Ik ga meestal op 75m of helemaal niet kapot. En dan weet ik ook precies hoe laat het is.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:23 schreef dakpan90 het volgende:
Bij de 200m vlinder moet ik altijd weer denken aan die keren dat ik zelf helemaal kapot ging op 150 meter. Ik word er nu alweer moe van
Oh jee, dan is het nog wel een heel eind. Als sprinter miste ik de zelfbeheersing en rust bij de start nog wel eensquote:Op maandag 30 juli 2012 11:25 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ga meestal op 75m of helemaal niet kapot. En dan weet ik ook precies hoe laat het is.
Ik ook, maar ik had dan nog wel eens geluk dat ik niet kapot ging en dan zwom ik ook gewoon een PR. De keren dat ik geen PR zwom ging ik ook helemaal kapot.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:26 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Oh jee, dan is het nog wel een heel eind. Als sprinter miste ik de zelfbeheersing en rust bij de start nog wel eens
Alles of niets, mooiquote:Op maandag 30 juli 2012 11:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik had dan nog wel eens geluk dat ik niet kapot ging en dan zwom ik ook gewoon een PR. De keren dat ik geen PR zwom ging ik ook helemaal kapot.![]()
Ik zwem toch liever 50 vlinder.
Mijn ervaring is dat je bij de vlinder het meest kunt winnen en dus ook kunt verliezen. Iedereen leert de vrije slag en de schoolslag, maar vlinder is vaak een struikelblok. Denk dat je dus wel een groot voordeel hebt als je de vlinder echt goed beheerst en daarmee al een voorsprong kunt pakken.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vraagje trouwens aan de zwemmers hier: waarom kunnen de beste vlinderzwemmers ook vaak het beste wisselslag zwemmen?
Ik denk omdat dat de moeilijkste slag is? Daar winnen ze dus meer dan dat ze op de andere verliezen.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vraagje trouwens aan de zwemmers hier: waarom kunnen de beste vlinderzwemmers ook vaak het beste wisselslag zwemmen?
Rugslag lijkt me ook lastig om aan te moeten leren. Compleet anders draaien en dergelijkequote:Op maandag 30 juli 2012 11:35 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je bij de vlinder het meest kunt winnen en dus ook kunt verliezen. Iedereen leert de vrije slag en de schoolslag, maar vlinder is vaak een struikelblok. Denk dat je dus wel een groot voordeel hebt als je de vlinder echt goed beheerst en daarmee al een voorsprong kunt pakken.
Klopt, maar is minder zwaar dan vlinderslag. Maar ook daar is echt het een en ander te winnen.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:36 schreef Neroje het volgende:
[..]
Rugslag lijkt me ook lastig om aan te moeten leren. Compleet anders draaien en dergelijke
Komt door de combinatie van slagen, die is veel zwaarder dan bijvoorbeeld een 200m vrijeslag.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch kunnen wisselslag zwemmers geregeld minder schoolslag.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:39 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Komt door de combinatie van slagen, die is veel zwaarder dan bijvoorbeeld een 200m vrijeslag.
Maar niet iedere vlinderslagzwemmer kan ook goed wisselslag, schoolslag is in mijn ogen de belangrijkste slag in de wisselslag omdat die het langst duurt en je daar dus ook het meest kan verliezen.
Mag ik jou eens aan mijn Pikkarainen? Ofzoquote:Op maandag 30 juli 2012 11:42 schreef alors het volgende:
Nog geen grappen over de naam van die Finse??
Ja, en degene die wel schoolslag kunnen staan meestal aan de top. Of je moet een ongelofelijke borstcrawl hebben.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch kunnen wisselslag zwemmers geregeld minder schoolslag.
Had je dan mee mogen doen in de vorige heat? Omdat er geen Nederlanders zijn die meededen? Of is het NOC wat strenger daarin?quote:Op maandag 30 juli 2012 11:45 schreef DeLuna het volgende:
2.17... da's niet slecht hoor, wou dat ik het zwom.
Nee, NOC heeft scherpere limieten, die willen sowieso dat je halve finale kunt zwemmen, dus ongeveer 10e van het veld. Ze kijken ook naar de tijden van het vorige WK.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:46 schreef Neroje het volgende:
[..]
Had je dan mee mogen doen in de vorige heat? Omdat er geen Nederlanders zijn die meededen? Of is het NOC wat strenger daarin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |