Dat snap ik ook nooit zo. Het is gewoon een bungalow.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:05 schreef Zigger het volgende:
Wat een verwerpelijke rol van de kerk om mee te gaan in dit soort praktijken, van die absurde plechtigheden. En dan die pastoor die zo semi cool de handen schud met dat kind.....pfffff.
En dan altijd die verhalen dat ze niet kunnen wennen aan een huis, maar ondertussen van die pre-fab blokken bewonen met zelfs een trap erin en aparte kamers.....
nou ik denk de meeste boeren zover niet eens komenquote:Op zondag 7 oktober 2012 00:33 schreef Noek het volgende:
Reizigers?! Verder dan de buren komen ze niet.
Dat mokkel die ook altijd hard gewerkt heeft voor haar zwaankraan. Uhuh, tot haar 14e tot ze haar eerste kind kreeg waarschijnlijk.
ik denk dat het met de vrijheid te maken heeftquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:36 schreef SEMTEX het volgende:
Dit is wel echt een slap Sjappie aftreksel van My big fat gypsy wedding. Arremoe! En een verwend jongetje dat biddend op een limo gestickerd wordt, my god
Wat ik ook niet snap is dat ze zich zo 'opgesloten' voelen in een huis, maar wel een kast van een woonwagen neerzetten die door zijn grootte ook praktisch onverplaatsbaar is en altijd op dezelfde plek staat.
Valse vrijheid als je huis op een kamp ook niet verplaatsbaar is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:26 schreef Zweeffie het volgende:
[..]
ik denk dat het met de vrijheid te maken heeft
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:26 schreef Zweeffie het volgende:
[..]
welke vrijheid? het is echt niet zo dat je de woonwagen ff aan de trekhaak hangt hoor en gaat rondtrekken...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:26 schreef Zweeffie het volgende:
[..]
Dat klopt...maar de vrijheid om je heen ...in en uit lopen bij familie...muziek draaien omdat er een feestje is tot diep in de nacht...en als je in een huis woont ...loop je niet zomaar even bij de buren naar binnen ...draai je geen muziek tot diep in de nacht...daar ben je meer op jezelf aan gewezen...ja en dat kan mensen benauwen...en dat bedoelen ze denk ik met opgesloten voelen muren komen op me af ??...zoniet zeg jij het maar :-)quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:58 schreef sherezade het volgende:
[..]
welke vrijheid? het is echt niet zo dat je de woonwagen ff aan de trekhaak hangt hoor en gaat rondtrekken...
ik heb weer een andere mening, op een woonwagen kamp heb je nauwelijks vrijheid, iedereen weet alles van elkaar, je hebt totaal geen privacy juist doordat alles en iedereen naar binnen en naar buiten loopt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:45 schreef Zweeffie het volgende:
[..]
Dat klopt...maar de vrijheid om je heen ...in en uit lopen bij familie...muziek draaien omdat er een feestje is tot diep in de nacht...en als je in een huis woont ...loop je niet zomaar even bij de buren naar binnen ...draai je geen muziek tot diep in de nacht...daar ben je meer op jezelf aan gewezen...ja en dat kan mensen benauwen...en dat bedoelen ze denk ik met opgesloten voelen muren komen op me af ??...zoniet zeg jij het maar :-)
Jij doet nog erger alsof het een concetratiekamp is...dan heb je er een heel verkeerd beeld van...en tja het is ook vaak heel de dag in en uit bij de meeste..maar wij zien dat niet met opgescheept zitten ...maar ervaren het eerder als gezellig....er zijn ook genoeg vrouwen die gewoon kinderen hebben en ook werken...maar je hebt er idd ook genoeg die dat niet doen...maar goed dat is bij de burger mensen ook zo....Frustraties en ruzie...vallen in de beste families voor...ook bij ons is het niet altijd even rose geur en maneschijn...maar dat kan toch ook niet...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:31 schreef sherezade het volgende:
[..]
ik heb weer een andere mening, op een woonwagen kamp heb je nauwelijks vrijheid, iedereen weet alles van elkaar, je hebt totaal geen privacy juist doordat alles en iedereen naar binnen en naar buiten loopt.
Omdat mensen ingesloten in de wagen zitten de hele dag en niet van het kamp af komen zitten ze continue met elkaar opgescheept 24 uur per dag waardoor dus onderlinge frustraties en ruzies ontstaan, omdat ze de hele dag niets zitten te doen, ze hoeven niet te werken..vrouwen zorgen voor huishouden en kinderen en de mannen zitten rondjes te lopen de hele dag.
Er wordt op tv heel mooi verteld hoe het allemaal volgens hun gaat maar het word mooier gemaakt dan dat het is, tegenwoordig is er veel haat en nijd onder elkaar op de kampen juist omdat er teveel mensen worden samen gestopt op de kampen en er te weinig staanplaatsen zijn.
Ja dat denk ik ook: het wonen met en tussen gelijkgezinden. Die lelijke kampwoningen zelf slaat nergens op. Het is wel een standaard riedeltje dat e allemaal afdraaien: 'ík voel me zo opgesloten in een gewoon huis', maar ja, dat wordt er al van jongs af aan ingeramd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:45 schreef Zweeffie het volgende:
[..]
Dat klopt...maar de vrijheid om je heen ...in en uit lopen bij familie...muziek draaien omdat er een feestje is tot diep in de nacht...en als je in een huis woont ...loop je niet zomaar even bij de buren naar binnen ...draai je geen muziek tot diep in de nacht...daar ben je meer op jezelf aan gewezen...ja en dat kan mensen benauwen...en dat bedoelen ze denk ik met opgesloten voelen muren komen op me af ??...zoniet zeg jij het maar :-)
nou dan weet ik niet waar jij staat maar hier is het behoorlijk fucked up tussen de mensen, ik zeg niet dat het een concentratiekamp is en ik zou het ook fijn vinden als je dat niet als voorbeeld zou willen gebruiken met de geschiedenis / achtergond van de sinti- zigeuners.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:04 schreef Zweeffie het volgende:
[..]
Jij doet nog erger alsof het een concetratiekamp is...dan heb je er een heel verkeerd beeld van...en tja het is ook vaak heel de dag in en uit bij de meeste..maar wij zien dat niet met opgescheept zitten ...maar ervaren het eerder als gezellig....er zijn ook genoeg vrouwen die gewoon kinderen hebben en ook werken...maar je hebt er idd ook genoeg die dat niet doen...maar goed dat is bij de burger mensen ook zo....Frustraties en ruzie...vallen in de beste families voor...ook bij ons is het niet altijd even rose geur en maneschijn...maar dat kan toch ook niet...
Nou ik zou toch niet willen wonen daar waar jij woont...er zijn uitzonderingen :-)quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:33 schreef sherezade het volgende:
[..]
nou dan weet ik niet waar jij staat maar hier is het behoorlijk fucked up tussen de mensen, ik zeg niet dat het een concentratiekamp is en ik zou het ook fijn vinden als je dat niet als voorbeeld zou willen gebruiken met de geschiedenis / achtergond van de sinti- zigeuners.
Vroeger was het het een hele andere tijd ja, dan was het gezellig met een grote familie op een kamp nu is er veel haat en nijd onder elkaar... sommige praten zelf niet eens met elkaar en als er ruzie is dan hebben niet 2 mensen ruzie maar dan hangt alles in elkaar.
En inderdaad je hebt ook vrouwen die werken, alleen zijn ze wel in de minderheid....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |