Huis is dus kennelijk voor een flink deel afbetaald, ergo: je moeder heeft wat dat betreft weinig woonlasten?quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:52 schreef TonyVermicelli het volgende:
Dit ergert mij al jaren en ze wordt ook nog voor alle toeslagen en andere financiële hulp afgewezen omdat ze een eigen huis bezit dus te veel vermogen heeft.
Dus droeg ze ook maar premie af voor 10 uur in de week. Toch?quote:Mijn moeder werkte dus 10 uur in de week en de WAO is dus daarop gebaseerd en aangevuld tot het minimumloon.
Niet slecht toch? Bovendien heeft ze kennelijk kinderen (quote:Oftewel net zo hoog als iemand die werkloos is!
Zie boven.quote:Dit is toch van de zotte en compleet oneerlijk? Iemand die ziek werd terwijl hij of zij een vette baan had krijgt 75% van dat loon levenslang (indien afgekeurd 80% of meer uiteraard) en iemand die thuis bleef voor de kinderen, wat toen heel normaal was, moet levenslang rond komen van een hongerloontje.
Tijd dat die kinderen dan eens voor moeders gaan zorgen, i.p.v. hier te lopen klagen!!quote:Vader is al jarenlang dood trouwens dus mijn moeder moet nu rondkomen van E900 in de maand omdat ze 30 jaar geleden is gestopt met werken omdat ze voor de kinderen wou zorgen.
Ja, daar is zat aan te doen. Steek bijvoorbeeld zelf je handen eens uit de mouwen. Je moeder heeft voor jou haar baan opgezegd, is het werkelijk een gek idee dat jij haar nu eens gaat ondersteunen...quote:Dit topic is om mijn frustraties weg te schrijven EN om te vragen of hier niet wat aan te doen is. Misschien zijn er regels of uitzonderingen die ik niet weet.
Graag gedaan.quote:Bij voorbaat dank.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Huis is dus kennelijk voor een flink deel afbetaald, ergo: je moeder heeft wat dat betreft weinig woonlasten?
correct anders was het niet te doen.
Dus droeg ze ook maar premie af voor 10 uur in de week. Toch?
En al die jaren dat ze daar voor 40 uur in de week gewerkt heeft dan?
Niet slecht toch? Bovendien heeft ze kennelijk kinderen (), als die nu eens allemaal wat extra bijdragen, zit je moeder er weer riant bij. En dat terwijl ze al sinds 1970 (dat is dus al 42 jaar!) niet meer werkt
Niet slecht toch? Mijn moeder wil heel graag werken maar kan dat niet. En dan net zo veel/weinig krijgen als mensen die WEL kunnen werken en dat levenslang? Vind ik idioot oneerlijk.
De kinderen kunnen weinig bijdragen die verdienen zelf weinig.
soms een keer een nieuw fornuis omdat de oude stuk gaat of wat kleding, dagje uit, dat soort dingen.
Tijd dat die kinderen dan eens voor moeders gaan zorgen, i.p.v. hier te lopen klagen!!
Ja, daar is zat aan te doen. Steek bijvoorbeeld zelf je handen eens uit de mouwen. Je moeder heeft voor jou haar baan opgezegd, is het werkelijk een gek idee dat jij haar nu eens gaat ondersteunen...
Zie boven.
Graag gedaan.
Bedankt.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:27 schreef Luxuria het volgende:
Jij vindt het oneerlijk dat je moeder net zoveel krijgt als wat iemand verdient die wel werkt?
Volgens jou moet ze meer krijgen dan iemand die werkt?
Omdat het net zo veel is als een bijstands/werklozen uitkering.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:31 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind het niet zo heel erg oneerlijk eigenlijk. Ik geef graag toe dat ¤ 900 nog wat in de maand niet heel veel is, maar het is blijkbaar voldoende.
Op basis waarvan zou je dan vinden dat je moeder meer moet krijgen?
Veel is het niet, maar wel boven de bijstandsnorm. Daarbuiten... Kennelijk is er vermogen, maar mag dat om de een of andere reden niet aangesproken worden en moet de maatschappij er dan maar voor opdraaien ofzo?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:31 schreef ElisaB het volgende:
Ik vind het niet zo heel erg oneerlijk eigenlijk. Ik geef graag toe dat ¤ 900 nog wat in de maand niet heel veel is, maar het is blijkbaar voldoende.
Lolwhut?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
Omdat het net zo veel is als een bijstands/werklozen uitkering.
Nee, dat vind ik niet raar. We hebben met z'n allen afgesproken dat mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien geld krijgen uit de gemeenschappelijke ruif. Daar is een minimum voor afgesproken en dat krijgt je moeder.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
Omdat het net zo veel is als een bijstands/werklozen uitkering.
Voor mensen die tijdelijk zonder baan zitten.
Jij vindt het niet raar dat iemand die niet KAN werken net zo weinig krijgt als een werkloze?
(die misschien gewoon geen zin heeft om te werken)
Yups. Ze zal het niet breed hebben en niet ruim overhouden, maar ze kan er wel van leven.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:32 schreef TonyVermicelli het volgende:
En wat bedoel je met blijkbaar voldoende? Omdat ze nog geld heeft voor eten?
Ok dat is inderdaad een heel stuk lager, heb het idee dat het een poosje terug een veel hoger bedrag was. Hoe kunnen mensen daar van leven dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lolwhut?
http://www.rijksoverheid.(...)-18-tot-65-jaar.html
Je moeder zou via de bijstand incl vakantie geld ¤ 668,21 per maand krijgen.
Amper, dus dat betekent alle franje schrappen. Droevig, maar waar...quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:40 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ok dat is inderdaad een heel stuk lager, heb het idee dat het een poosje terug een veel hoger bedrag was. Hoe kunnen mensen daar van leven dan?
Jij vind het niet oneerlijk dat omdat ze tijdelijk van 40 uur in de week werken naar 10 uur is gegaan en net op dat moment ziek werd ze levenslang op een houtje moet bijten?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet raar. We hebben met z'n allen afgesproken dat mensen die niet in hun eigen onderhoud kunnen voorzien geld krijgen uit de gemeenschappelijke ruif. Daar is een minimum voor afgesproken en dat krijgt je moeder.
Ik ben het met je eens dat het vrij oneerlijk is dat er mensen zijn die wel kunnen, maar niet willen. Maar je hebt ook een grijs gebied op de grens van kunnen en willen.
Voornamelijk omdat ze wat mazzeltjes hebben met toeslagen en kortingen. Maar dan mag je geen eigen vermogen hebben. Jouw moeder kiest ervoor om met haar derriere op het eigen vermogen te blijven zitten, dat is haar goed recht (en best begrijpelijk), maar dat wil niet zeggen dat dan de maatschappij maar op moet draaien voor alle kosten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:40 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ok dat is inderdaad een heel stuk lager, heb het idee dat het een poosje terug een veel hoger bedrag was. Hoe kunnen mensen daar van leven dan?
Sorry maar dat is onmogelijk. Huur is al minimaal 250 (met huurtoeslag). Je kan van die 400 amper de gemeentelijke belastingen en je ziektekosten betalen. En dan moet je nog eten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Amper, dus dat betekent alle franje schrappen. Droevig, maar waar...
Ok. wat gebeurt er als mijn moeder het huis verkoopt?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat ze wat mazzeltjes hebben met toeslagen en kortingen. Maar dan mag je geen eigen vermogen hebben. Jouw moeder kiest ervoor om met haar derriere op het eigen vermogen te blijven zitten, dat is haar goed recht (en best begrijpelijk), maar dat wil niet zeggen dat dan de maatschappij maar op moet draaien voor alle kosten.
De gemeentelijke belastingen worden dan kwijtgescholden en je zorgverzekering hoeft na aftrek van je zorgtoeslag maar 30,- per maand te kosten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:46 schreef TonyVermicelli het volgende:
Sorry maar dat is onmogelijk. Huur is al minimaal 250 (met huurtoeslag). Je kan van die 400 amper de gemeentelijke belastingen en je ziektekosten betalen. En dan moet je nog eten.
Ik vermoed dat ze dat moet opmaken (tot een bepaalde grens). Maar hee, je kunt er best in no time een puist geld doorheen jassen hoorquote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ok. wat gebeurt er als mijn moeder het huis verkoopt?
Moet ze eerst dat geld opmaken voor ze weer een uitkering krijgt of mag ze dat geld houden?
Het is lullig voor haar, maar oneerlijk?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:44 schreef TonyVermicelli het volgende:
Jij vind het niet oneerlijk dat omdat ze tijdelijk van 40 uur in de week werken naar 10 uur is gegaan en net op dat moment ziek werd ze levenslang op een houtje moet bijten?
Als ze een jaar eerder ziek was geworden had ze veel meer gehad. Ik ga er maar vanuit dat er rekening met inflatie gehouden wordt..
En hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:51 schreef Janneke141 het volgende:
Weer een goede reden waarom werkloosheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen private verzekeringen moeten worden. Je betaalt zelf en je beslist zelf, dus je weet waar je aan begint, en dan kun je ook niet achteraf zeiken dat de uitkering je niet bevalt. Nu heeft de overheid een monopolie op uitkeringen wat je niet kan omzeilen.
Ik denk dat ze het voor een deel moet opmaken. Vind je dat ook oneerlijk?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ok. wat gebeurt er als mijn moeder het huis verkoopt?
Moet ze eerst dat geld opmaken voor ze weer een uitkering krijgt of mag ze dat geld houden?
Volgens mij zeg je in die zin daarboven juist dat ze net zoveel krijgt als iemand die wel werkt en het minimumloon verdient.quote:Mijn moeder werkte dus 10 uur in de week en de WAO is dus daarop gebaseerd en aangevuld tot het minimumloon.
Oftewel net zo hoog als iemand die werkloos is!
Dit is toch van de zotte en compleet oneerlijk?
Niet heel veel anders als een autoverzekering. Je betaalt een premie, en in het geval van een auto kun je bijvoorbeeld kiezen tussen WA en allrisk. Het is aan de verzekeraars om interessante pakketten samen te stellen. Je kunt er voor kiezen om je te verzekeren en hoe, en als je je niet verzekert moet je ook niet zeuren dat je geen geld krijgt maar je hebt wel al die tijd je premie uitgespaard. En de verzekeraars kunnen het financieren omdat lang niet iedereen werkeloos of arbeidsongeschikt wordt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |