quote:A fixed-gear bicycle (or fixed wheel bicycle) is a bicycle that has no freewheel, meaning it cannot coast — the pedals are always in motion when the bicycle is moving. The sprocket is screwed directly onto the hub. When the rear wheel turns, the pedals turn in the same direction. This allows a cyclist to stop without using a brake, by resisting the rotation of the cranks, and also to ride in reverse.
Track cycling in a velodrome has always used fixed-gear track bikes, but fixed-gear bicycles are now used on the road, a trend generally seen as being led by bicycle messengers.
Ik heb ook 25.4 en zijn er inderdaad maar weinig van. Dus kijk wat je maat is en ga dan zoeken. Met spacers kutten is erg omslachtig.quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:01 schreef Stansfield het volgende:
Ik had het ergens anders ook nog even gevraagd en daar kreeg ik dit als antwoord:
to answer your question any sort of handlebars will do as long as the diameter of the tube is 25.4mm. On most road bikes this diameter is 31.8mm if i'm not mistaking, so make sure you get the right size. Although they are not as common as the 31.8mm you can still find a variety of different handlebars in the 25.4mm size. Folks hare have posted some nice ones found on amazon. I suppose you could easily find nice drop bars for your ride. Good luck and enjoy your Bike :-)
Dus maar even op zoek naar een 25,4 mm stuur.
Dat wil ik sowieso niet. Gewoon kijken wat het aanbod is in maat 25.4. Nu alleen nog iets bedenken voor mijn remmen. Ik post het dan wel in het fixed gear topic. Het is een single speed.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:04 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ik heb ook 25.4 en zijn er inderdaad maar weinig van. Dus kijk wat je maat is en ga dan zoeken. Met spacers kutten is erg omslachtig.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:42 schreef firewirecable het volgende:
Dit doen wij op woensdagavond hier in Barcelona
[ link | afbeelding ]
Barceloneta Nights : 25-07-2012 by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Bullhorns fietst echt een stuk fijner. Merk ook dat ik meer gebruik maak van de horns dan de drops.quote:
Ik vind drop bars ook beter. Alleen al de manier hoe je je handen bovenop het stuur kunt houden vind ik ideaal. En als je echt tempo wilt maken is je handen in de drop bars lekkerder dan op de bullhorns. Is mijn persoonlijke mening.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:07 schreef firewirecable het volgende:
Ik ga voor dropbars, aangezien ik veel meer lange afstanden rijd en dan diep zit zoals met mijn racefiets.
Misschien is het ook met je met 2 meter lengte wat meer onspannen zit (en dus beter kracht kunt zetten) dan in elkaar gepropt met een dropbar, en nee mijn frame is niet te kleinquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik vind drop bars ook beter. Alleen al de manier hoe je je handen bovenop het stuur kunt houden vind ik ideaal. En als je echt tempo wilt maken is je handen in de drop bars lekkerder dan op de bullhorns. Is mijn persoonlijke mening.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
die macaframapapafilm is echt vreselijk, misschien als je into de brakeless/hipster scene bent dat het geweldig is, maar toen ik het tijdens het werk keek (met een oog ) was het echt alleen maar kijken wie het hardst van een heuvel af kon
Lolnee.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:55 schreef firewirecable het volgende:
idd, ik heb kortere films gezien met meer impact. Het is een echte: "hey, kijk hoe ik rij/skip/hip" video.
Maar goed, voor lange afstandsrijders is dat waarschijnlijk niet interessant nee.quote:TO LIVE & RIDE IN L.A. features talented local riders tearing up the streets with first-time visitor Keo Curry ("Fast Friday", "Macaframa") - one of the living legends of the sport.
nee, wel een cheapo bullhornquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:08 schreef Stansfield het volgende:
Heeft iemand enig idee waar ik een zwarte drop bar kan vinden meet 25,4 mm?
Maar dat neemt nog niet weg dat versnellingen op een fixed toch mogelijk moeten zijn?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:26 schreef firewirecable het volgende:
Omdat je met een wielrenfiets ook hoogteverschil kunt nemen, en de freewheel een moment van rust kan zijn om een langere route vol te houden. Op een fixed kun je een aantal Km's max doen omdat je knieeen dan echt gaar zijn.
Lijkt mij niet dat een cassette sterk genoeg is om fixed te zijn. Skidden zou niet lukken omdat je ketting nooit op genoeg spanning is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:33 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Maar dat neemt nog niet weg dat versnellingen op een fixed toch mogelijk moeten zijn?
Hoe lang je over doet, is niet relevant of er een versnelling op moet toch.
Ik was nooit van plan om lange stukken ermee te gaan rijden, maar af en toe 10 - 15 km. En ik rijd meestal in een vrij rustig tempo, vandaar de lichte ratio. Bovendien heb je 8 skidpatches. Ik heb een flipflop naaf dus ik kan er ook nog een ander kransje op zetten mocht ik dat willen. Je krijgt inderdaad zwarte plekken op je velg door de voorrem, en ik probeer de rem ook zo weinig te gebruiken als het maar kan, maar ik houd hem er toch op.quote:Op zondag 2 september 2012 17:50 schreef vault_tec het volgende:
42/16 is heel rot imo. Trap je je zelf helemaal suf en hou je die 47km/u nooit lang vol. Waarom heb jij die ratio genomen? Die voorrem gaat ook je velg verzieken. Had ook een rem en dat spul is op mijn velg gaan zitten en krijg het er niet af. Rem is ook veel gevaarlijker imo want als je hard gaat en je remt iets te hard vlieg je over de kop.
Dan moet je juist een zwaarder verzet hebben.quote:Op zondag 2 september 2012 19:54 schreef H4ppy het volgende:
Ik was nooit van plan om lange stukken ermee te gaan rijden, maar af en toe 10 - 15 km. En ik rijd meestal in een vrij rustig tempo.
zijn straps en overal te halen en je kan gewoon zwarte spaken kopen.quote:Op zondag 2 september 2012 20:45 schreef KeimpeHart het volgende:
H4ppy, originele fiets hoor!
Waar heb je die banden om pedalen vandaan gehaald? En heb je de spaken zelf zwart geverfd, of zwarte spaken erin gepropt?
Der heeft een tijdje een winkel in rotterdam gezeten die fixed gear fietsen maakte en die winkel deed het ook op die manier.fyiquote:Op zondag 2 september 2012 22:16 schreef KeimpeHart het volgende:
I know, maar omdat ik hier nog een haast volle spuitbus zwarte verf heb, en graag kosten bespaar, zit ik erover te denken de spaken los te draaien en zwart te spuiten. Maar ik vraag mij af of dat bij anderen dat wel goed bevallen is.
Bedankt , de zwarte spaken zaten er al in. Het is een gippieme pista velgenset. Ik zou niet durfen om daar nog wat aan te veranderen. De banden zijn in een aantal webshops te verkrijgen. Het zijn Vittoria rubino lime banden. De pedalen en straps heb ik op www.skidd.nl gekocht.quote:Op zondag 2 september 2012 20:45 schreef KeimpeHart het volgende:
H4ppy, originele fiets hoor!
Waar heb je die banden om pedalen vandaan gehaald? En heb je de spaken zelf zwart geverfd, of zwarte spaken erin gepropt?
Wat het verfen van de spaken betreft betwijfel ik of het mooi resultaat op zal leveren. Als je wat zo mooi mogelijk wilt gaan spuiten ga je eerst hetgeen opschuren, ontvetten, primer eroverheen, dan verf, en dan blanke lak. Ik denk niet dat je dit allemaal met al je spaken wilt gaan doen. Als je zomaar verf over je spaken heen gaat spuiten blijft dat nooit goed hechten. Ik zou gewoon zwarte spaken kopen.quote:Op zondag 2 september 2012 22:16 schreef KeimpeHart het volgende:
I know, maar omdat ik hier nog een haast volle spuitbus zwarte verf heb, en graag kosten bespaar, zit ik erover te denken de spaken los te draaien en zwart te spuiten. Maar ik vraag mij af of dat bij anderen dat wel goed bevallen is.
Jammer dat skidd geen cogs heeft. Iemand die een nederlandse webshop weet waar ik een 13t cog kan kopen?quote:Op zondag 2 september 2012 22:57 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Bedankt , de zwarte spaken zaten er al in. Het is een gippieme pista velgenset. Ik zou niet durfen om daar nog wat aan te veranderen. De banden zijn in een aantal webshops te verkrijgen. Het zijn Vittoria rubino lime banden. De pedalen en straps heb ik op www.skidd.nl gekocht.
http://www.tontacycles.com/products/rear-sprockets Hier zit een 13t cog bij.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:47 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Jammer dat skidd geen cogs heeft. Iemand die een nederlandse webshop weet waar ik een 13t cog kan kopen?
Pristine ?!?!?!?!quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:34 schreef valleilijn het volgende:
Weet iemand hier een shop in Amsterdam (of omstreken, of online) die losse complete achterwielen verkoopt? Achterwiel van mn stadsracefiets is laatst gejat en dit lijkt me een geschikt moment om om te bouwen naar fixed/singlespeed.
Ach ziet.. langer dan 3 seconden zul je ze toch niet zienquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietsje!
Jammer trouwens dat je de laatste tijd zoveel corpsballetjes op fixies en singlespeeds ziet rondrijden.
Dat ga je per definitie al niet lukken met 1 busje, toevallig laatst wat oude velgjes gespoten en was al dik 3 bussen kwijt maar als je ze eerst spuit en dan gaat spaken valt de verf er weer af (spaken zullen of chroom of alu zijn, verf hecht op beide niet) dus zou je het toch perse willen ( ik heb mijn ss wiel ook gewoon gespoten, is toch dagelijks gebruik) gewoon compleet spuiten, maar moet je wel en en toe bijspuitenquote:Op zondag 2 september 2012 22:16 schreef KeimpeHart het volgende:
I know, maar omdat ik hier nog een haast volle spuitbus zwarte verf heb, en graag kosten bespaar, zit ik erover te denken de spaken los te draaien en zwart te spuiten. Maar ik vraag mij af of dat bij anderen dat wel goed bevallen is.
Tnx.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietsje!
Jammer trouwens dat je de laatste tijd zoveel corpsballetjes op fixies en singlespeeds ziet rondrijden.
Waarom is dat jammer?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
Mooi fietsje!
Jammer trouwens dat je de laatste tijd zoveel corpsballetjes op fixies en singlespeeds ziet rondrijden.
Mooi fietsje!quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:16 schreef Stansfield het volgende:
Nog een closer look van mijn aangepaste single speed:
Maar nog een andere vraag. Wat is een goede broek om in de winter mee te fietsen. Maar dan geen lange fietsbroek. Maar een goede broek die je ook nog normaal aan kunt. Dus dat ik op de fiets naar een cafe kan bijvoorbeeld. Dus functioneel voor op de fiets maar qua looks een normale broek?
Is een singlespeed en ziet er kut uit imo. Pristine had ooit een artikel dat het levensgevaarlijk is om een fiets te kopen via MP etc als je er geen verstand van hebt. Ga naar pristine, leg 350 euro extra neer en je hebt een gloednieuwe fiets die met goede onderdelen in elkaar is gezetquote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:27 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Beste mensen,
Ik ben van plan om een fixed gear aan te schaffen en heb een mooie op MP gezien
http://fietsen-brommers.m(...)jws7Kfj%2B4VB4M&df=1
Verder heb ik (nog) weinig verstand van deze fietsen en wil dus weten of dit een goede koop kan zijn.
Verkoper vraagt 150 euro.
Thanks
Had ik ook gezien ja. Maar waar zijn die te koop? Ik wil die wel eerst passen voordat ik ze koop ivm de breedte van de broek bij mijn kuiten. Die moet natuurlijk niet te strak en ook niet te los zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 18:18 schreef frank07 het volgende:
[..]
Mooi fietsje!
Levi's heeft 'the commuter' :
Zijn er hier mensen die fixed rijden met riemaandrijving?
Netjes, moet ik zeggen... Vanwaar die riemaandrijving?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:16 schreef Stansfield het volgende:
Nog een closer look van mijn aangepaste single speed:
Mooie foto's. Ook een mooie garmin. Welk model is dat? Bevalt dat een beetje? Ik zit er aan te denken om ook zoiets te kopen. Werkt net wat beter dan de strava app met mijn iphone lijkt me.quote:Op zondag 18 november 2012 17:51 schreef firewirecable het volgende:
Voor de geïnteresseerden wat beeldmateriaal
Barceloneta Nights : https://vimeo.com/53550965
Zaterdag middag weg geweest met twee vrienden: http://connect.garmin.com/activity/244117871
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[url=]https://vimeo.com/53743613[/url]
Zondag alleen nog even een rondje gemaakt: http://connect.garmin.com/activity/244408464
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Vooral nette fietspaden, waar ik woon zijn er bijna geen heuvels op de duinen na. Heb best sterke benen. En hoe lukt het met skidden met 48/17?quote:Op maandag 18 maart 2013 13:02 schreef firewirecable het volgende:
Ik kan wel zeggen dat je net als ik een 48/17 moet nemen, maar ik weet niet wat voor een benen je hebt en over welke wegen je rijdt.....
Ziet er gaaf uit, je andere filmpjes trouwens ookquote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:20 schreef firewirecable het volgende:
Gisteren weer een stukje gefietst met de Bianchi Pista, en de GoPro met de nieuwe K-Edge mount geprobeerd :-)
[ link | afbeelding ]
http://app.strava.com/activities/45421622
Ik ben dat filmpje heel lang geleden eens tegen gekomen, maar 50km/u met 42/16?.... pfff.. met 48/15 is het al belachelijk hard trappen...quote:Op maandag 25 maart 2013 13:57 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Ziet er gaaf uit, je andere filmpjes trouwens ook
Heb zelf al een tijdje geleden een probeersel met mn gopro gemaakt toen ik mn fixie net in elkaar had gezet. Had de gopro met een mount onder mn zadel gezet.
50 km/u is opzich niet heel bijzonder maar heb me wel rot moeten trappen met mijn 42/16 gear ratio.
Nicequote:Op zaterdag 30 maart 2013 02:01 schreef firewirecable het volgende:
en de video.... https://vimeo.com/62972257
Mooie plaatjes weerquote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:40 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag 40Km gedaan.... http://app.strava.com/activities/46445036
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
meten is weten dus ik zoek nu een 60cm frame met een 55 toptubequote:Op zondag 31 maart 2013 18:06 schreef Life2.0 het volgende:
misschien deze zomer kleiner frame pakken, heb in de stad wel het idee dat ie net 2cm te groot is
tegen vriespunt nog steeds.. al maanden zo, net niet lekker, 5+ bevalt mij stuk meerquote:Op zondag 31 maart 2013 22:02 schreef firewirecable het volgende:
Het was goed weer. 14-18 graden maar veel wind (mag van mij wel kappen nu!!)
Later volgt een video van de afdaling....
Nee niet strapped, heb daar gruwelijke hekel aan, daar pak ik mijn renfiets wel voor (die opgevouwen bij mijn stageadres ligt al 1+ jaar )quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:04 schreef Catch22- het volgende:
Ik rem ook niet. Die zaten er nog op en het ziet er lelijk uit zonder, dus ik laat ze er nog even op. Zet het stuur van de donor over denk ik. Daar dan maar 1 rem op voor als de poep de ventilator raakt.
Je bent wel strapped? Voorover aan het leunen?
Volgens mij is skidden zonder straps heel erg lastig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:35 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Nee niet strapped, heb daar gruwelijke hekel aan, daar pak ik mijn renfiets wel voor (die opgevouwen bij mijn stageadres ligt al 1+ jaar )
Maar heb die filmpjes bekeken, maar op een of andere manier krijg ik geen 'lock', misschien is het een kwestie van oefenen. Vindt het er wel bruut uitzien en volgens mij is het ook rete-efficient.
edit: ik vind remloos veel mooier ogen, zeker bij zulke wielen die jij hebt.
je kan er straps en toeclips op zetten... maar is dat plastic?quote:
altijd remmen, brakeless is simpelweg geen optie als je niet in de polder woont.quote:
Heb een paar vrienden die fixed brakeless rijden in de stad (Groningen) en die redden het prima. Ik hou ze er ook op voorlopig, iig 1. Ik voel me nog niet zeker nog om zonder te willen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
altijd remmen, brakeless is simpelweg geen optie als je niet in de polder woont.
Prima.. tot iemand een uitrit uit komt rijden zonder te kijken, dat is namelijk het nut van remmen; direct kunnen stoppen zodra het echt moet, gewoon gewoon af te remmen kun je prima zonder, maar als je fiets stuk is (en jij zelf misschien ook) heb je ook niets aan brakelessquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Heb een paar vrienden die fixed brakeless rijden in de stad (Groningen) en die redden het prima. Ik hou ze er ook op voorlopig, iig 1. Ik voel me nog niet zeker nog om zonder te willen.
Dat denk ik ook, en dan niet alleen omdat ik weer begin met voetballenquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:40 schreef Life2.0 het volgende:
ik hoor het al; veel kapotte knietjes dit jaar
Kunststof inderdaad.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je kan er straps en toeclips op zetten... maar is dat plastic?
Als het fout gaat dan zou het ook fout gaan met remmen. Heb alleen ongelukken gehad toen ik met remmen reed. Zonder remmen let je automatisch veel meer op en hoe hard je ook gaat als je wilt kan je binnen 2-3 meter stil staan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Prima.. tot iemand een uitrit uit komt rijden zonder te kijken, dat is namelijk het nut van remmen; direct kunnen stoppen zodra het echt moet, gewoon gewoon af te remmen kun je prima zonder, maar als je fiets stuk is (en jij zelf misschien ook) heb je ook niets aan brakeless
het is geen kwestie van ervaring of inzicht, ik rijd duizenden km's per jaar maar remmen heb je gewoon nodig, voor die gevallen waar jij geen invloed op hebt
my fucking assquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:05 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Als het fout gaat dan zou het ook fout gaan met remmen. Heb alleen ongelukken gehad toen ik met remmen reed. Zonder remmen let je automatisch veel meer op en hoe hard je ook gaat als je wilt kan je binnen 2-3 meter stil staan.
Voorrem, als je die te hard in knijpt, wat je doet als een auto door rood rijdt, dan ga je over de kop en schuur je met je gezicht over het asfalt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
my fucking ass
en je reed in het begin altijd met remmen en na het ongeluk waren de remmen de schuldige?
En als je 40 km/u gaat dan zouden remmen je wel redden? Ik blijf dan liever gewoon door rijden want de auto die je aanrijd remt toch en kan sneller remmen dan dar jij dat doet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:18 schreef T_Fuff het volgende:
Volgens mij kun je niet binnen 3 meter stilstaan als je 40km/u gaat?
40km = 11.11 meter per seconde
reactietijd: stel 0,5s dan ben je al 5meter verder ?
Dan hebben we het nog niet over remkracht en massa en alles. Dus dat lijkt me heel sterk.
Dat deed ik vroeger eens voor de gein, voet op mijn achterband zetten. Maar dat doe ik niet zo snel meer haha, wat stond ik snel stil en lag ik ook snel op de grondquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:21 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Voorrem, als je die te hard in knijpt, wat je doet als een auto door rood rijdt, dan ga je over de kop en schuur je met je gezicht over het asfalt.
Voet op je achterband zetten zorgt ervoor dat je snel stil staat. Alleen elke maand een nieuwe achterband kopen. En voor je schoenen is het ook niet goed.
Ik zeg ook niet dat remmen je redden, niks zal je redden in een dergelijk geval van het uitrit-voorbeeld. Ik denk dat het vooral eigen veiligheid is van het individu, ik kan nog niet lekker remmen op een fixed, zodra ik dat wel kan, misschien overweeg ik dan ook wel om die rem eraf te halen. Nu vind ik, voor mezelf, onveilig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:22 schreef vault_tec het volgende:
[..]
En als je 40 km/u gaat dan zouden remmen je wel redden? Ik blijf dan liever gewoon door rijden want de auto die je aanrijd remt toch en kan sneller remmen dan dar jij dat doet.
Daarom is die discussie ook onnodig. Doe wat je mooi vind en waarbij je je goed voelt. To each his own. Ben alleen zat dat iedereen brakeless als slecht bescchouwt. Weet nog wel dat brakeless op het nieuws kwam maar zoveel hoor je niet over ongelukken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:26 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat remmen je redden, niks zal je redden in een dergelijk geval van het uitrit-voorbeeld. Ik denk dat het vooral eigen veiligheid is van het individu, ik kan nog niet lekker remmen op een fixed, zodra ik dat wel kan, misschien overweeg ik dan ook wel om die rem eraf te halen. Nu vind ik, voor mezelf, onveilig.
Auto's hebben inderdaad meer remkracht, maar daar ook weer reactietijd, remkracht, massa van auto. Ik weet het niet of die sneller is.
Feit is wel dat een ongeluk met hoge snelheid toch niet door remmen kan worden voorkomen
moeten we een discussie beginnen over controle? hell ik wil best een middagje hipsters leren remmen zodra jij op je bek gaat bij een noodstop, heb je geen noodstop uitgevoerd maar een panicstopquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:21 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Voorrem, als je die te hard in knijpt, wat je doet als een auto door rood rijdt, dan ga je over de kop en schuur je met je gezicht over het asfalt.
Voet op je achterband zetten zorgt ervoor dat je snel stil staat. Alleen elke maand een nieuwe achterband kopen. En voor je schoenen is het ook niet goed.
Voorwiel lieve schat. Maar zoals ik al zei: als het fout gaat dan gaat het fout. Dan heb je ook niks aan je remmen. Ik raad mensen ook niet aan om brakeless te gaan als ze niet lang fietsen. Je moet doen waarbij je je goed voelt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
moeten we een discussie beginnen over controle? hell ik wil best een middagje hipsters leren remmen zodra jij op je bek gaat bij een noodstop, heb je geen noodstop uitgevoerd maar een panicstop
je achterwiel blokkeren = NIET STOPPEN maar ongecontroleerd afremmen
Verder lig ik liever op het asfalt dan door een voorruit, been there, got that, got the scars
Op mijn mtb ben ik wel eens gaan testen, tussen 2 en 3 meter kwam ik op zn best, met dubbele hydraulische remmen en banden van dik 4cm breed, en dan rem je hard, heeel hard, als je armen niet hard genoeg aanspant klap je naar voren, zonder remmen op een racefietsje met banden van 2cm kun je het vergeten zo snel stil te staanquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:18 schreef T_Fuff het volgende:
Volgens mij kun je niet binnen 3 meter stilstaan als je 40km/u gaat?
40km = 11.11 meter per seconde
reactietijd: stel 0,5s dan ben je al 5meter verder ?
Dan hebben we het nog niet over remkracht en massa en alles. Dus dat lijkt me heel sterk.
jij hebt geen voorremquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:37 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Voorwiel lieve schat. Maar zoals ik al zei: als het fout gaat dan gaat het fout. Dan heb je ook niks aan je remmen. Ik raad mensen ook niet aan om brakeless te gaan als ze niet lang fietsen. Je moet doen waarbij je je goed voelt.
Ik vind zelf zonder remmen rijden fijner dus dan doe ik dat ook .
Fiets die ik hier voor had had een voorrem. Rij zelf al 3-4 jaar fixed dus weet nu best wel wat ik wel en niet kan. Noodstoppen doe ik niet aan. Ik rij altijd gewoon door.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jij hebt geen voorrem
ik vraag mij altijd af hoe mensen op het idee komen dat je best veilig een noodstop kunt maken zonder remmen, dan ben je of enorm dom, of een zondagsrijder..?
idiote zondagsrijder dusquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:42 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Fiets die ik hier voor had had een voorrem. Rij zelf al 3-4 jaar fixed dus weet nu best wel wat ik wel en niet kan. Noodstoppen doe ik niet aan. Ik rij altijd gewoon door.
Zoals ik al zei enige ongelukken die ik heb gehad kwamen door mijn voorrem.
Rij 7 dagen in de week en zo'n 30 km per dag. Als dat al een idiote zondags rijder isquote:
ja want je hebt het nog steeds niet begrepen..quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:44 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Rij 7 dagen in de week en zo'n 30 km per dag. Als dat al een idiote zondags rijder is
Wat begrijp ik dan niet? Dat je remmen MOET hebben om veilig te kunnen fietsen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja want je hebt het nog steeds niet begrepen..
Jammer dat jij je mening aan andere mensen moet op dringen ipv iedereen gewoon lekker zijn ding laten doen. Deze discussie kan je niet winnen want het gaat om meningen. Maar bij deze: je hebt gelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:50 schreef Life2.0 het volgende:
Nee, om veilig te BLIJVEN fietsen
al 2 jaar, poeh, ik zou mij inschrijven voor de tour de france, met jouw geluk win je nog ook!
Dat je geen noodstop uit kunt voeren is geen mening, het is een feitelijke constatering, moet je niet roepen dat jij zelfs in 3 meter stil kan staan, roep dan gewoon dat een mooie fiets belangrijker is dan je gezondheid, die mensen zijn er ookquote:Op woensdag 29 mei 2013 18:19 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Jammer dat jij je mening aan andere mensen moet op dringen ipv iedereen gewoon lekker zijn ding laten doen. Deze discussie kan je niet winnen want het gaat om meningen. Maar bij deze: je hebt gelijk.
Zal als ik vanavond ga fietsen even kijken hoe snel ik stil kan staan. Met mijn vorige fiets was dat iig 3 meter. Met deze fiets weet ik het niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat je geen noodstop uit kunt voeren is geen mening, het is een feitelijke constatering, moet je niet roepen dat jij zelfs in 3 meter stil kan staan, roep dan gewoon dat een mooie fiets belangrijker is dan je gezondheid, die mensen zijn er ook
Datweet ik maar hoe kan hij dan oordelen als hij mij niet heeft zien fietsen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:49 schreef T_Fuff het volgende:
Het gaat er niet om hoeveel km je fietst, maar om of je kan fietsen.
Ervaring staat niet 1:1 met goed kunnen fietsen/verantwoord/veilig o.i.d.
Net als spiermassa:kracht niet 1:1 is
en lachen gieren brullen als er wel iets gebeurd maar door eigen fout MET remmen op je bek gaatquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:17 schreef Catch22- het volgende:
Ladieda, iedereen moet zelf weten of hij remmen gebruikt of niet.
Alleen niet huilen als je iets krijgt dat met remmen niet was gebeurd
quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:02 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Datweet ik maar hoe kan hij dan oordelen als hij mij niet heeft zien fietsen?
quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en lachen gieren brullen als er wel iets gebeurd maar door eigen fout MET remmen op je bek gaat
Dat is iets uit context halen. Eerste paar maanden met rem gereden. Nu geen rem en geen ongelukken meer. Gelukkig leer je ook niets als je meer ervaring op doet.quote:
Dem tires.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:10 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stuur overgezet van de donor, remmen eraf gehaald.
Ah, dank u, zal eens kieken.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:22 schreef Catch22- het volgende:
Schwalbe lugano is t goed te krijgen volgens mij
Punt is dat ik een beetje twijfel over het montage systeem wat erbij is geleverd. Kan er helemaal niks nuttigs over vinden. Er zit een soort kransring bij maar ik vraag me af of hij normaal tegen de vork of de rem wordt geplaatst. Moet het systeem vrij kunnen draaien of moet het juist vast zitten?quote:
52-21. Voor in de stad net iets te zwaar eigenlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:53 schreef jeunessegaspillee het volgende:
Welke vertanding rijden jullie trouwens?
Ik ben wel bezig het roest eraf te krijgen. Op de schuine buis zit aan de onderkant namelijk ook veel roest. Ik zal dus wel degelijk het frame een opknapbeurt moeten geven.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:06 schreef Tommeke het volgende:
Probeer het zadel eens met WD40 ofzo schoon te maken. Als het verweerd is is er niets aan te doen helaas.
Je moet deze fiets niet overspuiten in een blitse kleur, maar origineel houden! Wielen staan vaak wel op marktplaats en een oud setje kost niet veel, staat mooi en is goed te gebruiken voor singlespeed.
Wil je een fixed, dan moet er wel een andere achternaaf in.
Je zou'm ook kunnen laten ontlakken en daarna poedercoaten. Ik heb ooit prijzen daarvoor opgevraagd bij diverse bedrijven en de prijzen lopen uiteen van 50 tot 150 euro.quote:Op zaterdag 23 november 2013 00:53 schreef Martinous het volgende:
[..]
Ik ben wel bezig het roest eraf te krijgen. Op de schuine buis zit aan de onderkant namelijk ook veel roest. Ik zal dus wel degelijk het frame een opknapbeurt moeten geven.
Ben inderdaad van plan nu om het blauw of zwart te laten spuiten.
Ja, iPhonequote:Op maandag 25 november 2013 23:36 schreef Catch22- het volgende:
Beetje brakke fotos, maar ziet er leuk uit. T stuur zou ik zelf wel anders doen
Andere kleur lint sowieso. Of in ieder geval andere remmen, dit lijkt een beetje te nieuw voor de fietsquote:Op dinsdag 26 november 2013 08:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, iPhone
Thnx. Hoe zou jij het stuur doen?
Heb het zelf ook gepoogd, na een uur ben ik er mee gekapt. Daarna het frame laten stralen en spuiten.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:00 schreef Martinous het volgende:
Iemand ervaring met het schuren van een frame? Ben nu denk ik 5 uur schuren verder en heb denk ik 15 % geschuurd. Zou ik misschien verkeerd schuurpapier gebruiken?
niet kaal maar glad schuren, kruislingsquote:Op maandag 30 juni 2014 14:00 schreef Martinous het volgende:
Iemand ervaring met het schuren van een frame? Ben nu denk ik 5 uur schuren verder en heb denk ik 15 % geschuurd. Zou ik misschien verkeerd schuurpapier gebruiken?
Pristine is wel verder gegaan als meesterknecht. Maar volgens mij zijn ze nu meer op racefietsen gericht dan op fixed gears.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:18 schreef vault_tec het volgende:
Ik moet een nieuwe fiets. Iemand die een goede shop kent in nl? Pristine is dicht.
Inmiddels heb ik m af en zijn de eerste kilometers ermee gemaakt!quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:00 schreef Gripper het volgende:
Ik ben ook een fixie aan t bouwen. Eerst een oud koga roadspeed frame uit 1978 gekocht:
[ afbeelding ]
Dat laten poedercoaten in grasgroen
[ afbeelding ]
En nu aan het bouwen, dit heb ik ongeveer voor ogen,
[ afbeelding ]
een klassieke uitstraling met een echt leren zadel en bijpassend stuurlint. Deze week komen er nog wat onderdelen binnen, hopelijk is ie voor het weekend rijklaar
Geen ervaring mee maar ik ken wel iemand die zo'n Vydz barrel bezit maar die persoon is echt een rastokkie. Ik denk dat jij, als übermensch zijnde, niet zo'n inferieur fietsje moet kopen. Laat staan geassocieerd wil worden met iemand die een dergelijke fiets bezit.quote:Op dinsdag 3 april 2018 15:15 schreef mtchel112 het volgende:
Iemand ervaring met de Vydz? Ik wil graag een fixie kopen voor de tochtjes naar het werk (zon 15 km per dag, net te onconfortabel voor mijn huidige ouwe barrel en een vlot tempo is dan toch wel lekker)
Iemand ervaring met het merk?
Een Ebike ook goed?quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:54 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Geen ervaring mee maar ik ken wel iemand die zo'n Vydz barrel bezit maar die persoon is echt een rastokkie. Ik denk dat jij, als übermensch zijnde, niet zo'n inferieur fietsje moet kopen. Laat staan geassocieerd wil worden met iemand die een dergelijke fiets bezit.
Ik raad je aan om door te sparen voor een brommer.
EBrommer?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |