abonnement Unibet Coolblue
pi_114681579
Ondanks dat ik mijn luiken dichthou als het zonnetje op de ruit staat en daarna mijn dakraam ver openzet, is het behoorlijk warm op mijn kamer.

Nu dacht ik eraan om een ventilator te kopen en die van de syrische en russische hamster af te richten zodat hij de warme lucht wegtrekt.

Maar ik maak me zorgen over de eventuele tocht?
pi_114681709
Mijn hamsters zijn altijd zonder problemen door dit soort dagen heen gekomen. Als ze gewoon lekker slapen en 's nachts actief zijn dan hebben ze nergens last van en las je toch wat wil doen dan zet je ze gewoon in een wat koeler deel van het huis, ik zou niet gaan klungelen met ventilatoren. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 14:49:57 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_114681732
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:45 schreef hugsy33 het volgende:
Ondanks dat ik mijn luiken dichthou als het zonnetje op de ruit staat en daarna mijn dakraam ver openzet, is het behoorlijk warm op mijn kamer.

Nu dacht ik eraan om een ventilator te kopen en die van de syrische en russische hamster af te richten zodat hij de warme lucht wegtrekt.

Maar ik maak me zorgen over de eventuele tocht?
bang dat ze een loopneus krijgen? je hebt toch ook wel eens het raam open neem ik aan als het niet zo warm is maar zelfs fris? daar worden ze toch ook niet ziek van? daarbij is dat warme weer vanaf zaterdag weer afgelopen he, dus zoveel nut heeft t niet meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_114681804
Ze slapen wel maar vooral de syr lijkt er veel last van te hebben.

Hij slaapt steeds op z'n rug en is best wel duf, hij rent s sinds en s nachts wel volop.
pi_114681810
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

bang dat ze een loopneus krijgen? je hebt toch ook wel eens het raam open neem ik aan als het niet zo warm is maar zelfs fris? daar worden ze toch ook niet ziek van? daarbij is dat warme weer vanaf zaterdag weer afgelopen he, dus zoveel nut heeft t niet meer.
Het wordt wel afgeraden om hamsters op de tocht te zetten....kunnen ze inderdaad ziek van worden. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114681820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:52 schreef hugsy33 het volgende:
Ze slapen welvaart vooral de syr lijkt er veel last van te hebben.

Hij slaapt steeds op z'n rug en is best wel duf, hij rent s sinds en s nachts wel volop.
Dan gewoon in een koelere ruimte zetten.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114681859
Ik heb in de kamer waar de ratten staan een ventilator staan, wel hebben ze nogsteeds hun slaapplekjes die waai-vrij zijn, maar ze gaan nu vaak ergens liggen waar het wel waait.
Daarnaast heb ik ze een zwembadje gegeven, maar daar zullen hamsters misschien niet zo'n prijs op stellen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_114681862
In een andere ruimte gaat helaas niet vanwege mijn killerkat
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:12:52 #9
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_114682443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:53 schreef erodome het volgende:
Ik heb in de kamer waar de ratten staan een ventilator staan, wel hebben ze nogsteeds hun slaapplekjes die waai-vrij zijn, maar ze gaan nu vaak ergens liggen waar het wel waait.
Daarnaast heb ik ze een zwembadje gegeven, maar daar zullen hamsters misschien niet zo'n prijs op stellen.
Haha wat geniaal!! Maken ze er veel gebruik van en zo af en toe een ijsklontje erbij?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_114682481
Een fles vullen met water, in de diepvries leggen en later tegen/naast de kooi zetten...?
pi_114682560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:12 schreef davako het volgende:

[..]

Haha wat geniaal!! Maken ze er veel gebruik van en zo af en toe een ijsklontje erbij?
In het begin wat gezonde snacks in het water gedaan, nu als ik de bak erin zet schieten ze gelijk het water in om te zoeken naar snacks, heel beledigd als die er dan niet zijn ;)
Maar verder maken ze er wel gebruik van, af en toe even lekker in het water poedelen. Vinden ze lekker.
Ze kunnen er wel gewoon in lopen(water komt tot de borst), ik heb geen bak die afloopt ofzo, gewoon een oude vrij lage ovenschaal tot zwembad omgedoopt.

2 keer per dag water verschonen, gewoon koel water uit de kraan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:18:50 #12
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_114682622
Super idee in ieder geval. Kunnen ze voornamelijk lekker tijdens de ergste hitte even afkoelen. In de natuur zouden deze beesten natuurlijk ook niet volop in de zon blijven liggen maar ook wat koelere en misschien wat vochtige plekjes opzoeken.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_114682736
Ratten zijn natuurlijk ook wel erg goede zwemmers, die houden wel van water. Hamsters zover ik weet niet.

Misschien dat bij de hamster een vochtige doek als prettig ervaren wordt om even op te kunnen liggen, maar dan moet je wel extra oppassen met tocht denk ik zo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_114682922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:14 schreef xibalba het volgende:
Een fles vullen met water, in de diepvries leggen en later tegen/naast de kooi zetten...?
die heeft ie, in de kooi met een washandje eromheen maar volgens mij snapt ie t niet echt :')

ik ga het nu proberen met boterhamzakjeszodat hij erop kan liggen misschien werkt dat
pi_114683090
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:31 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

die heeft ie, in de kooi met een washandje eromheen maar volgens mij snapt ie t niet echt :')

ik ga het nu proberen met boterhamzakjeszodat hij erop kan liggen misschien werkt dat
Boterhamzakjes? Pas dan wel op dat hij daar dan niet aan gaat knagen, dat plastic lijkt me niet zo goed. Je kan wel een washandje een beetje bevochtigen, in de vriezer leggen en dat vervolgens in de kooi leggen zodat hij er op kan liggen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij de warmte wel kan hebben, in Syrië is het ook niet altijd 20 graden natuurlijk :P (ok, al zitten ze daar dan wel onder de grond waar het koeler is). Misschien een bak met koel/licht vochtig zand in z'n kooi zodat hij daar op kan liggen om warmte kwijt te raken?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_114683227
Oh dat is wel een goed idee inderdaad! *zandbak vult

T plastic kan hij niet bij komen hoor, ik doe er een washandje omheen die ik dicht naai.
pi_114683768
Ik ben benieuwd wat hij van een zandbakje vindt :) En ik zou hem verder vooral maar lekker met rust laten. Mijn eigen dieren liggen met dit weer ook allemaal het liefst ergens op een zo koel mogelijk plekje in hun verblijf te suffen. Pogingen van mij om ze te verkoelen vinden ze vaak helemaal niet zo tof, meestal kijken ze me aan met een blik van 'laat me gewoon met rust, mens }:| ' Meestal worden ze 's avonds als het afkoelt wel weer wat drukker en levendiger gelukkig.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_114683842
Koelelemten ONDER de kooi leggen, zodat de koelte opstijgt de kooi in :)
pi_114684491
^O^ helemaal niet aan gedacht maar die liggen ook altijd in de vries

@miss_isis, ik ken het, mijn hond moet ook niks hebben van natte handdoeken oid. Die ligt met deze warmte altijd graag in de schuur.

Het natte zandbakje was geen succes, hij ging het opeten :')

maar hij ligt nu wel tegen z'n koele fles aan :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door hugsy33 op 26-07-2012 16:25:17 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:32:26 #20
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_114686769
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:16 schreef hugsy33 het volgende:

Het natte zandbakje was geen succes, hij ging het opeten :')


De tering :')
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_114688503
Ik dacht ook dat hij na 1 hapje wel genezen zou zijn maar hij at gewoon door 8)7
pi_114690522
http://www.pets-dream.nl/shop/chin-chiller.html

Is ook een idee misschien? Worden wel meer voor hamsters gebruikt :)
Heb zelf trouwens nog nooit maatregelen hoeven nemen in de zomer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_114695447
Ik zal het in m'n achterhoofd houden maar ik denk dat het probleem al is opgelost.

Hij ligt heerlijk tegen z'n bevroren flesje aan te slapen en probeert ook niet het washandje te slopen ofzo.



:D
  donderdag 26 juli 2012 @ 21:38:26 #24
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_114695643
Dit topic. O+

Maar foto's! :D
pi_114696771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 21:38 schreef CruellaDeVil het volgende:
Dit topic. O+

Maar foto's! :D
uno momento, ik wilde al eerder een foto topic maken want voor knaagdieren is ie er nog niet
pi_114778170
Mijn hamsters lagen donderdagochtend allemaal (4 stuks) tegen hun stenen zandbakjes aan te slapen. Voor mijn oudste hamsel (2 jaar, 3 maanden) na mijn werk deze constructie gemaakt, omdat ik hem toch wat duffer vond dan de rest en de temperatuur door alles dicht te hebben ontzettend was opgelopen:



Hij lag al in deze hoek te slapen (want stenen zandbakje), is nog wel even weggelopen toen hij dit merkte, maar is er toen gaan slapen en even later druk de condens gaan likken die in zijn kooi kwam. Later op de avond was het hier wat afgekoeld doordat het even door had getocht (nee mijn hamsters zelf staan niet op de tocht natuurlijk ;)) en was het ijsje gesmolten hihi.
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_114779902
Slim bedacht Haha

mijn hamster vond het bevroren flesje in washandje ook erg fijn. Zelfs nu het weer lekker koel is ligt hij nog graag "klem" tussen de zijkant en het flesje.

Dus heb nu het washandje maar vol gedaan met zaagsel :+
pi_114786731
Awww dat is schattig! Soort safety blanket :).
De hamsters hier zijn volgens mij blij met het koelere weer. Ik kan ze nu ook weer zonder schuldgevoel in mn warme handen kroelen.
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')