abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:12:08 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115608139
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 03:15 schreef Babbelegoegje het volgende:

Jan Marijnissen over Europa.
Hij zegt na iets meer dan een minuut dat Frankrijk en Duitsland 'wéér tegenover elkaar staan en wéér de wapens oppakken'. Maar waar slaat dat weer op? Hij heeft het daar nog niet over gehad en geeft ook niet aan wanneer dat dan eerder gebeurd moet zijn.

Dat is slechts een voorbeeld van veel te kort door de bocht gaan. Ik kan er nog wel wat meer opnoemen, zoals het compleet negeren van het afschaffen van de grenscontroles.

Iets uitleggen in hapklare brokken is leuk, maar dan moet je niet zo selectief zijn met die brokken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115687669
Ik denk dat een belangrijkere vraag is, zie je eigen OP, of je je stem wil bepalen gebaseerd op alleen dit onderwerp. Ook los van Europa moet er in de komende 4 jaar veel beslist worden.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:37:30 #53
164607 sc00p
D66-rechter
pi_115689641
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 19:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij zegt na iets meer dan een minuut dat Frankrijk en Duitsland 'wéér tegenover elkaar staan en wéér de wapens oppakken'. Maar waar slaat dat weer op? Hij heeft het daar nog niet over gehad en geeft ook niet aan wanneer dat dan eerder gebeurd moet zijn.

Dat is slechts een voorbeeld van veel te kort door de bocht gaan. Ik kan er nog wel wat meer opnoemen, zoals het compleet negeren van het afschaffen van de grenscontroles.

Iets uitleggen in hapklare brokken is leuk, maar dan moet je niet zo selectief zijn met die brokken.
In de eerste wereld oorlog.
Ik ook, bedankt!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:55:22 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_115690222
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:37 schreef sc00p het volgende:

[..]

In de eerste wereld oorlog.
Dat is pas daarna.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_115690755
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is pas daarna.
Deze?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frans-Duitse_Oorlog
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:19:57 #56
164607 sc00p
D66-rechter
pi_115691109
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is pas daarna.
Nee, hij zegt "een eeuw later"
Ik ook, bedankt!
pi_115859324
MenS wil samenwerken in alle vrijheid binnen Europa.

22.1 Samenwerken in vrijheid
Partij voor Mens en Spirit houdt van mede-Europeanen, maar niet van opgedrongen en
ontransparante instituties die de Nederlandse soevereiniteit steeds meer opsouperen. Vanuit haar
uitgangspunten is Partij voor Mens en Spirit tegen het beleid dat onderlinge concurrentie stimuleert,
zoals nu gebruikelijk is. Het moet gaan om samenwerking. De partij kan de uitgangspunten van het
fiscaal verdrag en het stabiliteits- en groeipact dan ook niet onderschrijven, want… het leven is meer
dan werken, winst maken en geld verdienen.
Er dient op een fundamenteler niveau gekeken te worden naar de inrichting van de samenleving. Er
wordt te veel gepraat in financiële termen als staatschuld van 60% en een jaarlijks begrotingstekort
van ten hoogste 3% per jaar. Politiek moet meer gaan over mensen, mensen in relatie tot elkaar en
hun omgeving, en minder over cijfers. Dit besef klinkt niet erg door in het huidige politieke discours.
De wens tot Europese of mondiale eenwording is een proces dat alleen uit vrije wil kan groeien in
individuen en volkeren. Volkeren die autonoom willen zijn of worden, krijgen hier alle ruimte en steun
voor. De partij wil zich vooral inzetten voor verbinding en bewustzijn van verbondenheid, maar wel
vanuit de eigen vrijheid en authenticiteit. Een verbonden Europa is essentieel, maar zonder elkaar van
alles op te leggen. Een Europees presidentschap acht de partij dan ook onwenselijk. Zij kiest voor
wereldwijd broeder- en zusterschap ten opzichte van alle andere landen, ook indien zij sociaal en
cultureel anders zijn en anders handelen.

Bron:http://www.mensenspirit.n(...)%20Spirit%202012.pdf
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:34:19 #58
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_115866342
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 14:34 schreef Friek_ het volgende:
VVD.
VVD is pro-EU.

SOPN is duidelijk anti-EU en heeft verder ook nog een fantastisch programma!

http://www.sopn.nl

Ze zijn ook voor basisinkomen, Nederland uit de NAVO, tegen rente, Nederland uit de Euro en uit de EU en willen iets doen tegen allerlei duistere clubjes als Bilderberg, in elk geval meer openheid over dergelijke zaken.

Maar ze zijn absoluut niet xenofoob of racistisch, dus voor iedereen die tegen de EU is, maar niet racistisch, is deze partij een goede keuze!

Soeverein Onafhankelijk Partij Nederland. SOPN

Mijn stem hebben ze!
pi_115866720
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

VVD is pro-EU.

Ze zijn ook voor basisinkomen, Nederland uit de NAVO, tegen rente, Nederland uit de Euro en uit de EU en willen iets doen tegen allerlei duistere clubjes als Bilderberg, in elk geval meer openheid over dergelijke zaken.

Maar ze zijn absoluut niet xenofoob of racistisch, dus voor iedereen die tegen de EU is, maar niet racistisch, is deze partij een goede keuze!

Mijn stem hebben ze!
Dat is toch die UFO partij :+ :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:31:03 #60
pi_115868248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:44 schreef rop45 het volgende:

[..]

Dat is toch die UFO partij :+ :')
Klopt.

Ze hebben de beste standpunten van alle partijen, dus ik stem op ze. :D

Ik heb niet veel op met UFO's, maar wat maakt dat uit als ze gewoon hele goede standpunten hebben.

PNVD was ook goed met basisinkomen en Nederland uit de EU en een programma tegen de politiestaat, maar zij zijn vakkundig uitgeschakeld helaas. ;( Zij hadden een geweldig programma, zeer goed doordacht.

Goed, nu zij niet mee kunnen doen stem ik op een uitstekend alternatief: SOPN.

O+ O+ *O* :D
pi_115868638
Je kunt alleen tegen de EU zijn als je een alternatief hebt. Bij alle partijen die tegen de EU staan heb ik nergens kunnen lezen hoe ze het dan wel willen organiseren. Een gulden invoeren klinkt wel leuk maar die gulden moet ook gesteund worden met beleid en een centrale bank. Daarnaast hebben we allemaal verplichtingen in euro's gaat men die vanuit Nederland eenzijdig omzetten naar verplichtingen in guldens dan komt Nederland zijn verplichtingen niet na, het buitenland kan immers gewoon uitbetaling in euro's eisen. Als Nederlander kun je zelfs bezwaar maken als jouw tegoeden in euro's ineens tegoeden in guldens worden. Voorlopig zie ik alleen bij de SP een behoorlijk kritisch geluid zonder dat men deze aspecten uit het oog verliest.
pi_115868763
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

VVD is pro-EU.

Mijn stem hebben ze!
SOPN:
"Wegwerken van de staatsschuld. De Staat der Nederlanden zal haar
schulden wegstrepen of op de kortst mogelijke termijn aflossen op
basis van de werkelijke waarde van de openstaande bedragen,
gecorrigeerd op het gehanteerde, fractionele percentage en de
betaalde rente. Dit alles zal in volledige transparantie worden
gedaan, zodat ook particulieren op eenzelfde wijze weer schuldenvrij
kunnen worden. Op naar een onschuldig Nederland en onschuldige Nederlanders!"

Dat gaat heel wat geld kosten en een faillisement opleveren, ik geloof niet dat die mensen begrijpen welke gevolgen zoiets heeft.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:17:23 #63
pi_115870122
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:40 schreef Wespensteek het volgende:
Je kunt alleen tegen de EU zijn als je een alternatief hebt. Bij alle partijen die tegen de EU staan heb ik nergens kunnen lezen hoe ze het dan wel willen organiseren. Een gulden invoeren klinkt wel leuk maar die gulden moet ook gesteund worden met beleid en een centrale bank. Daarnaast hebben we allemaal verplichtingen in euro's gaat men die vanuit Nederland eenzijdig omzetten naar verplichtingen in guldens dan komt Nederland zijn verplichtingen niet na, het buitenland kan immers gewoon uitbetaling in euro's eisen. Als Nederlander kun je zelfs bezwaar maken als jouw tegoeden in euro's ineens tegoeden in guldens worden. Voorlopig zie ik alleen bij de SP een behoorlijk kritisch geluid zonder dat men deze aspecten uit het oog verliest.
Klopt.

Toen mijn guldens automatisch werden omgewisseld naar euro's en ik mijn banksaldo met meer dan de helft zag inkrimpen heb ik ook bezwaar kunnen aantekenen. :')

Echt man, deze post heeft een hoog fantasie-gehalte.
pi_115870181
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Klopt.

Toen mijn guldens automatisch werden omgewisseld naar euro's en ik mijn banksaldo met meer dan de helft zag inkrimpen heb ik ook bezwaar kunnen aantekenen. :')

Echt man, deze post heeft een hoog fantasie-gehalte.
Het verschil is alleen dat de gulden toen op hield te bestaan maar de euro blijft gewoon bestaan als Nederland hem afschaft hoor.
pi_115873506
De SP is helemaal niet tegen de EU; op 1 of andere manier hebben ze dat imago wel.

http://www.elsevier.nl/we(...)s-in-debat-EUtop.htm
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')