abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:07:54 #76
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_115465215
Of je zet #31# (als je vanaf mobiel belt) voor het telefoonnummer. Dan bel je ook anoniem :)
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:10:29 #77
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115465280
LG Optimus 4X HD op de kop getikt voor 430 Euro. Goede prijs als ik zo in de verschillende prijsvergelijkers kijk. Ik weet dat veel mensen niet echt fan van LG zijn. Ik in principe ook niet, maar de schermkwaliteit en verschillende features zagen er zo goed uit, dat ik hem toch maar genomen heb. Mochten updates uitblijven, dan is XDA er natuurlijk nog altijd.

De camera is niet fantastisch, net als de accuduur. Maar ik schiet zelden een foto, en kan gewoon iedere dag opladen. Derhalve durf ik wel te zeggen dat dit gewoon de beste phone op de markt is voor iedereen die niets met de camera doet. Ja, in de benchmarks zullen een paar anderen wel iets sneller zijn, maar dat is wat gerommel in de marge.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115465529
Dat dacht ik ook met de 2X; 'specs zijn goed', hoe erg kan LG zijn.

Nou, erg. Weinig tot geen updates, crappy kwaliteit van de telefoon, weinig tot geen support vanuit LG.

Denk dat je met een One X of SIII toch een stukje beter af ben, maar die zijn denk ik ook nog wat duurder?
pi_115465619
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:10 schreef Kenju het volgende:
LG Optimus 4X HD op de kop getikt voor 430 Euro. Goede prijs als ik zo in de verschillende prijsvergelijkers kijk. Ik weet dat veel mensen niet echt fan van LG zijn. Ik in principe ook niet, maar de schermkwaliteit en verschillende features zagen er zo goed uit, dat ik hem toch maar genomen heb. Mochten updates uitblijven, dan is XDA er natuurlijk nog altijd.

De camera is niet fantastisch, net als de accuduur. Maar ik schiet zelden een foto, en kan gewoon iedere dag opladen. Derhalve durf ik wel te zeggen dat dit gewoon de beste phone op de markt is voor iedereen die niets met de camera doet. Ja, in de benchmarks zullen een paar anderen wel iets sneller zijn, maar dat is wat gerommel in de marge.
Voor mij is het definitief: wat betreft telefoons is LG voor mij gedane zaak. Voortaan blijf ik toch bij HTC denk ik O+
pi_115465858
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:20 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Voor mij is het definitief: wat betreft telefoons is LG voor mij gedane zaak. Voortaan blijf ik toch bij HTC denk ik O+
Me too, al hangt mn keuze voor HTC redelijk af hoe ze de One X verder gaan ondersteunen, de laatste update stemt me zeer tevreden, betere performance, beter accuduur, stabieler, hoop issues opgelost. Maar ze zullen toch door moeten pakken en snel met Jelly Bean moeten komen om weer wat vertrouwen terug te winnen. Verkoopcijfers schijnen toch wat tegen te vallen, en ze lijken alweer paniekvoetbal te gaan spelen en weer met 2 nieuwe toestellen te komen, low-end dingetje, en een gepimpte One X.

Erg zonde, aangezien ze met de One serie juist wilden breken met het verleden, en gewoon een paar GOEDE telefoons uitbrengen, en goede support, en niet weer tig toestellen, waardoor het een grote onduidelijke range van toestellen wordt, wat ook nog eens lastiger te ondersteunen is.
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:35:29 #81
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115466186
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:20 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Voor mij is het definitief: wat betreft telefoons is LG voor mij gedane zaak. Voortaan blijf ik toch bij HTC denk ik O+
HTC vind ik het meest vreselijk kutmerk momenteel. Slechte service, slechte bouwkwaliteit en vrij hoge uitval, maar wel de high end prijs betalen. Krijgen ook steeds meer mensen door en goed te zien dat dit ook zijn effect heeft op de resultaten.

LG is een budgetmerk en gedraagt zich daar ook naar en levert dan ook gewoon wat het belooft.

Ik wilde ook de One X. Heeft ook een groter scherm en beeldkwaliteit dat misschien wel net zo mooi is als dat van de LG. Maar de uitval en de bouwkwaliteit heeft me doen besluiten om het niet te doen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115466310
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:35 schreef Kenju het volgende:

[..]

HTC vind ik het meest vreselijk kutmerk momenteel. Slechte service, slechte bouwkwaliteit, maar wel de high end prijs betalen. Krijgen ook steeds meer mensen door en goed te zien dat dit ook zijn effect heeft op de resultaten.

Och dat valt reuze mee, service is volgens mij juist altijd een van de pluspunten geweest. One X heeft inderdaad wat kinderziektes wat ze (terecht) terugzien in de resultaten. Maar ja, wat moet je dan? Samsung? Met hun kinderlijke TouchWiz, en die hebben ook een geschiedenis met beroerde service, updates, en bouwkwaliteit. Zie de Galaxy 1 maar eens, ondanks dat het zo'n succesnummer was heeft het wel wat update'jes geduurd voor het ding normaal en goed functioneerde. Hoeveel GPS en lag fixes daar wel niet voor nodig waren _O-
pi_115466548
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Me too, al hangt mn keuze voor HTC redelijk af hoe ze de One X verder gaan ondersteunen, de laatste update stemt me zeer tevreden, betere performance, beter accuduur, stabieler, hoop issues opgelost. Maar ze zullen toch door moeten pakken en snel met Jelly Bean moeten komen om weer wat vertrouwen terug te winnen. Verkoopcijfers schijnen toch wat tegen te vallen, en ze lijken alweer paniekvoetbal te gaan spelen en weer met 2 nieuwe toestellen te komen, low-end dingetje, en een gepimpte One X.

Erg zonde, aangezien ze met de One serie juist wilden breken met het verleden, en gewoon een paar GOEDE telefoons uitbrengen, en goede support, en niet weer tig toestellen, waardoor het een grote onduidelijke range van toestellen wordt, wat ook nog eens lastiger te ondersteunen is.
De One X is juist een toestel wat ik niet zou willen. Nee, geef mij dan maar de One S met zijn aluminium unibody-design en een AMOLED-scherm.

Verder ben ik reuze tevreden over mijn Desire S - nu trek ik mij van updates niets aan omdat ik met custom ROMs werk (zo draait mijn Desire S probleemloos Jelly Bean).


quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:35 schreef Kenju het volgende:

[..]

HTC vind ik het meest vreselijk kutmerk momenteel. Slechte service, slechte bouwkwaliteit en vrij hoge uitval, maar wel de high end prijs betalen. Krijgen ook steeds meer mensen door en goed te zien dat dit ook zijn effect heeft op de resultaten.

LG is een budgetmerk en gedraagt zich daar ook naar en levert dan ook gewoon wat het belooft.

Ik wilde ook de One X. Heeft ook een groter scherm en beeldkwaliteit dat misschien wel net zo mooi is als dat van de LG. Maar de uitval en de bouwkwaliteit heeft me doen besluiten om het niet te doen.
Voordat ik mijn Desire S kreeg had ik een LG Arena (toentertijd het 'vlaggenschip' van LG) en jezus, wat een graftoestel. Traag als dikke stroop en mijn scherm brandde constant in.

De HTC is mijn allereerste toestel waar ik geen problemen mee heb (een Sony Ericsson Z530i uitgezonderd, maar dat was een heel andere tijd).
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:44:46 #84
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115466564
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Och dat valt reuze mee, service is volgens mij juist altijd een van de pluspunten geweest. One X heeft inderdaad wat kinderziektes wat ze (terecht) terugzien in de resultaten. Maar ja, wat moet je dan? Samsung? Met hun kinderlijke TouchWiz, en die hebben ook een geschiedenis met beroerde service, updates, en bouwkwaliteit. Zie de Galaxy 1 maar eens, ondanks dat het zo'n succesnummer was heeft het wel wat update'jes geduurd voor het ding normaal en goed functioneerde. Hoeveel GPS en lag fixes daar wel niet voor nodig waren _O-
Samsung doet het kwa service beter dan HTC en ook LG hoor. Ik heb een tijd lang telefoons verkocht, en zover werd me toch wel duidelijk. Wanneer je met medewerkers van HTC aan de telefoon hangt, merk je ook dat de kennis minder is en dat ze gewoon een script afwerken. Via de mail zijn ze onduidelijk, en niet volledig met hun informatie, en vreselijk star.

Touch Wiz is helaas noodzakelijk, maar ik vind de nieuwere versies niet zo storend. Ieder merk maakt missers. Maar bij HTC krijg je ook gewoon geen normale oplossing. LG is ook niet fantastisch in dit opzicht, maar daar betaal je de hoofdprijs ook niet. Samsung heb ik veel betere eraringen mee. De Galaxy S was in bepaalde opzichten inderdaad een misser, maar ze hebben er wel alles aan gedaan om dat beter te maken. Dat de bouwkwaliteit slecht was, ben ik niet met je eens overigens. En kwa uitval viel het ook wel mee. We kregen dat toestel niet vaker terug dan andere toestellen. Dat is met de HTC's wel een ander verhaal helaas. HTC is ook kampioen in onverklaarbare reboots.
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:44 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

De One X is juist een toestel wat ik niet zou willen. Nee, geef mij dan maar de One S met zijn aluminium unibody-design en een AMOLED-scherm.
One S is inderdaad een mooi toestel. Maar het is maar de vraag wat voor hardware je krijgt. Daarbij is dat ook zo'n reboot kampioen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115466603
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:44 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

De One X is juist een toestel wat ik niet zou willen. Nee, geef mij dan maar de One S met zijn aluminium unibody-design en een AMOLED-scherm.

Verder ben ik reuze tevreden over mijn Desire S - nu trek ik mij van updates niets aan omdat ik met custom ROMs werk (zo draait mijn Desire S probleemloos Jelly Bean).
Smaken verschillen uiteraard, vond de One S ook een erg slimme zet, doet qua performance amper onder voor de One X, en is wel een stukje handzamer, aangezien er toch wat volk is wat de One X gewoon te groot vind :Y

Er is helaas nog geen goede makkelijke root voor de One X, dus nog geen custom roms ;(
pi_115466702
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Smaken verschillen uiteraard, vond de One S ook een erg slimme zet, doet qua performance amper onder voor de One X, en is wel een stukje handzamer, aangezien er toch wat volk is wat de One X gewoon te groot vind :Y

Er is helaas nog geen goede makkelijke root voor de One X, dus nog geen custom roms ;(
Mwah, het grootste minpunt van de One X is het polycarbonaat :r

Ik heb 'm een tijdje mogen gebruiken en jezus, dat ding werd me toch een potje heet! Dat probleem was ook bekend met de polycarbonaat iMac want dat materiaal geleidt gewoon voor geen meter.

Sindsdien zweer ik bij aluminium. IJzersterk ook, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
  zondag 12 augustus 2012 @ 17:53:28 #87
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115469274
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:48 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Mwah, het grootste minpunt van de One X is het polycarbonaat :r

Ik heb 'm een tijdje mogen gebruiken en jezus, dat ding werd me toch een potje heet! Dat probleem was ook bekend met de polycarbonaat iMac want dat materiaal geleidt gewoon voor geen meter.

Sindsdien zweer ik bij aluminium. IJzersterk ook, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Maar aluminium krast weer erg snel, en in veel gevallen zijn vingerafdrukken lastig te verwijderen. Verder verloopt de verhitting slechts lokaal heb heb je bij grote toestellen ten tablets dus het effect dat de temperatuur op verschillende plekken anders is.

Mij maakt het niet zoveel uit. Plastic kan ook prima zijn, als het maar op een goede manier gedaan is. Verschillende HTC's hebben dat rubberized plastic. Daar vind ik weinig mis mee. Zeer degelijk, en wanneer het een stoot krijgt heb je ook geen deuken ed. Krast ook niet zo snel en blijft er over tijd ook gewoon goed uit zien. En het is lekker licht, en laat hitte ook makkelijk door. Het is niet een kwestie van isolatie/geleiding maar meer of het hitte snel kwijt kan (is niet altijd hetzelfde, denk aan de dikte van het materiaal en de plaatsing van componenten).

Veel modellen van HTC die niet van plastic gemaakt zijn, beginnen al te rebooten wanneer je er druk mee bezig bent. Komt doordat de hitte niet snel genoeg afgevoerd wordt. Een toestel vervaardigd van dik aluminium waarmee je gaat navigeren en dan ook nog eens muziek streamt va USB en dan ook nog eens een gesprek voert via je bluetooth headset, levert een erg heet toestel op, en niet zelden tot een reboot. Gezien met een Legend en de One V en inderdaad de One X. Maar de One X heeft wel meer problemen met de body.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115469537
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 17:53 schreef Kenju het volgende:

[..]

Maar aluminium krast weer erg snel, en in veel gevallen zijn vingerafdrukken lastig te verwijderen. Verder verloopt de verhitting slechts lokaal heb heb je bij grote toestellen ten tablets dus het effect dat de temperatuur op verschillende plekken anders is.

Mij maakt het niet zoveel uit. Plastic kan ook prima zijn, als het maar op een goede manier gedaan is. Verschillende HTC's hebben dat rubberized plastic. Daar vind ik weinig mis mee. Zeer degelijk, en wanneer het een stoot krijgt heb je ook geen deuken ed. Krast ook niet zo snel en blijft er over tijd ook gewoon goed uit zien. En het is lekker licht, en laat hitte ook makkelijk door. Het is niet een kwestie van isolatie/geleiding maar meer of het hitte snel kwijt kan (is niet altijd hetzelfde, denk aan de dikte van het materiaal en de plaatsing van componenten).

Veel modellen van HTC die niet van plastic gemaakt zijn, beginnen al te rebooten wanneer je er druk mee bezig bent. Komt doordat de hitte niet snel genoeg afgevoerd wordt. Een toestel vervaardigd van dik aluminium waarmee je gaat navigeren en dan ook nog eens muziek streamt va USB en dan ook nog eens een gesprek voert via je bluetooth headset, levert een erg heet toestel op, en niet zelden tot een reboot. Gezien met een Legend en de One V en inderdaad de One X. Maar de One X heeft wel meer problemen met de body.
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat aluminium snel krast en vingerafdrukken achterlaat... ik heb zelf een Desire S én een MacBook Pro, beiden gemaakt uit één stuk aluminium.

Krasbestendigheid is juist een enorm pluspunt van aluminium t.o.v. plastic - mijn Desire S heeft slechts drie deukjes ter grootte van een punt na een aantal flinke valpartijen.
Van reboots heb ik ook geen last. Maar ach, misschien heb ik dan geluk gehad. Het weerhoudt mij er in ieder geval niet van volgende keer weer voor HTC te kiezen.

Voor wat betreft de rest kan je best gelijk hebben, ja. Ikzelf vind het rubberachtige plastic ook erg fijn op mijn Desire S.
pi_115469739
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 17:53 schreef Kenju het volgende:

[..]

Maar aluminium krast weer erg snel, en in veel gevallen zijn vingerafdrukken lastig te verwijderen. Verder verloopt de verhitting slechts lokaal heb heb je bij grote toestellen ten tablets dus het effect dat de temperatuur op verschillende plekken anders is.

Mij maakt het niet zoveel uit. Plastic kan ook prima zijn, als het maar op een goede manier gedaan is. Verschillende HTC's hebben dat rubberized plastic. Daar vind ik weinig mis mee. Zeer degelijk, en wanneer het een stoot krijgt heb je ook geen deuken ed. Krast ook niet zo snel en blijft er over tijd ook gewoon goed uit zien. En het is lekker licht, en laat hitte ook makkelijk door. Het is niet een kwestie van isolatie/geleiding maar meer of het hitte snel kwijt kan (is niet altijd hetzelfde, denk aan de dikte van het materiaal en de plaatsing van componenten).

Veel modellen van HTC die niet van plastic gemaakt zijn, beginnen al te rebooten wanneer je er druk mee bezig bent. Komt doordat de hitte niet snel genoeg afgevoerd wordt. Een toestel vervaardigd van dik aluminium waarmee je gaat navigeren en dan ook nog eens muziek streamt va USB en dan ook nog eens een gesprek voert via je bluetooth headset, levert een erg heet toestel op, en niet zelden tot een reboot. Gezien met een Legend en de One V en inderdaad de One X. Maar de One X heeft wel meer problemen met de body.
Gast, je zwetst.
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:06:49 #90
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115469791
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:00 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat aluminium snel krast en vingerafdrukken achterlaat... ik heb zelf een Desire S én een MacBook Pro, beiden gemaakt uit één stuk aluminium.

Krasbestendigheid is juist een enorm pluspunt van aluminium t.o.v. plastic - mijn Desire S heeft slechts drie deukjes ter grootte van een punt na een aantal flinke valpartijen.
Eigenlijk vooral op basis van de iPad.

Maar ik bedenk me dat mijn Legend na twee jaar echt niet zuinige omgang er ook gewoon spotless uitziet.... Wel de nodige reboots en slechte support van HTC waar ik een kapotte klep terugkreeg en de klacht niet verholpen was.

quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Gast, je zwetst.
Gelukkig onderbouw je het goed... :')
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115469847
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:06 schreef Kenju het volgende:

[..]

Eigenlijk vooral op basis van de iPad.

Maar ik bedenk me dat mijn Legend na twee jaar echt niet zuinige omgang er ook gewoon spotless uitziet.... Wel de nodige reboots en slechte support van HTC waar ik een kapotte klep terugkreeg en de klacht niet verholpen was.

[..]

Gelukkig onderbouw je het goed... :')
De iPad krast vrij snel, ja, dat heb ik inderdaad wel vaker gezien. Mijn MacBook dan weer niet. Vreemd.
pi_115469861
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:08 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

De iPad krast vrij snel, ja, dat heb ik inderdaad wel vaker gezien. Mijn MacBook dan weer niet. Vreemd.
Sowieso krassen die achterkanten van de iPods e.d. ook best snel :P
pi_115469969
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:08 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sowieso krassen die achterkanten van de iPods e.d. ook best snel :P
Dat is dan ook van dat chrome gedoe :r
pi_115469990
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:11 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Dat is dan ook van dat chrome gedoe :r
Precies en dat heeft de MacBook niet :)
pi_115470046
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Precies en dat heeft de MacBook niet :)
De iPad is toch ook van aluminium? We hadden het over de iPad en de MacBook :?
pi_115470060
quote:
14s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Gast, je zwetst.
Ik kan anders wel voor een flink deel met hem meegaan.

Maar het is niet altijd eenduidig te stellen. Je hebt aluminiumtoepassingen die erg snel krassen, zoals de iPad of van die kasten van Lian Li, en waar het minder krast, als de Vaio Notebooks, of de HTC Legend.

Met de HD2 was het helemaal vreemd. Die 'geborstelde aluminium'-laag leek verrassend krasvast. Echter toen ik het op een simkaartje zelgde en wat bewoog, bleek het metaal waar het chipje op een simkaart van gemaakt is ontzettend snel in de backplate van de HD2 te krassen. Meer dan twee jaar na dato zijn dat de enige echte krassen die ik op de HD2 heb. Maar die geborstelde laag is natuurlijk geen echt aluminium aangezien het kan afbladeren.

Persoonlijk ben ik tegenwoordig ook iemand die meer richting goede plastic toepassingen neigt, om de punten die Kenju noemt. gelijke hitteverdeling, en sowieso het feit dat het niet te koud of te warm aanvoelt. Maar dan moet het niet van dat goedkope glimmende plastic zijn.

Overigens ook vaak makkelijker te vervangen.
pi_115470127
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:13 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

De iPad is toch ook van aluminium? We hadden het over de iPad en de MacBook :?
Oh, dat is waar. Ik was vergeten dat de achterkant van de iPad ook van aluminium is. :@

Verder denk ik dat het komt omdat je de MacBook wat minder snel in situaties gebruikt waar echt krassen kunnen voordoen. Een iPad zet je bijvoorbeeld met de achterkant op een tafel, terwijl de achterkant van een MacBook niets aanraakt.
pi_115470172
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh, dat is waar. Ik was vergeten dat de achterkant van de iPad ook van aluminium is. :@

Verder denk ik dat het komt omdat je de MacBook wat minder snel in situaties gebruikt waar echt krassen kunnen voordoen. Een iPad zet je bijvoorbeeld met de achterkant op een tafel, terwijl de achterkant van een MacBook niets aanraakt.
Ook de onderkant is verrassend krasvast. Nu heb ik een paar keer over wat kruimels bewogen en is dat wel goed te zien, maar over het algemeen valt dat echt wel goed mee.
pi_115470273
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2012 18:16 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ook de onderkant is verrassend krasvast. Nu heb ik een paar keer over wat kruimels bewogen en is dat wel goed te zien, maar over het algemeen valt dat echt wel goed mee.
Kruimels? Je hebt toch gewoon voetjes onder je Macbook Pro? Over wat voor kruimels hebben we het? Als toch het oude harde broodkruimels zijn, vind ik de Macbook Pro daarmee niet onder de noemer krasvast passen....
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:22:01 #100
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_115470379
Wat een gezever over krasjes op de achterkant *O*
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')