quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:09 schreef PartyHardy het volgende:
Ik ben net terug van mijn vakantie naar Kroatie.
Heel stom heb ik daar zo'n 4 keer mijn 3g 5 minuutjes aangezet op wat berichten op whatsapp binnen te halen (ik wist dat dit duur was maar ik dacht; ach die paar euro..)
Nu keek ik op mijn rekening en zag ik dat die 345,70 was.. ik schrok me de 1#%@!
Provider is VODAFONE
Ik hoorde van een vriend van er een datalimiet van 50 euro geld. Maar ik geloof dat dit NET NIET in Kroatie geldt.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Heb ik het maar gewoon te betalen of kan ik hier op de een of andere manier nog een klacht voor indienen of onderuit komen? Ik vind het echt niet normaal!
Ik gok zomaar met filmpjes en foto's erbij..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:24 schreef Salatrel het volgende:
bij 8,95 per mb zou je ruim 38mb verstookt moeten hebben... dat is echt wel meer dan een paar whatsappberichtjes
Klagen bij wie?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:29 schreef TwenteFC het volgende:
Je kan altijd gaan lopen klagen, nee heb je, ja kan je krijgen.
Maar ik weet bijna wel zeker dat je kan gaan lappen.
je toegangspunt hernoemen.. gewoon duttnait als APN er in zetten en hij gaat je echt niet op internet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:51 schreef SuperImposed het volgende:
mensen lopen makkelijk af te geven op TS maar op mijn mobiel bijvoorbeeld kan je de dataconnection niet uitzetten, hij heeft dus tijdens mijn vakantie sowieso een aantal kilobyte verstookt waar ik niks aan kan doen, heel irritant en benieuwt wat het me kost
Welke mobiel heb je danquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:51 schreef SuperImposed het volgende:
mensen lopen makkelijk af te geven op TS maar op mijn mobiel bijvoorbeeld kan je de dataconnection niet uitzetten, hij heeft dus tijdens mijn vakantie sowieso een aantal kilobyte verstookt waar ik niks aan kan doen, heel irritant en benieuwt wat het me kost
Eerst hier schreeuwen dat het niet kan en dan zo'n reactie. Ik heb even voor je gegoogled, probeer 'nokia e5 disable internet' eens. Daar staat je antwoord.quote:
sinds 1 juli wel.quote:Op zondag 29 juli 2012 01:48 schreef erkel het volgende:
En voor buiten de EU (zoals Kroatië) is de provider niet verplicht om je te informeren of te blokkeren bij 50 euro dataverbruik.
Vast wel, maar dan nog ben jezelf degene die dat ding aanzet in de vakantie omdat je zo "onmisbaar" denkt te zijn. Je kunt alleen klagen bij jezelf omdat je niet zonder internet denkt te kunnen.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:09 schreef Apuleius het volgende:
De mensen die hier lopen te blaten dat het eigen schuld zou zijn.Zo'n bedrag heeft NERGENS meer iets mee te maken en is PURE oplichterij. Ze kunnen wel instellen dat het ¤ 500,- per MB kost. Ja, we gaan alle tarieven gelijk stellen en het wordt 1 Europa, zodat het voor iedereen betaalbaar blijft. Maar natuurlijk.
KPN kan er op Prepaid-gebied ook wat van. Het komt er op neer dat je binnen een paar telefoontjes je beltegoed weer op kan waarderen. Ordinaire flessentrekkerij. En de top maar meer en meer innen.
Nou en. Daar heb je zo'n ding voor. En wie heeft het over 'onmisbaar'. Dat maak jij er van.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar dan nog ben jezelf degene die dat ding aanzet in de vakantie omdat je zo "onmisbaar" denkt te zijn. Je kunt alleen klagen bij jezelf omdat je niet zonder internet denkt te kunnen.
Als je tijdens je vakantie het internet speciaal aan moet zetten dan denk je in mijn ogen dus dat je onmisbaar bent. En als je zo'n ding hebt dan moet je je van tevoren informeren over de prijzen die gelden in het land waar je naar toe gaat en niet achteraf gaan klagen dat je bedrogen word.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:02 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Nou en. Daar heb je zo'n ding voor. En wie heeft het over 'onmisbaar'. Dat maak jij er van.
Er kan zich wel een situatie voordoen dat je ter plekke móet bellen en je toch ingelezen hebt. En dan?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je tijdens je vakantie het internet speciaal aan moet zetten dan denk je in mijn ogen dus dat je onmisbaar bent. En als je zo'n ding hebt dan moet je je van tevoren informeren over de prijzen die gelden in het land waar je naar toe gaat en niet achteraf gaan klagen dat je bedrogen word.
Ik vind dat je als je klant bij een gerenommeerd bedrijf bent best mag aannemen dat een rekening in verhouding staat tot de dienst die je afneemt. En dat wil dus zeggen niet deze tarieven.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je tijdens je vakantie het internet speciaal aan moet zetten dan denk je in mijn ogen dus dat je onmisbaar bent. En als je zo'n ding hebt dan moet je je van tevoren informeren over de prijzen die gelden in het land waar je naar toe gaat en niet achteraf gaan klagen dat je bedrogen word.
dan weet je dus dat het geld gaat kosten en dat wist TS nu zogenaamd niet. Kortom, compleet andere situatie die niet van toepassing is hier.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:13 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Er kan zich wel een situatie voordoen dat je ter plekke móet bellen en je toch ingelezen hebt. En dan?
Dat ben ik volledig met je eens, maar het is nu even niet anders. Zolang een telco die tarieven kan en mag vragen, moet je het er mee doen.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind dat je als je klant bij een gerenommeerd bedrijf bent best mag aannemen dat een rekening in verhouding staat tot de dienst die je afneemt. En dat wil dus zeggen niet deze tarieven.
Je hebt echter volledig gelijk, en het is inderdaad algemeen bekend dat telco's je een poot uitdraaien op dit gebied. Dat maakt het een beetje dom van TS. Maar daarom is het nog geen fatsoenlijke manier van zakendoen van de provider. Eigenlijk is het dieptriest.
Ja, dat is wel van toepassing, want het gros schijnt het normaal te vinden.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
dan weet je dus dat het geld gaat kosten en dat wist TS nu zogenaamd niet. Kortom, compleet andere situatie die niet van toepassing is hier.
Dat is het ook zolang er geen wettelijke regels zijn over tarieven en een telco mag vragen wat ze willen. Er is geen enkele regel die het verbied om een tarief te vragen, dat weet je als je er aan begint. Dat het een belachelijk bedrag is ben ik met je eens.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:15 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, dat is wel van toepassing, want het gros schijnt het normaal te vinden.
Dit is dan alsnog meer dan 30mb, dat zijn niet een paar whatsapp berichtjes.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:17 schreef Apotheose het volgende:
¤ 8.95 /MB is het tarief voor internet in Kroatie, aldus Vodafone.
Er is idd wel een datalimiet maar weet niet of dat ook voor landen als kroatie geldt. Staat op deze pagina met een rijtje EU landen. En daarnaast kan het zo zijn dat je m per ongeluk hebt uitgezet of dat de limiet standaard uit staat.
En ja idd, even een gratis WiFi punt opzoeken (vaak ook wel in hotel of bij de Mac idd). Je kunt Vodafone bellen en klagen en misschien doen ze er iets afWorth the try toch?
true.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:21 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Dit is dan alsnog meer dan 30mb, dat zijn niet een paar whatsapp berichtjes.
Maar internet je ook 60 dagen per jaar in het buitenland?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 08:48 schreef Kreator het volgende:
En daarom heb ik, bij Vodafone, een abbo afgesloten waarbij ik recht heb om 60 dagen per jaar binnen de bundel in het buitenland te mogen internetten. Dan loop je dus niet tegen dit soort kansloze roverspraktijken aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |