abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114853069
Op sites zoals WriteAPrisoner.com is het mogelijk om te corresponderen met gedetineerden uit de VS. Je kunt de profielen van de gevangenen bekijken en zien welke misdaden zij hebben gepleegd.

Vroeger toen ik 15-18 jaar was liep ik vaak rond met de gedachte om te schrijven met gevangenen omdat ze zich vast eenzaam voelen en omdat het gevangenis leven en wat een gedetineerde nou allemaal doormaakt mij interessant leek. Maar ik durfde er nooit aan te beginnen omdat ik mijn adresgegevens niet wil vrijgeven. Ik keek net rond op de site en zocht naar profielen van mensen die houden van tekenen. Maar wanneer ik op 'see crime' druk en lees dat hij of zij iemand heeft ontvoerd of vermoord word ik gelijk bang en denk ik 'laat maar' :@.

Ik vroeg af of er mensen op FOK! zijn die schrijven met gedetineerden of mensen kennen die dat doen. Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie mening is hierover.

[ Bericht 0% gewijzigd door seiramu op 30-07-2012 16:52:13 ]
pi_114853274
Ik ben daar te achterdochtig voor denk ik. Het is een mooi idee, en er zullen vast een hele hoop gevangenen zijn met wie je interessante briefwisselingen kunt hebben, maar ik zou te bang zijn dat ze dingen van me gaan vragen. Verblijf als ze vrijkomen, of geld of dat soort dingen.

En als zo'n gevangene bijvoorbeeld echt een hele erge misdaad had begaan, a la moord ofzo, dan zou ik de neiging hebben er steeds naar te gaan vragen, en ik kan me voorstellen dat iemand daar niet op zit te wachten...
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_114853297
Wat is er zo aantrekkelijk om iemand in de gevangenis te schrijven? Ik zou het alleen maar eng vinden. Die mensen hebben dan gegevens over jou.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_114853546
Lijkt mij wel geinig eigenlijk. :+ Gaat dat per e-mail?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:56:18 #5
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_114853703
:D gedetineerden trollen.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_114853956
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:47 schreef HaywoodJablome het volgende:
Ik ben daar te achterdochtig voor denk ik. Het is een mooi idee, en er zullen vast een hele hoop gevangenen zijn met wie je interessante briefwisselingen kunt hebben, maar ik zou te bang zijn dat ze dingen van me gaan vragen. Verblijf als ze vrijkomen, of geld of dat soort dingen.

En als zo'n gevangene bijvoorbeeld echt een hele erge misdaad had begaan, a la moord ofzo, dan zou ik de neiging hebben er steeds naar te gaan vragen, en ik kan me voorstellen dat iemand daar niet op zit te wachten...
Dat weerhoud mij er ook van om te schrijven naar de gevangenen. Stel ze komen vrij en besluiten je even te komen opzoeken! Ik heb wel op een forum gelezen dat de gedetineerden niet snel om geld zullen vragen maar eerder hun verhaal gewoon kwijt willen en met je willen kletsen. Of zelfs schaken via brief contact. En als je vanaf het begin zegt dat je niet op zoek bent naar een relatie maar gewoon contact wil hebben uit interesse zullen ze daar ook rekening mee houden.

quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:47 schreef TheClown1 het volgende:
Wat is er zo aantrekkelijk om iemand in de gevangenis te schrijven? Ik zou het alleen maar eng vinden. Die mensen hebben dan gegevens over jou.
Het is gewoon een idee waar ik vroeger mee rondliep :9. Ik wil inderdaad niet te veel gegevens vrijgeven over mezelf. Ik kan wel een e-mail sturen maar als ik een brief terug wil ontvangen moet ik mijn adresgegevens opgeven en dat wil ik niet.

quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:53 schreef Skv het volgende:
Lijkt mij wel geinig eigenlijk. :+ Gaat dat per e-mail?
Je kan op een profiel klikken en een brief sturen (adres staat erbij) of een e-mail (niet naar iedereen). Maar als je een brief terug wilt ontvangen moet je je adresgegevens opgeven omdat de gedetineerden geen e-mail kunnen terugsturen maar alleen een brief.
pi_114854022
Postbusje nemen. Problem solved.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114854054
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:01 schreef Skv het volgende:
Postbusje nemen. Problem solved.
Hoe werkt dat? :*
pi_114854252
Bedankt :)
pi_114854373
Het gevangenisleven is niet erg interessant. Als je met zo'n ter dood veroordeelde correspondeert of zo, dan komt het er eigenlijk op neer dat ze 23 uur per dag in hun kamer doorbrengen. Daar valt niet heel erg veel over te vertellen natuurlijk. Goed, en natuurlijk zitten er ook veel tussen die al snel om geld gaan vragen.
pi_114854787
Een postbus nemen lijkt me trouwens wel wat duur, puur voor het schrijven met een gedetineerde, dat kost volgens mij toch wel 150 euro per jaar of zo. Bovendien, dan moet je ook al haast een valse naam gebruiken, anders kan zo iemand je ongetwijfeld nog wel vrij makkelijk vinden.
pi_114855155
quote:
Mehrara, Felicia
CA | 25 | Straight | Catholic

Prior to my incarceration I was a lingerie model while working toward my degree. I’ve never been married but I’m looking for Mr. Right.
Me want! :P
pi_114856369
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:08 schreef gelestipjes het volgende:
Het gevangenisleven is niet erg interessant. Als je met zo'n ter dood veroordeelde correspondeert of zo, dan komt het er eigenlijk op neer dat ze 23 uur per dag in hun kamer doorbrengen. Daar valt niet heel erg veel over te vertellen natuurlijk. Goed, en natuurlijk zitten er ook veel tussen die al snel om geld gaan vragen.
Het gevangenisleven misschien niet nee, maar misschien hun "leven" voor de gevangenis wel.
  maandag 30 juli 2012 @ 17:54:50 #15
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114856408
Lijkt me best grappig. En dan zeggen dat je een taart stuurt met een vijl erin :D
Mijn nieuwe ondertitel
pi_114856568
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:54 schreef Zethiel het volgende:

[..]

Het gevangenisleven misschien niet nee, maar misschien hun "leven" voor de gevangenis wel.
Mijn ervaring is dat ze juist vooral veel willen weten over degene waar ze mee schrijven, aangezien ze zelf weinig meemaken.
  maandag 30 juli 2012 @ 17:59:09 #17
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114856597
http://writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-759174

Lijkt me toch zielig om die te trollen met een taart met een vijl erin ;(

Waarom heeft iedereen op die site trouwens een religie? :')
Mijn nieuwe ondertitel
pi_114856780
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:59 schreef sinepedraap het volgende:

Lijkt me toch zielig om die te trollen met een taart met een vijl erin ;(

Vrij wanneer ze 50 is. :')

Ik vind het wel een interessant project trouwens. Nooit geweten dat het mogelijk is, maar om er zelf aan te beginnen. Nee.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:03:47 #19
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114856832
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:02 schreef Taperol het volgende:

[..]

Vrij wanneer ze 50 is. :')

Ik vind het wel een interessant project trouwens. Nooit geweten dat het mogelijk is, maar om er zelf aan te beginnen. Nee.
Wil je ze ontmoeten als ze vrij zijn dan?
Mijn nieuwe ondertitel
pi_114856919
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:03 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Wil je ze ontmoeten als ze vrij zijn dan?
Nee ik vond haar profiel wel komisch gezien het feit ze tot 2041 vast zit. :9
  maandag 30 juli 2012 @ 18:06:01 #21
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114856954
quote:
2s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:05 schreef Taperol het volgende:

[..]

Nee ik vond haar profiel wel komisch gezien het feit ze tot 2041 vast zit. :9
Wel zielig. Dat zijn nog eens tijden. Die heeft niks meer aan haar leven. Heeft het dan nog zin zou je denken of is het niet makkelijker om gelijk dood te gaan.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 30 juli 2012 @ 18:06:13 #22
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_114856966
Ik vind het ontzettend pauper en tokkie.

Als jij tot die groep behoort, lekker schrijven zou ik zo zeggen!
  maandag 30 juli 2012 @ 18:07:59 #23
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_114857037
Emailen zou makkelijker zijn...ze zijn bezig met internet voor gedetineerden.
pi_114857204
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 18:06 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Wel zielig. Dat zijn nog eens tijden. Die heeft niks meer aan haar leven. Heeft het dan nog zin zou je denken of is het niet makkelijker om gelijk dood te gaan.
Als je haar naam googlet en de misdaad ziet, vind ik het ergens wel terecht.
pi_114857212
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:59 schreef sinepedraap het volgende:

Omdat ze nadat ze in de gevangenis gekomen zijn natuurlijk ineens het licht hebben gezien, een compleet ander mens zijn geworden, en hun hele leven aan God willen wijden. In ieder geval zo lang ze vastzitten dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')