Mooie documentaire over een mooie trainer.
Altijd al een bijzondere man gevonden. Al in de tijd dat hij bij De Graafschap trainer was. Had hem graag ooit bij Feyenoord gezien.
Één ding moet me wel van het hart; hoe begrijpelijk ook, maar ik word altijd zo moe van die mantra's als 'opgeven is geen optie' en 'strijden tegen de kanker' en dat mensen altijd van mening zijn dat zij zich niet zomaar overgeven.
Natuurlijk goed dat mensen niet zomaar opgeven en strijdbaar blijven, maar het is volgens mij puur een loterij wie deze akelige ziekte overleeft of niet en heeft naar mijn mening niets met persoonlijke verdiensten te maken. Maar goed, dat is een andere discussie. Maar viel me zojuist ook op bij Frits Korbach. Die persoonlijke overtuiging bij mensen die deze ziekte treft maakt het namelijk altijd nog extra wrang.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith