abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121473470
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

"Verbanden die minder waarschijnlijk zijn" ... tja, die zijn dan meestal gebaseerd op de officiële berichtgeving welke in dit geval juist in twijfel getrokken wordt. Je hebt namelijk niets anders om je op te baseren, tenzij je gevoel, wat uiteindelijk ook maar gebaseerd is op algemene berichtgeving.
Sommigen hier laten zich puur leiden door hun gevoel (wat wsl ook de bedoeling was van zo'n gebeurtenis) dat ze gewoonweg niets anders meer willen lezen of inzien. Hun mening is al gevormd door de eerste informatie die ze gekregen hebben, en niets kan daar nog verandering in brengen. Zij vinden dat het voor de hand ligt en so it shall be ...
Uiteraard moet eea. gebaseerd zijn op echte argumenten. Anders kun je niet stellen dat het een aannemelijker is dan het ander.
Onbevooroordeeld blijven is erg moeilijk, na de eerste indruk, dat klopt wel, ja.
pi_121473512
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:22 schreef Terecht het volgende:
Summers heeft gelijkt dat 't het-is-te-ver-gezocht argument weinig waarde heeft. Alleen, is dat ook wat mensen als argument gebruiken? Ja, maar lang niet iedereen. Als je de topics over Sandy doorleest zie je verschillende users Summers e.a. wijzen op redeneerfouten in hun argumentatie, op het gebruik van feitelijk onjuiste informatie en op mogelijk niet voorziene consequenties van hun argumenten. Een typische reactie van Summers op deze kritieken is radiostilte, over een ander onderwerp beginnen (droneaanvallen) of gewoon botte afwijzing:

[..]

Wat ze hier doet is dat zij iedere kritiek tot een verschil van mening probeert te reduceren, wat het helemaal niet is, want ze legt niet uit waarom die kritiek geen stand houdt, ze zegt in wezen niet veel meer dan: 'het is mijn mening, ik heb daar recht op, lekker puh'.

Zo'n houding ben ik trouwens wel eerder tegengekomen, hier bijv (en nog wat posts verderop in dat topic):
BNW / 9/11 #40 Vliegtuigen die als door de warme boter gebouwen in vliegen
Zo'n houding is wsl het resultaat van langdurig posten in TRU en BNW , wat net zo goed van de tegenpartij gezegd kan worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_121473613
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Zo'n houding is wsl het resultaat van langdurig posten in TRU en BNW , wat net zo goed van de tegenpartij gezegd kan worden.
Daar ben ik het wel mee eens. Standpunten zijn onwrikbaar. Een stelling eenmaal ingenomen wordt niet snel van afgeweken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:42:01 #279
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_121473925
quote:

[..]

"Verbanden die minder waarschijnlijk zijn" ... tja, die zijn dan meestal gebaseerd op de officiële berichtgeving welke in dit geval juist in twijfel getrokken wordt. Je hebt namelijk niets anders om je op te baseren, tenzij je gevoel, wat uiteindelijk ook maar gebaseerd is op algemene berichtgeving.
Sommigen hier laten zich puur leiden door hun gevoel (wat wsl ook de bedoeling was van zo'n gebeurtenis) dat ze gewoonweg niets anders meer willen lezen of inzien. Hun mening is al gevormd door de eerste informatie die ze gekregen hebben, en niets kan daar nog verandering in brengen. Zij vinden dat het voor de hand ligt en so it shall be ...
Nu snap ik waarom het telkens hetzelfde slag mensen is dat bij iedere schietpartij en aanslag van de afgelopen jaren een complot vermoedt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik post toch al zo'n 6 jaar hier mee en ik ben nog nooit in de verleiding geraakt om zo'n houding aan te nemen en met mij een heleboel BNW-regulars ook niet. Ik vraag me dan ook af waarom zo'n iemand pseudosceptisch wordt en zichzelf (bewust?) in de maling neemt. Geef je zelf al niet een antwoord op deze vraag in je vorige post?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:45:28 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121474005
quote:

Sommigen hier laten zich puur leiden door hun gevoel (wat wsl ook de bedoeling was van zo'n gebeurtenis) dat ze gewoonweg niets anders meer willen lezen of inzien.
Wat waarschijnlijk ook de bedoeling was, ja?
Je laat hier dus in principe precies hetzelfde zien, alleen vanuit een andere -imo doorgeslagen paranoïde - optiek. Waarbij de slachtoffers worden ontkend en juist dat stuit mij enorm tegen de borst.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_121474611
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat waarschijnlijk ook de bedoeling was, ja?
Je laat hier dus in principe precies hetzelfde zien, alleen vanuit een andere -imo doorgeslagen paranoïde - optiek. Waarbij de slachtoffers worden ontkend en juist dat stuit mij enorm tegen de borst.
Er is wel nog onderscheid te maken tussen false flag met vicsims en zonder vicsims.

Neemt niet weg dat een stelling onderbouwing nodig heeft. Mocht het een mening betreffen, dan is het verstandig voor diegene die het zegt om dat duidelijk te maken en het niet als waarheid verkondigen gaat.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:14:00 #282
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121474707
In de reeks zie ik helaas toch vooral claims over lachende acteurs die zich zgn voordoen als verdrietige vaders en dode meisjes die als levend worden opgevoerd, op basis van foto's van jongere zusjes.
pi_121474803
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:14 schreef Copycat het volgende:
In de reeks zie ik helaas toch vooral claims over lachende acteurs die zich zgn voordoen als verdrietige vaders en dode meisjes die als levend worden opgevoerd, op basis van foto's van jongere zusjes.
Zeer pijnlijk. We hadden hier zelfs een user die familieleden van het 9/11 drama heeft gebeld....
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_121474913
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:14 schreef Copycat het volgende:
Spijtig, maar de vraag is of wij als moderators daar iets aan zouden kunnen doen?
pi_121474924
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:10 schreef Gray het volgende:

[..]

Er is wel nog onderscheid te maken tussen false flag met vicsims en zonder vicsims.

Neemt niet weg dat een stelling onderbouwing nodig heeft. Mocht het een mening betreffen, dan is het verstandig voor diegene die het zegt om dat duidelijk te maken en het niet als waarheid verkondigen gaat.
Idd , maar in de Candy Hook discussie blijft men steeds maar terugvallen op de vicsims, terwijl ik dat nooit zelf gepost heb, maar ondertussen word ik wel al bestempeld als ziekelijk paranoïde. Wat eigenlijk mijn voorgaande maar beaamt.
Mss zijn de vicsims wel bewuste desinformatie om iedereen die Sandy Hook in twijfel trekt direct te kunnen afdoen als ziekelijk persoon.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_121474952
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Idd , maar in de Candy Hook discussie blijft men steeds maar terugvallen op de vicsims, terwijl ik dat nooit zelf gepost heb, maar ondertussen word ik wel al bestempeld als ziekelijk paranoïde. Wat eigenlijk mijn voorgaande maar beaamt.
Mss zijn de vicsims wel bewuste desinformatie om iedereen die Sandy Hook in twijfel trekt direct te kunnen afdoen als ziekelijk persoon.
Eigenlijk zou je dit zo kunnen posten in dat topic.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:22:30 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121474956
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
Zeer pijnlijk. We hadden hier zelfs een user die familieleden van het 9/11 drama heeft gebeld....
Mijn God.
pi_121475102
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mijn God.
Yep. En vervolgens vond hij de reactie van die persoon een reden harder in de vicsim theorie te geloven. Serieus, het gesnik klonk geacteerd of zo. Hoe heette die mongool ook alweer....?

Dan mag je misschien niet kwetsen of beledigen, maar als je zoiets doet ben je de grootste paardenlul die er bestaat.
pi_121475162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:26 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Yep. En vervolgens vond hij de reactie van die persoon een reden harder in de vicsim theorie te geloven. Serieus, het gesnik klonk geacteerd of zo.

Dan mag je misschien niet kwetsen of beledigen, maar als je zoiets doet ben je de grootste paardenlul die er bestaat.
Tsja, we zien het ook journalisten doen, al begrijp ik dat de context anders is. Toch is dat contact opnemen met slachtoffers geen nieuw fenomeen in het conspiracy-wereldje.
pi_121475197
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Tsja, we zien het ook journalisten doen, al begrijp ik dat de context anders is. Toch is dat contact opnemen met slachtoffers geen nieuw fenomeen in het conspiracy-wereldje.
Ja, maar journalisten bellen die mensen niet om ze te beschuldigen van het feit dat hun geliefde nooit heeft bestaan en dat ze puppets van de Amerikaanse regering zijn.....
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:30:34 #291
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_121475237
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Spijtig, maar de vraag is of wij als moderators daar iets aan zouden kunnen doen?
Zodra het uitmondt in joligheid over hoe slecht de fototrucage van de vicsims wel niet is zoals in de 9/11-reeks gebeurde, zou ik er een einde aan maken; daar ga je niet lacherig over zitten doen.
pi_121475249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:29 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja, maar journalisten bellen die mensen niet om ze te beschuldigen van het feit dat hun geliefde nooit heeft bestaan en dat ze puppets van de Amerikaanse regering zijn.....
Een journalist hoort dat soort zaken juist uit te zoeken. Bronnen controleren enzo. Al ligt die taak tegenwoordig meer bij de redacteuren aangezien de journalisten meer tekstverwerkers zijn tegenwoordig. Crisis he?
pi_121475315
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:30 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zodra het uitmondt in joligheid over hoe slecht de fototrucage van de vicsims wel niet is zoals in de 9/11-reeks gebeurde, zou ik er een einde aan maken; daar ga je niet lacherig over zitten doen.
Mocht zoiets nou in het vervolg worden waargenomen, dan zou ik het graag hier willen lezen. Dan kunnen Lavenderr en ik een afweging maken en de discussie eventueel bijsturen.
pi_121475325
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Een journalist hoort dat soort zaken juist uit te zoeken. Bronnen controleren enzo. Al ligt die taak tegenwoordig meer bij de redacteuren aangezien de journalisten meer tekstverwerkers zijn tegenwoordig. Crisis he?
Journalisten zouden dat middel alleen gebruiken als ze gegronde redenen hebben om aan te nemen dat er sprake is van vicsims. Bewijs en zulks. Dat is er in de 9/11 zaak niet, alleen ongefundeerde gedachtekronkels. Op basis daarvan zou een journalist geen slachtoffers gaan kwetsen. Anders hebben ze echt een probleem met de raad voor de journalistiek.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:34:04 #295
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121475353
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:30 schreef Gray het volgende:

Een conspiracy-journalist dan nog altijd, van het kaliber Kat. Een reguliere journalist hoort zich niet op zo'n wijze met dit soort paranoïde victim-blaming/victim-disregarding zaken bezig te houden die in principe op niks concreets zijn gebaseerd.
pi_121475360
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Mocht zoiets nou in het vervolg worden waargenomen, dan zou ik het graag hier willen lezen. Dan kunnen Lavenderr en ik een afweging maken en de discussie eventueel bijsturen.
Dat is toen zeer veelvuldig gebeurd. Over vicsims is toen door mij persoonlijk de link met holocaustontkenning gemaakt. Ongeveer in de periode dat jij er van overtuigd was dat 9/11 een hoax was met geprojecteerde vliegtuigen.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:42:16 #297
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_121475634
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:26 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Yep. En vervolgens vond hij de reactie van die persoon een reden harder in de vicsim theorie te geloven. Serieus, het gesnik klonk geacteerd of zo. Hoe heette die mongool ook alweer....?

Culto was die enge creep, J0kkebr0k kon er anders ook aardig wat van btw... Sowieso dat hele forum waar die gasten hun informatie vandaan haalden (cluesforum) was te smerig voor woorden. Ik gok zo dat vrijwel iedere user daar een 'rugzakje' had of in aanmerking kwam daarvoor, net zoals dat op de site van Micha Kat of Argusoog het geval is. Daar lopen echt hele lijpe figuren rond, tikkende tijdbommen. Zou me niets verbazen als de AIVD of de GGD dat soort sites in de gaten houden. En terecht.
pi_121475661
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:33 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Journalisten zouden dat middel alleen gebruiken als ze gegronde redenen hebben om aan te nemen dat er sprake is van vicsims. Bewijs en zulks. Dat is er in de 9/11 zaak niet, alleen ongefundeerde gedachtekronkels. Op basis daarvan zou een journalist geen slachtoffers gaan kwetsen. Anders hebben ze echt een probleem met de raad voor de journalistiek.
Bewijs moet je eerst verzamelen, wat meestal gebeurt na een ingeving.

quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Een conspiracy-journalist dan nog altijd, van het kaliber Kat. Een reguliere journalist hoort zich niet op zo'n wijze met dit soort paranoïde victim-blaming/victim-disregarding zaken bezig te houden die in principe op niks concreets zijn gebaseerd.
Alleen al dat zoveel mensen twijfelen is al reden voor een journalist om hier licht op te schijnen. Al is het maar om het fenomeen van vicsims zoeken alleen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:34 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat is toen zeer veelvuldig gebeurd. Over vicsims is toen door mij persoonlijk de link met holocaustontkenning gemaakt. Ongeveer in de periode dat jij er van overtuigd was dat 9/11 een hoax was met geprojecteerde vliegtuigen.
Ik, overtuigd? Nooit!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:46:48 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121475766
Je snapt hopelijk wel dat je als journalist niet vanuit zo'n premisse te werk dient te gaan, gebaseerd op wat conspiracy-denkers? Logischer zou zijn om dan juist die conspiracy-denkers onder de loep te nemen. Wat drijft hun? In plaats van mee te gaan in de gekte door victims en hun familie lastig te vallen met die beledigende, pijnlijke conspiracy-gedachten.
Wat Hoppa zegt, de Raad voor Journalistiek zou een field day aan je hebben.

Pas als er gegrond bewijs zou zijn, heb je een punt. Maar kom op.
pi_121475794
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Bewijs moet je eerst verzamelen, wat meestal gebeurt na een ingeving.

Alleen al dat zoveel mensen twijfelen is al reden voor een journalist om hier licht op te schijnen. Al is het maar om het fenomeen van vicsims zoeken alleen.

Proportionaliteit in je onderzoeksmethode. Ga eens met een journalist praten, die kan je dat haarfijn uitleggen.

quote:
Ik, overtuigd? Nooit!
Nou, je vond anders wel degelijk dat het een zeer plausibele theorie was. Overtuigd is misschien te hard gezegd, maar als je een dergelijke theorie serieus overweegt verdien je eigenlijk al een gedwongen opname....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')