abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 25 juli 2012 @ 13:27:22 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_114640669
Londenaar Sabir Karim sloeg de schrik om het hart toen hij deze week zag dat de straat die hij zo gewoon was te nemen plotsklaps veranderd was in een vrijwel onneembare vesting. De rijstroken waren opnieuw getrokken en Karim kon kiezen uit twee opties: de busbaan links of de nieuwe olympische 'Spelenstrook', voorbehouden aan onder anderen officials en atleten, rechts.

Restauranteigenaar Karim wist niet wat te doen, maar wat hij wel wist was dat hem een boete wachtte - of hij nu links of rechts ging. "Ik zat letterlijk gevangen", zei hij. "Ik raakte in paniek. Het was een beangstigende en griezelige ervaring."

Verbijstering heerste deze week in veel Londense straten. Automobilisten werden geconfronteerd met tal van rijbaanmutaties, omleidingen, keerverboden en parkeerrestricties. Allemaal vanwege de Olympische Spelen, die vrijdag officieel van start gaan.

Als gaststad krijg je ze vrijwel niet kosmopolitischer dan Londen. Maar verkeer is de zwakke plek van deze wereldstad. In de smalle straten komt het geregeld tot verkeersopstoppingen, bustijden kunnen ieder moment gewijzigd worden en de beroemde ondergrondse rijdt door honderd jaar oude tunnels en kampt dagelijks met vertragingen.

De wijzigingen in het stratenplan voor het gewone verkeer werden woensdagochtend van kracht en veroorzaken het meeste leed. We weten dat het lastig is, maar we hopen dat het went, zei Paul Watters van de Britse autobond.

Zelfs als - áls - alles op rolletjes loopt zullen veel Britten de in totaal 48 kilometer aan Spelenstroken blijven haten. De speciale rijbanen worden gehekeld als 'elitair', als een maatregel die alle gewone Londenaren het leven zuur maakt. De rijbanen zijn alleen toegankelijk voor atleten, officials, journalisten, nooddiensten en sponsors en worden al 'Zil-stroken' genoemd, naar de speciale wegen in de Sovjet-Unie die alleen gebruikt mochten worden door limousines van het Russische merk ZiL. Een Londenaar die zich met zijn voertuig op deze stroken bevindt, kan een bekeuring van omgerekend bijna 170 euro tegemoet zien.

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft speciaal om deze rijstroken verzocht, omdat ervaring uit het verleden leerde dat verkeersopstoppingen en een onduidelijk stratenplan de zenuwen van stipte organisatoren van de verschillende olympische disciplines op de proef stelden.

Het grootste verzet tegen deze 'klassenjustitie' komt van de 'cabbies', de Londense taxichauffeurs. Zij legden het verkeer in het centrum afgelopen twee weken al tweemaal lam met hun demonstraties. Ook zij mogen niet over de speciale rijstroken, waardoor ze genoodzaakt zijn langere - en voor hun klanten duurdere - ritjes te maken.

"We kunnen onze klanten niet afzetten waar ze willen", aldus Lee Osborne van de United Cabbies Group. Dinsdag demonstreerden hij en zijn collega's met zo'n vijftig taxi's bij de Tower Bridge. "Het verkeer in Londen is al niet te best en nu lijden onze passagiers nog meer, terwijl de meter doortikt."

Het alternatief voor bovengronds is ondergronds vervoer, maar ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het metronetwerk zucht onder zijn ouderdom - de eerste metrolijn werd al in 1863 geopend. Tegenwoordig worden dagelijks twaalf miljoen ritjes gemaakt, een aantal dat tijdens de Spelen naar verwacht wordt zal oplopen tot vijftien miljoen.

De Britse regering stak in aanloop naar de Spelen 6,5 miljard pond in de modernisering van het metronetwerk, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat er nog altijd dagelijks problemen zijn. Dinsdag waren er grote vertragingen op de metrolijn van het centrum naar het olympische park en maandag vielen in de spits diverse lijnen naar het park uit.

Wat een puinhoop :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114640775
Dat van de Tube is echt overtrokken, het gaat echt stukken beter als voor de renovatie. Ja, er zijn altijd wel vertragingen, zoiets kun je niet voorkomen.
pi_114641922
Het is 'enorm' zonder e.
:P
5 Ferrari's op videoband!
pi_114642434
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is 'enorm' zonder e.
:P
Ehh, nee?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Trouwste user 2022 woensdag 25 juli 2012 @ 15:00:59 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_114644043
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is 'enorm' zonder e.
:P
Kost dat nou veel geld. Zo'n LOI-curcus Nederlands ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114685751
Zoals ik in het andere topic al zei valt het goed mee. Ik reis iedere dag door Londen met de fiets, neem ook de tube en alles veel.

Je merkt dat het een stuk drukker is en voor auto's is het inderdaad langzemer. Maar met de metro heb ik geen problemen gehad tot nu toe en met de fiets kom je er overal wel doorheen.

Volgens mij is het ook overal duidelijk gemaakt en staat het er duidelijk dat auto's de bus lanes mogen gebruiken als de Olympic lanes in gebruik zijn en er geen andere weg is.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:56:29 #7
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_114685782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is 'enorm' zonder e.
:P
norm verkeerschaos :?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_114686613
Ik denk dat de chaos pas echt morgen begint..
Shine bright like a diamond.
pi_114687206
Een van de redenen waarom Nederland nooit de Spelen moet organiseren. Net als met de speciale rijbanen voor bobo's van de FIFA voor een EK of WK voetbal.
pi_114687666
Was wel te verwachten, toch?
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:35:43 #11
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_114688758
Gisteren werd juist gemeld dat een groot percentage van de 'Olympic lanes' werd vrijgegeven voor gewoon verkeer omdat het zo rustig was. Ik heb de indruk dat het nog wel meevalt met de drukte.

Degenen die nu klagen over het bestaan van 'Olympic lanes' zijn trouwens lekker op tijd. De organisatie beschreef ze al in het Engelse 'bid' dat 7 jaar geleden werd toegewezen. Dat ze er zijn kan dus niet als een verrassing komen. Misschien ongemakkelijk voor de paar weken die de Olympische en Paralympische spelen duren maar daarna zijn ze er weer van af.
  maandag 30 juli 2012 @ 13:51:24 #12
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_114844665
Londen lijkt de eerste grote test qua verkeer, de eerste ochtend op een werkdag tijdens de Olympische spelen, goed doorstaan te hebben.

quote:
Olympics travel: commuters urged to continue avoiding London hotpots

TfL says passengers still need to keep planning ahead during Games despite quiet start during Monday morning's rush hour

Despite many commuters reporting abnormally quiet rush hour journeys on what was expected to be one of the capital's busiest days, London's transport authorities maintain that passengers need to keep planning ahead during the Olympics.

Transport for London said it was pleased people were heeding its advice. A spokesman said that while the hotspot of London Bridge had operated smoothly on Monday morning, the evening crowds were still the biggest concern.

He reiterated Sunday's advice "not to chance it" by expecting services to run as normal, although the system seems to have passed its first test of combining weekday commuter traffic and Olympic events with flying colours.

Commuters on Monday reported quiet journeys on the tube and rail, including via the supposed hotspots of King's Cross and Liverpool Street. At St Pancras international, where Network Rail have put large queueing contingency plans in place for the Javelin service, passengers have so far walked straight on to the trains throughout the first four days of operation.

On Twitter, commuters shared photos of half-empty stations. One, Jane Bradley, a BBC TV producer tweeted: "Commuters, the scaremongering worked: London Bridge is practically empty!" adding that: "I've never seen it so quiet during rush hour in the 4yrs I've lived here." A massive drop in normal traffic levels has eased pressure on the road and rail networks.

Quiet roads led to Games lanes being opened to all traffic in key areas. According to the London mayor, Boris Johnson, the head of the International Olympic Committee, Jacques Rogge, has joined British politicians in saying he would not use the Games lanes.

TfL said that policy remained to operate the restrictions flexibly as required using variable message signs stationed around the capital. On Monday morning stretches of lanes on the M4 and A4 were deactivated, as well as on roads running from Hyde Park to Earls Court, south of the Blackwall tunnel and on Euston Road.

Road traffic in central London was down 30% on Sunday. Only four vehicles had to be removed from the cycle road race track and Olympic route network, a figure that TfL says shows how its message has got through. While more than a million people came out to line the streets of London on both weekend days for the two cycling road races, public transport worked with no major problems.

Operators put on additional train services, equating to over 1m extra seats on Sunday. The Docklands Light Railway, serving several Olympic venues, saw its busiest day ever – and on a weekend – with 380,000 passengers, a figure that will be swelled by thousands of workers in Canary Wharf and east London on Monday.

At London Bridge in the evening, commuter rail traffic will collide with many of the 50,000 spectators planning to visit the equestrian events at Greenwich, so TfL advises avoiding the station to limit numbers, while some evening running south-east to Kent will start at other London mainline stations.

The system still faces its toughest tests later in the week when athletics at Olympic Stadium in Stratford begins. The other test may be that Londoners, experiencing the smoothest, quietest running of the transport system for some time may ignore TfL's manta to get ahead of the Games.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')