Deze relatie was middenin die 10 jaar en heeft slechts kort geduurd. Ik kende haar ook niet van internet, maar van de sportclub.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:34 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
We spreken hier over 10 jaar niks he..
Ja, zo is het toch?quote:
Als dat 1x per jaar is, en je relatie is steeds binnen 1 jaar verbroken....quote:
Ja, met goed bedoel ik dus een stabiele relatie van jaren.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als dat 1x per jaar is, en je relatie is steeds binnen 1 jaar verbroken....
Schiet dat voor geen hond op.
Mijn date is "ik2". Ik probeer bewust het één en ander wat te sturen en wat signalen af te geven, maar ze pikt het niet echt op. Ik hoop dat het goed gaat komen.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:36 schreef TJ_79 het volgende:
Ik denk dat het voor mij snel klaar was, omdat ze teveel als mij was: aardig, vriendelijk, gezellig, maar onzeker. Ik ging dus in principe met een vrouwelijke tegenhanger van mezelf en aangezien ik zelf zo iemand niet wil zijn, stootte dat mij waarschijnlijk onbewust al snel af.
Dus ik vind niet dat je zijn ervaringen de afgelopen 10 jaar al te positief moet bestempelen...quote:Op zondag 29 juli 2012 15:40 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, met goed bedoel ik dus een stabiele relatie van jaren.
Nee, het gaat erom dat hij het voor elkaar heeft gekregen een relatie te krijgen met een vrouw die hem zag zitten op relationeel gebied. Die keer was dat er gevoel er niet van zijn kant, maar dat kan de volgende keer maar zo wel zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus ik vind niet dat je zijn ervaringen de afgelopen 10 jaar al te positief moet bestempelen...
Geluk is inderdaad een grote factor. Toen ik dat meisje leerde kennen, zag ik haar nog niet echt zitten. Door toeval kwam ze bij mij in het team invallen voor de competitie en begon ik haar beter te leren kennen. Toen ik haar echt interessant begon te vinden, was zij echter klaar met invallen bij ons team en leek het erop dat ik haar niet vaak meer zou gaan zien. Door puur geluk en toeval werd ze uiteindelijk als vaste kracht aan ons team toegevoegd en is de rest bekend.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat kan, maar er komt ook wat geluk bij kijken.
Je had het geluk dat ze in de buurt bleef maar hebt kennelijk toch iets gedaan waardoor het meer werd.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:10 schreef TJ_79 het volgende:
[..]
Geluk is inderdaad een grote factor. Toen ik dat meisje leerde kennen, zag ik haar nog niet echt zitten. Door toeval kwam ze bij mij in het team invallen voor de competitie en begon ik haar beter te leren kennen. Toen ik haar echt interessant begon te vinden, was zij echter klaar met invallen bij ons team en leek het erop dat ik haar niet vaak meer zou gaan zien. Door puur geluk en toeval werd ze uiteindelijk als vaste kracht aan ons team toegevoegd en is de rest bekend.
Had ik dat geluk niet gehad, dan zou er niks zijn gebeurd. Heb dergelijk geluk tot op heden niet meer gehad haha.
Eén keer voor de gein gedaan met een vriendin, dat speeddaten. Ik werd horendol van de vraag of ik hobby's hadquote:Op zondag 29 juli 2012 13:59 schreef TJ_79 het volgende:
Ik heb er wel eens serieus over nagedacht om te gaan speeddaten. Ik heb ervaringen gelezen op internet en zie vaak dat het bijna altijd wel leuk en gezellig is. Vooral om ervaring te krijgen in het praten met vrouwen lijkt het mij een goede keuze.
Wat me dan altijd weer tegenhoudt is de gedachte, dat al die vrouwen daar zich hetzelfde opstellen als op datingsites. Dat ze alleen geïnteresseerd zijn in de allerknapste mannen en dat personen als ik, die niet het allerknapste uiterlijk hebben, bij voorbaat kansloos zijn. Hoe gezellig en hoe leuk de gesprekjes ook zijn.
Ooit een documentaire gezien waarbij ze iemand volgde. Elk gesprek begon nagenoeg hetzelfdequote:Op zondag 29 juli 2012 17:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eén keer voor de gein gedaan met een vriendin, dat speeddaten. Ik werd horendol van de vraag of ik hobby's hadZou het nooit weer doen, vond het nog veel meer een gehaaste vleeskeuring dan als je gewoon zou afspreken.
Nou, inderdaad!quote:Op zondag 29 juli 2012 17:37 schreef muhahaha het volgende:
Ooit een documentaire gezien waarbij ze iemand volgde. Elk gesprek begon nagenoeg hetzelfde. Wat voor werk doe je, wat voor hobbies heb je, heb je kinderen
![]()
.
Goede binnenkomerquote:Op zondag 29 juli 2012 17:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, inderdaad!
En om het nog erger te maken, we waren met honderden mensen daar en ze hadden iedereen ingedeeld op alfabet...op voornaam. In dezelfde groep waarin ik zat zaten nog 4 vrouwen met mijn voornaam. Dus na een tijdje begon elk gesprek met 'Oh, heet jij ook al zo...hahahaha'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe heette die 4 anderen?quote:Op zondag 29 juli 2012 17:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, inderdaad!
En om het nog erger te maken, we waren met honderden mensen daar en ze hadden iedereen ingedeeld op alfabet...op voornaam. In dezelfde groep waarin ik zat zaten nog 4 vrouwen met mijn voornaam. Dus na een tijdje begon elk gesprek met 'Oh, heet jij ook al zo...hahahaha'
quote:Resultaten Speeddate-onderzoek bekend
Speeddating onderzoek Geertjan Overbeek
Fysieke aantrekkingskracht doorslaggevend voor match
Uiterlijke kenmerken zijn doorslaggevend voor een speeddatematch: de aantrekkelijkheid van het gezicht en postuur zijn voorspellend voor iemands populariteit. En omgekeerd: naarmate iemand minder knap of minder slank is, dan is hij of zij ook minder kritisch naar het andere geslacht. Dat blijkt uit onderzoek van dr. Geertjan Overbeek van het Behavioural Science Institute van de Radboud Universiteit Nijmegen.
Overbeek levert daarmee opnieuw bewijs voor de evolutionaire theorie dat partnervoorkeuren zowel bij mannen als bij vrouwen veeleer bepaald worden door uiterlijke kenmerken die voorspellen dat de koppels veel en gezonde nakomelingen kunnen krijgen. Die theorie was al eens eerder getoetst, maar alleen met vragenlijsten. Overbeek heeft nu ook gekeken naar de daadwerkelijke voorkeuren van de mannen en vrouwen.
Geertjan Overbeek organiseerde dit voorjaar samen met het Openluchtmuseum een groot speeddate-evenement. In totaal deden 560 mensen mee, in de leeftijd van 25 tot en met 40 jaar, verspreid over in totaal 18 verschillende locaties op het terrein van het Openluchtmuseum. Elke date duurde 5 minuten, en per sessie ontmoette een deelnemer ongeveer 13 personen van het andere geslacht.
Voorafgaande aan de speeddate vulden de deelnemers een vragenlijst in met vragen en stellingen over hun relatiegeschiedenis, relationele stijl, persoonlijkheidskenmerken, sociaal economische achtergrond en opleidingskenmerken van ouders.
Gemiddeld genomen had elke deelnemer één match (daarbij gaven beide personen aan elkaar nog eens te willen zien) alhoewel sommige deelnemers populairder waren dan de rest. Er waren duidelijke verschillen tussen de locaties wat betreft het aantal matches. De meest ’succesvolle’ locatie was de historische tram op het rangeerterrein: in totaal telden we daar 24 matches. De locatie met het minste aantal matches was de Wasserij; daar telden de onderzoekers slechts 6 matches.
Sommige deelnemers waren duidelijk populairder dan de rest. Waar lag dat aan? Deelnemers met een meer extraverte en sympathieke persoonlijkheid en deelnemers met een ‘veiliger’ relationele stijl (minder sterke neiging om vermijdend of ambivalent om te gaan met intimiteit in relaties) deden het goed op de speeddate sessies. Zij kregen relatief veel ‘ja-tjes’ van andere deelnemers, en waren dus relatief populair bij het andere geslacht. Echter, als Overbeek in de voorspelling ook de fysieke kenmerken van de deelnemers betrok, waren persoonlijkheid en relationele stijl geen belangrijke voorspellers meer.
De analyses van de vragenlijstgegevens en het aantal ‘ja-tjes’ en ‘nee-tjes’ op de speeddate avond zelf, en de foto’s die de onderzoekers maakten, laten duidelijk zien dat de direct observeerbare, fysieke kenmerken van een individu dominant zijn in het bepalen van onze aantrekkelijkheidsoordelen.
Vooral een hogere gezichtsaantrekkelijkheid van de deelnemers en een slanker postuur waren voorspellend voor het aantal positieve scores dat iemand kreeg, ofwel voor de vraag hoe populair iemand was bij het andere geslacht.
Maar deze factoren waren ook bepalend voor de selectiviteit van een deelnemer zelf. Naarmate iemand minder slank was en minder aantrekkelijk, was deze persoon ook minder selectief ten opzichte van het andere geslacht (oftewel des te minder ‘nee-tjes’ gaf deze persoon aan de anderen).
Betekent dat nu dat de andere bekende theorie, die de verklaring van partnerkeuze in relationele stijlen zoekt, verworpen moet worden? Hierachter gaat de gehechtheidstheorie schuil, die stelt dat mensen die in hun kinderjaren veilig zijn gehecht, in latere intieme relaties ook weinig problemen hebben met intimiteit. Ze lossen bijvoorbeeld sneller ruzies op, terwijl onveilig gehechte personen er eerder toe neigen conflicten te vermijden of juist te laten escaleren. De theorie stelt dat mensen die anders zijn gehecht, geen relatie met elkaar in stand kunnen houden, en zelfs dat ze die helemaal niet met elkaar aangaan.
Overbeek:”Nee, het betekent niet dat relationele stijlen er niet toe doen. We vonden namelijk wèl dat mensen met een veilige relationele stijl ook een groter aantal ‘ja-tjes’ kreeg van andere deelnemers tijdens het speeddaten. Alleen als we fysieke aantrekkelijkheid meenamen in de voorspelling van populariteit bij het andere geslacht, bleek dat dominant. Het is dan ook logisch om te veronderstellen dat iemands relationele stijl in langerdurende relaties een belangrijke rol speelt, maar tijdens de eerste onmoeting nog van minder belang is.’
Uiterlijk is het eerste visite kaartje waarbij ook kleding belangrijk is.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:53 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zie je bericht als een bevestiging van mijn vermoedens. Ik zit er dus niet naast met mijn mening over hoe belangrijk uiterlijk is.
Zo werkt het inderdaad heel vaak. Ik vind dat, erge ns, zo jammer, of zelfs triest. Dat je in een relatie 'het baasje' moet willen zijn, en moet vechten voor je éígen belangen, in plaats van allebei iets meer puppy te kunnen zijn. Ik vind dat dit het 1+1=3 principe nogal aantast.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah, vergelijk jezelf eens met een puppy..
Wie is het baasje, jij of de vrouw?
Dat is toch érgens diep van binnen heel triest, dat lief en aardig iets négatiefs is?quote:Op zondag 29 juli 2012 15:36 schreef TJ_79 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, geen flauw idee. Ze vertelde me, dat ze ook weinig ervaring had met relaties en dat ze gewoon heel gelukkig was met mij. En toch gedroeg ik mij precies hetzelfde als bij alle vrouwen: aardig, beleefd, hoffelijk, behulpzaam met een vleug onzekerheid.
Ik denk dat het voor mij snel klaar was, omdat ze teveel als mij was: aardig, vriendelijk, gezellig, maar onzeker. Ik ging dus in principe met een vrouwelijke tegenhanger van mezelf en aangezien ik zelf zo iemand niet wil zijn, stootte dat mij waarschijnlijk onbewust al snel af.
Me2, maargoed, dat zijn meestal onzekere moppies die zo een baasje nodig heeft... Ze weet niet goed wat ze zelf wilt etc...quote:Op maandag 30 juli 2012 00:15 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Zo werkt het inderdaad heel vaak. Ik vind dat, erge ns, zo jammer, of zelfs triest. Dat je in een relatie 'het baasje' moet willen zijn, en moet vechten voor je éígen belangen, in plaats van allebei iets meer puppy te kunnen zijn. Ik vind dat dit het 1+1=3 principe nogal aantast.
Reken nou, dat vrijwel alle vrouwen zo zijn. Ergens vind ik het heel triest, maar je zult er in mee moeten wil je kans maken...quote:Op maandag 30 juli 2012 15:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Me2, maargoed, dat zijn meestal onzekere moppies die zo een baasje nodig heeft... Ze weet niet goed wat ze zelf wilt etc...
Oh, gisteren ben ik gevraagd om iets te drinken... Ze vroeg ook nog of ik bij der wou slapen..quote:Op maandag 30 juli 2012 19:35 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Reken nou, dat vrijwel alle vrouwen zo zijn. Ergens vind ik het heel triest, maar je zult er in mee moeten wil je kans maken...
Hey gast, ik heb nergens gezegd dat ik dat negatief vond. Ik vond de betreffende vrouw ook absoluut een erg aardige, vriendelijke dame waar ik graag mee omging en zelfs na het verbreken van de relatie nog een lange tijd mee om ben gegaan. Ik zocht alleen naar een verklaring waarom ik mijn gevoelens voor haar al vrij snel kwijt raakte en dacht dat dit het misschien wel eens kon zijn. Ik zeg nergens dat het verkeerd het is dat vrouwen lief en aardig zijn. Het was juist iets heel positiefs bij haar en juiste hetgene wat mij in het begin zo aantrok bij haar.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:15 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dat is toch érgens diep van binnen heel triest, dat lief en aardig iets négatiefs is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |