WGRquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:51 schreef Loontjah het volgende:
Ik denk niet dat je in de goede subforum zit, probeer het eens in School&Studie
Hier helpen FOk!kers elkaar. Jij registreert je hier speciaal voor, dus je bent geen Fok!ker.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:48 schreef communicator2012 het volgende:
Hoi, ik ben Nicky!
Vorig jaar ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Ik heb daar Communicatiewetenschap gedaan.
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een baan. Meestal krijg ik te horen dat ik wel de juiste opleiding heb, maar nog te weinig ervaring. Maar hoe moet ik nou ervaring opdoen als ik geen baan krijg waarmee ik die ervaring op kan doen. Voor mijn gevoel zit ik vast.
Werk kan ik op zich wel vinden, maar dat werk heeft eigenlijk niets te maken met de studie die ik heb gedaan en ligt eigenlijk ook onder mijn niveau.
Ik wil graag een baan waarbij ik de juiste ervaring op kan doen en dus kan gaan beginnen aan mijn carriere. Ik heb toch niet voor niets gestudeerd...?
Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft er misschien iemand tips of een oplossing?
Thanks!!
Groetjes, Nicky
In het algemeen wordt toch juist aanbevolen om niet onder je niveau te gaan werken?quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:58 schreef Mierenneuker. het volgende:
Misschien moet je reageren op advertentie's die HBO Communicatie vereisen? Zal wel minder verdienen maar dan heb je een grotere kans op een baan.
Als je dan werk hebt, in deze tijd mag je blij zijn met een baan. En op HBO-niveau werken is echt geen schande.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:59 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
In het algemeen wordt toch juist aanbevolen om niet onder je niveau te gaan werken?
Dat laatste zeg ik ook niet, maar het is wel onder zijn niveau. Als hij het geld niet direct nodig heeft zou ik eerder proberen een stage te vinden die wel op WO niveau is.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:00 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Als je dan werk hebt, in deze tijd mag je blij zijn met een baan. En op HBO-niveau werken is echt geen schande.
Godsamme wat een arrogantie. Of je kweekt een ruggegraat, neemt dat aan en ziet waar het je brengt, of je houd op te janken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:48 schreef communicator2012 het volgende:
Hoi, ik ben Nicky!
Vorig jaar ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Ik heb daar Communicatiewetenschap gedaan.
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een baan. Meestal krijg ik te horen dat ik wel de juiste opleiding heb, maar nog te weinig ervaring. Maar hoe moet ik nou ervaring opdoen als ik geen baan krijg waarmee ik die ervaring op kan doen. Voor mijn gevoel zit ik vast.
Werk kan ik op zich wel vinden, maar dat werk heeft eigenlijk niets te maken met de studie die ik heb gedaan en ligt eigenlijk ook onder mijn niveau.
Ik wil graag een baan waarbij ik de juiste ervaring op kan doen en dus kan gaan beginnen aan mijn carriere. Ik heb toch niet voor niets gestudeerd...?
Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft er misschien iemand tips of een oplossing?
Thanks!!
Groetjes, Nicky
Inderdaad. De hbo communicatie markt is op dit moment helemaal naar de tiefus. Daar heb je niets aan. Dan loont een fatsoenlijke stage (met goede begeleiding) + een bijbaantje in het weekend meer.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:02 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat laatste zeg ik ook niet, maar het is wel onder zijn niveau. Als hij het geld niet direct nodig heeft zou ik eerder proberen een stage te vinden die wel op WO niveau is.
Natuurlijk neem ik aan wat ik kan.. De huur moet gewoon betaalt worden.. Op het moment ben ik dus secretaresse..quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:04 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Godsamme wat een arrogantie. Of je kweekt een ruggegraat, neemt dat aan en ziet waar het je brengt, of je houd op te janken.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:01 schreef Skv het volgende:
En ik neem aan dat je naast je studie wel wat hebt gedaan? Bestuursjaar, commissies, buitenland, bijbaantjes, eigen bedrijf? Kan je dat niet opvoeren als werkervaring?
O had ik nu maar wat meer gedaan dan mijn tentamentjes en aan mij cv gewerkt.quote:Ik wil graag een baan waarbij ik de juiste ervaring op kan doen en dus kan gaan beginnen aan mijn carriere. Ik heb toch niet voor niets gestudeerd...?
Dat ligt mede aan de instellingen die bij de voorlichtingen en open dagen een veel te rooskleurig beeld schetsen om maar zoveel mogelijk nieuwe studenten te kunnen werven.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:00 schreef thabit het volgende:
Waarom denken mensen toch dat een studie automatisch garantie geeft op een baan?
omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang isquote:Op maandag 30 juli 2012 17:00 schreef thabit het volgende:
Waarom denken mensen toch dat een studie automatisch garantie geeft op een baan?
Eens.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat ligt mede aan de instellingen die bij de voorlichtingen en open dagen een veel te rooskleurig beeld schetsen om maar zoveel mogelijk nieuwe studenten te kunnen werven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |