud en veiligheid wordt geen cent bespaard.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Om wat te zeggen van je denigrerende toon. Die ali waar jij het over hebt heeft dezelfde papieren als henk van de dealer.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
niet 'liever' maar de kwaliteit van het werk zal hetzelfde zijn: baggerquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Afschrijving op een hok van 30 jaar oudquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:12 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen.
Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen.
Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer.
Ten eerste weet je niet wat 'ie ervoor heeft betaald en ten tweede geeft 'ie aan dat ook kleding e.d. erbij inbegrepen is. Zo gek is het dus niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud.
"kom ik ga eens uitrekenen wat mijn motor kost, maar ik neem daarin de kosten van de motor zelf niet mee? "quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |