SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
kan je wel een soort van uitzondering krijgen?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:54 schreef CruellaDeVil het volgende:
Volgens mij niet, omdat je ze dan makkelijk kunt presenteren als echte wapens om er zo anderen mee te intimideren.
oké, ik snap het.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef SemperFii het volgende:
Een nep wapen dat er echt uitziet is verboden. Je zal er waarschijnlijk vergunningen oid voor moeten aanvragen zodat je bepaalde voorwerpen mag hebben voor tijdens het filmen.
ook dat is me wel bekend, maar ik film:quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:00 schreef Hoplahopla het volgende:
Sowieso moet je oppassen met "actiescènes"... Als je pech hebt denk iemand dat het serieus is en belt die de politie. Bij scouting is dat al zo vaak gebeurd bij ontvoeringspellen...
Op eigen terrein geldt de wet niet persé. Je kunt het het beste even bij het lokale politiebureau vragen waar de grens ligt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:04 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ook dat is me wel bekend, maar ik film:
OF binnen, OF achter het huis waar het voor niemand zichtbaar is
maarja, wet is wet
oké, dankjewelquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:06 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Op eigen terrein geldt de wet niet persé. Je kunt het het beste even bij het lokale politiebureau vragen waar de grens ligt.
Voor een nep-wapen kan je geen vergunning krijgen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef SemperFii het volgende:
Een nep wapen dat er echt uitziet is verboden. Je zal er waarschijnlijk vergunningen oid voor moeten aanvragen zodat je bepaalde voorwerpen mag hebben voor tijdens het filmen.
Tuurlijk wel. De WWM geldt overal in Nederland. Ook bij jouw in huis.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:06 schreef Hoplahopla het volgende:
Op eigen terrein geldt de wet niet persé.
mijn speelgoedwapens zijn niet precies 1/1 grootte en qua vorm lijken ze redelijk, maar ook niet precies. En als de kleur toch niet uitmaakt en de speelgoedwapens wel legaal te verkrijgen zijn, zou het dus niet illegaal zijn om ze toch zwart te spuiten, toch?quote:Kleur maakt niet uit
Een knalrood nepwapen dat qua vorm sprekend lijkt op een echt pistool is verboden. De kleur van een voorwerp is in het geheel niet meer bepalend voor het beantwoorden van de vraag of er sprake is van een sprekende gelijkenis met vuurwapens of voor ontploffing bestemde voorwerpen. Bepalend hiervoor zijn enkel de vorm en de afmeting van het voorwerp.
Bron: justitie.nl
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:57 schreef SemperFii het volgende:
Een nep wapen dat er echt uitziet is verboden.
maar wanneer wordt dat dan als echt beschouwd?quote:
die M16 is 72 cm, net gemetenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:28 schreef Hoplahopla het volgende:
Als het van meer dan een meter echt oogt is het sowieso verboden.
En je moet er rekening mee houden dat de meeste mensen het verschil tussen een Glock en een Walter niet eens zien. Dus een pistool is een pistool voor de wet.
Dat worden ze niet, maar ze zien er te echt uit, iets wat je dus krijgt als je speelgoedgeweren zwart gaat maken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:27 schreef TBakkert het volgende:
[..]
maar wanneer wordt dat dan als echt beschouwd?
moet het aan alle uiterlijke verschijnselen voldoen, of slechts aan 1/2 van de 3?
vrij relatief als je het mij vraagt...
oké, nu is het inderdaad wel duidelijkquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:30 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat worden ze niet, maar ze zien er te echt uit, iets wat je dus krijgt als je speelgoedgeweren zwart gaat maken.
De meeste mensen zijnquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:30 schreef Hoplahopla het volgende:
Nu ik er over nadenk... De meeste mensen zien het verschil tussen een revolver en pistool niet eens.
maar als je hem zwart spuit, is die orange tip wel weg.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:31 schreef Hoplahopla het volgende:
Je moet voor de grap eens kijken naar speelgoedpistolen en geweren. Er zitten altijd markeringen op waardoor heel duidelijk is dat het nep is.
Meestal een oranje dop/ring op de loop...
Ach, het pistool van Han Solo was ook maar een prul uit een speelgoedwinkel volgens mij.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:30 schreef TBakkert het volgende:
[..]
oké, nu is het inderdaad wel duidelijk
hiervoor dankquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:33 schreef Roerkoning het volgende:
TS, wanneer je een speelgoedwapen zodanig bewerkt dat het op een echt wapen lijkt endus voor eventuele afdreiging geschikt is, valt het onder wapencathegorie 1 uit de circulaire wapens en munitie.
Onder deze cathegorie vallen onder andere; ongewenste niet-vuurwapens, zoals vlindermessen, boksbeugels en nepwapens die zodanig op echte vuurwapens lijken, zodat ze voor afdreiging geschikt zijn.
Om dit soort wapens voorhanden te mogen hebben, heb je een ontheffing van justitie nodig. Deze ontheffing moet je aanvragen bij de minister voor veiligheid en justitie.
De volledige circulaire wwm 2012 kun je hier terug vinden: http://www.wapenhandel.info/CWM%20januari%202012.pdf
De voor jou relevante info vind je op de pagina's 6, 11, 12 en 13 van de PDF.
Verder adviseer ik je even contact op te nemen met de afdeling Bijzondere Wetten van de politie in je woonplaats. Zij kunnen je alles in detail vertellen en je evt. verder helpen.
Succes.
De wet geldt ook voor eigen terrein, tenzij anders aangegeven.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:06 schreef Hoplahopla het volgende:
Op eigen terrein geldt de wet niet persé. Je kunt het het beste even bij het lokale politiebureau vragen waar de grens ligt.
En voor de Wet Wapens en Munitie gaat dit zeker op, anders zou je immers een illegaal wapen voorhanden mogen hebben mits het maar op je eigen terrein is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:38 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
[..]
De wet geldt ook voor eigen terrein, tenzij anders aangegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |