abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114637182
Hallo,

Samen met mijn vriendin vorig jaar een huis gekocht (hypotheek op haar naam, dat dan weer wel) en nu dus de aangifte eenmalig laten doen door een "mannetje". Nu heb ik echter 2125 euro teveel ontvangen. Als ik de BD bel zeggen ze alleen, wacht even de definitieve aanslag af, daar zal het wel op staan.

Volgens ons "belastingmannetje" is de kans 50% dat het er doorheen slipt. Ik heb het geld dus in elk geval opzij gezet, voor als ze erom komen, maar ik begreep dat het wel 3 jaar kan voor je de definitieve aanslag kan krijgen. Wat zijn jullie ervaringen?
pi_114637297
Ik zou het mannetje een klap voor zn smoelwerk geven omdat hij prutswerk geleverd heeft.
Mijn ervaringen (zakelijk) zijn dat de BD dat geld echt wel weer terug wil. Zelf ook vorig jaar onterecht voorbelasting teruggevraagd. Eerst teruggekregen (en uitgegeven) en daarna moest het weer terugbetaald worden. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114637329
Uitgeven is natuurlijk nooit handig... :)
pi_114637346
Nee, laat het dus lekker zolang op een spaarrekening staan.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114637359
En als je het terug moet geven zal je altijd zien dat het net niet uitkomt :S
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_114637382
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:35 schreef Skv het volgende:
Ik zou het mannetje een klap voor zn smoelwerk geven omdat hij prutswerk geleverd heeft.
Dit.

Ik snap sowieso niet dat mensen massaal naar belastingmannetjes gaan om hun belastingaangiften te doen. Behalve wanneer je echt een compleet volslagen debiel bent kun je dit prima zelf invullen.
Het is geen hogere wiskunde ofzo.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114637383
Ik heb mijn definitieve aanslag net binnen. Heo weet je dat je teveel hebt teruggekregen?
Wel slim van je om het gereserveerd te hebben en de volgende leer zou ik de aangifte weer lekker zelf doen, ik heb het niet zo op "mannetjes"
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:39:35 #8
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114637440
Hoeveel heb je terug gekregen?
Wij kregen zo'n 1900 terug volgens mij..
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114637616
Ikzelf zou 581 terug krijgen, dat was correct. Echter kreeg ik toen opeens uit het niets een "wijziging MEER te ontvangen". +2125 euro.

En waarom laten doen? Dat is mij geadviseerd i.v.m. aankoop eigen huis. Kostte me ook maar 10 euro en wie weet weten hun dingen die je kan aftrekken ivm aankoop eigen huis, vandaar. Normaal doe ik het ook zelf :)

Hoe ik het weet? Omdat er een berekening op de achterzijde staat :P Maar ik kan de definitieve dus nog verwachten? Want ik las dit: http://www.rijksoverheid.(...)lastingaangifte.html

40.000 mensen die dus voor 1 april hun aangifte hebben verstuurd, krijgen direct de definitieve. Ik heb echter nog een voorlopige gehad.
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:47:08 #10
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114637671
nvm
pi_114637673
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:45 schreef BlackRhino het volgende:
Ikzelf zou 581 terug krijgen, dat was correct. Echter kreeg ik toen opeens uit het niets een "wijziging MEER te ontvangen". +2125 euro.

En waarom laten doen? Dat is mij geadviseerd i.v.m. aankoop eigen huis.

Geadviseerd door wie?
pi_114637696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:47 schreef Logician78 het volgende:
581 lijk me serieus wat weinig hoor!
Waar heb je het over?
Jij denkt dat iedereen elk jaar minimaal bedrag x terug krijg van de belastingdienst?
pi_114637698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Geadviseerd door wie?
Ouders etc. :)

581 kan wel kloppen, studie + bijbaan...

Mijn vriendin (van wie het huis is), kreeg iets meer terug ja ;)
pi_114637717
Het kan inderdaad drie jaar duren voordat je de definitieve aanslag krijgt. Daarnaast heeft de belastingdienst ook nog het recht om 5 jaar na de definitieve aanslag een navorderingsaanslag op te leggen. Dit kan bij een zogenaamd 'nieuw feit', m.a.w. dat de belastingdienst iets te weten komt over de inkomsten wat het ten tijde van de definitieve aanslag niet kon weten. Dit is volgens mij niet het geval.

Ze kunnen echter ook navorderen als jij bepaalde inkomsten bewust hebt verzwegen. Dit lijkt me hier wel het geval. Je bent op dit moment niet te goeder trouw.

Maar weet je zeker dat je dit teveel ontvangen hebt? Want het kan ook natuurlijk zijn dat je mannetje iets verkeerd heeft ingevuld en de BD het voor jou heeft verbeterd.
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:48:47 #15
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114637735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Jij denkt dat iedereen elk jaar minimaal bedrag x terug krijg van de belastingdienst?
Het eerste jaar na het kopen van een huis krijg je een leuk bedrag ja.
Maar idd verkeerd gelezen, dat zou de vriendin dan idd krijgen
pi_114637776
Zijn jullie fiscaal ook partners?
pi_114637791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zijn jullie fiscaal ook partners?
Ja.
pi_114637834
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:48 schreef dortmund09 het volgende:

Maar weet je zeker dat je dit teveel ontvangen hebt? Want het kan ook natuurlijk zijn dat je mannetje iets verkeerd heeft ingevuld en de BD het voor jou heeft verbeterd.
Kan ook. Maar ben ook nog een leek qua belasting. Dus bewust verzwegen is relatief ;) Het mannetje zegt dat het niet klopt in elk geval.
pi_114637835
Apart topic. Hoe weet je dat je teveel hebt ontvangen? Volgens mij is dit normaal met een woning en hypotheek. Als je fiscaal partner bent kun je zelf bepalen wie welk bedrag krijgt.
pi_114637847
Ik kreeg vorige week de definitieve aanslag, gelijk aan de voorlopige. Vrij snel dus.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_114637849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:50 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Ja.
Toevallig heeft dat mannetje niet met de verdeling zitten schuiven?
pi_114637894
@S1gnum

Ik zou niet weten waarom ik zoveel terug zou krijgen. Mijn vriendin heeft de kosten immers gemaakt. Ook onze belastingadviseur zegt dat er iets mis gegaan in de "verdeling"?

We zijn wel fiscaal partners ja. Kan het daar niet aan liggen?
pi_114637993
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:52 schreef BlackRhino het volgende:
@S1gnum

Ik zou niet weten waarom ik zoveel terug zou krijgen. Mijn vriendin heeft de kosten immers gemaakt. Ook onze belastingadviseur zegt dat er iets mis gegaan in de "verdeling"?

We zijn wel fiscaal partners ja. Kan het daar niet aan liggen?
Denk dat het daar inderdaad aan ligt.

Kijk voor de grap eens hoeveel hypotheekrenteaftrek jullie al ontvangen hebben en of dit matched met het terug te betalen bedrag.
pi_114638027
Het is dus zo gegaan:

-Mijn eigen aangifte heb ik samen met mijn pa gedaan, kreeg 581 terug. Dit klopte, kreeg ik ook op rekening en in de voorlopige aanslag
-3 weken later kreeg ik opeens "wijziging meer te ontvangen, 2125 euro"

-Vriendin heeft haar aangifte dus laten doen door belastingdude, dus eigenlijk gaat dat buiten mij om. Zij kreeg iets van 1800 terug.

OP klopt dus niet helemaal, sorry

@Ruigbaard: zij heeft gekozen om dit maandelijks te ontvangen, dus op haar eigen rekening. Dus van 2011 heeft zij die hypotheekrekteaftrek maandelijks ontvangen. Maar jij denkt dus dat het klopt?
pi_114638093
Als je fiscaal partner bent moet je toch samen aangiften doen :?
Dus niet ieder apart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')