Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Ja, was hem ook net zelf aan het kijkenquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat eerste filmpje in de OP is echt geweldig trouwens.
Ik dacht dat je lichaam juist in een standby modus ging. Het zal allemaal wel, al die tegenstrijdige informatie ook.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat ramadan goed kan zijn voor fitnessers en sporters, alhoewel je slechter presteert tijdens de ramadan en 2 weken erna. Voor vele mensen heeft het een heel erg sterk positief effect op de vetverbranding en gewichtstoename qua spiermassa. Dit is de enige onafhankelijke onderzoek dat niet in het begin uitgaat van een oordeel, wat betreft ramadan en zijn effecten op de lichaam van een sporter.
Kun je niet beter iets voedzaam etenquote:Op woensdag 25 juli 2012 23:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
- Burrito
- Pistache pudding
- Een paar blokjes caramel
En nu zit ik vooool
Er zat sla en paprika in de burrito.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Kun je niet beter iets voedzaam eten? Ik kan niet goed slapen als ik geen groente eet
Weet je al wat je gaat eten in de ochtend? Als je niks gezond eet, dan riskeer je grote kans om hele dag moe te zijn, ik eet elke ochtend halve kavun, (aardappel)salade en mercimek corbasi.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Er zat sla en paprika in de burrito.
Nee, nog niet. Meestal heb ik helemaal geen honger en eet ik vooral pap enzo. Brood krijg ik echt niet door mijn keel mits ik het kan dippen in soep (cuppa soup, mercimek corbasi etc.). Ik heb vandaag cupp a soup gekocht en mijn moeder heeft mercimek corbasi gemaakt. Dus misschien een paar boterhammen met mercimek corbasi, wat blauwe bessen en nog wat kwark of pudding. En veel water natuurlijk.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Weet je al wat je gaat eten in de ochtend? Als je niks gezond eet, dan riskeer je grote kans om hele dag moe te zijn, ik eet elke ochtend halve kavun, (aardappel)salade en mercimek corbasi.
Klinkt goedquote:Op woensdag 25 juli 2012 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Meestal heb ik helemaal geen honger en eet ik vooral pap enzo. Brood krijg ik echt niet door mijn keel mits ik het kan dippen in soep (cuppa soup, mercimek corbasi etc.). Ik heb vandaag cupp a soup gekocht en mijn moeder heeft mercimek corbasi gemaakt. Dus misschien een paar boterhammen met mercimek corbasi, wat blauwe bessen en nog wat kwark of pudding. En veel water natuurlijk.
Kavun lust ik niet/hebben wij niet. Maar watermeloen wel.
Doorhalen, omdat ik de enige ben die thuis vast, is er niemand die me wakker maakt als ik me zou verslapen, dat wordt problematisch door de dag heen omdat ik sport, dus ik moet wel wat eten in de ochtend.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Gaan jullie doorhalen tot 'suhur' of even een uurtje slapen en dan eten? Of helemaal niks? Ik het laatste, teveel werk allemaal.
Ik ga zo slapen. Moet morgen weer vroeg op om te werken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Gaan jullie doorhalen tot 'suhur' of even een uurtje slapen en dan eten? Of helemaal niks? Ik het laatste, teveel werk allemaal.
Ik haal door tot shur. Als ik een paar uur slaap ben ik zo moe dat ik juist geen zin heb om te eten. Maar ik heb ook schoolvakantie en ik werk pas laat in de middag, dus ik hoef niet zo vroeg op.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En wat heb ik gegeten? Een paar crackers en een glas water.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Meestal heb ik helemaal geen honger en eet ik vooral pap enzo. Brood krijg ik echt niet door mijn keel mits ik het kan dippen in soep (cuppa soup, mercimek corbasi etc.). Ik heb vandaag cupp a soup gekocht en mijn moeder heeft mercimek corbasi gemaakt. Dus misschien een paar boterhammen met mercimek corbasi, wat blauwe bessen en nog wat kwark of pudding. En veel water natuurlijk.
Kavun lust ik niet/hebben wij niet. Maar watermeloen wel.
Daar kan je toch niet van leven,de hele dag?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En wat heb ik gegeten? Een paar crackers en een glas water.
wauw. Ik eet beetje kwark,dadels,ijsthee, tonijn ofzo. Ik krijg ook pas rond 4-5 uur een beetje een hongergevoel.quote:
Echt waar? Dan heb jij geluk want bij mij helpt eten echt niet. Of ik nou wel of niet iets eet, ik krijg standaard een hongergevoel rond 10/11 uur.. Qua energie merk ik ook geen verschil.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
wauw. Ik eet beetje kwark,dadels,ijsthee, tonijn ofzo. Ik krijg ook pas rond 4-5 uur een beetje een hongergevoel.
Probeer dadels? Het helpt wel.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Echt waar? Dan heb jij geluk want bij mij helpt eten echt niet. Of ik nou wel of niet iets eet, ik krijg standaard een hongergevoel rond 10/11 uur.. Qua energie merk ik ook geen verschil.
Damn meid,quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
wauw. Ik eet beetje kwark,dadels,ijsthee, tonijn ofzo. Ik krijg ook pas rond 4-5 uur een beetje een hongergevoel.
Ja ik ook maarja, ik moet toch iets naar binnen krijge?Tevens eet ik ik s'avonds weinig en s'morgens weinig van veel.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Damn meid,. Na het avondeten zit ik al propvol en krijg ik niks meer door mn strot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |