abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:13:42 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115163554
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:04 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik had bij TDK het idee dat ik 2 films zat te kijken: eerst de film met The Joker en Harvey Dent, daarna de film met Two-Face.
Hij zakte inderdaad even in, maar dat gaf de film naar mijn mening ook kracht mee.
Op zich vond ik in het 2de deel Two-face de bovenliggende karakter en in het eerste deel Joker.
Alleen het gedeelte dat Joker de boot probeerde te laten opblazen vond ik een beetje matig. Dat zorgde bij mij een beetje voor een anti climax van Joker.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:48:52 #202
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115165732
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op zich vond ik in het 2de deel Two-face de bovenliggende karakter en in het eerste deel Joker.
Alleen het gedeelte dat Joker de boot probeerde te laten opblazen vond ik een beetje matig. Dat zorgde bij mij een beetje voor een anti climax van Joker.
Ik vond het een tof idee, maar het was inderdaad wel traag. Die anti-climax was denk ik een beetje de bedoeling, omdat het liet zien dat de Joker geen gelijk had, dat zijn plan faalde.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:44:30 #203
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_115168630
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:48 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik vond het een tof idee, maar het was inderdaad wel traag. Die anti-climax was denk ik een beetje de bedoeling, omdat het liet zien dat de Joker geen gelijk had, dat zijn plan faalde.
Exact. Ik zat de eerste keer echt met kloppend hart in de bios. En toen die gevangene opstond en dat ding afpakte viel het kwartje bij mij pas. Net voor hij het uitsprak. Juist dat soort dingen tilde TDK naar een hoger niveau vond ik. Maar TDKR is gewoon een heel ander verhaal.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:56:34 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115169103
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:48 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het allemaal bij het verhaal hoorde, maar iets wat nog een beetje knallend was zou mooi zijn geweest.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  Admin maandag 6 augustus 2012 @ 09:59:56 #205
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_115175396
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:03 schreef tcr het volgende:

[..]

Niet alles is met IMAX-cameras opgenomen, bij de praat-scene's bleek de camera te luidruchtig. Maar ben met je eens, in IMAX is die wel erg mooi. Kijken of we hem woensdag in de gewone versie gaan kijken :).
Er zijn 72 minuten van het IMAX-materiaal gebruikt. De rest is gewoon 35mm inderdaad. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:04:10 #206
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_115179285
Vandaag maar eens kijken,
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:05:48 #207
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_115179361
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gister TDK weer herkenen, ik mis gewoon het Batman/Gotham gevoel, ik zei weer, zet Tom Cruise er neer zonder pak en je hebt Mission Impossible 5
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:06:36 #208
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_115179409
Verder viel het me op hoe weinig geweld er in TDK zat, dacht veel meer, maar het is allemaal erg PG13
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:07:50 #209
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_115181790
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:05 schreef Stefan het volgende:

[..]

Gister TDK weer herkenen, ik mis gewoon het Batman/Gotham gevoel, ik zei weer, zet Tom Cruise er neer zonder pak en je hebt Mission Impossible 5
Vond ik van de laatste 2 films. Het waren gewone actiefilms ipv Batmanfilms. Maar kennelijk vinden de mensen dat leuker, gezien de cijfers en opbrengsten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:10:55 #210
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_115181924
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vond ik van de laatste 2 films. Het waren gewone actiefilms ipv Batmanfilms. Maar kennelijk vinden de mensen dat leuker, gezien de cijfers en opbrengsten.
Ik zei destijds al van TDK, dat het leek op Die Hard with a Joke

Anway, heb alle spoilers van TDKR gelezen dus kan me alleen nog maar meevallen
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:34:50 #211
12888 Skull-splitter
pi_115182857
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:49:10 #212
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115183487
Ik vind over het algemeen niet zo zeer dat de 2 laatste films niet meer Batman films zijn, maar het grootste "probleem" vind ik wel dat Gotham geen Gotham meer lijkt. Terwijl dat in de eerste film nog wel zo was.

Wel grappig dat na de verbazing, verbluffing en oohhh's en aaahh's nu zo langzamerhand de dingen naar voren komen die niet bevallen.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:15:11 #213
345054 Feanatieke
Fanatieke Heerenveensupporter
pi_115184702
Mensen die zeggen dat de laatste twee films slechts actiefilms zijn en geen Batmanfilms, hebben wellicht een ander beeld bij Batmanfilms dan ik. Dit is een trilogie die juist draait om Batman en zijn 'psyche'. De innerlijke reis van Bruce Wayne komt uitgebreid aan bod (begins - falls - rises) in drie thema's (fear - chaos - pain). De dialogen tussen Wayne en zijn butler in alle drie de films benadrukken deze innerlijke reis. Wayne kan niet zonder Batman. Niet Gotham, maar Wayne zelf heeft Batman het meest nodig. Uiteindelijk komt de reis ten einde op de manier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Thematiek en symboliek druipt van de films. Misschien dat mensen het geen Batmanfilms vinden omdat Gotham niet meer op Gotham leek en de Burton-look verdwenen is, maar dit is ingeruild voor de realistische weergave van een ''held'' die eigenlijk nooit een held is. Een duistere ridder die valt. Maar opstaat.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:25:41 #214
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115185312
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef Feanatieke het volgende:
Mensen die zeggen dat de laatste twee films slechts actiefilms zijn en geen Batmanfilms, hebben wellicht een ander beeld bij Batmanfilms dan ik. Dit is een trilogie die juist draait om Batman en zijn 'psyche'. De innerlijke reis van Bruce Wayne komt uitgebreid aan bod (begins - falls - rises) in drie thema's (fear - chaos - pain). De dialogen tussen Wayne en zijn butler in alle drie de films benadrukken deze innerlijke reis. Wayne kan niet zonder Batman. Niet Gotham, maar Wayne zelf heeft Batman het meest nodig. Uiteindelijk komt de reis ten einde op de manier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Thematiek en symboliek druipt van de films. Misschien dat mensen het geen Batmanfilms vinden omdat Gotham niet meer op Gotham leek en de Burton-look verdwenen is, maar dit is ingeruild voor de realistische weergave van een ''held'' die eigenlijk nooit een held is. Een duistere ridder die valt. Maar opstaat.
Eens. Het enige is dat het daarbij inderdaad soms de sfeer een beetje het onderspit delft. Maar dat weet je.

Burton is van de sfeer
Nolan is van het verhaal
Anderen zijn weer van de karakters
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:01:26 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115189680
quote:
SPOILER
.

Ik vind het absoluut wel Batman films. Alleen de laatste 2 films vind ik Gotham niet zoals ik het graag zou zien. Dat heeft niets met de Burton look te maken (hoewel die erg sfeervol was) maar meer de vergelijking met de comics.

Gotham van BB vond ik de perfecte mix van realiteit en toch enigzins nog een comic inslag. Bij TDK had ik dat veel minder. Bij TDKR komt het weer een klein beetje terug. Maar ook weer niet helemaal.

Maar standaard actiefilms.... :N
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:03:48 #216
12888 Skull-splitter
pi_115189779
Daarnaast best veel typische batman shots van Batman op een hoog object :)
  Admin maandag 6 augustus 2012 @ 16:07:12 #217
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_115189974
quote:
Misschien dat mensen het geen Batmanfilms vinden omdat Gotham niet meer op Gotham leek en de Burton-look verdwenen is,
Ik snap dat wel, denk ik. Veel kijkers hebben alleen Burton/Schumacher als referentiekader: ze lezen geen comics, kijken geen animatie, en dus kennen ze alleen die films. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_115191648
Voor het eerst een IMAX film gezien. Wow. Sowieso het geluid. Zo moeten eigenlijk alle films zijn!
Maar ben ik de enige die zich stoorde aan de spelfouten die er in de ondertiteling zaten?
(Heeft niks met de film zelf te maken maar toch)

Vond het een mooie film, maar jammer van het einde waarin Bane wel heel snel down gaat.
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:56:06 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115192366
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:42 schreef THeeF het volgende:
Voor het eerst een IMAX film gezien. Wow. Sowieso het geluid. Zo moeten eigenlijk alle films zijn!
Maar ben ik de enige die zich stoorde aan de spelfouten die er in de ondertiteling zaten?
(Heeft niks met de film zelf te maken maar toch)

Vond het een mooie film, maar jammer van het einde waarin Bane wel heel snel down gaat.
Ik stoor me er niet zo heel erg aan, hoewel sommige dingen wel tenenkrommend zijn, maar het is door meerderen al opgemerkt hier.
pi_115192462
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik stoor me er niet zo heel erg aan, hoewel sommige dingen wel tenenkrommend zijn, maar het is door meerderen al opgemerkt hier.
Vond het al raar voor zo'n grote titel maar had het nog niet gelezen hier.

Al met al, heerlijke trilogie! Heb ook meteen Batman: Year One gedownload. Kan ook iedereen de Batman spellen Arkham Asylum / Arkham City aanraden, maar die zullen de meeste wel gespeeld hebben haha
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:59:28 #221
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115192565
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik stoorde me meer aan de vertaal dan aan de spelfouten. Het was inderdaad echt tenenkrommend.
pi_115193816
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:42 schreef THeeF het volgende:
maar jammer van het einde waarin Bane wel heel snel down gaat.
Dat vond ik ook wel een dingetje ja .. er wordt verder geen aandacht meer aan besteed.
maargoed, de film is er niet minder goed om. :)

Ik ga woensdagmiddag weer. :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_115194291
Spelfouten, serieus? Weten jullie het zeker?
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:46:41 #224
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_115195255
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:29 schreef opgebaarde het volgende:
Spelfouten, serieus? Weten jullie het zeker?
Zeker weten.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:27:37 #225
13148 Shogo
Psycho...
pi_115200178
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:28 schreef Operc het volgende:

[..]

Was t niet Morris die daar iets deed?
Nee het was die terrorist die een terminal op een vliegveld gijzelde. Kon niet zo gauw een betere foto vinden (meneer rechts dus).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')