Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Ja. De zon gaat vroeger onder en komt later op.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De dagen worden toch iets korter? #durftevragen
Hele ramadanquote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hoe zit dat ook weer met dat speciale ramadan brood? wordt dat de hele ramadan verkocht of alleen aan het eind?
Verkopen aan de hoogste bieder. Meestal is dat slaap.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dus. Wat doen jullie zoal met jullie tijd?
Is dat Turks brood maar dan dun? Dat is gewoon Iraans brood dacht ik?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:29 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Is dat niet dat hele dunne brood? Hier heet het Lawash brood
Ik koop het bij de turkse bakker.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Is dat Turks brood maar dan dun? Dat is gewoon Iraans brood dacht ik?
Mijn bericht gemist? Krachttraining heeft juist bij veel mensen een positief effect tijdens vasten t.o.v. niet vasten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:05 schreef Peunage het volgende:
Dit?
[ afbeelding ]
Sporten jullie nu gewoon btw?
Ik doe een uur krachttraining voor het eten. Weet niet of het zin heeft.
Wat voor effect precies?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mijn bericht gemist? Krachttraining heeft juist bij veel mensen een positief effect tijdens vasten t.o.v. niet vasten.
Bullshit. Bij intensieve ( krachttraining ) heeft je lichaam zsm proteïne nodig. Dit heeft het beste effect wanneer die 30 min na de training worden genomen voor optimaal spierherstel en wegvoer van overtollig zuur.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mijn bericht gemist? Krachttraining heeft juist bij veel mensen een positief effect tijdens vasten t.o.v. niet vasten.
The Moroccan Mohammed Sbihi will break his fast while competing during the Olympics. After consulting with an Islamic cleric, he opted for donating 60 meals for the poor in compensation for every day of Ramadan that he missesquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:34 schreef Daarnaast het volgende:
Ramadan is verplicht toch? hoe doen de islamitische sporters het dan tijdens ramadan? Lijkt mij niet te doen.
Ow, dus je kan ramadan gewoon afkopen als je maar rijk genoeg bentquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:40 schreef Dibble het volgende:
[..]
The Moroccan Mohammed Sbihi will break his fast while competing during the Olympics. After consulting with an Islamic cleric, he opted for donating 60 meals for the poor in compensation for every day of Ramadan that he misses
http://english.alarabiya.net/articles/2012/07/20/227375.html
Nee je kan het niet afkopen. Dit is 1 geval die na consult zo'n besluit heeft genomen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:49 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ow, dus je kan ramadan gewoon afkopen als je maar rijk genoeg bent
Alleen defensief.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mag je vechten als je aan het vasten bent dan?
Wij stoeienquote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:04 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]Zoals wat wij nu aan het doen zijn? Ok.
Moeten we perse fus-ha praten?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:07 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Niet vrouwelijk vervoegd, grapjas.
Dat zou voor het eerst zijn, agie.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja, nee oke ik pas me wel weer aan, as usual.
Tja, vrouwen moeten op handen gedragen worden, ugtie.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zou voor het eerst zijn, agie.
Jij agie, ik ugtie, je weet wat je te doen staan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:10 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Tja, vrouwen moeten op handen gedragen worden, ugtie.
Fuck, omgekeerde psychologie.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij agie, ik ugtie, je weet wat je te doen staan.
Voordat je "bullshit" roept, er is nooit een degelijk onderzoek geweest naar de effecten van ramadan op bodybuilders, dat je proteïnesupplementen z.s.m. moet innemen is nooit wetenschappelijk ondersteund, in de zin van dat het een beter invloed zou hebben t.o.v. minder maaltijden per dag. Kwantiteit van de mening van "ja-roepers" is dan ook geen ondersteuning van iets dat vooralsnog dan een "theorie" is. Vaak lees je dat ook van mensen, hoewel algemene prestatie omlaag gaat, groeit het lichaam wel sneller en verbrandt het ook degelijk veel en veel beter. Maar nogmaals, geen wetenschappelijke ondersteuning, ook niet dat het "slechter" zou zijn dan een normale inname.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:04 schreef Dibble het volgende:
[..]
Bullshit. Bij intensieve ( krachttraining ) heeft je lichaam zsm proteïne nodig. Dit heeft het beste effect wanneer die 30 min na de training worden genomen voor optimaal spierherstel en wegvoer van overtollig zuur.
Het is ook een must om laag koolhydraat houdend voedsel naar binnen te werken ca. een uur vor training zodat je lichaam zich meer kan richten op de training.
En dan heb ik het niet eens gehad over water. Zeker een liter voor je training nemen is een pre, afvalstoffen die tijdens de training gemaakt worden moeten snel worden afgevoerd en ook gaat het overhitting tegen. Tijdens normale trainingen van een uur drink ik makkelijk 2.5/3 liter weg. Je doet je lichaam meer kwaad dan goed als je geen water drinkt voor en tijdens je training.
Het enige voordeel van het vasten tijdens krachttraining wat ik me kan indenken is dat je sneller dat je lichaam sneller je vetreserves als primair energiebron gaat gebruiken en dus snel afvalt.
Goed voor om je spieren keihard en droog te maken maar iig niet voor massa toename![]()
Imo zou ik het gewoon bij wat simpele aerobic en cardio houden als je echt zonodig moet vasten.
Hadi iyi geceler, Allah rahatlik versinquote:Op zondag 29 juli 2012 03:37 schreef xaban06 het volgende:
Broodje gezond gegeten met een glas melk en nu bedje opzoeken
Nee.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:37 schreef Xperia het volgende:
Beste Fokkertjes, jullie ook een gezegend ramadan
Wel heb ik een vraagje;
Vandaag ik heb het vasten met 5 minuten onbewust eerder verbroken, volgens de kalender is Maghrabe om 21.35u echter heb ik om 21.30u gegeten. Ik heb per ongeluk naar de tijdstip van Isha gekeken en die is namelijk om 23.21u ..ik dacht dus aan 21.21 .. dus heb ik om 21.30u gegeten.
Moet ik deze dag inhalen?
Wat Borte zegt dusquote:Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet Mohammed heeft gezegd:
“Indien één van jullie vergeet (dat hij aan het vasten is); en hij eet of hij drinkt: dan completeert hij zijn vasten, want Allah heeft hem gevoed en te drinken gegeven.” (Hadieth, verzameld door Boecharie en Moslim)
No problem, is wel een vaak gestelde vraag idd.quote:Op maandag 30 juli 2012 01:17 schreef Xperia het volgende:
[..]
Serieus ik zat er echt meemaar bedankt voor jouw reply
Volgens mij ben ik aangekomen.quote:Op maandag 30 juli 2012 04:02 schreef Bilge het volgende:
Is jullie lichaamsgewicht door het vasten veranderd?
Afgevallen, ik eet nauwelijks en drink alleen waterquote:Op maandag 30 juli 2012 04:02 schreef Bilge het volgende:
Niks doen is vermoeiender dan werken voor jouquote:Op maandag 30 juli 2012 22:37 schreef Bilge het volgende:
Ik eet veel op dagen dat ik vrij ben, terwijl ik praktisch niets eet (hooguit 1500 calorien bij een verbruik van 4000) wanneer ik moet werken.
Afgevallen.quote:Op maandag 30 juli 2012 04:02 schreef Bilge het volgende:
Gecmis olsun.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Afgevallen.
Ramadan in combinatie met buikgriep is de ultieme manier om gewicht te verliezen.
Misschien beter om meteen te gaan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:31 schreef Bortecinem het volgende:
Dank je Arcadia & Triggershot.
Ik ga een paar dagen stoppen met de Ramadan om te kijken of het overgaat. En anders naar de dokter.
Gewoon uitzieken dan. Hopelijk is het snel voorbij!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:37 schreef Bortecinem het volgende:
Ik haat de dokter en doe er alles aan om een bezoek uit te stellen.
Nee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
omg ben jij dat in je UI?
If so: HAHA BIEBERKAPSEL
Misschien vind ik het wel jammer, fool.quote:
Oh, ja echt? Jij gaat niet feesten na de Ramadan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:34 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Misschien vind ik het wel jammer, fool.
lobi is haram, chimiquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:35 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Geintje man waarom zo meteen? Dikke lobi voor jou hoor.
echt?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:35 schreef Triggershot het volgende:
Mijn haar gaat tot verder dan mijn schouders hoor, no way JB kapsel
Gaan we daten dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:34 schreef Klinkerbotsing het volgende:
neem je een ander kapsel voor onze date? :$
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, ja echt? Jij gaat niet feesten na de Ramadan.
Wie is we? Jouw laptop is makkelijk te herstellen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Jeetje, zware struggles hebben we allemaal hier.
Jij zwarTe hahahahahquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Jeetje, zware struggles hebben we allemaal hier.
hij is alweer opgestartquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:47 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Wie is we? Jouw laptop is makkelijk te herstellen.
,') jij dijenkletser!quote:
Vertel het ze bro. zij hebben gegarandeerd een weekje vakantie tijdens de Ramadan.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:49 schreef Baghdaddy het volgende:
Dat bedoel ik. Geen echte struggles like me and Trigga.
Sry.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:49 schreef Baghdaddy het volgende:
Dat bedoel ik. Geen echte struggles like me and Trigga.
Daar dacht ik vandaag aan. Een vrouwmensch heeft dus altijd 3 weken Ramadan ipv 4. What's up with that.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vertel het ze bro. zij hebben gegarandeerd een weekje vakantie tijdens de Ramadan.
Moeten ze inhalen wanneer wij vrij hebbenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:52 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Daar dacht ik vandaag aan. Een vrouwmensch heeft dus altijd 3 weken Ramadan ipv 4. What's up with that.
Krijg je een paar dagen vrij ga je nog zeuren.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:51 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
zo een vakantie is het niet hoor.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Krijg je een paar dagen vrij ga je nog zeuren.
paar dagen van lijden ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Krijg je een paar dagen vrij ga je nog zeuren.
Hey, wij moeten de ongestelde vrouw tolereren tijdens Ramadan, krijgen wij geen vrij voor hoor.quote:
Nee man, dikmakend allemaal.quote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hey, wij moeten de ongestelde vrouw tolereren tijdens Ramadan, krijgen wij geen vrij voor hoor.
Je zou maar in een huis wonen met meerdere vrouwen, houdt de ene op, begint de ander.
inderdaad. alleen dieetshakes.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Nee man, dikmakend allemaal.Kan mijn lichaam niet handelen.
[..]Herkenbaar wel.
Vrouwen.
het is een duim met smilie erop.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:57 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Zijn dat naaktslakken in je UI?
Aha.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:58 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
het is een duim met smilie erop.
what the hell
Zeg het (je)ze(lf) sis.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Nee man, dikmakend allemaal.Kan mijn lichaam niet handelen.
[..]Herkenbaar wel.
Vrouwen.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Aha.
Ja geen idee, ziet er ranzig uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallo kijk een gegeven paard niet in de bek ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
hallo hallo
ik wil geen tweedehandse UI
Is fokken al een sport?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:03 schreef Paul het volgende:
Sporten julllie ook nog gewoon?![]()
Bij mijn fitness zit een turks meisje en daar ging ik mee praten zo
Eneeh die sporte gewoon nog 5 keer per week zonder water dus te mogen te drinken
Wel zielig
anders?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:02 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Hallo kijk een gegeven paard niet in de bek ja.
Kijk je wel uit voor haar brür?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:03 schreef Paul het volgende:
Eneeh die sporte gewoon nog 5 keer per week zonder water dus te mogen te drinken
Wel zielig
Ja maar niet overdag. Ik eet meestal een kommetje soep en dadels en drink wat water. Daarna loop ik een half uurtje. Na het douchen eet ik dan een gewoon maaltijd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:03 schreef Paul het volgende:
Wel zielig
نعم، شاي المغربي لذيذquote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:56 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
امين و جميع المسلمين
و لا شك ان الشاي الذي احبه بكثير هو الشاي المغربي
Om te weten hoe het is om arm te zijn is onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:06 schreef dustbrain het volgende:
Lekker niet eten om te weten hoe de armen zich voelen om vervolgens weer door te gaan met je leven.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:54 schreef Peunage het volgende:
Zo hoort het ook. Zwart en gelijke delen suiker
Wiki zegt van nietquote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om te weten hoe het is om arm te zijn is onzin natuurlijk.
quote:Het vasten ziet men als een vorm van zuivering van de ziel en gehoorzaamheid aan God. Volgens de islamitische leer komt door het vasten de persoonlijke weegschaal. Ze zullen proberen het goede gedrag na de maand ramadan door te zetten.
Het vasten is een van de vijf zuilen van de islam en is dus verplicht.
Het is mogelijk door het vasten zelfdiscipline te ontwikkelen.
Het vasten laat voelen hoe het is om honger te hebben.
Het vasten is een manier om aan zwakheden in het karakter te werken.
Goed hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:22 schreef De_Ilias het volgende:
Geen probleem trigger, hoe gaat het btw met de Ramadan houdt je het nog vol?
Wat een armoedige maaltijd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
krijg honger bitches
eya goede ramadan gewenst
omg ik kom bij je etenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een armoedige maaltijd.
[ afbeelding ]
Jij ookquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[ afbeelding ]
krijg honger bitches
eya goede ramadan gewenst
Moet je je neus dichtknijpen hahahah.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik word hongeriger van geuren dan plaatjes alleen.
Rotterdamquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow damn dat is ook zo kapot gastvrij zeker tijdens ramadanwaar woon je
Ohja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moet je je neus dichtknijpen hahahah.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
anytime.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow nee daar mag ik niet komenmaar bedankt voor het aanbod lief van je
in maastricht. je weetz!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
anytime.
Why, waar woon jij dan?
ramadan brood wordt pas laat gebakken bij de goede bakkers - omdat anders oud als je het gaat eten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hebben ze daar geen Turkse bakkers overdag joh?
Oh specifiek Ramadan brood bedoel jequote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ramadan brood wordt pas laat gebakken bij de goede bakkers - omdat anders oud als je het gaat eten.vanaf 18 uur ofzo denk ik?
ja zo heet het denk ik niet echt maar hoe het wel heet geen ideequote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh specifiek Ramadan brood bedoel je
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja zo heet het denk ik niet echt maar hoe het wel heet geen idee
Een gelovig meisje zal bijster moeilijk trouwen met iemand die niet gelooft, maarja, ik ben geen vrouw, dus ik kan moeilijk bepalen hoe laks vrouwen zijn omtrent islamitische wetgeving.quote:
Ik weet dan serieus niet wat je bedoelt met Ramadanbrood?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nopes. die verkopen ze hele jaar door toch?
http://blogs.rnw.nl/wereldkids/ramadanquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet dan serieus niet wat je bedoelt met Ramadanbrood?
Ah pide varianten speciaal voor Ramadan, ja die heb je hier ookquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://blogs.rnw.nl/wereldkids/ramadan
is pide maar dan anders. extra zaadjes enzo, hebben ze hier alleen bij ramadan.
ja die ja. maar hoe noem je zoiets als je het wilt hebben bij de bakker? ik zeg altijd ramadan pide en dan weten ze wat ik bedoelquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah pide varianten speciaal voor Ramadan, ja die heb je hier ook
Ik heb serieus geen flauw ideequote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja die ja. maar hoe noem je zoiets als je het wilt hebben bij de bakker? ik zeg altijd ramadan pide en dan weten ze wat ik bedoel
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb serieus geen flauw idee
die daar meneer de bakker, die! * wijst *quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb serieus geen flauw idee
Nu pas?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hou op over eten, honger gekregen nu.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
[..]
die daar meneer de bakker, die! * wijst *
Marocs zijn bekend met Turks voedsel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja. kapot lekker! is wel turks dus zal misschien niet bekend zijn bij marocs enzo.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Marocs zijn bekend met Turks voedsel.
schandalig! alle marocs?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Marocs zijn bekend met Turks voedsel.
Ik denk dat een groot deel van de Marocs ooit wel eens een Turks gerecht heeft gegeten.quote:
Iskenderquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel van de Marocs ooit wel eens een Turks gerecht heeft gegeten.
doner en shoarma vlees in nldquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:51 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Döner, shoarma, turkse pizza en noem maar op omnomnom.
Boeiend gwn eten zonder bij na te denken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
doner en shoarma vlees in nldzo kapot ranzig in 99% van de doner zaken. zie ook keuringsdienst van waarde.
nee man. gewoon turkse pizzaquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Boeiend gwn eten zonder bij na te denken.
Peu, jij bent Irakees?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:57 schreef Peunage het volgende:
Irakees brood
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gebakken in;
[ afbeelding ]
Jup, althans valt mij opquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:04 schreef Peunage het volgende:
Veel Irakezen bedoel je?
Ja, moet je Niet bij in de buurt komen. Zorgen alleen maar voor problemen
watquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:04 schreef Peunage het volgende:
Veel Irakezen bedoel je?
Ja, moet je Niet bij in de buurt komen. Zorgen alleen maar voor problemen
Ontmaskeren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:06 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
mn internetidentiteit wat doe je
Weet ik niet, heb ze hier nooit gezien.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:08 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Worden die in Nederland ook verkocht? In Londen ben ik ze wel tegen gekomen.
Dus de schrijver zet, net als veel schoolboeken, zomaar hetzelfde neer? Was is volgens jou het nut dan? Alles wat wiki zegt behalve het voelen hoe het is om arm te zijn?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wiki zegt wat de schrijver er over neerzet.
Zoek de Islamitische geschriften over op.
Als je iets maar vaak genoeg zegt toch.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:20 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Dus de schrijver zet, net als veel schoolboeken, zomaar hetzelfde neer? Was is volgens jou het nut dan? Alles wat wiki zegt behalve het voelen hoe het is om arm te zijn?
één van de redenen, zeg dat dan meteen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je iets maar vaak genoeg zegt toch.
Lees de OP, die heb ik geschreven, staat ook een antwoord voor je vraag op.
Mja, zo bekijken is het ook een middel om geld te besparen etc.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:32 schreef dustbrain het volgende:
[..]
één van de redenen, zeg dat dan meteen.
Jij moet dan ook buiten samen met je matties hangen en mensen lastig vallen toch!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:42 schreef De_Ilias het volgende:
Ik voel me hier op FOK als Marokkaan best een minderheid.
Dat mag ook wel als je echt een minderheid bent, net zoals iedereen in dit topicquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:42 schreef De_Ilias het volgende:
Ik voel me hier op FOK als Marokkaan best een minderheid.
Nee dat is zo fout. Marokkanen in Marokko zijn echt niet zoals dat bontkraag jongeren stereotype, in Marokko heb je net als Nederlanders allemaal subgroepen, je hebt de baardmannen, je hebt de rastas, je hebt de skaters, de ghotcs, de bontkraagjes, je hebt zelfs subgroepen die bijv niet in Nederland te vinden zijn, net zoals de Tiktonik hype.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:43 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Jij moet dan ook buiten samen met je matties hangen en mensen lastig vallen toch!
Kijk naar de PI, ik meende er niks van broeder.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:46 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee dat is zo fout. Marokkanen in Marokko zijn echt niet zoals dat bontkraag jongeren stereotype, in Marokko heb je net als Nederlanders allemaal subgroepen, je hebt de baardmannen, je hebt de rastas, je hebt de skaters, de ghotcs, de bontkraagjes, je hebt zelfs subgroepen die bijv niet in Nederland te vinden zijn, net zoals de Tiktonik hype.
Iedereen in dit topic weet dat wel. Wist de rest van FOK!/Nederland dat maar, generalisatie de hele tijd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:46 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Nee dat is zo fout. Marokkanen in Marokko zijn echt niet zoals dat bontkraag jongeren stereotype, in Marokko heb je net als Nederlanders allemaal subgroepen, je hebt de baardmannen, je hebt de rastas, je hebt de skaters, de ghotcs, de bontkraagjes, je hebt zelfs subgroepen die bijv niet in Nederland te vinden zijn, net zoals de Tiktonik hype.
Dat kleine plaatje naast de post, bij mijn post was dat een knipoog. Ik bedoelde het niet zo serieus.quote:
Ah nu begrijp ik het, thx.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat kleine plaatje naast de post, bij mijn post was dat een knipoog. Ik bedoelde het niet zo serieus.
Inderdaad word daar ook zo moe van, moet je nagaan dat je sommige Nederlanders als Marokkaan nog moet uitleggen dat er in Marokko ook autovervoer bestaat en dat kamelen bijna helemaal niet terug te vinden zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic weet dat wel. Wist de rest van FOK!/Nederland dat maar, generalisatie de hele tijd.
Dus Allah beval het zonder inhoudelijke reden waardoor men zelf redenen bedacht heeft?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, zo bekijken is het ook een middel om geld te besparen etc.
De reden is dat Allah het bevolen heeft, voorbij dat kan je er alles van maken, snap je?
Ik ben gewoon benieuwd. Je wil niet weten hoe vaak het voorbij komt op fok en tv en alles.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vasten heeft vele doelen. waar maak je je druk om smattie
goeie info op allerlei vlak mbt vasten: http://en.wikipedia.org/wiki/Fastingquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:54 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd. Je wil niet weten hoe vaak het voorbij komt op fok en tv en alles.
Wat Allah beveelt is het goddelijke, wat de mensen daaraan koppelen als zinsgeving is secundair. Persoonlijk vind ik dat het idee dat je dan meeleeft met de armen nergens op slaan, armen hebben namelijk zoals jij eerder al aangaf geen hongerperiode op basis van zonstanden. Tegelijkertijd wordt het vasten ook aangeraden als je je seksuele lusten niet meer kunt bedwingen, dat is dan echt niet om stil te staan bij mensen die droogstaan hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:50 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Dus Allah beval het zonder inhoudelijke reden waardoor men zelf redenen bedacht heeft?
Mooie regel, als iedereen zich daar aan hield zou de wereld beter zijn. Het is alleen een lastige taak waar niet genoeg mensen zich aanhoudenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat Allah beveelt is het goddelijke, wat de mensen daaraan koppelen als zinsgeving is secundair. Persoonlijk vind ik dat het idee dat je dan meeleeft met de armen nergens op slaan, armen hebben namelijk zoals jij eerder al aangaf geen hongerperiode op basis van zonstanden. Tegelijkertijd wordt het vasten ook aangeraden als je je seksuele lusten niet meer kunt bedwingen, dat is dan echt niet om stil te staan bij mensen die droogstaan hoor.
Traditioneel gezien zijn mensen vromer wanneer ze vasten volgens de islam en weerhouden ze zich meer van verboden zaken. Of dat de reden is weet ik niet, maar meeleven met de armen en ze voeden moet je altijd doen, ook buiten de ramadan. Sterker nog, iemand die met een volle buik slaapt, terwijl zijn buren honger hebben, valt niet onder iemand die Mohammed volgt, volgens hijzelf. Binnen en buiten de Ramadan.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:09 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Mooie regel, als iedereen zich daar aan hield zou de wereld beter zijn. Het is alleen een lastige taak waar niet genoeg mensen zich aanhouden
quote:« Hij die eet tot hij gevuld is terwijl zijn buur naast hem honger heeft, is geen gelovige. » (Uitspraak van Profeet Mohamed, Bukhari)
quote:« Een muslim die een boom plant of een veld inzaait waarvan mensen, vogels en dieren kunnen eten, stelt een daad van liefdadigheid. » (Muslim)
OF jij moet gewoon niet zo egoistisch zijn en je moeders eten onder ons verdelenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:42 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Als je echt doet om te weten hoe het is om arm te zijn kan je volgens mij beter een tijd onder een brug slapen en bedelen voor de AH. Of beter nog, doneer aan voedselbanken e.d. Wat hebben armen eraan als iemand een paar uur niet eet
Kan ze niet koken?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:49 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
Geloof me maar als ik zeg dat ik je eerder een plezier doe door het niet te verdelen
Knorr wereldgerechten is haar specialiteitquote:
Er had gewoon een vers / hadith moeten zijn waarin het werd verplicht dat vrouwen leerden hoe je goed moet koken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:56 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
[..]
Knorr wereldgerechten is haar specialiteitMaar nee, ze kan jammer genoeg niet koken. Lijkt me wel chill, een moeder die lekker kan koken en dat je echt uit kijkt naar etenstijd
Het had dan wel een scheiding kunnen voorkomenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er had gewoon een vers / hadith moeten zijn waarin het werd verplicht dat vrouwen leerden hoe je goed moet koken.
La hawla wa la Quwata Ila Billah.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:07 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
[..]
Het had dan wel een scheiding kunnen voorkomen
Iskender?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:14 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zit echt vol.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon, later nog x makenquote:
ik ben in februari een week naar Marokko geweest en snapte maar niet dat ze het over kamelen hadden daar, terwijl ik alleen maar dromedarissen zag. Totdat de Nederlands-Marokkaanse gids uitlegde dat ze in het Engels geen onderscheid maken tussen die beestenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:55 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Inderdaad word daar ook zo moe van, moet je nagaan dat je sommige Nederlanders als Marokkaan nog moet uitleggen dat er in Marokko ook autovervoer bestaat en dat kamelen bijna helemaal niet terug te vinden zijn.
Ik heb het gewoon gemaakt met kant en klare donervlees. Het smaakte iig beter dan de meeste Iskender die ik in Nederland heb gegeten, maar het kan zeker niet tippen aan de Iskender in Duitsland. Daar weten ze echt hoe ze vlees moeten bereiden. Super mals en zacht.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon, later nog x maken
Vraagje, in hoeverre verschilt het voor jou met hoe je het eet in ketens?
Ik heb het nog nooit echt zelf goed gemaakt, en dat op de foto ziet er wel lekker uit iddquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb het gewoon gemaakt met kant en klare donervlees. Het smaakte iig beter dan de meeste Iskender die ik in Nederland heb gegeten, maar het kan zeker niet tippen aan de Iskender in Duitsland. Daar weten ze echt hoe ze vlees moeten bereiden. Super mals en zacht.
Als je ontzettend ziek bent mag je niet eens vasten, in het ziekenhuis liggen is al voldoende om dat niet te doen, want je bent aan het herstellen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:26 schreef livalo het volgende:
[..]
ik ben in februari een week naar Marokko geweest en snapte maar niet dat ze het over kamelen hadden daar, terwijl ik alleen maar dromedarissen zag. Totdat de Nederlands-Marokkaanse gids uitlegde dat ze in het Engels geen onderscheid maken tussen die beesten. Het was trouwens wel de meest prachtige reis ooit voor mij tot nu toe, wat een hartelijk een mooi land!
Maar waar ik hier even voor in het topic kwam, is zeggen dat ik het echt knap vind dat jullie het volhouden. De Eten zou ik nog wel kunnen laten, of maar drinken met dit weer.. Wat ik me afvroeg, er ligt op mijn werk een meisje op de afdeling, flink ziek, maar die wil niets eten omdat het ramadan is. Maar was het niet zo dat zieken niet hoeven te vasten? Ik vind het dan zo'n enorme aanslag op je lichaam, met name als je al ontzettend ziek bent.
Hoe denkt de lokale bevolking trouwens van al die Marokkanen die weer elk jaar komen? Ik heb alleen maar 1 oudtante daar woont en die ziet ze echt als een soort plaag, maar waar je wel wat aan kan verdienenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:46 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Recept:quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit echt zelf goed gemaakt, en dat op de foto ziet er wel lekker uit idd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en kijk vooral ook naar recepten op youtube.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Recept:Ik ga het volgende week eens proberen, thanxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en kijk vooral ook naar recepten op youtube.![]()
Is haram om te vasten wanneer je ziek bent, je lichaam moet dan zonder energie zich proberen te herstellen wat heel erg moeizaam is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:26 schreef livalo het volgende:
[..]
ik ben in februari een week naar Marokko geweest en snapte maar niet dat ze het over kamelen hadden daar, terwijl ik alleen maar dromedarissen zag. Totdat de Nederlands-Marokkaanse gids uitlegde dat ze in het Engels geen onderscheid maken tussen die beesten. Het was trouwens wel de meest prachtige reis ooit voor mij tot nu toe, wat een hartelijk een mooi land!
Maar waar ik hier even voor in het topic kwam, is zeggen dat ik het echt knap vind dat jullie het volhouden. De Eten zou ik nog wel kunnen laten, of maar drinken met dit weer.. Wat ik me afvroeg, er ligt op mijn werk een meisje op de afdeling, flink ziek, maar die wil niets eten omdat het ramadan is. Maar was het niet zo dat zieken niet hoeven te vasten? Ik vind het dan zo'n enorme aanslag op je lichaam, met name als je al ontzettend ziek bent.
Ik wil wel komen proeven dan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ga het volgende week eens proberen, thanx
Get in line.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik wil wel komen proeven dan.
Treed binnen dan maar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik zie. Er staat niemand.
Ga mij een Steve Jobs geven jonge.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:34 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Kun jij in het vervolg je zinnen ook anders verwoorden? Tweede keer vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |