Het zijn de wereldkampioenenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:25 schreef Renzoku het volgende:
Japan is opbouwend wel heel sterk voor een vrouwenteam.
Dat weet ik, maar vrouwenvoetbal over het algemeen is heel belabberd, maar dit valt mij alleszins mee.quote:
1-0 GBquote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:54 schreef Wilskracht het volgende:
Straks live dames voetbal Engeland-Kameroen op BBC3 en HD
Staat 1-0 voor kan je volgen via de stream van de NOSquote:
Ja voetbal zonder commentaar is echt zaaddodend als het niet in een stadion is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:44 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Staat 1-0 voor kan je volgen via de stream van de NOS
Wie?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:48 schreef ajacied4lf het volgende:
Ouch, in de 32e minuut gewisseld worden... pijnlijk.
Als 2e scherm op de ipad kan het geen kwaad.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja voetbal zonder commentaar is echt zaaddodend als het niet in een stadion is.
Klopt alleen het zou wel leuk zijn als Duitsland had meegedaan dan bijvoorbeeld Kameroen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef qwerty-nl het volgende:
Vrouwenvoetbal is ook weer niet zo slecht als sommigen beweren. Natuurlijk heb ik ook zeker potten gezien die echt niet aan te zien waren maar sommige poTten kunnnen best niveau zijn en kansoms ook vermakelijk zijn. Ik denk dat mannen in de jupiler leauge (misschien zelfs de onderste regionen van de eredivisie) best jaloers zijn op sommige vrouwen.
Nee, dat is dus compleet niet waar. Ze hebben het Duitse vrouwenteam (top 3 van de wereld) laten spelen tegen een of ander 4e divisie clubje in Duitsland en binnen 5 minuten wisten de mannen dat ze het gingen winnen en dat deden ze ook, met speels gemak. Volgens mij hebben ze dat ook geprobeerd met het US nationale team, over het algemeen beste van de wereld, tegen een team van 16-18 jarige jongens, high school team. Het high school team stond na 45 minuten 3-0 voor.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef qwerty-nl het volgende:
Vrouwenvoetbal is ook weer niet zo slecht als sommigen beweren. Natuurlijk heb ik ook zeker potten gezien die echt niet aan te zien waren maar sommige poTten kunnnen best niveau zijn en kansoms ook vermakelijk zijn. Ik denk dat mannen in de jupiler leauge (misschien zelfs de onderste regionen van de eredivisie) best jaloers zijn op sommige vrouwen.
Wel valt het mij op dat vrouwen in landenteams een veel hoger niveau spelen dan vrouwen in clubteams.
Kan kloppen ja... Maar ik heb dan over individuenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:13 schreef Thas het volgende:
[..]
Nee, dat is dus compleet niet waar. Ze hebben het Duitse vrouwenteam (top 3 van de wereld) laten spelen tegen een of ander 4e divisie clubje in Duitsland en binnen 5 minuten wisten de mannen dat ze het gingen winnen en dat deden ze ook, met speels gemak. Volgens mij hebben ze dat ook geprobeerd met het US nationale team, over het algemeen beste van de wereld, tegen een team van 16-18 jarige jongens, high school team. Het high school team stond na 45 minuten 3-0 voor.
Het vrouwenvoetbal is van lachwekkend niveau.
Dat artikel gaat over ijshockeyquote:
Oeps..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat artikel gaat over ijshockey
Natuurlijk klopt het wat je zegt, maar dan nog vind ik dat het door wat je in de laatste alinea zegt, zwaar Olympische sport onwaardig is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Vrouwenvoetbal moet je gewoon niet vergelijken met mannen. Als je dat los kan zien dan zal je zien dat er wel degelijk een heel behoorlijk niveau kan worden gehaald door de dames. En de vergelijking met teams van verschillend geslacht die tegen elkaar spelen gaat in mijn ogen gewoon niet op.Waarom zou je dat ook doen eigenlijk? Zet een vrouwenvolleybalteam tegen een mannenteam en die zullen ook altijd verliezen. Of vergelijk de tijden van de dameszwemmers eens met die van de heren. Komen ook niet in de buurt. Je begrijpt wat ik bedoel...
Ben er wel mee eens dat er een ontzettend groot verschil zit in kwaliteit van teams, de spoeling is gewoon heel dun. Landen als Zuid-Afrika zijn hier gewoon opvulling. Dat zie je trouwens ook in de competities. Er zijn in elk land maar een paar clubs die de dienst uitmaken. In Zweden zijn uitslagen als 13-0 niet eens uitzondering en dat is jammer voor het niveau en ontwikkeling van het vrouwenvoetbal in het algemeen. Europees gezien zijn er ook maar een paar clubs die al jaren de dienst uitmaken.
ik zou niet weten waarom het daarom Olympisch onwaardig zou zijn. Die clubs hebben nu eenmaal geld en inkomsten om professioneel te kunnen ballen. Dat geld is in het vrouwenvoetbal gewoon niet breed aanwezig en de clubs die dat wel hebben (Potsdam, Lyon, Linköping) hebben dus automatisch een betere selectie. Net als Barca, Real, Chelsea in het mannenvoetbal. Verschil is alleen dat daar nog veel meer clubs vlak onder zitten en dus voor meer concurrentie kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:37 schreef Thas het volgende:
[..]
Oeps..
[..]
Natuurlijk klopt het wat je zegt, maar dan nog vind ik dat het door wat je in de laatste alinea zegt, zwaar Olympische sport onwaardig is.
Omdat er wereldwijd zo weinig professionele atleten zijn in deze sport, dat zorgt voor een Olympisch onwaardig niveau.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom het daarom Olympisch onwaardig zou zijn. Die clubs hebben nu eenmaal geld en inkomsten om professioneel te kunnen ballen. Dat geld is in het vrouwenvoetbal gewoon niet breed aanwezig en de clubs die dat wel hebben (Potsdam, Lyon, Linköping) hebben dus automatisch een betere selectie. Net als Barca, Real, Chelsea in het mannenvoetbal. Verschil is alleen dat daar nog veel meer clubs vlak onder zitten en dus voor meer concurrentie kunnen zorgen.
Vergeet ook niet dat damesvoetbal in de USA ook gewoon een grote sport is. Dat je in Nederland nauwelijks damesvoetbal langs ziet komen, betekent niet dat dat in de rest van de wereld ook zo is. Hier in Zweden is het competitievoetbal gewoon live op tv en trekt het aardig wat publiek ook nog.
Er zijn ook geen professioneel kleiduivenschieters, boogschutters, boksers etcquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:54 schreef Thas het volgende:
[..]
Omdat er wereldwijd zo weinig professionele atleten zijn in deze sport, dat zorgt voor een Olympisch onwaardig niveau.
Bij die laatste 2 sporten heb je het natuurlijk fout.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Er zijn ook geen professioneel kleiduivenschieters, boogschutters, boksers etc
Je moet zelfs amateur zijn bij het boksen. Maar goed, we gaan off-topic.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:57 schreef Thas het volgende:
[..]
Bij die laatste 2 sporten heb je het natuurlijk fout.
De eerste heb ik geen verstand van.
De Koreaanse boogschieters verdienen er hun geld mee en hebben geen andere baan. Dat lijkt me professioneel. Dit is bvb bij die Elisson van Amerika ook het geval.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Je moet zelfs amateur zijn bij het boksen. Maar goed, we gaan off-topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |