Een goedenavond!
Waarde enthousiaste lezer, het mag u reeds enige tijd bekend zijn dat ik als trotse Haarlemmer intussen goed weet hoe het is om werkelijk van alles te genieten wat onze prachtige stad en haar omgeving te bieden heeft. Bovendien opent een goed gevulde portefeuille daarbij ook nog deuren die vaak voor menigeen met een krap budget gesloten blijven.
![smokey2.gif]()
Wij vieren momenteel vakantie, en we hebben besloten om deze dagen door te brengen in Haarlem en omgeving want het is hier altijd genieten van de veelzijdigheid. Bijvoorbeeld gisterenmorgen was het wederom heerlijk genieten met een krantje op een terras. Het was naar mijn idee nog wat vroeg voor een
Jopen dus genoot ik van 'n heerlijke cappuccino op dit zonovergoten terras met zicht op het bruisende leven in de eeuwenoude binnenstad.
Daarna mijn vriendin opgehaald en samen gaan shoppen in de Grote Houtstraat want het winkelaanbod hier is qua verscheidenheid gigantisch. Wij hebben ook nette kleding gekocht bij een van de meest luxe kledingwinkels in de opgeknapte en duurzame Zijlstraat alwaar kwaliteit en klasse gegarandeerd is.
Later op de dag zijn wij wat gaan consumeren op het dakterras van ons mooie
Vroom&Dreesmann.
![Haarlem17.jpg]()
Het uitzicht over de eeuwenoude stad is gewoon verbluffend. Je voelt je op zo'n moment immens trots omdat je voorouders ook al echte Haarlemmers waren. Ver beneden zie je het winkelende publiek dat o.a. op zoek is naar koopjes of gewoon genieten van de gezelligheid. Daarbij achterover leunend van welbehagen en een heerlijk wijntje in de hand voel je je helemaal thuis.
In de namiddag was het weer verder genieten van het uitzicht op het Spaarne op een zonovergoten terras vlakbij de prachtige middeleeuwse Waag. Uiterst relaxed hebben we een duurzame theesoort gedronken in goede ambiance. We hebben daar met vriendelijke en welgemanierde terrasgangers gesproken over het goede leven en de etiquette in ons milieu.
Bovendien oefent het Spaarne een ongelooflijke rust en aantrekkingskracht op ons uit waardoor wij tot het besluit kwamen om binnenkort een jacht te kopen teneinde intensiever te kunnen genieten van deze prachtige rivier.
![smokey2.gif]()
![2007-haarlem11.jpg]()
Waarschijnlijk heeft u vast eerder gelezen dat mijn vriendin ervaring heeft met het besturen van een jacht. Immers, haar Haarlemse ouders zijn reeds lange tijd in het bezit van zo'n groot jacht. Bovendien genieten ook zij regelmatig van het Spaarne en de vele wateren die onze omgeving rijk is. Waarschijnlijk zullen ook wij regelmatig een plaats afhuren bij
Marina Seaport IJmuiden om af en toe te genieten van de zee.
![ijmuidenseaportmarina-010.jpg]()
Goed, hoewel Haarlem en omgeving voor mij het gehele jaar door al een soort vakantieparadijs is, heeft mijn vriendin sinds korte tijd het plan gevat om een vakantiehuis in Spanje te kopen, maar misschien wist u dit inmiddels al.
Hmm, ik kan het verder toch erg waarderen dat zij haar horizon wilt verbreden. Natuurlijk zal dit voor mij ook weer een heel andere gewaarwording zijn, hoewel ik dik tevreden ben vlakbij huis waar wij dan regelmatig ook een voorstelling bijwonen in ons Concertgebouw of onze stijlvolle Stadsschouwburg.
![Philharmonie_004.jpg]()
Volledig ontspannen na een uurtje genieten vlakbij het Spaarne liepen we aan het begin van de avond langs appetijtelijke restaurantjes, waarbij de heerlijke geur van diverse gerechten ons naar binnen lokte. Het was inmiddels tijd geworden voor
de inwendige mens dus hebben wij ons hart opgehaald met heerlijk eten en een wijntje erbij.
Je realiseert je op zo'n moment niet in het buitenland te hoeven zijn, of elders in Nederland, om weliswaar te kunnen genieten van alles wat het leven zo aangenaam maakt. Luxe wonen op een goede locatie en genieten van klassieke muziek. Regelmatig aan de BBQ met vrienden uit het duurzame milieu waarbij menig
Jopen genuttigd wordt. Regelmatig stevig borrelen met hooggeleidde en tevens briljante contacten.
![smokey2.gif]()
![1612.jpg]()
Trappelend van ongeduld zie ik nu alweer uit naar het jaarlijke evenement
Haarlem Culinair op de Grote Markt, met alle fijnproeverij en feestelijkheden vandien. Onder meer voor ons soort mensen is Haarlem en omgeving
'the place to be'. Hierbij ga ik nu de OP beeïndigen en wens ik u verder nog een goede avond.