abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:46:53 #1
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_114645790
Als ik in mijn raam van 1.25breed een rolhor wil plaatsen, waar kan ik deze dan het beste kopen? Praxis, Gamma of Karwei?

en zou het veel schelen? ze zeggen altijd dat de praxis duurder is, maar is dat ook echt zo?
oooh oooh Den haag
pi_114645976
Volgens mij werkt hier niemand en bij Praxis en bij Gamma en bij Karwei. Ik zou gaan rijden naar het dichtstbijzijnde of waarvan je korting bonnetjes hebt.
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:00:16 #3
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_114646300
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:51 schreef xaban06 het volgende:
Volgens mij werkt hier niemand en bij Praxis en bij Gamma en bij Karwei. Ik zou gaan rijden naar het dichtstbijzijnde of waarvan je korting bonnetjes hebt.
duh :')

maar misschien zijn er wel mensen die weten welke winkel over het algemeen duurder is :)
oooh oooh Den haag
pi_114646605
Zelfde concern nagenoeg dezelfde prijzen. Gamma soms iets goedkoper.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:39:34 #5
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114647777
Praxis doet iets meer aan aankleding, is daardoor (gemiddeld) iets duurder.

Gamma is meer zoals Aldi/Lidl: pleur het gewoon neer, men koopt het toch wel. Daardoor vaak iets goedkoper.

Karwij ken ik niet goed.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_114648626
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:08 schreef DroogDok het volgende:
Zelfde concern nagenoeg dezelfde prijzen. Gamma soms iets goedkoper.
Onjuist, niet hetzelfde concern:

Praxis behoort samen met Formido en Brico onder Maxeda. Ook is Praxis voornamelijk van hun hoofdkantoor en maar een klein deel is van andere ondernemers (franchise). Gamma en Karwei zijn juist 100% franchisers. Deze vallen wel beide onder franchisehouder Intergamma, maar een niet alle Gamma's en Karwei's zijn dus van dezelfde ondernemer. Gamma en Karwei hebben dus nog wel verband met elkaar, maar Praxis staat er echt mijlenver vanaf.

Get your facts straight.
pi_114649199
Een rolhor? dat klinkt echt geniaal. Maar geen idee wat goedkoper zal zijn ;)
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:31:54 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114649463
Tip: zoek vooral een goeie uit en vergelijk de prijzen dan even, ik ben erg tevreden over de Bruynzeel rolhor die ik een paar maanden geleden gekocht heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 17:35:25 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114656182
de laatste keer dat ik zowel in karwei was als de gamma, was de karwei toch een stuk goedkoper.
Maar dat ging om 1 of 2 specifieke producten. Geen idee of dat over het geheel ook zo is.
Op de website kan je toch wel een paar prijzen vergelijken.
Eerst denken, dan typen
pi_114662523
Bij de karwei heb je regelmatig 20% kortingsstickers en met de 5 eur nieuwsbriefkorting (http://www.karwei.nl/nieuwsbrief/) zijn ze al snel goedkoper. Tenminste dat is mijn ervaring met andere produkten
pi_114672160
Hornbach is voor zover ik tot nu toe heb kunnen beoordelen meestal de goedkoopste. Tenzij je er 100 km voor om moet rijden.
pi_114673513
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:05 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Onjuist, niet hetzelfde concern:

Praxis behoort samen met Formido en Brico onder Maxeda. Ook is Praxis voornamelijk van hun hoofdkantoor en maar een klein deel is van andere ondernemers (franchise). Gamma en Karwei zijn juist 100% franchisers. Deze vallen wel beide onder franchisehouder Intergamma, maar een niet alle Gamma's en Karwei's zijn dus van dezelfde ondernemer. Gamma en Karwei hebben dus nog wel verband met elkaar, maar Praxis staat er echt mijlenver vanaf.

Get your facts straight.
Thnx for the facts. :P
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114676355
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:05 schreef kango het volgende:
Bij de karwei heb je regelmatig 20% kortingsstickers en met de 5 eur nieuwsbriefkorting (http://www.karwei.nl/nieuwsbrief/) zijn ze al snel goedkoper. Tenminste dat is mijn ervaring met andere produkten
Als je inderdaad bij Karwei met kortingsstickers kan kopen ben je vaak het goedkoopst uit. Zo heb ik mijn rolhor (123cm breed) ook gekocht. (Die ik nu 6 maanden later nog steeds niet heb geinstalleerd, omdat ik toch over 2-3 maanden ga verhuizen O-) )
pi_114677355
Net op twitter: Dit weekend: 15% korting en 20% korting op een artikel naar keuze bij #KARWEI.

Bonnen om te printen vind je op de website van Karwei :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:39:19 #16
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_114778778
Zojuist bij de Karwei geweest op zoek naar een rolhoor voor een naar buiten openslaand raam.

Bij Karwei verkoopt men de Bruynzeel rolhorren S300 / S500 en S700. Link

De S300 is van kunststof en het goedkoopst. We waren het door het grote prijsverschil oneens welke we zouden kopen. Daarom vanwege de aluminium profielen voor de S500 willen gaan.

Op het laatste moment zag ik dat er hier onderaan een magneetsluiting zit. Aangezien de onderkant van ons kozijn gelijkloopt met de vensterbank zou er dan dus een opening ontstaan. Toen een S300 uit het schap gepakt en het open/dicht doen nog een paar keer geprobeerd. Bij de 3e keer kwam er ineens een stukje kunststof uitvallen; veroorzaakt door het automatisch harde dichtslaan. Het goedkoopste model dus toch maar laten liggen.

Het duurste model - de S700 - was in onze maat helaas niet op voorraad en dus zonder rolhor naar huis gegaan. Helaas verkoopt de Karwei geen andere merken dan Bruynzeel. De S700 ziet er erg mooi uit en heeft een soort van softclose systeem, zodat deze zachtjes sluit en mooie aluminium profielen.

Ik vraag me af hoe deze zich prijstechnisch verhoudt tot de Unilux of Hamstra, welke ik dus nog niet in de winkel ben tegengekomen.
keep up the good work!
pi_114796560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:05 schreef Degodvader het volgende:

Gamma en Karwei hebben dus nog wel verband met elkaar, maar Praxis staat er echt mijlenver vanaf.
Ze zitten naast elkaar op het industrie terrein.
Ik vergelijk wel eens prijzen tussen de twee, de Praxis is met sommige dingen minder duur dan de Gamma. (goedkoop zou ik ze niet willen noemen, wel qua materiaal niet qua prijs)
Mijn bouwmarkt vaatwasmachinekraan was na 9 jaar verrot, die van de de wasmachine doet het nog)
En wachten op de kortingbonnen, die folders hebben ze over het algemeen niet in de winkel liggen.
Maar zo afentoe komt er wel 15 - 20 % korting op alles langs soms 25% op gereedschap.
Praxis heeft een zomerkluspas met 10% De Karwei heeft hier wat meer keuze in raamdecoratie.
Doe een rondje bouwmarkten :)
pi_114797336
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:54 schreef bouwfraude het volgende:

[..]

Ze zitten naast elkaar op het industrie terrein.
Ik vergelijk wel eens prijzen tussen de twee, de Praxis is met sommige dingen minder duur dan de Gamma. (goedkoop zou ik ze niet willen noemen, wel qua materiaal niet qua prijs)
Mijn bouwmarkt vaatwasmachinekraan was na 9 jaar verrot, die van de de wasmachine doet het nog)
En wachten op de kortingbonnen, die folders hebben ze over het algemeen niet in de winkel liggen.
Maar zo afentoe komt er wel 15 - 20 % korting op alles langs soms 25% op gereedschap.
Praxis heeft een zomerkluspas met 10% De Karwei heeft hier wat meer keuze in raamdecoratie.
Het ging hier dan ook niet om de vraag in hoeverre de businessmodellen op elkaar lijken. Iemand maakte de opmerking dat het hetzelfde concern is, en dat is het nou eenmaal niet, en daar had ik het dan ook over.
pi_114797999
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:54 schreef bouwfraude het volgende:

[..]

Die moet je dan weer kopen voor ¤10 en is nog maar geldig tot 12 augustus. Je krijgt dan wel op (bijna) alle artikelen* 10% extra korting. Bovenop de al geldende aanbiedingen dus.

Het assortiment verschilt natuurlijk per stad. De raamrolhorren van Praxis komen overigens ook bij Bruynzeel vandaan. Kan al gauw ¤100+ kosten.

Trouwens, Praxis is echt niet altijd duurder dan de Gamma of Karwei. We moesten intern laatst zelfs een prijsvergelijking met de Gamma bij de producten zetten omdat "we" veel goedkoper waren.

*Ik geloof dat Baseline (goedkoopste huismerk) artikelen uitgezonderd zijn. Maar daar hebben "we" toch geen complete horren van. Wel zelfmaaksetjes.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:27:42 #20
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_114817253
Goedkoop is vaak rotzooi.
Gamma is vaak goedkoop
Wie dit leest is gek
  zondag 29 juli 2012 @ 22:23:56 #21
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_114823696
quote:
99s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Goedkoop is vaak rotzooi.
Gamma is vaak goedkoop
wat wil je nu zeggen? dat we de conclusie trekken dat gamma rotzooi verkoopt? gamma heeft naast een basis versie ook gewoon de duurdere merken die ze bij andere bouwmarkten verkopen.

Ik heb hier een basic rolhor hangen van de gamma, die hangt er al jaren en doet het prima, gaat dagelijks 2x open en dicht .... (smorgens om de raam lekker open te zetten, savonds om de raam weer op een kier te zetten voor het slapen)

het is maar net hoe je er mee om gaat.

ik geloof best dat hamstra horren beter van kwaliteit zijn, maar of dat echt zoveel uitmaakt vraag ik me af.
oooh oooh Den haag
  zondag 29 juli 2012 @ 23:12:25 #22
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_114826375
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:23 schreef GalgenRad het volgende:

[..]

wat wil je nu zeggen? dat we de conclusie trekken dat gamma rotzooi verkoopt?

Stel dat "vaak" 50% is

Dan is de helft van het goedkope materiaal te betitelen als rotzooi (en de andere helft neemt genoegen met minder marge of heeft inkoopvoordeel).
Bij de Gamma is ongeveer de helft van de artikelen van een goedkope soort (en de andere helft is van bewezen standaardkwaliteit).
Dan is de kans wanneer je zonder kennis van zaken iets willekeurigs koopt bij de Gamma 25% dat het van slechte kwaliteit is.
En ik denk dat dit een heel goede inschatting van de werkelijkheid is.
Wie dit leest is gek
pi_114827198
TS, ik wil morgen* best even voor je de prijzen bekijken bij de Praxis. Nog voorkeur voor aluminium of kunstof?

*Als ik het niet vergeet... :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 29 juli 2012 @ 23:29:38 #24
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_114827401
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 23:25 schreef Nero22 het volgende:
TS, ik wil morgen* best even voor je de prijzen bekijken bij de Praxis. Nog voorkeur voor aluminium of kunstof?

*Als ik het niet vergeet... :')
heb er wel 1 maar ben wel benieuwd :)

ben opzoek naar een simpele rol (kunsttof) hor van 123cm breed, heb er bij de karwi 49euro - 15% voor betaald
oooh oooh Den haag
pi_114827472
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 23:29 schreef GalgenRad het volgende:

[..]

heb er wel 1 maar ben wel benieuwd :)

ben opzoek naar een simpele rol (kunsttof) hor van 123cm breed, heb er bij de karwi 49euro - 15% voor betaald
Hm, ik zal het proberen te onthouden. Al geloof ik niet dat 123 cm een standaard maat is...

Grapje, is het wel. Dan wordt het er zo eentje:
http://www.bruynzeelhomeproducts.nl/index.php?item=4&gid=122
De een na onderste: de basic raamrolhor. ^O^
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_114848809
€44,95 kost het bij Praxis. Dat is dan exclusief eventuele kortingen die geldig zijn.
It's funny
But not ha-ha funny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')