De Britten leven in het verleden. Hun Rijk is gevallen, maar ze wanen zich nog steeds een supermacht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:10 schreef Panthera. het volgende:
Britten zijn inderdaad koning in zelflikkerij op de één of andere manier.
Ik heb veel positievere ervaringen met Amerikanen dan met Britten op dit vlak. Maar goed, misschien ken ik dan net de zelfingenomen Britten en de sympathieke Amerikanen. Mijn beeld is misschien ook gekleurd wat dat aangaat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:10 schreef Panthera. het volgende:
Britten zijn inderdaad koning in zelflikkerij op de één of andere manier.
Overigens valt de gemiddelde Amerikaan wel mee. Probleem is dat altijd de redneck uit Missouri gepakt wordt als voorbeeld.
Nee, dan de Fransen, die hun leven nog steeds het liefst doorspekt zien met termen als "ordinateur" en "mega-octet" en "courriel" terwijl de rest van de wereld "Computer", "megabyte" en "email" gebruikt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Britten leven in het verleden. Hun Rijk is gevallen, maar ze wanen zich nog steeds een supermacht.
Okee, dan begreep ik je verkeerd, mijn excuses. Offtopic verder, zand eroverquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:17 schreef Panthera. het volgende:
Slachtoffertje? Wat, waarom? Ik heb niks met Amerika verder hoor. Ik heb een hekel aan alle nationalistische/patrotissche uitingen en over het algemeen is dat in Engeland vreselijk. Alleen de GP van Silverstone al een paar weken terug, het enige wat ze bij de BBC deden was elke 3 minuten roepen dat zij toch wel de beste fans enzo hadden.
Van alles wat ik meekrijg van Amerika is dat daar veel minder erg. In ieder geval van de vrienden die ik ken die daar wonen.
Olympische Spelen zijn in beginsel al niet barmhartig. In de begindagen van de moderne Spelen was sport natuurlijk louter toegankelijk voor de bovenklasse. Dat heeft weinig met een algemeen nut voor het volk te doen. De Coubertin was heus geen wereldverbeteraar. Eerder een Franse aristocraat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dan de Fransen, die hun leven nog steeds het liefst doorspekt zien met termen als "ordinateur" en "mega-octet" en "courriel" terwijl de rest van de wereld "Computer", "megabyte" en "email" gebruikt.
Maar daar gaat het hier totaal niet om.
Als je nou ECHT met je oh zo vrome Olympische Gedachte dingen als nobelheid en barmahartigheid wilt uitdragen, dan steek je niet een miljard euro of nog wat meer in een prestige-avondje als dit.
Protocol van het IOC.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
Geen idee of het al is besproken, maar waarom Frans en Engels commentaar? En dan doel ik op het Frans commentaar.
Mja, misschien. Interessante bespiegeling op zichquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Olympische Spelen zijn in beginsel al niet barmhartig. In de begindagen van de moderne Spelen was sport natuurlijk louter toegankelijk voor de bovenklasse. Dat heeft weinig met een algemeen nut voor het volk te doen.
In Duitsland en Spanje gebruiken ze die woorden ook niet.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dan de Fransen, die hun leven nog steeds het liefst doorspekt zien met termen als "ordinateur" en "mega-octet" en "courriel" terwijl de rest van de wereld "Computer", "megabyte" en "email" gebruikt.
Maar daar gaat het hier totaal niet om.
Als je nou ECHT met je oh zo vrome Olympische Gedachte dingen als nobelheid en barmhartigheid wilt uitdragen, dan steek je niet een miljard euro of nog wat meer in een prestige-avondje als dit.
De eerdergenoemde De Coubertin, grondlegger van de moderne Spelen, was een Fransman. Verder is Frans een vrij gangbare taal in bijvoorbeeld ook de VN. Het IOC-hoofkwartier ligt in Lausanne.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Maar waarom dan Frans? Is er een link met de OS?
Ik vind de Spelen prachtig, daar niet van. Maar we moeten er niet meer van maken dan wat het is. Een prestigestrijd tussen landen. Prestigestrijd qua wie de mooiste opening en meest verbluffende arena's bouwt. En qua welk land de meeste medailles wint.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, misschien. Interessante bespiegeling op zich![]()
Maar tegenwoordig is het anders. Moet er een zo groot mogelijk publiek aangesproken worden. Regeert de commercie. Is dat goed? Nee natuurlijk, maar goed, wie gaat het anders betalen?
Maar bedien je hiermee wel je publiek? Serieus, wie, buiten de werknemers in de Britse zorgsector zelf, zit er nou te wachten op een theaterstukje van een kwartier over de National Health Service? Niemand. Maar hey, het wordt wel gewoon van tax payer's money gefinancierd natuurlijk. Van wie verwacht je dan nog bijval?
"Ja mijn man had kanker maar er was geen geld voor een medicijn, dat ging naar het Olympische theaterstukje dus nou is hij dood. Bedankt hoor Olympische gemeenschap"
Dat soort scenario's komt gewoon voor. Hoe moet je je dan voelen?
Duidelijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De eerdergenoemde De Coubertin, grondlegger van de moderne Spelen, was een Fransman. Verder is Frans een vrij gangbare taal in bijvoorbeeld ook de VN. Het IOC-hoofkwartier ligt in Lausanne.
Nederland, Amsterdam 1928. Gouden medaille voor Architectuurquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:29 schreef Leatherface het volgende:
Prestigestrijd qua wie de mooiste opening en meest verbluffende arena's bouwt.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:51 schreef marcb1974 het volgende:
Mr Bean
Ze weten er iig wat humor in te brengen
En dan vergeten ze Iron Maidenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:08 schreef Jed1Gam het volgende:
Echt belachelijk, elk nummer moet langs komen. Inventor of the world wide web, kom op.. WTF
Great Ormond street is een kinderziekenhuis in Londen. En al jaaaaaaaren een van de meest geliefde charity doelen. Er loopt een real life soap serie over. Ik vond het 'theaterstukje' echt geweldig. Er wordt in GOS veel aandacht besteed aan lezen. Dus kinderliteratuur was vrij voor de hand liggend.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar bedien je hiermee wel je publiek? Serieus, wie, buiten de werknemers in de Britse zorgsector zelf, zit er nou te wachten op een theaterstukje van een kwartier over de National Health Service? Niemand. Maar hey, het wordt wel gewoon van tax payer's money gefinancierd natuurlijk. Van wie verwacht je dan nog
Mohammed Ali? Die heb ik dan gemisstquote:Op zaterdag 28 juli 2012 02:07 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vond het helemaal fantastisch!! Zeikers van de bovenste plank hier die zeuren over lengte en elkaar aftroeven. Het is verdomme een feest met een bijbehorende spectaculaire openingsshow. Die cauldrons waren ingenieus!!! Ik heb echt genoten!! Enige minpuntje was Mohammed Ali. Die hadden ze lekker thuis moeten laten.
ze wil zelf koningin blijven, dan moet ze die rol overdragen. zelfde met paul mccartney en mensen als Jacques Rogge. tijd om het stokje over te dragen aan de nieuwe generatie.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 02:35 schreef JennaSometimes het volgende:
Iemand van haar leeftijd zou het niet beslist fijn vinden om van evenement naar evenement gesleept te wotden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |