Ik heb een trap naar beneden naar de voordeur, daar is inderdaad een kruipruimte. Maar ze kunnen niet naar boven komen en daar is ook geen gat te vinden.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:15 schreef Metalfrost het volgende:
Onder je vloer heb je een kruipruimte, misschien zit daar een nestje?
Natuurlijk wel, heb een kleintje die alles rond strooit met zijn eten.quote:
Ook geen kiertje, 100% verzekerd. Heb gisteren nog alles opnieuw gecontroleerd, gestofzuigd er is nogmaals geen gat en of kier te vindenquote:Op maandag 30 juli 2012 00:21 schreef Tja..1986 het volgende:
Muizen hebben geen groot gat nodig. Kiertje is genoeg. En die zitten in ieder huis. Oplossing: leen een kat, gif, vallen, al het eten goed opbergen.
Dat zal toch moeten. Anders had je niet al die muizen.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:23 schreef Xperia het volgende:
[..]
Ook geen kiertje, 100% verzekerd. Heb gisteren nog alles opnieuw gecontroleerd, gestofzuigd er is nogmaals geen gat en of kier te vinden
Nogmaals, in ieder huis zitten kieren waar muizen door kunnen. Anders wel in een andere ruimte en dan gewoon onder de deur door. Behalve als je huis vacuum is natuurlijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:23 schreef Xperia het volgende:
[..]
Ook geen kiertje, 100% verzekerd. Heb gisteren nog alles opnieuw gecontroleerd, gestofzuigd er is nogmaals geen gat en of kier te vinden
Omdat je aangeeft dat er meerdere zijn, lijkt me dit de beste oplossing:quote:Muizen kunnen als dankzij hun zachte skelet door de kleinste gaten uw woning binnenkomen. Een muis kan door een gaatje kruipen die net zo dik is als een potlood.
Hierbij moet je wel eerst nagaan of hetzelfde geluid hoorbaar is voor kinderen.quote:Er zijn ook apparaatjes in de handel die een voor mensen onhoorbaar geluid maken. Dit geluid is vervelend voor muizen. Heeft u last van een plaag, dan is dit apparaatje zeker niet voldoende om de muizen te verjagen.
Mocht je overwegen om ze uit te gaan zetten --> Elke keer met een muis min 2 km gaan rijden anders zijn ze sneller terug dan je wilt.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:20 schreef WRH het volgende:
diervriendelijke muizenvallen please, daarna gewoon weer uitzetten.
het beste lokmiddel in de muizenval is trouwens pindakaas, zijn ze gek op. brood laten ze meestal links liggen.
en het is vrij logisch dat ze nu de huizen binnengaan, er is nl nogal flink wat regen gevallen.
verder al je voedingsmiddelen afsluiten, niets open en bloot laten liggen en met name kinderen in de gaten houden, die laten nog wel eens wat zoetigheid op de gekste plekken achter.
maar dat is zieligquote:Op maandag 30 juli 2012 19:48 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou een paar keer gif strooien, dat kan best op plaatsen waar de kleine er niet bij kan. Je loopt dan wel kans dat de muis overlijdt in een kruipruimte en dat kan wel wat muffe lucht in huis geven.
Een muis kan prima traplopen:quote:Op maandag 30 juli 2012 00:17 schreef Xperia het volgende:
Ik heb een trap naar beneden naar de voordeur, daar is inderdaad een kruipruimte. Maar ze kunnen niet naar boven komen en daar is ook geen gat te vinden.
Mijn broer vertelde doodserieus dat hij de gevangen muis achter in de tuin had losgelaten.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:50 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Mocht je overwegen om ze uit te gaan zetten --> Elke keer met een muis min 2 km gaan rijden anders zijn ze sneller terug dan je wilt.
Klopt. En soms niet eens een echt zichtbare kier. In mijn vorige woning, een loft, hoorde ik op een gegeven moment ook muizen. Ze kwamen vanachter een stukje loslatend behang, waarachter een piepklein gaatje verscholen zat.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:22 schreef Lienekien het volgende:
Een kier van een halve centimeter is groot genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |