abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114838990
Hey,

2weken terug kreeg ik van Hi de mededeling dat ik mijn contract mocht verlengen. Zo gezegd zo gedaan en vorige week woensdag mijn nieuwe toestel ontvangen (leasetoestel). Ik heb hier 2 dagen gebruik van gemaakt, en zonder enige aanleiding (dus niet gevallen, gestotrn oid) is er vanaf de rechterzijkant een scheur in mijn scherm gekomen die naar boven en beneden loopt. Op zondag is er een monteur langs gekomen die het toestel zou opsturen ter reparatie. Op dat moment merkte ik ook op dat het leek alsof het scherm niet goed in de behuizing paste.

Nu kreeg ik per email de mededeling dat de schade niet onder de garantie of smartcare valt. Dus of ik maar even 213 euro wil betalen voor een nieuw scherm.

Mijn vraag is, kan ik hier iets tegen doen? Zoals al eerder aangegeven was het toestel pas 2 dagen oud en is het geen valschade.
Ben niet van plan om 213 euro te gaan betalen voor een toestel wat ik net 2 dagen had :S

Alvast bedankt.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114839078
Lease toestel?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114839120
Ja, je hebt tegenwoordig een andere regeling. Je koopt het toestel niet maar je 'leased' het. Wanneer je mobiele contract is afgelopen kun je het toestel overkopen of een nieuw toestel kiezen.


Zoiets.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114839197
een scherm gaat echt niet "zomaar" stuk,
zonder enige aanleiding :')
pi_114839248
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:21 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ja, je hebt tegenwoordig een andere regeling. Je koopt het toestel niet maar je 'leased' het. Wanneer je mobiele contract is afgelopen kun je het toestel overkopen of een nieuw toestel kiezen.

Zoiets.
Zoiets als ik wil wel het nieuwste van het nieuwste maar kan dat niet betalen dus lease het maar?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114839283
Ik heb ermee gebeld. Opgehangen.. Liep ermee IN MN HAND naar de auto. Met andere hand de auto open gedaan, gaan zitten.. Wilde telefoon in de handsfreeset zetten.. En daar was de scheur ;)

Btw: het is een veel voorkomend probleem bij dat toestel, schijnt.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114839304
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zoiets als ik wil wel het nieuwste van het nieuwste maar kan dat niet betalen dus lease het maar?
Zoals je wordt bijna verplicht omdat een boel providers deze constructie nu bedenken.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114839312
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:25 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik heb ermee gebeld. Opgehangen.. Liep ermee IN MN HAND naar de auto. Met andere hand de auto open gedaan, gaan zitten.. Wilde telefoon in de handsfreeset zetten.. En daar was de scheur ;)

Btw: het is een veel voorkomend probleem bij dat toestel, schijnt.
De telefoon past dus niet in de handsfreeset.

Om welk toestel gaat het?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114839335
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:26 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Zoals je wordt bijna verplicht omdat een boel providers deze constructie nu bedenken.
Inderdaad, er is (bij Hi dan) geen andere mogelijkheid meer dan leasen.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114839352
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De telefoon past dus niet in de handsfreeset.

Om welk toestel gaat het?
Hij zat nog niet eens in de handsfreeset..
Samsung galaxy III
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114839407
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:26 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Zoals je wordt bijna verplicht omdat een boel providers deze constructie nu bedenken.
Verplicht?
Zie het als mogelijkheid staan maar nergens verplicht.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 juli 2012 @ 11:30:29 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114839432
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:27 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Hij zat nog niet eens in de handsfreeset..
Samsung galaxy III
Je hebt niet toevallig ergens tegenaan gestoten waardoor er al een kleine beschadiging in zat, wat daarna een scheur werd? Dat is bij mij ook eens gebeurd omdat ik de telefoon in m'n broekzak had en blijkbaar ergens tegenaan gelopen ben (niet eens hard want ik heb het niet gevoeld) waarna het putje later een flinke barst werd.
pi_114839447
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Verplicht?
Zie het als mogelijkheid staan maar nergens verplicht.
alle nieuwe abbonementen bij Hi gaan nu zo
pi_114839463
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:30 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je hebt niet toevallig ergens tegenaan gestoten waardoor er al een kleine beschadiging in zat, wat daarna een scheur werd? Dat is bij mij ook eens gebeurd omdat ik de telefoon in m'n broekzak had en blijkbaar ergens tegenaan gelopen ben (niet eens hard want ik heb het niet gevoeld) waarna het putje later een flinke barst werd.
Nee, ik had hem gewoon in mn hand + beschermhoesje
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114839477
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:30 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

alle nieuwe abonementen bij Hi gaan nu zo
Oh Hi, het pauper zusje van KPN.
Zegt genoeg.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 juli 2012 @ 11:33:37 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114839534
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:31 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Nee, ik had hem gewoon in mn hand + beschermhoesje
Een scherm barst natuurlijk niet zomaar helemaal uit het niks. Zat er niet toevallig al een (kleine) beschadiging op?
pi_114839582
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Oh Hi, het pauper zusje van KPN.
Zegt genoeg.
Leuk dat je hier alles loopt te bashen, kan je nu misschien gewoon oprotten of inhoudelijk reageren? ;)
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114839615
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Een scherm barst natuurlijk niet zomaar helemaal uit het niks. Zat er niet toevallig al een (kleine) beschadiging op?
Voor zover ik heb gezien niet. Maar zoals ik ook in de OP aangaf, leek het erop alsof het scherm niet correct in de behuizing zt, waardoor er op het punt waar ie is gebarsten extra spanning stond
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  maandag 30 juli 2012 @ 11:37:15 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114839677
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:35 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Voor zover ik heb gezien niet. Maar zoals ik ook in de OP aangaf, leek het erop alsof het scherm niet correct in de behuizing zt, waardoor er op het punt waar ie is gebarsten extra spanning stond
Daar had je dan even een foto van moeten maken... Nu kunnen ze zeggen wat ze willen.
  maandag 30 juli 2012 @ 11:39:05 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114839746
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:26 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Zoals je wordt bijna verplicht omdat een boel providers deze constructie nu bedenken.
Je kan natuurlijk altijd zelf een toestel kopen en een sim-only nemen.
censuur :O
pi_114839871
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Daar had je dan even een foto van moeten maken... Nu kunnen ze zeggen wat ze willen.
Heb ik ook gedaan..
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114839906
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:42 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan..
En die heb je hen ook toegestuurd?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 juli 2012 @ 11:43:05 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114839907
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:42 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan..
En wat zeiden ze toen je een brief/mail stuurde met deze info?
  maandag 30 juli 2012 @ 11:43:17 #24
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_114839911
Vaag verhaal, de SIII heeft dat nieuwste "gorilla glass 2" dat heel sterk is? Zou dus eigenlijk niet mogen gebeuren... google er maar eens op! :*
Fuck the sky, i'm the limit!
pi_114839978
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:43 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En wat zeiden ze toen je een brief/mail stuurde met deze info?
Er is hier een monteur langsgekomen, die heeft de schade gezien, ik heb dus ook gezegd van het scherm wat naar mijn idee niet goed in de behuizing paste. Hij was het er mee eens en heeft dit ook in het rapport gezet. Hij heeft er foto's van gemaakt. Ik heb er foto's van gemaakt. Zodoende.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  maandag 30 juli 2012 @ 11:46:05 #26
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_114840004
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:45 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Er is hier een monteur langsgekomen, die heeft de schade gezien, ik heb dus ook gezegd van het scherm wat naar mijn idee niet goed in de behuizing paste. Hij was het er mee eens en heeft dit ook in het rapport gezet. Hij heeft er foto's van gemaakt. Ik heb er foto's van gemaakt. Zodoende.
Genoeg bewijs dan lijkt me toch? :Y
Fuck the sky, i'm the limit!
pi_114840006
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:43 schreef Lalavy het volgende:
Vaag verhaal, de SIII heeft dat nieuwste "gorilla glass 2" dat heel sterk is? Zou dus eigenlijk niet mogen gebeuren... google er maar eens op! :*
Blijkbaar gebeurt het toch, en nog vaker ook. Google er maar eens op! :*
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  maandag 30 juli 2012 @ 11:46:56 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114840033
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:45 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Er is hier een monteur langsgekomen, die heeft de schade gezien, ik heb dus ook gezegd van het scherm wat naar mijn idee niet goed in de behuizing paste. Hij was het er mee eens en heeft dit ook in het rapport gezet. Hij heeft er foto's van gemaakt. Ik heb er foto's van gemaakt. Zodoende.
En je hebt Hi als reactie op hun brief niet nogmaals die informatie gestuurd omdat...?
pi_114840047
Gewoon een nette brief sturen dat je niet akkoord gaat met de schade beoordeling, een link erbij dat er meer klachten zijn en de verwachting dat jouw probleem naar jouw tevredenheid wordt opgelost en je anderes de koop wilt ontbinden vanwege het niet nakomen van jouw recht op een deugdelijk product.

Lees je wat verder in op de site van consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl(...)goed_ondeugdelijk_is
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114840051
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:46 schreef Lalavy het volgende:

[..]

Genoeg bewijs dan lijkt me toch? :Y
Toch houden ze vol dat het niet onder garantie valt en ik 213 euro voor een nieuw scherm moet betalen.

Ik weet verder niet wat mijn opties nu zijn en vandaar dus dit topic :Y
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114840079
Doe eens de voorwaarden posten dan
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114840082
Deze ook van de site van consuwijzer:
"Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was."
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 30 juli 2012 @ 11:48:36 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114840089
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:47 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Toch houden ze vol dat het niet onder garantie valt en ik 213 euro voor een nieuw scherm moet betalen.

Ik weet verder niet wat mijn opties nu zijn en vandaar dus dit topic :Y
Nee ze houden niet vol, ze proberen het gewoon een keer. Genoeg mensen die er niet tegenin gaan en gelijk na die 1e brief betalen.
pi_114840100
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:45 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Er is hier een monteur langsgekomen, die heeft de schade gezien, ik heb dus ook gezegd van het scherm wat naar mijn idee niet goed in de behuizing paste. Hij was het er mee eens en heeft dit ook in het rapport gezet. Hij heeft er foto's van gemaakt. Ik heb er foto's van gemaakt. Zodoende.
Oh je hebt dus geen foto van het scherm voor de schade alleen erna.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Official ESF Kreviewer maandag 30 juli 2012 @ 11:49:35 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114840128
Lijkt me niet zo moeilijk. Niet akkoord gaan en verwijzen naar de foto's en het rapport van de monteur.
pi_114840156
quote:
3s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:48 schreef Deetch het volgende:
Deze ook van de site van consuwijzer:
"Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was."
Het product is niet verkocht maar geleast, zou dat ook nog een reden kunnen zijn waarom men van standaard regels zou kunnen afwijken?
pi_114840224
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het product is niet verkocht maar geleast, zou dat ook nog een reden kunnen zijn waarom men van standaard regels zou kunnen afwijken?
:Y
Daarom ben ik ook benieuwd naar de voorwaarden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114840245
Toen ik dit verhaal las was ik al bijna zeker dat het om een Samsung Galaxy SIII zou gaan.

Je kunt het beste naar Samsung zelf bellen dan naar KPN. Zij zullen vast wel wat meer informatie geven. Het is namelijk een veel voorkomend probleem wat niet door jouw schuld is gekomen maar wat in het toestel zelf zo is.
pi_114840330
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:52 schreef Dimens het volgende:
Toen ik dit verhaal las was ik al bijna zeker dat het om een Samsung Galaxy SIII zou gaan.

Je kunt het beste naar Samsung zelf bellen dan naar KPN. Zij zullen vast wel wat meer informatie geven. Het is namelijk een veel voorkomend probleem wat niet door jouw schuld is gekomen maar wat in het toestel zelf zo is.
Het toestel is feitelijk gezien niet van TS.
Dus hoeveel zin heeft hem om Samsung te bellen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 juli 2012 @ 11:55:41 #40
308473 Lalavy
Is een apart gevalletje..
pi_114840339
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:47 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Toch houden ze vol dat het niet onder garantie valt en ik 213 euro voor een nieuw scherm moet betalen.

Ik weet verder niet wat mijn opties nu zijn en vandaar dus dit topic :Y
Ja lastig om te zien waar je het moet zoeken.. je provider gaat denk ik vrij weinig doen en zal zeggen dat je zon "all care verzekering" maar had moeten afsluiten... wellicht eens bellen met Samsung? Op een luxeproduct als een S3 zit volgens mij standaard al 2 jaar garantie vanuit Samsung. Helemaal als je kunt aantonen dat het een fabrieksfout is. Je zegt dat heel het internet vol staat met gelijke problematiek? dat is dan al enig bewijs. Waarschijnlijk is Samsung zelf dus al op de hoogte van dit probleem.

Ook zeg je nog een verklaring van een monteur + foto's van je toestel die op springen stond te hebben? Ik denk dat dit meer dan genoeg is om iets gedaan te krijgen. En mijn ervaring met Samsung is goed.

Heb voor 3 jaar terug ook een brief gestuurd, (mijn mob was toen 1,5 jaar oud) en ik kreeg toen een nieuwe mobiel, zelfs nog een nieuwer model omdat de mijne toen al niet meer gemaakt werd, dat was wel heel netjes van ze :)

Dus ja... Samsung is je beste optie, succes in ieder geval! :Y
Fuck the sky, i'm the limit!
pi_114840382
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Het toestel is feitelijk gezien niet van TS.
Dus hoeveel zin heeft hem om Samsung te bellen?
Samsung wilt nog wel eens wat dingen ondernemen en misschien dat zij het toestel willen "onderzoeken". Zij zijn bekend met het probleem.
pi_114840681
Bedankt. Ga ik dat eens proberen
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114840822
TS.

Volgens mij heeft het hier ook mee te maken.

http://tweakers.net/nieuw(...)-onder-garantie.html

Een haarscheurtje kan ook een grotere scheur worden in 1x.
pi_114841042
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:09 schreef GodZZila het volgende:
TS.

Volgens mij heeft het hier ook mee te maken.

http://tweakers.net/nieuw(...)-onder-garantie.html

Een haarscheurtje kan ook een grotere scheur worden in 1x.
Dat is een ander probleem bij het toestel. Het scherm wat barst komt door druk vanaf de zijkanten wat bij sommige toestellen te erg is. Het haarscheurtje zou wel door hetzelfde probleem komen door teveel druk van de behuizing.

Zoals in het bericht daar ook staat, contact opnemen met Samsung of de winkel. KPN wilt het niet doen dus is het beter om even contact op te nemen met Samsung.
pi_114841634
Helaas. Samsung beweert er niks aan te kunnen doen. Ik moet het bij Hi zoeken
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_114841661
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:28 schreef JaleesaJoia het volgende:
Helaas. Samsung beweert er niks aan te kunnen doen. Ik moet het bij Hi zoeken
Waarom willen ze niks doen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 juli 2012 @ 12:29:45 #47
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114841697
Mensen die niet zuinig zijn op nieuwe spullen. :')
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_114841730
Zij kunnen geen onderzoek ernaar doen, omdat Hi al een reparateur er naar heeft laten kijken.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  maandag 30 juli 2012 @ 12:32:29 #49
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114841799
Misschien een belletje/mailtje naar het programma Kassa?
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_114841848
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:32 schreef Mierenneuker. het volgende:
Misschien een belletje/mailtje naar het programma Kassa?
Ja dat zal ze leren!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 juli 2012 @ 12:34:28 #51
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114841877
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja dat zal ze leren!
:')
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_114841938
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:34 schreef Mierenneuker. het volgende:

[..]

:')
Ja precies!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 30 juli 2012 @ 12:37:54 #53
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_114841986
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja precies!
Hier zal ik maar niet op ingaan... :')
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
  maandag 30 juli 2012 @ 19:01:09 #54
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114859318
Telefoon providers, episch slechte achter sales
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114860320
M'n zusje heeft ook zoiets gehad, telefoon werkte plots niet meer opgestuurd voor reparatie, zou komen door waterschade en dat terwijl m'n zusje de telefoon niet eens mee naar de badkamer nam. De telefoon is wel vanuit een warme winkel in een plastic zakje gegaan waardoor er natuurlijk condens ontstaan zou kunnen zijn in het zakje, vodafone kon deze telefoon niet maken en ze kreeg geen nieuwe omdat het waterschade was. Alleen de indicator van de accu was rood van waterschade terwijl deze van het toestel niet eens rood was bleek later toen we de telefoon terug gestuurd kregen. Ook vele mails moeten versturen. Uiteindelijk ook gedreigd met kassa en radar, en toen konden ze opeens wel een nieuw toestel sturen.

Dus ik zou zeggen, probeer het gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')