Ah oke, duidelijk. edit: Maar nu ik er bij na denk, in de VS en UK noemen ze het ook Gouda, dat is toch niet allemaal import?quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
'Goudse kaas' mag door iedereen ter wereld gebruikt worden die kaas maakt volgens de procedures van Goudse kaas. 'Kaas uit Gouda' of 'Gouda' mag alleen worden gebruikt als de kaas ook daadwerkelijk uit Gouda komt.
Nou nee, niet bepaald. Het gaat erom welke kazen het Telegraaftokkievolk in het buitenland kan aantreffen als ze hun bammetjes met Milner zijn vergeten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:20 schreef zl7z het volgende:
Het gaat er dan ook over dat die kazen daar het gangbaarst zijn (en ook gemaakt worden gok ik).
Wat is het nut van zo'n artikel dan als je de Nederlandse kazen gewoon in het buitenland kunt krijgen?quote:Zonder vertrek je echter niet! Vlak voordat jullie wegrijden stop je nog een paar lekkere vakantiebroodjes met kaas in je tas. Je weet tenslotte niet wat je kunt verwachten van de buitenlandse kazen. Maar wij wel!
Telegraaf zeker?quote:
Conrector? Is de Telegraaf een journalistenschool? Dat verklaart veel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:21 schreef Kees22 het volgende:
Zouden ze bij die krant geen conrector/correcteur/cursus Nederlands kunnen betalen?
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:30 schreef Dromer het volgende:
[..]
Conrector? Is de Telegraaf een journalistenschool? Dat verklaart veel.
Meh.. als ik de diepere betekenis niet snap, mag je me dat best uitleggen hoor.quote:
Die komt hier regelmatig voorbij.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 20:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(geen eigen foto)
http://112groningen.nl/Gr(...)-provincie-stad.htmlquote:Gister was er ook al een beving. 3.4 op de schaal van Richter. Episch centrum nabij Loppersum.
Dat kan nog interessant worden voor juristen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:07 schreef OeJ het volgende:
[ afbeelding ]
Niet tenenkrommend, dat onbetaalde tijd, maar in ieder geval niet goed.
Ik zou mijn baard ook laten staan, als ik dan niet voor de krijgsraad hoef te verschijnen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat kan nog interessant worden voor juristen.
Als hij weigert zijn baard af te scheren om zich voor te kunnen bereiden op de doodstraf, bekent hij dan daardoor schuldig te zijn?
Dat is voor na de scheidingquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 21:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
Van de site van een makelaar (!)
[ afbeelding ]
Koppelteken en opgelostquote:Op zondag 19 augustus 2012 22:36 schreef OeJ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Ik ben ouderwets en blijf voor de trema.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:38 schreef zoem het volgende:
[..]
Koppelteken en opgelostHoort eigenlijk meer thuis in Foutief spatie gebruik #2
Ik ben ook ouderwets en schrijf nog steeds 'het trema'.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben ouderwets en blijf voor de trema.
Verdomd, je hebt gelijk (Groene Boekje, 1990)quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben ook ouderwets en schrijf nog steeds 'het trema'.
Staat niet op de kaart!quote:Klinkerbotsing wordt bij samenstellingen opgelost met een streepje (een samenstelling is een woord dat bestaat uit twee of meer 'zelfstandige' woorden). We spreken van klinkerbotsing bij de volgende combinaties:
aa (astma-aanval, data-analyse, gala-avond, guerrilla-aanval, media-aandacht)
ae (aha-erlebnis, media-evenement, na-ebben, soja-extract)
ai (alinea-indeling, camera-instelling, cosmetica-industrie, massa-immigratie)
au (diploma-uitreiking, gala-uitvoering, intra-uterien, opera-uitvoering)
ee (café-eigenaar, competitie-element, keuze-element, mee-eter, toe-eigenen, twee-eiig)
ei (diepte-investering, functie-inhoud, hogere-inkomensgroepen, rente-inkomsten)
eu (camouflage-uitrusting, drie-urig, facsimile-uitgave, live-uitzending, opname-unit)
ie (graai-economie, groei-explosie, mini-enquęte, roei-equipe)
oe (auto-export, domino-effect, placebo-effect, zo-even)
oi (auto-inbraak, bio-industrie, bruto-inkomen, foto-impressie)
oo (auto-onderdelen, bruto-opbrengst, foto-onderschrift, imago-onderzoek)
ou (macho-uiterlijk, netto-uitkering, radio-uitzending)
ui (cadeau-idee, kou-inval, milieu-inspectie, niveau-indeling)
uu (bureau-uren, continu-uitstoot, milieu-uitgaven)
eau (dictee-auteur, politie-auto) (in het Witte Boekje wordt hier ook een streepje gezet, in het officiële Groene Boekje (2005) niet)
aij (malaga-ijs, zij-altaar) (in het Witte Boekje wordt hier ook een streepje gezet, in het officiële Groene Boekje niet)
eij (chocolade-ijs, consumptie-ijs, pistache-ijs, vanille-ijs)
iij (kiwi-ijs, mini-ijstijd, plooi-ijzer, tosti-ijzer)
oij (choco-ijs, mango-ijs)
uij (niveau-ijking)
Nee, een trema zou in dit geval heel vreemd zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:13 schreef OeJ het volgende:
Volgens http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/klinkerbotsing mag het gewoon aan elkaar.
[..]
Staat niet op de kaart!
En ze zeggen ook, dat het zeker geen trema mag zijn, omdat 'dyslexie' en 'onderzoek' ook zelfstandig kunnen voorkomen.
Ik las het anders.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, een trema zou in dit geval heel vreemd zijn.
Was me niet opgevallen door 'de trema' van Kees.
dyslexieonderzoek.quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:13 schreef OeJ het volgende:
Volgens http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/klinkerbotsing mag het gewoon aan elkaar.
[..]
Staat niet op de kaart!
En ze zeggen ook, dat het zeker geen trema mag zijn, omdat 'dyslexie' en 'onderzoek' ook zelfstandig kunnen voorkomen.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 23:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
dyslexieonderzoek.
de tweeklank eo bestaat inderdaad niet, dus verwarring over de uitspraak is inderdaad uitgesloten.
Nee hoor. Dank voor het principe de daaruit voortvloeiende lijst.quote:
quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:08 schreef Roolio het volgende:
"Even een spreekuur houden om al die mensen die blijven klagen dat het onderwijs zo achteruit gaat te woord te staan hoor".
[ afbeelding ]
Beter dan de postcodeloterij, dan moet je nog maar afwachten of je iets krijgt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 23:36 schreef Silenus het volgende:
[ afbeelding ]
Je zal maar in die straat wonen!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |